Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
721/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviteltuja tilanteita:

Miehellänne miespuolinen ystäväsi jonka kanssa viettää paljon aikaa, onko ok?

Miehellänne on naispuolinen ystävä, onko eroa miespuoliseen? Onko ok? Mitään pettämistä eikä mitään ei olisi tapahtunut.

Muuten tilanne ennallaan. Pääsin tänään vihdoin psyk. hoitajan kanssa puhumaan. Patisti parisuhdeterapiaan. Mies oli pöyristyneen oloinen, odotti kai että sanovat minulle että vika on minun päässä.

Ap

Vierailija
722/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas vaihteeksi tämmönen avaus. Mies se vaan aina pettää, eikä nainen ikinä tiedä, mitä tehdä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on selvästi rakastunut toiseen naiseen ja on jo valintansa tehnyt. Ei kunnioita sua yhtään. Nyt eroat ja aloitat uuden elämän. Tai sitten hommaat itsellesi miehen, jonka näet monta kertaa viikossa...

Vierailija
724/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas vaihteeksi tämmönen avaus. Mies se vaan aina pettää, eikä nainen ikinä tiedä, mitä tehdä.

Juu jännä juttu. Jos miehet eivät sumuttaisi ja syyllistäisi naisia ja olisivat rehtejä ja ottaisi eron ENNEN toisen suhteen hankkimista niin tälläisiä avauksia ei tarvitsisi tehdä. Voisi vaan sanoa että on rakastunut toiseen ja olisi parempi erota. Sen sijaan roikotetaan toista ja ollaan valmistelemassa suhdetta toiseen.

Vierailija
725/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu jännä juttu. Jos miehet eivät sumuttaisi ja syyllistäisi naisia ja olisivat rehtejä ja ottaisi eron ENNEN toisen suhteen hankkimista niin tälläisiä avauksia ei tarvitsisi tehdä. Voisi vaan sanoa että on rakastunut toiseen ja olisi parempi erota. Sen sijaan roikotetaan toista ja ollaan valmistelemassa suhdetta toiseen.

Vielä jännempää on se, että AP:llä ei edes ole puolisoa, mutta silti vaan keksii päivästä toiseen erilaisia pettämisjuttuja palstan täytteeksi.

Vierailija
726/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuviteltuja tilanteita:

Miehellänne on naispuolinen ystävä, onko eroa miespuoliseen? Onko ok? Mitään pettämistä eikä mitään ei olisi tapahtunut.

Muuten tilanne ennallaan. Pääsin tänään vihdoin psyk. hoitajan kanssa puhumaan. Patisti parisuhdeterapiaan. Mies oli pöyristyneen oloinen, odotti kai että sanovat minulle että vika on minun päässä.

Ap

Jos mies viihtyisi mieskaverinsa kanssa enemmän ja paremmin kuin kotonaan ja jakaisi mieskaverinsa kanssa elämänsä ilot ja surut, viestittelisi aamuin illoin, ja vannoisi että Martista en ikkuna luovu, mutta sinun kanssasi voin purkaa paineeni, niin ei se kyllä ihan ok olisi.

Vierailija
727/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuviteltuja tilanteita:

Ap

Onko mies syöttänyt sulle tuollaista?

Tilanne ei ole normaali ja on normaalia, että sinista tuntuu pahalle.

Mahtavaa, että hait apua!

Vierailija
728/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäminen on yksi henkisen parisuhdeväkivallan muoto. Jos toinen ei edes kadu ja osoita muuttuneensa, niin parisuhdeterapeutti olisi erittäin vastuuton jos kannustaisi pariskuntaa pysymään yhdessä.

Vierailija
729/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäminen on yksi henkisen parisuhdeväkivallan muoto. Jos toinen ei edes kadu ja osoita muuttuneensa, niin parisuhdeterapeutti olisi erittäin vastuuton jos kannustaisi pariskuntaa pysymään yhdessä.

Moni on mennyt yhteen, mutta ei ole edes sopinut pelisäännöistä. Oletko esim. sinä sopinut puolisosi kanssa, että vieraissa ei sitten käydä?

Vierailija
730/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunistelematta asiaa miehesi hyväksikäyttää sinua ja tilaasi.

Vierailija
731/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on mennyt yhteen, mutta ei ole edes sopinut pelisäännöistä. Oletko esim. sinä sopinut puolisosi kanssa, että vieraissa ei sitten käydä?

Normaalilla ihmisellä, joka on saanut tavallisen lapsuuden, on moraalikoodi selkäytimessä eikä sitä tarvitse koeponnistaa uudelleen jokaisen uuden suhteen alussa.

Kukaanhan ei voi kieltää pettämästä, on vain erilaisia seurauksia, jotka eivät palvele alkuperäistä sopimusta.

Siksi moraalikoodi.

Vierailija
732/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuviteltuja tilanteita:

Ap

Mikäli nuo ovat miehesi skenaarioita niin sanonpa että onpa vilkas mielikuvitus. Toivottavasti käyttää kotona aikaa siivoamiseen yhtä paljon kuin noihin moraalinvenytyksiin. Entä jos oletettu miesystävä on tuberkuloosin kantaja ja entä jos nainen on serkku? Vastaus ei ja kyllä?

Vierailija
733/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä jännempää on se, että AP:llä ei edes ole puolisoa, mutta silti vaan keksii päivästä toiseen erilaisia pettämisjuttuja palstan täytteeksi.

Tätä jo kerran epäiltiin täällä eikä pidä paikkaansa. Onko niin vaikea uskoa että tälläistä tapahtuu.

Vierailija
734/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla itse pettäjä juttujesi perusteella. Normaalilla järjellä varustetun ei tarvitse erikseen moista sopia. Sinun kanssa nähtävästi pitäisi kun ei housut pysy päällä.

Vierailija
735/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuviteltuja tilanteita:

Ap

Ei sekään olisi ok jos käyttäisi enimmän aikansa miespuolisen kaverin kanssa. Siinä olisi sama juttu: mies ei vietä kotona lasten ja vaimonsa kanssa aikaa vaan kukkuu muualla monta kertaa viikossa. Edelleen vaikka sukupuolet vaihtaisi tilanne ei ole oikein. Kavereita saa olla, mutta tuollainen ripustautuminen toiseen ihmiseen ei ole normaalia. Etenkin kun on oma perhe. Jos olisi sinkku niin sitten olisi ihan oma asia mitä tekee. Nyt pitäisi osata huomioida että on perhe. Eli tuon vertailun voi heittää romukoppaan. Mieskö tuon sanoi?

Vierailija
736/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuviteltuja tilanteita:

Ap

On todellakin paljon eroa onko miespuolinen vai naispuolinen ystävä. Tässäpä syyt: mies on jo paljastanut, että nainen on mieheesi rakastunut. Miehesi on suudellut naista. Tuossa on ylitetty normaalin kaveruuden rajat jo mennen tullen. Vaikka mitään ei olisikaan vielä tapahtunut, niin naispuolinen hyvä ystävä voi olla aina uhka, tunteet voivatkin yhtäkkiä herätä, kun ollaan tiiviisti tekemisissä.

Nainen ei myöskään miehen mikään vanha kaveri jostain suuremmasta kaveriporukasta vuodelta nakki ja kirves. Miehesi on tutustunut naiseen omassa harrastuksessaan ja vienyt kaveruuden aivan liian pitkälle. Hän siis menee harrastuksen lisäksi tämän naisen kotiin kokkailemaan ja viettämään koti-iltoja tai viettämään päivää, ulkoiluttamaan koiria ja ajelemaan autolla jne.

Miehellä on ensinnäkin pääasiallinen vastuu omasta perheestään. Hän on kiireinen nelikymppinen mies, jolla on päivätyö, lapset, vaimo ja jopa maatila kontollaan. Silti hän panostaa tuohon naiseen aivan liikaa eli viikottain monta kertaa eikä suostu hänestä luopumaan. Jopa viestittelee näköjään päivittäin tuon naisen kanssa.

Ei ole millään tasolla normaalia. Kontaktia on aivan liikaa. Ja kuten sanottu, petetty jo on (suutelu ja nainen on mieheen rakastunut).

Ero miespuoliseen kaveriin ja naispuoliseen kaveriin on tämä: miespuolisen kaverin kanssa ei voi syntyä mitään romanttista, kun taas naispuolisen kaverin kanssa voi. Naispuolinen kaveri on siis potentiaalinen uhka teidän parisuhteellenne, koska siihen sisältyy aina se mahdollisuus, että osapuolet haluavatkin alkaa seurustelemaan kunnolla toistensa kanssa. Miespuolisen kaverin kanssa tätä uhkaa ei ole.

Lisäksi, sinä voit huonosti eikä mies korvaansakaan lotkauta, sanoo, että hän ei naisesta luovu ja sinun pitää se kestää. Kun nainen on kuulemma vain kaveri. Eli sinun pahoinvointisi ei merkkaa mitään. Joudut terapiaan ja lääkitykselle vain ja ainoastaan tuon miehen takia! Ei kuulosta normaalilta millään mittapuulla.

Onko tämä tosiaan suhde, jota ilman et voi elää? Oletko onnellinen? Muista, mies ei muutu eikä luovu naisesta. Tämä tulee jatkumaan vuosia näin.

Vierailija
737/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuviteltuja tilanteita:

Ap

On todellakin paljon eroa onko miespuolinen vai naispuolinen ystävä. Tässäpä syyt: mies on jo paljastanut, että nainen on mieheesi rakastunut. Miehesi on suudellut naista. Tuossa on ylitetty normaalin kaveruuden rajat jo mennen tullen. Vaikka mitään ei olisikaan vielä tapahtunut, niin naispuolinen hyvä ystävä voi olla aina uhka, tunteet voivatkin yhtäkkiä herätä, kun ollaan tiiviisti tekemisissä.

Nainen ei myöskään miehen mikään vanha kaveri jostain suuremmasta kaveriporukasta vuodelta nakki ja kirves. Miehesi on tutustunut naiseen omassa harrastuksessaan ja vienyt kaveruuden aivan liian pitkälle. Hän siis menee harrastuksen lisäksi tämän naisen kotiin kokkailemaan ja viettämään koti-iltoja tai viettämään päivää, ulkoiluttamaan koiria ja ajelemaan autolla jne.

Miehellä on ensinnäkin pääasiallinen vastuu omasta perheestään. Hän on kiireinen nelikymppinen mies, jolla on päivätyö, lapset, vaimo ja jopa maatila kontollaan. Silti hän panostaa tuohon naiseen aivan liikaa eli viikottain monta kertaa eikä suostu hänestä luopumaan. Jopa viestittelee näköjään päivittäin tuon naisen kanssa.

Ei ole millään tasolla normaalia. Kontaktia on aivan liikaa. Ja kuten sanottu, petetty jo on (suutelu ja nainen on mieheen rakastunut).

Ero miespuoliseen kaveriin ja naispuoliseen kaveriin on tämä: miespuolisen kaverin kanssa ei voi syntyä mitään romanttista, kun taas naispuolisen kaverin kanssa voi. Naispuolinen kaveri on siis potentiaalinen uhka teidän parisuhteellenne, koska siihen sisältyy aina se mahdollisuus, että osapuolet haluavatkin alkaa seurustelemaan kunnolla toistensa kanssa. Miespuolisen kaverin kanssa tätä uhkaa ei ole.

Lisäksi, sinä voit huonosti eikä mies korvaansakaan lotkauta, sanoo, että hän ei naisesta luovu ja sinun pitää se kestää. Kun nainen on kuulemma vain kaveri. Eli sinun pahoinvointisi ei merkkaa mitään. Joudut terapiaan ja lääkitykselle vain ja ainoastaan tuon miehen takia! Ei kuulosta normaalilta millään mittapuulla.

Onko tämä tosiaan suhde, jota ilman et voi elää? Oletko onnellinen? Muista, mies ei muutu eikä luovu naisesta. Tämä tulee jatkumaan vuosia näin.

Hyvin sanottu. Tämä teksti pitäisi näyttää ap:n miehelle.

Vierailija
738/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään toivon usein että asia olisi näin. Ei jaksaisi enää tätä paskaa.

Ap

Vierailija
739/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroinkin tuolla ketjun alkupäässä muistaakseni, mutta siis kyllä. Olemme puhuneet parisuhteen säännöt ja pettäessään mieheni oli täysin tietoinen, että suuteleminen on minun mielestäni pettämistä.

Ap

Vierailija
740/2372 |
14.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään toivon usein että asia olisi näin. Ei jaksaisi enää tätä paskaa.

Ap

Tämä kuvio tulee jatkumaan vuosia tai vuosikymmeniä, ellei mies sinua jätä. Sinä et pääse suhteesta irti, koska et halua. Mies taas ei jätä naista eli diili on nyt se, että sun pitää vain kestää niin kauan kuin mies siinä vielä on.

Mun mies lähti kakkosnaisen matkaan ja sinne jäi. Siinä meni 20 vuotta rakennettu yhteinen elämä. Lapsetkin jätti mulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi