Jaksaisiko joku jakaa ajatuksia :( Parisuhdeongelma, pettäminen
Minulla ei ole ystäviä, jakaisiko joku ajatuksiaan.
Mies petti kesällä minua ystävänsä kanssa. Ei pahimmalla mahdollisella tavalla, mutta keskusteltu raja ylittyi. Ystävyys jatkuu heillä kuten ennen pettämistäkin. Tapaavat monta (2-3) kertaa viikossa, harrastavat, kyläilevät ja viettävät aikaa kuten ennenkin. (Sinkku)nainen kuulemma edelleen ihastunut mieheeni, mutta mieheni puolelta ei ole enää mitään seksuaalista, pelkkää ystävyyttä. Minä kuulemma ylireagoin, ei ole enää syytä huoleen. Ystävyyden/tapaamisten lopettaminen ei ole kuulemma mahdollista. Olen kärsinyt asiasta tosi paljon, valmiiksi huono mielenterveyteni järkkyy joka tapaamisen aikaa uudestaan.
Ajatuksia, neuvoja? Mieliala lääkityksen olen aloittanut ja terapiaan pääsyä odotan.
Kommentit (2372)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos AP kertoisit tämän kuvion omille ja/tai miehesi vanhemmille, mitä luulisit heidän siitä ajattelevan?
Niinpä, tätä olen miettinyt. On meidän "salaisuus", mistä ei puhuta perheen ulkopuolelle.
Ap
Eiköhän siellä kylillä ole nähty ja kaikki tietävät. Voihan olla, että lasten kaveritkin tietävät; kuulleet vanhempien juoruilevan. Se on yllättävää, miten salaista kaiken luullaan olevan.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäiset lapset teillä on? Kuinka monta lasta?
Onko teillä paljon velkaa, onko yhteistä velkaa? Vai onko velaton koti?
Mites omistussuhteet menevät? Avaisitko tätä puolta. Mietin vain, että tässä on todella suuri mahdollisuus siihen, että mies oikeasti lähtee. Ja sinä jäät lasten kanssa.
3 lasta, 1 yläasteikäinen ja 2 ala-asteikäistä. Olemme ylivelkaantuneita, ehkä kaiken myymällä voisi päästä aika lähelle +-0. Velat osa yhteisiä, osa vain minun.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Onko sinulla pääsyä miehesi kännykkään, sähköpostiin, viesteihin, whatsappiin, faceen jne.?
Oletko yhtään tutkinut näitä juttuja? Ties millainen suhde sieltä lävähtää päin naamaasi. Sieltä voisit löytää totuuden heidän suhteensa laadusta.
On, kaikki vaikuttaa siltä osin samalta kuin kerrotut asiat.
Onko ylivelkaantumiselle järkevä syy?
Anteeksi vain, mutta en usko ettei mitään suudelmia tai pidemmälle menneitä asioita olisi heidän välillään tapahtunut. Laita mies valitsemaan joko katkaisee välit tuohon naiseen ja on sinun kanssasi tai eroatte. Tulet vain hulluksi, jos jatkat miehen kanssa suhdetta ja mies yhä tapaa tuota naista. Mieti haluatko sellaista epävarmuutta elää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Onko sinulla pääsyä miehesi kännykkään, sähköpostiin, viesteihin, whatsappiin, faceen jne.?
Oletko yhtään tutkinut näitä juttuja? Ties millainen suhde sieltä lävähtää päin naamaasi. Sieltä voisit löytää totuuden heidän suhteensa laadusta.
On, kaikki vaikuttaa siltä osin samalta kuin kerrotut asiat.
Siellä voi olla sitten joku feikkinimi tyyliin Matti Nieminen, joka on tämä nainen ja viestit sen nimen takana.
Vierailija kirjoitti:
Ap, tulisitko kertomaan vähän tilannetta. Mikä tilanne on nyt siellä? Mitä ajatuksia miehesi vastaus herätti, entä mitä ajattelet meidän vastauksista?
Keskustelu päättyi siihen, että minulle tuli syyllinen olo. Silti minusta tuntuu, että ehkä olen selittänyt asiat huonosti, kun kukaan ei ole miehen puolella tässä.
Vastauksianne arvostaen
Ap
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi vain, mutta en usko ettei mitään suudelmia tai pidemmälle menneitä asioita olisi heidän välillään tapahtunut. Laita mies valitsemaan joko katkaisee välit tuohon naiseen ja on sinun kanssasi tai eroatte. Tulet vain hulluksi, jos jatkat miehen kanssa suhdetta ja mies yhä tapaa tuota naista. Mieti haluatko sellaista epävarmuutta elää?
Ja mitä se tekee ap:n omanarvontunteelle. Ikään kuin hänen pitäisi joka päivä sanoa sata kertaa peilin edessä "kukaan ei rakasta minua, olen hyödytön ja hylätty".
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä ollut fyysistä väkivaltaa? Kiinnipitämistä? Tönimistä? Lyömistä? Uhkailua väkivallalla? Tavaroiden rikkomista tai sillä uhkailua? Seksiä, kun et haluaisi tai jaksaisi tai yksipuolista toisen tyydyttämistä paineistettuna?
Entä taloudellinen puoli? Oletko lukenut kaikki sopimukset? Onko omistukset ja kustannusten jako oikein jaettu? Tiedätkö miehen raha-asioista? Onko elintasonne sama? Miten lasten tarpeet hoidetaan? Kertyykö omaisuutta molemmille?
Ei ole koskaan ollut mitään tuollaista väkivaltaa tai muuta tuossa lueteltua. Talous/rahat/velat pääasiassa yhteisiä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko ylivelkaantumiselle järkevä syy?
Menneisyydessä ollut sairaus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, tulisitko kertomaan vähän tilannetta. Mikä tilanne on nyt siellä? Mitä ajatuksia miehesi vastaus herätti, entä mitä ajattelet meidän vastauksista?
Keskustelu päättyi siihen, että minulle tuli syyllinen olo. Silti minusta tuntuu, että ehkä olen selittänyt asiat huonosti, kun kukaan ei ole miehen puolella tässä.
Vastauksianne arvostaen
Ap
Sovitaan, että mä olen miehen puolella.
Nyt miehen puolelta objektiivisesti katsottuna tilanne on liian houkuttava.
On lammas vaimo, joka antaa kaiken tapahtua ja toinen joka suostuu jalkavaimoksi. Lisäksi on onnistunut neuvottelemaan rahavaikeuksisessa perheessä itselleen harrastuksen (luultavasti ei ilmainen), joka suo paljon vapaata lapsiperhearjesta.
Molemmat akat elää kauhun tasapainossa eivätkä uskalla heiluttaa venettä, ettei mies valitse toista ja jätä häntä.
Mikä loistodiili, syödä ja säästää kakku, monin kappalein. Jos on löyhä moraali niin kukapa ei tuohon tarttuisi, etenkin kun perhe-elämä ja rahat stressaa. Ja kun on hurmurinlahjoja, saa molemmat naiset pidettyä tyytyväisenä ja enemmänkin vähän lepertelemällä ja auttelemalla jossain askareessa.
Hirvittää, jos joutuu luopumaan saavutetuista eduista ja saavutetusta vapaudesta. Onneksi vaimo on nöyrä ja alistuva ihminen, joka ymmärtää olevansa syyllinen kaikkeen, eihän tästä muuten mitään tulisi.
Miehesi pitää sua ihan pilkkanaan.
Voi voi. Tämä miehen ja naisen ystävyys tulee jatkumaan vuosia. Ja sinä tulet olemaan tuossa samassa mielentilassa yhtä kauan. Voimia tulevaan!
Tähän ei tule mitään ratkaisua, sillä ap ei halua eroa ja mies ei myönnä mitään, mutta pitää toisen naisen "kaverina" eikä mieskään ihan vielä ole lähtemässä.
20 vuotta ja lapset ja maatila sekä velat pitävät teidät vielä vuosia tuossa samassa limbossa. Tämä ei ole mikään parikymppisten parin vuoden seurustelu, jossa olis helppoa vain sanoa moikka ja painua ovesta ulos.
Miehesi taitaa olla semmonen joojoo-mies joka ei osaa sanoa ei (tai sitten vain mulkku). Oma mieheni on vähän samanlainen. Mitään pettämistä ei ole mutta nyt meillä luuhaa melkein päivittäis naapurin ex-juoppo koska mieheni on ollut hänelle ystävällinen eikä hänellä ole muita kavereita niin pitää nyt miestäni ystävänään (Ja on hän ihan ok ja mies viihtyy hänen seurassa mutta ei hänkään tätä joka päivä jaksaisi). Ja mieheni ei tietenkään osaa sanoa että nyt ei sovi. Ei onneksi tule sisälle vaan ovat pihalla. Ja yritän siis tässä sanoa että miehesi tekee väärin mutta ymmärrän että joillekin tosiaan se ein sanominen voi olla hyvin vaikeaa. Käymme tästä oman mieheni kanssa jatkuvasti keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi. Tämä miehen ja naisen ystävyys tulee jatkumaan vuosia. Ja sinä tulet olemaan tuossa samassa mielentilassa yhtä kauan. Voimia tulevaan!
Tähän ei tule mitään ratkaisua, sillä ap ei halua eroa ja mies ei myönnä mitään, mutta pitää toisen naisen "kaverina" eikä mieskään ihan vielä ole lähtemässä.
20 vuotta ja lapset ja maatila sekä velat pitävät teidät vielä vuosia tuossa samassa limbossa. Tämä ei ole mikään parikymppisten parin vuoden seurustelu, jossa olis helppoa vain sanoa moikka ja painua ovesta ulos.
Siltähän tuo näyttää vahvasti. Mies taistelee pitääkseen uuden ystävänaisen ja kaiken entisenkin. Vaimo tuntuisi heränneen masennuksestaan taistelemaan pitääksen myös kaiken entisellään. Toivottavasti mitään räjähdystä ei tapahdu, kun ei muuten saada ratkaistua tilannetta. Miehen mukaanhan pitäisi olla kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu, niin tuolla aikaisemmin ap kirjoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksianne arvostaen
Ap
"Toimiva vuorovaikutus kriisitilanteissa vaatii keskittymistä itseilmaisuun, kumppanin tunteiden hyväksyntää ja molempien tarpeet huomioivia ratkaisuja. Rikkoutunut luottamus on mahdollista rakentaa uudelleen. Usein kumppanit tarvitsevat kriisiä käsitellessään kokemuksen ymmärretyksi ja hyväksytyksi tulemisesta sekä apua vaikeiden tunteiden sietämisessä. Suhteen kriisitilanteen ei kannata antaa pitkittyä, vaan on tärkeää hakea yhdessä tai erikseen apua kriisin käsittelyyn ammattilaiselta."
Tules ap kertoilemaan sitten miten arki sujuu. Milloin mies menee naista tapaamaan ja miltä susta tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksianne arvostaen
Ap
Mietin tuota kun sanoit "miehen puolella ei ole kukaan". Ihan kuin hän olisi yksi lapsistasi jota rakastat ja puolustat. Kuka sinun puolellasi on? Vaikuttaa, ettei kukaan.
Hän on aikuinen joka on sotkemut himoissaan nyt koko pakan. Riittää että peset hänen sukkansa, sinunko pitää vielä puolustaa häntä? Tarkemmin ajatellen, miksi hemmetissä hoitelet hänen pyykkejään (oletan)?
Annahan sen vihan suuntautua hiljalleen sinne minne se kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksianne arvostaen
ApMietin tuota kun sanoit "miehen puolella ei ole kukaan". Ihan kuin hän olisi yksi lapsistasi jota rakastat ja puolustat. Kuka sinun puolellasi on? Vaikuttaa, ettei kukaan.
Hän on aikuinen joka on sotkemut himoissaan nyt koko pakan. Riittää että peset hänen sukkansa, sinunko pitää vielä puolustaa häntä? Tarkemmin ajatellen, miksi hemmetissä hoitelet hänen pyykkejään (oletan)?
Annahan sen vihan suuntautua hiljalleen sinne minne se kuuluu.
Voin niin huonosti, että pääasiassa pesee itse sukkansa.
Ap
Oikeita ystäviä ei tarvitse salailla. Miehesi tietää kyllä miltä teidän kolmiopiiri näyttää ulkopuolisille, varsinkin lähipiirille. Jos ukko suuttuu että siitä mainitaan, niin sekin on sitten taas yksi todiste että miehen puheet pelkästä ystävyydestä on täyttä sitä itseään.