Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
https://vittumitapaskaa.fi/kauppa/kahvimukit-ja-termarit/hiihdellaan/
Tässä olis ollut sopiva isänpäivälahja, paitsi että ap:n lapset taitaa olla jo lukutaitoisia...
https://vittumitapaskaa.fi/kauppa/vaatteet-ja-asusteet/ensiesittely/
Ja ehkä tämä menisi pellepuvusta.
Ap tsemppiä vaan kovasti, sää kyllä pärjäät. Elämä on varmasti helpompaa ilman muualle haikailevaa miestä. Kuulostaa, että voit hyvin ja siitä tuli hyvä mieli. Oon tsempannut sua alusta asti.
-elämää nähnyt
"Vasta 1800-luvulla romanttinen rakkaus alkoi ohjata elämän tärkeitä valintoja. Rakkauden tunteet muuttuivat elämän korkeimmaksi päämääriksi. Avioliitot perustuivat romanttiselle rakkaudelle. Romanttisen rakkauden ihanteesta seurasi uudenlaisia ongelmia. Odotukset rakkaudelle kohosivat kohtuuttomiksi. Alkoi sinkkuuden aikakausi, joka on saanut mahdottomat mittasuhteet. Meistä on tullut toivottomia rakkauden kuluttajia. Moderni rakkaus on neuroottista ja monimutkaista.
Loputon valinnan mahdollisuus on tehnyt meistä sitoutumiskammoisia. Alkoiko rakkauden historia mennä pieleen, kun siitä tehtiin elämän ylin päämäärä? Onko rakastumisesta tullut mahdotonta nykyaikana? Aiheuttaako rakkauden tavoittelu enemmän surua ja kipua kuin ennen?"
https://areena.yle.fi/podcastit/1-63449184
Tuota podcastia kuuntelin eilen.
Siinä todettiin hyvin, että kun se rakkauden huuma ja rakastumisvaihe kestää biologisesti noin kaksi vuotta, niin pariskunnat ovat nykyään ongelmissa, sillä pitkissä suhteissa se rakkauden muoto väkisinkin muuttuu, mutta he luulevat, että 20 vuotisessakin suhteessa pitäisi olla tunteet kuin siinä kahdessa ekassa vuodessa.
Ja siitä syntyy ongelmia, pettämistä ja muuta.
Kun odotus on se, että se rakkaus pysyy ja pysyy ja pysyy, vaikka oltais 20 vuotta yhdessä ja sit luullaan, että täähän on pielessä, kun tätä tunnetta ei enää ole.
Kun ideaali nykyään on se, että ollaan rakkausavioliitossa. Ennen ei oltu (parisataa vuotta sitten).
Vierailija kirjoitti:
"Vasta 1800-luvulla romanttinen rakkaus alkoi ohjata elämän tärkeitä valintoja. Rakkauden tunteet muuttuivat elämän korkeimmaksi päämääriksi. Avioliitot perustuivat romanttiselle rakkaudelle. Romanttisen rakkauden ihanteesta seurasi uudenlaisia ongelmia. Odotukset rakkaudelle kohosivat kohtuuttomiksi. Alkoi sinkkuuden aikakausi, joka on saanut mahdottomat mittasuhteet. Meistä on tullut toivottomia rakkauden kuluttajia. Moderni rakkaus on neuroottista ja monimutkaista.
Loputon valinnan mahdollisuus on tehnyt meistä sitoutumiskammoisia. Alkoiko rakkauden historia mennä pieleen, kun siitä tehtiin elämän ylin päämäärä? Onko rakastumisesta tullut mahdotonta nykyaikana? Aiheuttaako rakkauden tavoittelu enemmän surua ja kipua kuin ennen?"
https://areena.yle.fi/podcastit/1-63449184
Tuota podcastia kuuntelin eilen.
Siinä todettiin hyvin, että kun se rakkauden huuma ja rakastumisvaihe kestää biologisesti noin kaksi vuotta, niin pariskunnat ovat nykyään ongelmissa, sillä pitkissä suhteissa se rakkauden muoto väkisinkin muuttuu, mutta he luulevat, että 20 vuotisessakin suhteessa pitäisi olla tunteet kuin siinä kahdessa ekassa vuodessa.
Ja siitä syntyy ongelmia, pettämistä ja muuta.
Kun odotus on se, että se rakkaus pysyy ja pysyy ja pysyy, vaikka oltais 20 vuotta yhdessä ja sit luullaan, että täähän on pielessä, kun tätä tunnetta ei enää ole.
Kun ideaali nykyään on se, että ollaan rakkausavioliitossa. Ennen ei oltu (parisataa vuotta sitten).
Tuossa on paljon totta. Toisaalta on muistettava, että parisuhteessa rakkaus ja sen ilmaisutavat ja tarpeet muuttavat muotoaan vuosien kuluessa ja perhekoon muuttuessa. Lasten myötä etusijalle nousee vastuu normaalitapauksissa. Jos pohja on vahva niin ei tarvita brittityylistä yltiöromantiikkaa, suomalaisena se tuntuisi kornilta.
Keskustelu toiveista voisi auttaa. Toinen ei voi tietää ellei ole telepaatti.
Rakastuin nuorena naiseen jolla oli jo 3 lasta ja kaikilla eri isä. Minä tietysti luulin olevani se oikea ja menin tekemään neljännen lapsen hänelle. Viisi vuotta ja jo löytyi taas uusi ihana mies.
Selitti kuinka ihana se rakastumisen tunne on. No nyt hän saa asua vanhuuden päivänsä yksin eikä taida rakastumisen huumaa enää tulla. Kyllä, olen todella vahingoniloinen :D
Tässäpä aiheeseen sopiva "iltasatu"
Todella ylpeä susta ap. Ihan oikein ettet mitään lahjaa antanut. Anna pellen sekoilla keskenään, pääset eturivin paikoilta nauttimaan kun pelle hajoaa omiin tyhmiin valintoihinsa.
Ap, mikä tilanne?
Kysytkö suoraan mieheltä, että mitä hän Mirkun kanssa puhuu?
Koskaan ei selvinnyt mitä tämä keskustelu piti sisällään.
Ap
Eilen illalla mies otti minut sivummalle, kun lapset katsoivat videota. Kysyi mikä nyt on kun olen muuttunut niin kylmäksi ja etäiseksi, eikä minuun saa enää koskea. Ihan tosissaan kysyi?!? Voi luoja se on sokea! Sanoin että sinä olet tuhonnut minut, minun rakkauden sinua kohtaan ja meidän avioliiton. Ja että tuskin on enää mitään miten asian voisi korjata. Illan ja yön aneli anteeksiantoa. En antanut, sanoin että nyt on hänellä vapaat kädet Mirkun suhteen. Myönsi myös olevansa rakastunut mirkkuun, joka ei ollut minulle yllätys.
Ap
Olen todella ylpeä itsestäni! En ole ikinä sanonut tai tehnyt mitään tuollaista! Suuri kiitos kuuluu teille! Olette avanneet silmiäni! Kiitos!!
Ap
Hienoa ap! Nyt vaan uusi elämä aluille. Miehen kanssa siirtymä voi sujua jopa sopuisasti, jos mies suosiolla siirtää itsensä ja tavaransa pysyvästi Mirkun luokse. Narsisteista ei muuten niin nätisti eroon pääse, joten käytä tilaisuus hyväksi.
Hyvä Ap! Noin sitä pitää.
Sinä olet jo käsitellyt asioita paljon ja olet kilometrejä miestä edellä, kun taas mies on ihan kuutamolla oman käytöksensä ja lähitulevaisuutensa suhteen. Huh, ihanko se oikeasti luuli olevansa jumalan lahja naisille ja saavansa pitää kaksi naista kerralla? Onkohan sillä joku dissosiaatiohäiriö? Katsoo peiliin ja näkee George Clooneyn?
Toivottavasti kaikki järjestyy parhaaksesi ja saat pitää oman kotitalosi ja lapsesi, ja se äijä lähtee sieltä Mirkun vuokrayksiöön (?) ja elää Mirkun ja Mirkun puudelien, Fifin ja Luffen, kanssa onnettomana elämänsä loppuun saakka. Anteeksi, olen ilkeä akka enkä voi olla rukoilematta karmaa paikalle vaikka kyse onkin lastesi isästä. Mun sietokyky selkärangattomien miesten kohdalla on nykyään täysin olematon.
Mää en ymmärrä miksi mies anelee anteeksi antoa ja sit myöntää olevansa rakastunut Mirkkuun? Äkkiä pihalle koko ukko!
Pyytäisiköhän mies juuri jollain logiikalla anteeksiantoa siitä, että hän on rakastunut siihen Mirkkuun?
Että on loukannut aloittajaa ja myös tunteidensa kylmenemistä.
Jos tarkoitus ei ole aloittaa mitään uudestaan, mutta haluaisi erota ns. sovinnossa?
Että ei voi mitään, että on tunteita toiseen naiseen, mutta haluaa silti olla ystävällinen aloittajalle ja lasten äidille.
Tiedän miehiä, jotka tuntevat olevansa vastuussa lastensa äidille kun ovat rakastuneet toiseen.
Yrittävät kaikin tavoin hyvitellä tätä. Juuri sen äitiyden vuoksi.
Nainen on muuttunut miehen asteikolla ensisijaisesti lasten äidiksi ja siinä roolissa on arvokas.
Vierailija kirjoitti:
Eilen illalla mies otti minut sivummalle, kun lapset katsoivat videota. Kysyi mikä nyt on kun olen muuttunut niin kylmäksi ja etäiseksi, eikä minuun saa enää koskea. Ihan tosissaan kysyi?!? Voi luoja se on sokea! Sanoin että sinä olet tuhonnut minut, minun rakkauden sinua kohtaan ja meidän avioliiton. Ja että tuskin on enää mitään miten asian voisi korjata. Illan ja yön aneli anteeksiantoa. En antanut, sanoin että nyt on hänellä vapaat kädet Mirkun suhteen. Myönsi myös olevansa rakastunut mirkkuun, joka ei ollut minulle yllätys.
Ap
Anteeksi mitä mä just luin!
Mirkkuhan oli vain kaveri ja mies on vannottanut sinulle, että hänellä ei ole mitään tunteita Mirkkua kohtaan ja vain hajalla olevaa kaveriaan auttaa!!!!!!!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olikos tää se yllätys, minkä piti pelastaa teidän avioliitto ja siksi juoksi Mirkulle tätä yllätystä valmistelemaan????
Isänpäivä ehti jo mennä. Ap voi hankkia joululahjaksi sen pellepuvun miehelle.