Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
1721/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on anelu loppunut ja Mirkulta puskee rakkaudentunnustuksia puhelimeen.

Ap

Ok, eli ne on nyt sitten tehneet sen ja ovat yhdessä eivätkä peittele mitään. Haistakoon peen.

Vierailija
1722/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies on siis sanonut Mirkulle että rakastaa ja voivat aloittaa suhteen. Veikkaan että miehesi tulee tekemään hänelle samat temput kuin sinulle kunhan heidän suhde arkipäiväistyy. Miehesi vaikuttaa sellaiselta huomion hakuiselta ja rakkauden ensi jännitys ja huuma kiinnostaa. Sitten kun se tasoittuu varmaan jo etsii Mirkku2 tai yrittää ryömiä luoksesi takaisin. Etkä tietenkään ota tuota häntäheikkiä takaisin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on puoli vuotta ja mies anelee takaisin kun suhde mirkkuun arkipäivästyy ja huomaa myös ne huonot puolet.

Myöskin arjen sovittaminen lasten tapaamiset yms alkaa rassata ja kattos

ykskaks mies huomaakin että peijakas sentään, ennen oli kaikki paremmin.

Oletko ap valmis siihen?

Nyt on marraskuu, se on toukokuu kun mies kokee valtavan "heräämisen".

Sieltä kuoriutuu se mies johon joskus rakastuit ja se anelun määrä kunka kaikki tehdäänkin sun pillin mukaan.

Otatko takaisin?

Noh vielä sun ei tota tarvii huolehtia. Tiiät että tulossa on.

Terkuin yks höynöytetty joka otti takaisin ja siinä meni 3v ihan hukkaan kun ex uusi temppunsa. Niinhän sitä sanotaan että fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Todellisuudessa häpeä edelleen temppunsa uusineella joka käytti hyväkseen hyvää luontoani ja uskoi loputtomiin toisiin mahdollisuuksiin.

Minun mies lähti kertarysäyksellä, ilmoitusluontoisesti 20 vuoden liiton jälkeen toisen naisen takia. Ja takaisin ei tullut. 

Että pakko tähän kommentoida, että ei ne kaikki äijät takaisin ole kinuamassa todellakaan.

Vierailija
1724/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on puoli vuotta ja mies anelee takaisin kun suhde mirkkuun arkipäivästyy ja huomaa myös ne huonot puolet.

Myöskin arjen sovittaminen lasten tapaamiset yms alkaa rassata ja kattos

ykskaks mies huomaakin että peijakas sentään, ennen oli kaikki paremmin.

Oletko ap valmis siihen?

Nyt on marraskuu, se on toukokuu kun mies kokee valtavan "heräämisen".

Sieltä kuoriutuu se mies johon joskus rakastuit ja se anelun määrä kunka kaikki tehdäänkin sun pillin mukaan.

Otatko takaisin?

Noh vielä sun ei tota tarvii huolehtia. Tiiät että tulossa on.

Terkuin yks höynöytetty joka otti takaisin ja siinä meni 3v ihan hukkaan kun ex uusi temppunsa. Niinhän sitä sanotaan että fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me. Todellisuudessa häpeä edelleen temppunsa uusineella joka käytti hyväkseen hyvää luontoani ja uskoi loputtomiin toisiin mahdollisuuksiin.

Tämä on hyvä varoitus!

Äijällä tulee tosiasiat vastaan ennemmin tai myöhemmin.

Ne saattaa ens alkuun olla mirkun kanssa ikionnellisia vaaleanpunaiset lasit silmillä, mutta annas olla kun mirkku tajuaa, että miehen lapset on ykkössijalla ja entiseen kotiin on taloudellisia velvoitteita mitkä tulee rasittamaan miehen henkistä ja fyysistä läsnäoloa heidän suhteessa. Mies alkaa myös tajuta, että mirkku ei ole sitä mitä hän luuli.

Kun kevät koittaa ja auringonvalo lisääntyy, linnut laulaa ja kedot puhkeavat kukkaan, ÄLÄ OTA SITÄ SIKAA TAKAISIN vaikka kuinka tulisi solmio kaulassa kukkapuskan kanssa lurittelemaan rakkauden runolauseita sun ikkunan alle.

Tule heti tänne meidän tykö terapoimaan ja kuulemaan meiltä tsemppausta niin pysyt keskittyneenä siihen mikä on tärkeintä.

Terveisin, Ei sikoja takaisin -puolue

Vierailija
1725/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietää loukkaavansa, mutta hänestä ei ole mitään syytä olla mustasukkainen tai loukkaantunut, koska mitään pettämistä ei tule enää tapahtumaan

Ap

Ap, tuon kirjoitit syyskuussa.

Vierailija
1726/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietää loukkaavansa, mutta hänestä ei ole mitään syytä olla mustasukkainen tai loukkaantunut, koska mitään pettämistä ei tule enää tapahtumaan

Ap

Ap, tuon kirjoitit syyskuussa.

Hyi hitto.

Ap, tulosta tämä tai ota kuvakaappaus, katsele tarvittaessa, äläkä ikinä unohda tätä. Tämä se sun mies on, juuri tämä. 

Jos ja kun se alkaa kaasuvalottamaan sua, muistuta sitäkin tästä valehtelusta. Että mitä jos sä vaan olisit luottanut sen sanaan, häh. Sillä miehellä ei pitäisi olla mitään, ei niin mitään vastaväitteitä tähän asiaan. Luottamus on mennyt, eikä takaisin tarvi tulla.

Vierailija
1727/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on oikeasti tosi hyvä ihminen, haluaa auttaa kaikkia ja siitä tässä ystävyydessäkin pohjimmiltaan on kyse. Ja siksi sitä ei voi niin vain jättää. Rikkoa ihmistä jättämällä yksin.

Ap

Ap, näin kirjoitit miehestäsi syyskuussa ja miksi miehesi ei voinut Mirkkua silloin jättää.

Vierailija
1728/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisinkohan luetuttaa tämän ketjun miehelläni... meillä on niin iso näkemysero tässä asiassa ja minusta vaikuttaa että hän on vahvasti sitä mieltä että minä ylireagoin. Jos kirjoitan rehellisesti tähän muutaman faktan, niin jos joku haluaa/jaksaa niin voisi vielä kirjoittaa tekstin niin, että se olisi suunnattu miehelleni. Olisiko ihan huono idea? Kun mulla loppuu sanat ja mielenterveys kesken.

-Aikuisia ihmisiä, 20 vuotta naimisissa, lapsia, työt, punainen tupa ja perunamaa.

-Nainen ollut aina tuen tarpeessa ja mies tukenut, kokee jääneensä itse ilman tukea.

-Mies löysi harrastuksen parista itselleen hyvän ystävän, johon ajan kuluessa ihastui. Ystävä rikkinäinen ja yksinäinen ihminen, joka tarttui kaksin käsin ihmiseen joka hänestä alkoi välittämään. Rakastuikin.

-Kotona vaikeaa, mustasukkaisuutta, läheisriippuvuutta vaimon osalta. Mielen sairautta, väsymystä, uupuminen. Ystävän kanssa mukavaa rentoa yhdessäoloa, pakoa kodin ongelmista. Lähestymistä, suutelua yhden kerran.

-Kotona tunnustaminen, lupaus ettei toistu, hyvittelyä, anteeksi pyyntöjä. Tukea ja rakkautta vaimolle.

-Ystävyys jatkuu ennallaan, halataan, mutta ei halua edes suudella. Pelkkää ystävyyttä ja huomion ja rakkauden antamista yksinäiselle, rikkinäiselle ihmiselle viikottain ainakin 2 kertaa.

Olisiko joku halunnut kirjoittaa tähän jotain mitä voisin lukea miehelleni tai ottaa opiksi itselleni. Olenko liian mustasukkainen ja hankala, kun minun vaikea sulattaa tätä asiaa?

Pliis.

Ap

Ap, sua petettiin todella törkeesti. Kaikki tuo oli valhetta. Miehes oli jo tuossa vaiheessa rakastunut Mirkkuun.

Vierailija
1729/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...kaikki eivät ole hyviä, kaikki eivät ole rehellisiä, kaikki eivät ole rakastavia. Vaikka he katsovat  sinua silmiin ja ovat olevinaan sitoutuneita sinuun, he pettävät, valehtelevat, varastavat jne. ja esittävät viatonta. 

Voit ap olla varma, ettet tiedä miehen todellisesta luonteesta ja tekemisistä kuin jäävuoren huipun. Kehosi ja alitajuntasi kuitenkin kertoo siitä sinulle ja siksi voit niin huonosti. Yritä nyt vaan sisuuntua ja pistää ukko mäkeen niin sinullekin koittaa paremmat ajat. 

Tämä kirjoitettiin sinulle syyskuussa.

Vierailija
1730/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, aivan klassiset narsismin piirteet miehessä. Ihan kaikki nuo muiden auttamiset perheen ulkopuolella jne. (Panee, usko jo.). Ja sinussa kaikki klassiset narsistin uhrin piirteet ja taustatekijät (lapsuustraumat jne). 

Ainoat toimivat ohjeet on:

1. Mies pihalle ja nollakontakti (lasten vuoksi minimaalinen yhteys vain lasten asioissa)

2. Hae itsellesi apua ja aloita henkinen kasvu

tämäkin ketjun alusta

Vierailija
1731/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä hypoteettinen kysymys: Jos asiat olisivat ihan oikeasti juuri niin kuin mieheni ne minulle on kertonut. Jos olisi pakko valita, valitsisi minut. Ei haluaisi kuitenkaan jättää ystäväänsäkään, seuraukset voisivat olla kohtalokkaat (mt-ongelmainen). Ei petä enää. Jos asia ihan ihan oikeasti olisi juuri näin, niin onko silloin kaikki hänen toiminnassa ok ja minä yritän nyt vaan sopeutua. Voisiko joku vielä vastata ihan objektiivisesti tähän?

Ap

Syyskuulta ap:n viesti.

Vierailija
1732/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulen AP, että sä haluat pitää kynsin ja hampain kiinni sun miehestä, koska SINÄ et halua päästää irti menneisyydestä. Sinä et halua menettää sitä perhettä, mikä sinulla oli, joten olet nyt valmis oman terveytesi ja henkisen hyvinvointisi kustannuksella uskomaan miehen kaikki valheet ja antamaan kaikki teot ja petokset.

Totuus on kuitenkin se, AP, ettet sinä ikinä saa takaisin sitä perhettä, mikä teillä oli ennen pettämistä. Eikä miehesi edes pyri auttamaan sinua pitämään tuota perhettä. Miehesi on jo teidän avioliitosta lähtenyt ja jossain vaiheessa lähtee lopullisesti. Hän kyllä uskottelee sinulle, ettei näin ole, mutta heti kun siihen on mahdollisuus ja hän on varma, että haluaa sen toisen naisen, niin se on menoa sitten.

Teidän suhde on tuhoon tuomittu. Se ei tule kestämään tuon pettämisen ylitse paitsi jos sinä annat miehesi jatkaa pettämistä ja ylläpitää sivusuhdetta. Mutta ehkä sinun oma pelkosi muutoksesta ja siitä, että sinun tulee vihdoin ja viimein hankkia selkäranka ovat sinulle liikaa, koska jo nyt sinä suostut siihen, että miehellä on sivusuhde ja uskot kaikki hänen valheet siitä, että he ovat vain kavereita.

Muut ovat jo nähneet syyskuusta asti, mikä on homman nimi.

Vierailija
1733/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä hypoteettinen kysymys: Jos asiat olisivat ihan oikeasti juuri niin kuin mieheni ne minulle on kertonut. Jos olisi pakko valita, valitsisi minut. Ei haluaisi kuitenkaan jättää ystäväänsäkään, seuraukset voisivat olla kohtalokkaat (mt-ongelmainen). Ei petä enää. Jos asia ihan ihan oikeasti olisi juuri näin, niin onko silloin kaikki hänen toiminnassa ok ja minä yritän nyt vaan sopeutua. Voisiko joku vielä vastata ihan objektiivisesti tähän?

Ap

Jos kaikki olisi noin niinkuin tässä oletetaan, niin miehesi toiminta ei olisi oikein.

Ensinnäkään hän ei voi ottaa tuollaista vastuuta toisen ihmisen elämästä (mt-ongemainen "ystävä"-nainen) Se ei ole terve ajatus itsessäänkään, vaan mielestäni tarkoituksenhakuista oikeutusta omalle itsekkälle sua polkevalle käytökselle. Vetoaa tässä myös törkeästi sun ilmiselvään hyväntahtoisuuteen ja empaattisuuteen, käyttää sitä hyväkseen. Ja samalla jättää huomioimatta sun oiketetut tunteet ja ajatukset tilanteesta, eikä tee mitään niiden eteen. Miksei huolehdi edes puoleksi yhtä paljon sun hyvinvoinnista tässä tilanteessa, vaan huoli ainoastaa tuosta toisesta naisesta...? Ei kuulosta oikeudenmukaiselta. Saako hän sen takia loukata sua ja aiheuttaa sulle tällaista kärsimystä? ei tietenkään saisi. Vaikka ei enää pettäisi fyysisesti, niin itäisi tajuta ettei tuolaista tiannetta voi siti jatkaa.

Hänellä on suhde tämän naisen kanssa, vaikka mitään ei enää tapahtuisi, niin vähintään nainen on rakastunut mieheesi ja se ole ystävyyssyhde silloin. Ja kyllä hänen sydämensä varmastikin särkyisi jos miehesi hänet nyt jättäisi. Tällä naisella on myös vastuu omista valinnoistaan, hän tietää ja on todennäköisesti (?) tiennyt alusta asti, että että mies on varattu. (Sitä emme tiedä mitä miehesi on tälle naiselle esim. kertonut teidän suhteesta, onko valehdellut antanut ymmärtää jotain tms. Jos on, niin siitä on miehesi itse vastuussa ja hänen pitää korjata asia.)

On parempi itse asiassa myös tälle "ystävä"naiselle, että mies lopettaa suhteen ja rakastuneen roikottamisen. Hän aiheuttaa sillä tälle naiselle myös koko ajan kärsimystä, joka vain pahenee, mitä kauemmin mies pitää suhdetta yllä, jos asia on kuitenkin niin, että mies vaitsisi sinut ja perheenne jos siihen mennään. Mies siis ei auta tätä naista, vaan tekee myös hänelle koko ajan väärin. Ja mitä kauemmin roikottaa tätä toista, niin sitä kurjemmaksi hänenkin tianteensa menee.

Sut ja sun täysin oikeutetut tunteet jätetään kokonaan huomioimatta, vaikka asiat olisikin täysin niinkuin sanoo. Se ei ole tietenkään oikein eikä reilua, eikä sinusta välittävän rakastavan ihmisen toimintaa. Miehen pitäisi ottaa etäisyys tuohon "ystävä"naiseen. Vaikka mitään fyysistä ei enää taphtuisikaan, jutella hänen kanssaan asia ja tilanne myös rehellisesti läpi. Sitten tällä toisellakin naisella olisi mahdollisuus päästä asiassa ja elämässä eteenpäin, eikä roikkua varatussa miehessä. Miehesi toimii kaikkia kohtaan itsekkäästi, vaikka sanoo hauavansa auttaa, ja ehkä jollain tavalla luuleekin niin tekevänsä.

Mies on sotkunsa keittänyt, hänen pitäisi nyt suoraselkäisesti ja rehellisesti lopettaa tällainen pitkittynyt epäterve tilanne. On outoa, ettei hän näe ongelmaa. Jos mies sitä ei osaa oma-alotteisesti tehdä, niin sun pitää ottaa ohjat ja laittaa toiminnalle rajat, mitä hyväksyt ja mitä et. Se, että mies on tukenut sua aiemmin, ei oikeuta häntä nyt kohtelemaan sua huonosti.

Tässä hyvä kirjoitus ketjun alusta.

Vierailija
1734/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota selvää missä mennään kirjoitti:

AP, miten tuo pettäminen (suuteleminen) paljastui, näitkö itse vai kertoiko mies? Entä miten kauan miehesi ja hänen ystävänsä ovat tunteneet? Jos puhutaan noin parin vuoden ystävyydestä niin kuulostaa aikamoiselta symbioosilta lyhyen tuttavuuden jälkeen. Ei ihan keski-ikäisen, perheellisen miehen toimintaa kolmesti viikossa kuluttaa aikaansa nuoremman naisen kanssa, ilman taka-ajatuksia siis.

Kerroit, että olet ollut joissakin tapaamisissa mukana. Oliko mielestäsi miehesi ja tuon toisen naisen käyttäytyminen ja keskustelut siinä tilanteessa luontevaa, vai koitko olevasi ns. kolmas pyörä?

Minä luulen, että miehesi pyytää sinua mukaan kun tietää sinun kieltäytyvän. Seuraavan kerran kun herra on astumassa ovesta ulos tavatakseen tuon naisen, huikkaa yllättäen odota, lähden mukaan!. Ja sitten pidät huolen että mies ei pysty varoittamaan tuota naista soittamalla tai tekstiviestillä. Naisen ilme ja käyttäytyminen kertonee sitten jotakin myös, samaten miehesi käytös naisen seurassa jos olivatkin suunnitelleet etukäteen jotakin kivaa kaksistaan

Ovat tunteneet noin 3 vuotta, tiiviimmin olleet vajaan vuoden. Pettäminen oli jo loppukeväästä, siitä asti olen roikkunut hirressä. Mies tunnusti itse kun oli vaikea olla valheen kanssa. Ihmettelinkin kyllä jo, että nyt on joku pielessä.

Naisen olen tavannut ennen pettämistä, olen aika hiljainen ja hän myös. Mutta ei tullut 3.pyörä oloa silloin.

Ap

Just.

Vierailija
1735/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on hyvä että täällä on kaikki todisteet miehen valheista muistissa. Jos olisin sinä ap niin kertoisin jo vaikka miehen äidille että hänen poikansa on valinnut Mirkun. Ihmisen joka oli muka hänen ystävänsä ja jonka luona pörrännyt. Siinähän mies selittää äidilleen loput. Omille vanhemmille toki myös.

Vierailija
1736/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa kuitenkin otat ja lähdet. Ihan oikeasti. Tuo homma on täyttä vittuilua sulle, ja sinun ei tarvitse enää yhtään ymmärtää tai antaa anteeksi tai mitään. Nyt pois sieltä!

Vierailija
1737/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sitten kun sulla on aikaa, istahda alas ja lue koko ketju ajatuksella läpi alusta loppuun. Meni siihen vaikka sitten kuusi tuntia putkeen.

Näet asiat taatusti eri tavalla, muistat kaikki keskustelut, mitä kävit miehesi kanssa. Ja nyt näet mitä kaikkea kusetti sulle. Kaikki oli valhetta.

Nyt luet viestit siinä valossa, että miehesi jo rakasti Mirkkua tuolloin.

Vierailija
1738/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tsemppiä sinulle! Olet yhdessä elämäsi pahimmassa paikassa. Sinä selviät! Se ottaa aikansa, mutta askel askeleelta ja päivä päivältä sinä selviät!

Kiitos! On kyllä todella raskasta. Aiempien päivien voimakas olo poissa. Olen ihan märkä rätti. Olen tosi vihainen miehelle. Miten hän on voinut kohdella mua näin ja tuhota meidän perheen.

Ap

Sulla on vielä pitkä tie edessä, mutta pääset vielä valoon ja rauhaan! Ukko on kusiainen. Valitettavasti noita on. Meitä on muitakin, jotka ovat ottaneet osumaa. Sulla on puhdas omatunto, muista se!

Vierailija
1739/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tsemppiä sinulle! Olet yhdessä elämäsi pahimmassa paikassa. Sinä selviät! Se ottaa aikansa, mutta askel askeleelta ja päivä päivältä sinä selviät!

Kiitos! On kyllä todella raskasta. Aiempien päivien voimakas olo poissa. Olen ihan märkä rätti. Olen tosi vihainen miehelle. Miten hän on voinut kohdella mua näin ja tuhota meidän perheen.

Ap

Ap, se on tunteiden vuoristorataa ja kaikki tunteet on käytävä läpi. Olet pärjännyt hienosti. Itse käyn eroa tällä hetkellä läpi ja viikko sitten päästin irti tai ts. pistin miehen pihalle. Yhteistä taivalta lähes 30 vuotta. Puolisen vuotta surin ja yritin pitää yllä toivoa, että vielä olisi yhteinen tulevaisuus. Nyt riitti. Vielä on ne käytännön asiat tekemättä, eli asunnon myynti yms. Lapsille kerroin nyt missä mennään. Ja kipeätä teki kun isä kävi juuri lapset hakemassa elokuviin. Hän on täydellinen isä lapsille, eli siitä pidän huolen, että minun tuntemukseni ei sitä asiaa muuta. Ei toista voi omistaa ja tästä ainakin opin sen, että yhteenkään ihmissuhteeseen ei voi täysin luottaa, ei edes siihen jonka luulet olevasi rinnalla loppuun asti. Edes 30 vuotta ei sitä takaa. Tästä on vaan pakko selvitä. Sinä Ap selviät.

Vierailija
1740/2372 |
20.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap, se on tunteiden vuoristorataa ja kaikki tunteet on käytävä läpi. Olet pärjännyt hienosti. Itse käyn eroa tällä hetkellä läpi ja viikko sitten päästin irti tai ts. pistin miehen pihalle. Yhteistä taivalta lähes 30 vuotta. Puolisen vuotta surin ja yritin pitää yllä toivoa, että vielä olisi yhteinen tulevaisuus. Nyt riitti. Vielä on ne käytännön asiat tekemättä, eli asunnon myynti yms. Lapsille kerroin nyt missä mennään. Ja kipeätä teki kun isä kävi juuri lapset hakemassa elokuviin. Hän on täydellinen isä lapsille, eli siitä pidän huolen, että minun tuntemukseni ei sitä asiaa muuta. Ei toista voi omistaa ja tästä ainakin opin sen, että yhteenkään ihmissuhteeseen ei voi täysin luottaa, ei edes siihen jonka luulet olevasi rinnalla loppuun asti. Edes 30 vuotta ei sitä takaa. Tästä on vaan pakko selvitä. Sinä Ap selviät.

Sinulla on kuitenkin siinä mielessä hyvä tilanne, että sinä halusit eron. On suuri ero siinä, että joutuuko jätetyksi vasten tahtoaan vai haluaako itse erota. Se, joka jätetään joutuu melkoiseen myllyyn ja haluaisi olla toisen kanssa. Kun taas jättäjä on jo prosessoinut asian paljon pidemmälle päässään ja haluaa eron. Haluaa olla ilman sitä toista. On siinä eroa.

Minun mies jätti minut toisen naisen takia, tuli ihan puskista. Eroa en halunnut, avioliitto ja lapset ja kaikki. Kaiken pisti tuusan nuuskaksi. En toki jättämishetkellä tiennyt toisesta naisesta ja yhtäkkistä eronpuuskaa ihmettelinkin, kunnes jäi siitä vain muutamien viikkojen jälkeen kiinni. 

Ap:n tilanteessa taas kaikki on niin tuoretta eikä ap ole missään vaiheessa halunnut eroa. Ei varmaan vieläkään halua. Kaikki paska on nyt osunut tuulettimeen ja ap varmaan shokkitilanteessa ihmettelee ainakin vuoden, ennenkuin tajuaa, että mitä tässä tapahtuikaan. Pitihän Mirkun olla vain viaton kaveri. Ja nyt jo tunnustetaan rakkautta Mirkkuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi