Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
701/2372 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ap, olet nyt hyvällä tiellä, joka on alkanut sillä, että itse näet tilanteen selkeästi ja sanoitat sitä myös miehelle.

Älä jää liikaa odottamaan miehen reaktiota tai liikkeitä. Mieti mitä sinä haluat. Mikä on parasta sinulle ja lapsille nyt, kun tiivis ja lämminhenkinen ydinperhe ei ole enää mahdollisuus?

Vierailija
702/2372 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten mies voi? Itkee, ei saa unta, ruokahalu mennyt, ryyppää? Vai on kuin ennenkin? Ja nyt en kysy hänen tarinoitaan vaan ihan konkreettinen oleminen. Elääkö kuin ennenkin vai kärsiikö?

Stressaantuneen oloinen. Kaikki hankalaa, eikä mikään oikein suju. Välillä aika poissaoleva, ja vetäytyvä. Välillä aika normaalikin. Naisen kanssa näkyy viestit vaihtuvan tiuhaan tahtiin. Arkisia kuulumisia vain vaihtavat kuulemma kun kysyin.

Ap

Kai sä nyt tajuat, että se on SUHDE. Suhteessa viestit vaihtuvat tiuhaan ja vaihdetaan arkisia kuulumisia ja pidetään toinen omassa arjessa mukana. Mies on siirtynyt teidän perhearjesta sen naisen arkeen. 

Sanoinkin hänelle, tämän ketjun ansiosta, että sinulla on nyt 2 suhdetta. Avioliitto ja seurustelusuhde. Sanoin myös, että olen nyt tähän herännyt ja jonkun asian pitää muuttua, en tahdo elämäni olevan tällaista. Ei oikein osannut vastata mitään, ei varmaan pitänyt (tietenkään) sanomisistani.

Ap

Miestä alkoi harmittamaan kun ei selitykset mene enää läpi eikä voi huolettomasti harrastaa parisuhdetta toisen naisen kanssa. Joutuu ottamaan vastuuta ja sekös kismittää. Oli niin helppoa ja mukavaa kun vaimo hoitaa kodin ja itse sai pitää hauskaa muualla pois perhearjesta. Eroamienkin olisi vaivalloista niin miehelle tuo oli paras skenaario.

Eli viestittelee tiuhaan naisen kanssa, mutta onko tuon jälkeen kehdannut mennä käymään naisen luona? Ihme epeli jos kehtaa tuosta huolimatta mennä. Kerran kun sanottu jo päin naamaa että on suhteessa selvästi sen toisen kanssa.

Kyllä tapaavat. Hyvin tuntuu kehtaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/2372 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, miten mies voi? Itkee, ei saa unta, ruokahalu mennyt, ryyppää? Vai on kuin ennenkin? Ja nyt en kysy hänen tarinoitaan vaan ihan konkreettinen oleminen. Elääkö kuin ennenkin vai kärsiikö?

Stressaantuneen oloinen. Kaikki hankalaa, eikä mikään oikein suju. Välillä aika poissaoleva, ja vetäytyvä. Välillä aika normaalikin. Naisen kanssa näkyy viestit vaihtuvan tiuhaan tahtiin. Arkisia kuulumisia vain vaihtavat kuulemma kun kysyin.

Ap

Kai sä nyt tajuat, että se on SUHDE. Suhteessa viestit vaihtuvat tiuhaan ja vaihdetaan arkisia kuulumisia ja pidetään toinen omassa arjessa mukana. Mies on siirtynyt teidän perhearjesta sen naisen arkeen. 

Sanoinkin hänelle, tämän ketjun ansiosta, että sinulla on nyt 2 suhdetta. Avioliitto ja seurustelusuhde. Sanoin myös, että olen nyt tähän herännyt ja jonkun asian pitää muuttua, en tahdo elämäni olevan tällaista. Ei oikein osannut vastata mitään, ei varmaan pitänyt (tietenkään) sanomisistani.

Ap

Miestä alkoi harmittamaan kun ei selitykset mene enää läpi eikä voi huolettomasti harrastaa parisuhdetta toisen naisen kanssa. Joutuu ottamaan vastuuta ja sekös kismittää. Oli niin helppoa ja mukavaa kun vaimo hoitaa kodin ja itse sai pitää hauskaa muualla pois perhearjesta. Eroamienkin olisi vaivalloista niin miehelle tuo oli paras skenaario.

Eli viestittelee tiuhaan naisen kanssa, mutta onko tuon jälkeen kehdannut mennä käymään naisen luona? Ihme epeli jos kehtaa tuosta huolimatta mennä. Kerran kun sanottu jo päin naamaa että on suhteessa selvästi sen toisen kanssa.

Kyllä tapaavat. Hyvin tuntuu kehtaavat.

Härskisti ovat käyttäytyneet tähänkin mennessä niin en kyllä ihmettelisi tosiaan. Sairas kuvio.

Vierailija
704/2372 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, mikä kuvio.

Vierailija
705/2372 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tilanne?

Vierailija
706/2372 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuuntele kehosi viestejä. Onko huono ja tukala olo? Reagoiko kehosi fyysisesti?

Jos, niin edes kehosi / vaistosi yrittää kertoa, että tässä ei ole nyt hyvä olla.

Yrität järkeistää järjellä asioita, mutta neuvoisin kuuntelemaan kehon viestejä.

Vierailija
707/2372 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuuntele kehosi viestejä. Onko huono ja tukala olo? Reagoiko kehosi fyysisesti?

Jos, niin edes kehosi / vaistosi yrittää kertoa, että tässä ei ole nyt hyvä olla.

Yrität järkeistää järjellä asioita, mutta neuvoisin kuuntelemaan kehon viestejä.

Ja koska hän painaa niitä alas eikä kunnioita niitä, ne saavat aikaan ahdistusta, paniikkia ja masennusta. Myös lamaannus, dissosiaatio ja hallitsematon itkeskely ovat oireita. 

Vierailija
708/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Mikäs tilanne?

Vierailija
709/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jaksa katsoa koko videota, voisi katsoa ainakin kymmenestä minuutista lähtien kolmeentoista minuuttiin

Vierailija
710/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei jaksa katsoa koko videota, voisi katsoa ainakin kymmenestä minuutista lähtien kolmeentoista minuuttiin

Todella hyvä video!!!

Mun mielestä paras anti oli kohta 3:25 - 6:00.

Jokaisen tulisi katsoa tuo 2,5 minuutin pätkä ainakin.

Vierailija
711/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies jatkaa tapailua normaalisti kuin ei mitään vaikka se vaikuttaa sinun mielenterveyteesi niin ei hän välitä sinusta niinkuin ansaitsisit. Sinä välität siitä toisesta naisesta enemmän koska hyväksyt tämän kuvion ettei hänelle ystävättömänä tule paha mieli! Mutta samalla sinulle tulee paha mieli.

Vierailija
712/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten mietit, haluatko elää tällaisessa suhteessa, jossa miehelläsi on näin läheinen suhde toisen sinkkunaisen kanssa. Tuo suhde ja yhteydenpito ei siis lopu, se on tehty sinulle täysin selväksi. Sitten, jos päätät, että tämä on suhde, jossa haluat yhä jatkaa ja tämä on sellainen suhde, jonka haluat, niin sitten vain elelet siinä ja yrität pitää pääsi kasassa.

Vierailija
713/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuokaan tervettä ole että ystävyys noin häiritsee,

Tätä mieltä mieheni on ja juuri siksi kaipasin näkökulmia.

Kiitos paljon kaikista mielipiteistänne! Kultaakin kalliimpia!

Erota en halua, rikkoa lasten perhettä. Kunhan ei enää valehdella tai petetä minua.

Ap

Lapset kyllä ennen pitkään vaistoavat sinun masennuksesi ja pahan olosi. Nimimerkillä itsekin vaistosin äitini pahan olon ja lapsena se oli ahdistavaa kun ei ymmärtänyt kunnolla mistä oli kyse mutta tiesi että jotain ongelmia on. Ei ole järkeä jäädä suhteeseen joka pahentaa masennusta.

Vierailija
714/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n avioliitto loppuu ainoastaan, mikäli mies jättää ap:n ja muuttaa tämän sinkkunaikkosen kämppään. Muuten tulevat olemaan tuossa kuviossa vuosia tai vuosikymmeniä. Se on tullut selväksi.

Vierailija
715/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuokaan tervettä ole että ystävyys noin häiritsee,

Tätä mieltä mieheni on ja juuri siksi kaipasin näkökulmia.

Kiitos paljon kaikista mielipiteistänne! Kultaakin kalliimpia!

Erota en halua, rikkoa lasten perhettä. Kunhan ei enää valehdella tai petetä minua.

Ap

Lapset kyllä ennen pitkään vaistoavat sinun masennuksesi ja pahan olosi. Nimimerkillä itsekin vaistosin äitini pahan olon ja lapsena se oli ahdistavaa kun ei ymmärtänyt kunnolla mistä oli kyse mutta tiesi että jotain ongelmia on. Ei ole järkeä jäädä suhteeseen joka pahentaa masennusta.

Mieshän on jo itse rikkonut perheen.

Vierailija
716/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, mikä on olo?

Vierailija
717/2372 |
13.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

huhuuu

Vierailija