Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
481/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa että mies on löytänyt mukavaa seuraa. :3

Vierailija
482/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tulisitko kertomaan vähän tilannetta. Mikä tilanne on nyt siellä? Mitä ajatuksia miehesi vastaus herätti, entä mitä ajattelet meidän vastauksista?

Keskustelu päättyi siihen, että minulle tuli syyllinen olo. Silti minusta tuntuu, että ehkä olen selittänyt asiat huonosti, kun kukaan ei ole miehen puolella tässä.

Vastauksianne arvostaen

Ap

Mietin tuota kun sanoit "miehen puolella ei ole kukaan". Ihan kuin hän olisi yksi lapsistasi jota rakastat ja puolustat. Kuka sinun puolellasi on? Vaikuttaa, ettei kukaan.

Hän on aikuinen joka on sotkemut himoissaan nyt koko pakan. Riittää että peset hänen sukkansa, sinunko pitää vielä puolustaa häntä? Tarkemmin ajatellen, miksi hemmetissä hoitelet hänen pyykkejään (oletan)?

Annahan sen vihan suuntautua hiljalleen sinne minne se kuuluu.

Minua tullaan taas sättimään tästä, mutta antaa mennä silti...

AP on perusuhri pitkäaikaiseen suhteeseen narsistin kanssa. (Ylikiltti, yliauttavainen, yliymmärtäväinen, ei käsitystä omista rajoista, lapsuustraumat (muodostuu traumasuhde narsistiin), jne jne). Mies käyttäytyy erittäin narsistisesti.

Narsisti on jäänyt tunne-elämässään lapsen tasolle. Yliymmärtäjä taas on joutunut kehittymään liian varhain liian pitkälle ja huomioimaan jokaisen. Tällöin todellakin syntyy dynamiikka, että narsisti on yksi lapsista ja puoliso hänen äitinsä. Äitinään hän tietää jollain tasolla narsistikumppaninsa olevan henkisesti hieman "reppana"/vajaa/lapsellinen eikä hän uskalla päästää tätä yksin maailmaan vaan hyvän äidin tavoin venyy ja sietää. Tietenkään tämä ei tapahdu tietoisella tasolla, mutta kun kuvion tietää, se on mahdollista tunnistaa. 

Samaten ero narsistista tuntuisi yhtä riistävältä kuin äidin erottaminen lapsesta, siksi ero ei käy edes vaihtoehtona mielessä. Ollaan vähän Matti ja Mervi - tyyppisessä suhteessa. Suhde on täysin epäterve ja kaikki tietävät sen, silti siitä ei pääse irti eikä aitoa haluakaan irrottautumiseen välttämättä ole. 

Ainoa, millä tähän voisi tulla tolkkua, on ap:n aito motivaatio ja halu kasvaa ihmisenä niin, että hän saisi hoideltua oman pahoinvointinsa, jotta hänen oma loppuelämänsä ja etenkin lasten elämä olisi parempi ja että hän saisi sukupolvien ketjun lasten osalta katkaistua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian kiltti ja alistuva. Miehesi käyttää tätä piirrettäsi omaksi hyödykseen. Koittaa syyllistää sinua että kilttinä myöntyisit. Se että tuo kuvio on "teidän salaisuus" on myös sairasta. Mies siis tietää että tekee väärin ja jos muut saisi tietää saisi kuulla kunniansa. Mitään normaalia ihmissuhdetta ei tarvitse salata.

Itsekkin olin liian kiltti ja sokea aiemmassa suhteessani kunnes sitten lopulta tajusin mistä on kysymys. Exäni ystävä auttoi tajuamaan asiat ja pääsemään irti. Exäni siis vehtaili tämän kaverinsa ex naisen kanssa ja ilmeisesti pyöritti muitakin naisia. Tunteeni olivat kyllä jo kuolleet vuoden mittaan niin pettämis paljastus ei enää edes juurikaan satuttanut. Oli vaan helpotus päästä pois. Oli muutenkin ollut huono mies.

Vierailija
484/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tulisitko kertomaan vähän tilannetta. Mikä tilanne on nyt siellä? Mitä ajatuksia miehesi vastaus herätti, entä mitä ajattelet meidän vastauksista?

Keskustelu päättyi siihen, että minulle tuli syyllinen olo. Silti minusta tuntuu, että ehkä olen selittänyt asiat huonosti, kun kukaan ei ole miehen puolella tässä.

Vastauksianne arvostaen

Ap

Mietin tuota kun sanoit "miehen puolella ei ole kukaan". Ihan kuin hän olisi yksi lapsistasi jota rakastat ja puolustat. Kuka sinun puolellasi on? Vaikuttaa, ettei kukaan.

Hän on aikuinen joka on sotkemut himoissaan nyt koko pakan. Riittää että peset hänen sukkansa, sinunko pitää vielä puolustaa häntä? Tarkemmin ajatellen, miksi hemmetissä hoitelet hänen pyykkejään (oletan)?

Annahan sen vihan suuntautua hiljalleen sinne minne se kuuluu.

Voin niin huonosti, että pääasiassa pesee itse sukkansa.

Ap

Eikö ole jännä, että toinen nainen on todella heikossa hapessa ja pystyy harrastamaan useamman kerran viikossa ja saa miehesi tuen. Sinä olet siinä kunnossa, ettet pysty edes sukkia pesemään ja mies tukee silti toista naista sinun sijaasi. 

Ystäväni oli tuollaisessa tilanteessa kerran. Tosin siihen ei liittynyt avoimesti ketään kolmatta osapuolta, mutta muuten kuvio samanlainen. Nainen meni vuosi vuodelta huonommaksi, eikä hänestä ollut enää mihinkään kodin tehtäviin. Lopulta mies viimein lähti oikeasti, mikä oli naiselle valtava shokki. Mutta siitä alkoi toipuminen. Ei hän missään loistavassa kunnossa ole tänä päivänäkään, mutta paljon, hyvin paljon paremmassa kuin aviomiehensä kanssa yhdessä asuessaan. 

Vierailija
485/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tules ap kertoilemaan sitten miten arki sujuu. Milloin mies menee naista tapaamaan ja miltä susta tuntuu.

Tänään taas näkevät :/ En tiedä minkä merkeissä, en kysynyt.

Ap

Vierailija
486/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tules ap kertoilemaan sitten miten arki sujuu. Milloin mies menee naista tapaamaan ja miltä susta tuntuu.

Ap

Ihan oikeesti hei. Tajuatko, että teot merkkaavat, ei sanat. Ihan sama mitä soopaa se mies sinulle puhuu niin fakta on se, että hänen presenssinsä on sen naisen luona, ei sinun. 

Vierailija
487/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sydämestäni, että käytät nämä yksinoloillat sekä lastesi hyväksi että etenkin itsesi. Annat miehen ja naisen olla rauhassa siellä missä ovat ja sinä keskityt rakentamaan itseäsi. Kun sinä vahvistut, mies ei pysty enää kontrolloimaan sinua ja sinä olet itse oman elämäsi kippari ja hyvinvointisi lähde (pahoinvointisi poistaja). 

Vierailija
488/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei jumalauta mitä paskaa siedät! Kysy suoraan, miksi hän menee tuolle naiselle.

Kun mies lähtee, onko sulla mahdollisuuksia päästä talosta (onko sulla oma auto ja ajokortti)?

Vierailija
489/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa sille kassit eteiseen valmiiksi odottamaan. Sillä menee ihan turhaan bensaa, kun ajelee kahden kodin väliä. 

Vierailija
490/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tapaa pettämiskaveriaan monta kertaa viikossa? Joo ei. Jätä se läjä.

Vierailija
491/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, anna sen vihan tulla (älä kuitenkaan tapa häntä). Tuo mies nöyryyttää sinua. Hän hieroo paskaa naamaasi. Hän ei välitä sinusta. Hän ei ajattele sun parastasi. Hän ei ole mikään vuoden isä lapsilleen. Hän pitää teidän koko perhettä pilkkanaan. Siellä naapurit ja kaikki näkee, mikä on homman nimi. 

Me kaikki täällä ollaan vihaisia sinun puolestasi. Mieti, jos joku kertoisi tuon saman tarinan sinulle, mitä sinä tuntisit naisen puolesta ja miestä kohtaan? Miten itse neuvoisit naista toimimaan?

Vierailija
492/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko pystynyt itkemään tätä tilannetta?

1. En yhtään

2. Harvoin, vähän

3. Sopivasti, melko usein

4. Itken välillä hallitsemattomasti

Vierailija
493/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin miehen. Hän on selvästi jo valintansa tehnyt kun pettämisen jälkeen ei edes kunnioita sinua sen vertaa että lopettaa kaiken yhteydenpidon tähän toiseen naiseen. Jos mies oikeasti haluaisi korjata suhteenne ja katuisi tekoaan niin tästä ei tarvitsisi edes keskustella vaan automaattisesti olisi pettämiskumppani jäänyt pois miehen elämästä. 

Vierailija
494/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei jumalauta mitä paskaa siedät! Kysy suoraan, miksi hän menee tuolle naiselle.

Kun mies lähtee, onko sulla mahdollisuuksia päästä talosta (onko sulla oma auto ja ajokortti)?

On auto ja ajokortti.

Ap

Vierailija
495/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän lapset ihmettele, missä isä on?

Vierailija
496/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lasten harrastukset?

Vierailija
497/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, oletko pystynyt itkemään tätä tilannetta?

1. En yhtään

2. Harvoin, vähän

3. Sopivasti, melko usein

4. Itken välillä hallitsemattomasti

4, melkein joka päivä.

Ap

Vierailija
498/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelee, olen kertonut että isä tapaa ystäväänsä.

Ap

Vierailija
499/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten lasten harrastukset?

Aika vähäiset, kuljetamme molemmat.

Ap

Vierailija
500/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelee, olen kertonut että isä tapaa ystäväänsä.

Ap

Voi v***u! En edes kiroile normaalisti. Nyt sapettaa ihan kympillä. Ja tuo, että itket. Olet ihan loppuunajettu. Potki nyt se munapää ulos niin saat toipua. Hän on kuin tyyppi, joka tökkii puolikuollutta kepillä, jos vielä jotekin saisi rääkättyä lisää ennen kuin tulee loppu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan