Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Kerro tarkemmin, millä tavalla on siis juossut Mirkulla?
Mirkun autossa oli joku vikana ja talvirenkaatkin piti vaihtaa. Sitä laitettiin useampana päivänä. Kävi myös koirien ulkoilutuksessa. Ihan sitä perinteistä, mutta anteeksipyytelemättä ja välillä useita tunteja.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap, mua kiinnostaa miten mies on nyt juossut Mirkulla?
Oletko ollut stalkkaamassa? Et varmaan? Sinuna menisin, ihan mielenkiinnosta ja siitä voisit saada sitten viimeisen naulan arkkuun, jos näkisit heidän esim. suutelevan ja halailevan parkkipaikalla harrastuksen jälkeen.
En ole käynyt, ei jotenkin enää kiinnosta edes.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Huomenna on isänpäivä.
Mitä teette huomenna?
Tuu sit kertoo.
Ja miten meni pe ja la nyt??
Lapset antoivat koulussa tekemänsä jutut, minä toivotin vain hyvää isänpäivää. Ei ollut lahjoja minulta tänä vuonna, vaikutti loukkaantuneelta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mies liihottelee Mirkulla ja ap ei enää jaksa välittää siitä, sanoi jopa miehelleen, että mene vain ja niinhän se mies meni.
Niinhän hän tänne viimeksi päivitti isänpäivän alla.
Juurikin näin.
Ap
Arki rullaa omalla painollaan. En jaksa välittää miehestä enkä hänen menoistaan. Toissapäivänä havahtui siihen etten enää koske häneen. Oli hämillään. Eilen illalla kysyi (kuten niin monta kertaa ennenkin), että kai me saadaan meidän asiat vielä kuntoon ja rakastaa ja blaa blaa. En vastannut mitään. Tulkitsi vastauksen ilm. aika hyvin, kun vaikutti jotenkin olevan poissa tolaltaan. Tänään ei ole puhuttu, kun ollaan töissä.
Hyvin toimit ap.
Itse tekisin samoin eli miehelle kylmää, kylmää, kylmää. Osoitat joka tavalla että ei toimi oikein. Älä kutsu ruokapöytääm syömään, nuku eri huoneessa, pidä mykkäkoulua, pysy poissa hänen tieltään. Älä keitä hänelle kahvia tai katso telkakria samalla sohvalla. Ole eri huoneessa. Lähde käymään ja ole poissa monia tunteja, äläkä kerro mihin menet. Et ole mistään asioista tilivelvollinen hänelle. Jos teillä on jotain parisuhteen sääntöjä voit hyvällä omalla tunnolla rikkoa niitä, sillä niinhän hänkin rikkoo.
Tee avioehto (malleja löytyy netistä) ja pyydä miestäsi allekirjoittamaan tämä toimii hyvänä pelokkeena että näyttää että olet eroa oikeasti pohtimassa. Jos mies tulee anteeksi pyytelemään niin sano että mitään puhuttavaa ei ole niin kauan kuin peli jatkuu, laita kova kovaa vastaan ja sanot että jos oikeasti haluaa pelastaa perheensä hän ei saa enää milloinkaan Mirkkua nähdä ja laittaa estot hänelle ja vaihtaa harrastusryhmää/seuraa. Jos hän ei tähän kykene niin on ero otettava. Piste. Älä rupea kynnysmatoksi. Älä sinä ota eroa vaan mies saa sen tehdä kun on oikea syntipukki. Kerro kaikille avoimesti miehesi sivusuhteesta.
Lapsille kerrot rehellisesti, että äidillä on nyt huono mieli ja surullinen olo mutta asiat kyllä järjestyy tavallaa tai toisella ja äiti rakastaa teitä eniten, ettei heille tule liian huono mieli. Lapset tietävät varmasti jo. Mieti millaisen esimerkin annat lapsillesi.
Tsemppiä ja voimia tosi vaikeaan tilanteeseen. Olemme sun puolella ja toivomme sulle kaikkea hyvää.
Oletko ap läheisriippuvainen? Hanki kavereita, oma elämä ja eroa. Oikeasti! Kuulostaa että sulla on tosi huono itsetunto tai pelkäät hirveästi eroa. Ei kukaan itseään kunnioittava jäisi tuommoiseen suhteeseen!
Vierailija kirjoitti:
Yleensä oon se, jota ärsyttää trolli-huutelijat joka hiton keskusteluun, mutta eikö kukaan muu hoksannut heti aloituksesta sekä ekoilta sivuilta näitä lauseita, jotka kopsaan tohon alas? Jokainen, joka av:ta yhtään enempää lukee, on varmasti bongannut sen sekopään, joka tulee joko kulloisenkin ap:n nimissä tai sitten ihan ap:na ketjuun kirjoittamaan täsmälleen nämä sanat, usein oikea ap tulee sitten sanomaan, että ei ole muuten hän, mutta tässä viitteitä oli jo aloitusviesteissä ja sitten lopulta muutaman viestin päässä tämä vakioteksti, joka on aina sanasta sanaan sama. Onnistuiko trolli nyt vain iskemään täsmälleen oikeaan ketjuun kerrankin ja sattuiko ap:n sanat vain sopivasti yhteen, vai saiko tämä huomionhakuinen tyyppi elämänsä vedätyksen yli 80 sivulla nyt aikaiseksi ;D
Aloitusviestistä: Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Ja se toinen, joka toisessa ketjussa pyörinyt trollausyritys: Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin.
Eikö toi ap-trolli oo melko tuore juttu? Mun mielestä tää ketju on ollu ennen sitä trollia. Ja toisekseen, vaikka joku trollaa noin, niin se ei tarkoita etteikö jollain toisella asia voisi oikeasti olla noin.
Vierailija kirjoitti:
Ne panee edelleen.
Mies ei voi jättää "kaveriaan" mutta sä voit jättää miehen.
Ei kaikkea tarvitse sulattaa.
Lähes tuhat tykkäystä tällaiseen miesvihaviestiin, palsta ei petä koskaan.
Olisi kiva kuulla perustelut tälle väitteelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne panee edelleen.
Mies ei voi jättää "kaveriaan" mutta sä voit jättää miehen.
Ei kaikkea tarvitse sulattaa.Lähes tuhat tykkäystä tällaiseen miesvihaviestiin, palsta ei petä koskaan.
Olisi kiva kuulla perustelut tälle väitteelle.
Jos mies pettää ja rikkoo sovittuja rajoja niin kyllä se pitää jättää. Yksinkertaista ja selkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä oon se, jota ärsyttää trolli-huutelijat joka hiton keskusteluun, mutta eikö kukaan muu hoksannut heti aloituksesta sekä ekoilta sivuilta näitä lauseita, jotka kopsaan tohon alas? Jokainen, joka av:ta yhtään enempää lukee, on varmasti bongannut sen sekopään, joka tulee joko kulloisenkin ap:n nimissä tai sitten ihan ap:na ketjuun kirjoittamaan täsmälleen nämä sanat, usein oikea ap tulee sitten sanomaan, että ei ole muuten hän, mutta tässä viitteitä oli jo aloitusviesteissä ja sitten lopulta muutaman viestin päässä tämä vakioteksti, joka on aina sanasta sanaan sama. Onnistuiko trolli nyt vain iskemään täsmälleen oikeaan ketjuun kerrankin ja sattuiko ap:n sanat vain sopivasti yhteen, vai saiko tämä huomionhakuinen tyyppi elämänsä vedätyksen yli 80 sivulla nyt aikaiseksi ;D
Aloitusviestistä: Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Ja se toinen, joka toisessa ketjussa pyörinyt trollausyritys: Mt-ongelmia ollut aiemminkin kyllä, burn-out, lapsuustraumaa. Nyt tämän takia lääkitystä lisätty ja kovasti odotan terapiaan pääsyä. En pääse tästä asiasta eteenpäin omin voimin.
Eikö toi ap-trolli oo melko tuore juttu? Mun mielestä tää ketju on ollu ennen sitä trollia. Ja toisekseen, vaikka joku trollaa noin, niin se ei tarkoita etteikö jollain toisella asia voisi oikeasti olla noin.
Ei tietenkään tarkoita, etteikö voisi olla ja varmasti onkin lukuisia ihmisiä, joilla onkin noin. Pointti olikin nyt vain se, että huomioin v et yleensä oikea ap aina kuittaa, että ko.teksti ei ole hänen, tämä ei kommentoinut mitään tuohon, vaikka muuten kirjoitti viestejä ennen ja jälkeen tuon kommentin. Ja hänen oma aloitusviestinsä sisälsi jo yhtäläisyyksiä.
En nyt muista kauanko tuo trolli on kirjoitellut, mutta on kyllä useamman kuukauden näkynyt tuota tekstiä, mikä on siis aina täsmälleen sama, ilman mitään muokkauksia. Siksi se on niin mieleen jäänytkin.
Mutta kunhan nyt pohdin, oli miten oli, toivottavasti ap saa parhaan ratkaisun tehtyä, kaikesta kyllä selviää ja kokemuksen rintaäänellä voin sanoa, että jälkeen päin sitä vain ihmettelee, miksi ei kiskaissut sitä laastaria nopeammin irti, koska kun myrkyllisyydestä pääsee vihdoin eroon, kirpaisun jälkeen tulee vihdoin oikea mahdollisuus onneen
Vierailija kirjoitti:
Arki rullaa omalla painollaan. En jaksa välittää miehestä enkä hänen menoistaan. Toissapäivänä havahtui siihen etten enää koske häneen. Oli hämillään. Eilen illalla kysyi (kuten niin monta kertaa ennenkin), että kai me saadaan meidän asiat vielä kuntoon ja rakastaa ja blaa blaa. En vastannut mitään. Tulkitsi vastauksen ilm. aika hyvin, kun vaikutti jotenkin olevan poissa tolaltaan. Tänään ei ole puhuttu, kun ollaan töissä.
Hyvä ap! Nyt kun mies alkaa tajuamaan että et ole enää hänen saatavilla niin ymmärtää pian että hänen teoillaan on tosiaan seurauksia eikä lepertelyt enää toimi. Anna vaan kylmää kyytiä lisää niin saa mies oppia ottamaan vastuuta teoistaan. Olet jo pitkään ollut huonona miehen takia niin olisi ihan paikallaan että olisi miehen vuoro.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomenna on isänpäivä.
Mitä teette huomenna?
Tuu sit kertoo.
Ja miten meni pe ja la nyt??
Lapset antoivat koulussa tekemänsä jutut, minä toivotin vain hyvää isänpäivää. Ei ollut lahjoja minulta tänä vuonna, vaikutti loukkaantuneelta.
Ap
Parempi ettet tosiaan antanut lahjaa niin tajuaa missä mennään. Lahja olisi ollut positiivinen signaali ja hyväksyntää miehen käytökselle. Siinähän on loukkaantunut.
Nyt tapahtuu sellaista mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut. Mies anelee anteeksiantoa ja kyselee miten voi vielä korjata asiat. Sanoin, ettänem ole ihan varma vielä, muuta luulen ettei taida olla mitään enää tehtävissä.
Ap
Olen miettinyt tosi paljon talousasioita. Toki myös lapsia ja kaikkea. Miten nykyään pankeissa hoidetaan lainaneuvottelut kun kaikki netissä. Ennen varattiin aika konttorille, mutta vaikuttaa siltä ettei toimi enää niin.
Ap
Ei ap voi kyetä näin nopeaan päätöksentekoon, siis että haluaa erota.
20 vuotta pitkässä suhteessa, jossa on lapsia sun muuta, niin eropäätöstä puidaan monta vuotta, yksin tai yhdessä.
Ap on eroamispisteessä vasta parin vuoden kuluttua.
Nyt on helppo olla kovana, kun mies matelee. Mutta auta armias, jos mies jatkaisi tuota törkeää kylmää käytöstään eikä matelisi yhtään. Niin ap olisi ihan paskana siitä ja itkisi sängynpohjalla. Nyt on helppo siis olla asenteella "et saa anteeksi, asiat eivät ole korjattavissa", kun mies anelee.
Tää on ihan peruspsykologiaa.
Miehellä on varmaan nyt taas joku rakastavaisten riita Mirkun kanssa. Mirkkuhan ei jää. Kohta sopivat taas ja kuhertelevat selkäsi takana ja silloin sinä heittäydyt kynnysmatoksi ja anelet ja mies taas pyyhkäisee jalkansa sinuun mennessä ja tullessakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ap voi kyetä näin nopeaan päätöksentekoon, siis että haluaa erota.
20 vuotta pitkässä suhteessa, jossa on lapsia sun muuta, niin eropäätöstä puidaan monta vuotta, yksin tai yhdessä.
Ap on eroamispisteessä vasta parin vuoden kuluttua.
Nyt on helppo olla kovana, kun mies matelee. Mutta auta armias, jos mies jatkaisi tuota törkeää kylmää käytöstään eikä matelisi yhtään. Niin ap olisi ihan paskana siitä ja itkisi sängynpohjalla. Nyt on helppo siis olla asenteella "et saa anteeksi, asiat eivät ole korjattavissa", kun mies anelee.
Tää on ihan peruspsykologiaa.
Miehellä on varmaan nyt taas joku rakastavaisten riita Mirkun kanssa. Mirkkuhan ei jää. Kohta sopivat taas ja kuhertelevat selkäsi takana ja silloin sinä heittäydyt kynnysmatoksi ja anelet ja mies taas pyyhkäisee jalkansa sinuun mennessä ja tullessakin.
Olen miettinyt tosi paljon vanhojakin asioita, ja nyt huomaan että kiltteyttäni on käytetty häikäikäilemättömästi hyväksi, jopa taloudellisesti!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nyt tapahtuu sellaista mitä ei ole koskaan ennen tapahtunut. Mies anelee anteeksiantoa ja kyselee miten voi vielä korjata asiat. Sanoin, ettänem ole ihan varma vielä, muuta luulen ettei taida olla mitään enää tehtävissä.
Ap
Annoit miehelle jo mahdollisuuksia korjata tilanteen, mutta ei oman itsekkyydensä takia ole halunnut. Nyt ei ole sitten enää mitään tehtävissä. Mies voi siitä syyttää itseään.
Kiitos tästä näkökannasta, olen miettinyt sitä paljon! Olet varmasti täysin oikeassa.
Ap