Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen

Sarita
05.09.2022 |

Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.

Kommentit (2372)

Vierailija
501/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin tulla panemaan sua.

märkä iltapäiväuni kun et naista ole koskaan saanut

Vierailija
502/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienetkin lapset tajuaa ja vaistoaa yllättävän paljon. Puhumattakaan teini-ikäisestä! Puhu kaikille tutuillesi tästä teidän tilanteesta. Aivan varmasti kannustavat lopettamaan tuollaisen suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, oliko se mies pettänyt vai vain suudellut?

Vierailija
504/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehellä joku trauma, mistä syystä paapot häntä? Joutunut lapsena väkivallan kohteeksi? Seksuaalisen väkivallan kohteeksi? Joku perhehelvettitausta? Alkoholismia kotona? Tai onko hänellä joku ylihuolehtiva äiti, jonka mielestä poikansa ei koskaan voisi tehdä mitään väärin tai väärää?

Vierailija
505/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kuinka kauan miehesi yleensä viettää aikaa noilla reissuillaan?

Entä onko poissa viikonloppuisin?

Vierailija
506/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, kuinka kauan miehesi yleensä viettää aikaa noilla reissuillaan?

Entä onko poissa viikonloppuisin?

1-4 tuntia keskimäärin, joskus harvemmin ns. kokopäivän juttuja. Öitä ei ole ollut pois.

Ap

Vierailija
507/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehellä joku trauma, mistä syystä paapot häntä? Joutunut lapsena väkivallan kohteeksi? Seksuaalisen väkivallan kohteeksi? Joku perhehelvettitausta? Alkoholismia kotona? Tai onko hänellä joku ylihuolehtiva äiti, jonka mielestä poikansa ei koskaan voisi tehdä mitään väärin tai väärää?

Ei ole traumataustaa, eikä mitään kovin erikoista muutenkaan.

Ap

Vierailija
508/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä hypoteettinen kysymys: Jos asiat olisivat ihan oikeasti juuri niin kuin mieheni ne minulle on kertonut. Jos olisi pakko valita, valitsisi minut. Ei haluaisi kuitenkaan jättää ystäväänsäkään, seuraukset voisivat olla kohtalokkaat (mt-ongelmainen). Ei petä enää. Jos asia ihan ihan oikeasti olisi juuri näin, niin onko silloin kaikki hänen toiminnassa ok ja minä yritän nyt vaan sopeutua. Voisiko joku vielä vastata ihan objektiivisesti tähän?

Ap

En pystyisi. Ei vaan onnistuisi. Joko valitsee minut tarkoittaen ettei pidä yhteyttä tähän henkilöön jonka kanssa ylitti rajoja.

Vierailija
509/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis, oliko se mies pettänyt vai vain suudellut?

Suudellut, joka meidän suhteessa luokiteltu pettämiseksi.

Ap

Vierailija
510/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi ei ole väkivaltainen (kuin henkisesti), voisi huvikseen testata, että esität, että olet jonkun pekan kanssa nyt lähentynyt sillä välin, kun hän viettää aikaansa tämän naisen kanssa. Ja että sun on nyt tunnustettava, että sinäkin kokeilit suudella tämän miehen kanssa, kun houkutti etkä ole pariinkymmeneen vuoteen suudellut kuin miestäsi ja kun mieskin kerran teki samoin. Ja sitten todeta, että tämä pekka on kyllä aika kiva ja suureksi avuksikin, kun miehelläsi menee nyt liikaa paukkuja sen toisen naisen kanssa niin tämä pekka on saanut virkistettyä sinua suuresti. 

Tämä joko avaa korvat tai sitten ei. Ja jos ei niin ei sitten mikään. 

Vierailija
511/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos AP kertoisit tämän kuvion omille ja/tai miehesi vanhemmille, mitä luulisit heidän siitä ajattelevan?

Niinpä, tätä olen miettinyt. On meidän "salaisuus", mistä ei puhuta perheen ulkopuolelle.

Ap

Eiköhän siellä kylillä ole nähty ja kaikki tietävät. Voihan olla, että lasten kaveritkin tietävät; kuulleet vanhempien juoruilevan. Se on yllättävää, miten salaista kaiken luullaan olevan. 

Asutaan aika keskellä ei mitään, ei lähellä naapureita.

Ap

Vierailija
512/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kiitos vielä kaikista viisaista sanoistanne! Arvostan! <3 Tällaisina hetkinä kaipaa niitä ystäviä. Onneksi av ei pettänyt tällä kertaa.

Ap

Vierailija
513/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehesi ei ole väkivaltainen (kuin henkisesti), voisi huvikseen testata, että esität, että olet jonkun pekan kanssa nyt lähentynyt sillä välin, kun hän viettää aikaansa tämän naisen kanssa. Ja että sun on nyt tunnustettava, että sinäkin kokeilit suudella tämän miehen kanssa, kun houkutti etkä ole pariinkymmeneen vuoteen suudellut kuin miestäsi ja kun mieskin kerran teki samoin. Ja sitten todeta, että tämä pekka on kyllä aika kiva ja suureksi avuksikin, kun miehelläsi menee nyt liikaa paukkuja sen toisen naisen kanssa niin tämä pekka on saanut virkistettyä sinua suuresti. 

Tämäkin käynyt mielessä, tai että ainakin lähtisin vaikka joidenkin "kavereiden" (=puolituttujen työkavereiden) kanssa vaikka johonkin juhlimaan.

Ap

Vierailija
514/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka teistä naimisissa olevista naisista voisi käyttäytyä kuin ap:n mies?

Pystyttekö edes kuvittelemaan tilannetta, että jätätte miehenne itkemään kotiin ja lähdette kokkailemaan kaverimiehen kotiin, tai vähän kävelyttämään koiria tai tekemään muuta kivaa. Ja tietäisit, että mies on sinuun rakastunut ja olisit jopa suudellut tuota miestä? Ja oma miehesi itkisi, että ei kestä tätä, ei edes sukkia kykene pesemään, kun on niin hajalla, mutta sinä vaan sanoisit, että minä en kaverimiehestäni luovu ja lähtisit taas samana iltana tuon miehen kotiin ihan pokkana.

Vierailija
515/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin noita videoita henkisestä väkivallasta, yksi kohta siellä täsmää mieheeni, muut ei. Ja se yksi on tämä syyllistäminen, kaikki aina pohjimmiltaan tuntuu olevan minun syytä. Vaikkei itse tätä toimintamallia kyllä myönnä, olen siitä välillä sanonut. Muuten ei ole epäreilu rahojen, ruuan tms. suhteen, eikö hauku, eikä nimittele, eikä vähättele millään muotoa yksin eikä muiden seurassa.

Ap

Vierailija
516/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin käynyt mielessä, tai että ainakin lähtisin vaikka joidenkin "kavereiden" (=puolituttujen työkavereiden) kanssa vaikka johonkin juhlimaan.

Ap

Olin yksin ja pahasti sairaana vieraalla paikkakunnalla ulkomailla. Poikaystävä jätti minut oman onneni nojaan eikä kauheasti katsonut perään, olenko hengissä vai en ja tarvitsisinko jotain. Biletti kavereidensa kanssa yöt pitkät enkä koskaan tiennyt, milloin on tulossa paikalle seuraavan kerran. Aikana ennen kännyköitä. Kun sitten olin toipunut, puin kivat vaatteet ja meikkasin. Tein sitten lähtöä ja hän ihmetteli mihin olen menossa. Sanoin meneväni juhlimaan kahden puolitutun naisen kanssa, joihin olin törmännyt aiemmin. Ja lähdin. 

Yöllä hän istui majapaikkamme edustalla portailla odottamassa paluutani ja oli erittäin huolestunut. Eikä lähtenyt enää sen jälkeen omille teilleen ilmoittamatta. 

Vierailija
517/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka teistä naimisissa olevista naisista voisi käyttäytyä kuin ap:n mies?

Pystyttekö edes kuvittelemaan tilannetta, että jätätte miehenne itkemään kotiin ja lähdette kokkailemaan kaverimiehen kotiin, tai vähän kävelyttämään koiria tai tekemään muuta kivaa. Ja tietäisit, että mies on sinuun rakastunut ja olisit jopa suudellut tuota miestä? Ja oma miehesi itkisi, että ei kestä tätä, ei edes sukkia kykene pesemään, kun on niin hajalla, mutta sinä vaan sanoisit, että minä en kaverimiehestäni luovu ja lähtisit taas samana iltana tuon miehen kotiin ihan pokkana.

Olen koittanut miehelleni kääntää asiaa näin päin, mutta aina lopputulos se, että olisi täysin eri asia, kun hän on antanut minulle niin paljon (henkistä tukea) menneinä vuosina, ja minä en ole häntä osannut tukea.

Ap

Vierailija
518/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hän hakee sitä tukea nyt tuolta toiselta naiselta. Mikähän sinun paikkasi on kuviossa?

Vierailija
519/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli hän hakee sitä tukea nyt tuolta toiselta naiselta. Mikähän sinun paikkasi on kuviossa?

Kyllä, näin on asian esittänyt. Minä olen tuttu ja turvallinen vaimo ja lasten äiti, jonka kanssa vietetään se puuduttava perus arki, johon tarvitsee piristystä muualta.

Ap

Vierailija
520/2372 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, näin on asian esittänyt. Minä olen tuttu ja turvallinen vaimo ja lasten äiti, jonka kanssa vietetään se puuduttava perus arki, johon tarvitsee piristystä muualta.

Ap

Ja se on sulle ok, että se on sinun osasi tässä elämässä? 

Vaikka kuinka selittäisit, että joo, näin on niin ei ole, koska kehosi kertoo sinulle muuta. Sinä itket ja tarvitset lääkitystä, koska kehosi ja mielesi yrittää kertoa, että kuuntele nyt hyvä nainen heitä ja toimi ja tee asiat itsellesi paremmiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä