Neitsyt 30-vuotiaan - ajatuksia, kokemuksia?
Kuten otsikosta käynee ilmi, olen 30-vuotias nainen, enkä ole koskaan harrastanut seksiä. En ole koskaan edes suudellut, joskin minua on suudeltu vastoin tahtoani useamman kerran (kiitos humalaiset miehet).
Olen aina ajatellut, että no jaa, se tapahtuu sitten kun on tapahtuakseen, mutta nyt asia on käynyt kovasti vaivaamaan minua. Yhteiskunnan odotukset tuntuvat painavan päälle ja koko ajan tajaraivossa on se ajatus, että pitäisi olla tehnyt sitä, tätä ja tuota. On outoa olla ystäväporukassa, jossa muut juoruavat seuraelämästään ja itselläni ei ole minkäänlaista kokemusta.
En ole missään tapauksessa erityisen seksivastainen ja hommailen kyllä mielelläni yksikseni, mutten koskaan fantasioi kenestäkään tuntemastani saati liitä itseäni mukaan fantasioihin. Luen mielelläni eroottista kirjallisuutta ja ammennan sieltä sitä materiaalia. Vuosikausia kestäneen pohdintani tulos siis tässä vaiheessa on, että olen kenties demiseksuaali ja tarvitsen sen ihan kunnon yhteyden ihmiseen, ennen kuin tällainen mielenkiinto itsessäni herää. Ihastun kyllä, mutta tosi tiukassa on se tunne, että haluaisin tehdä kenenkään kanssa muuta kuin tutustua paremmin ihan keskustelutasolla.
Lähinnä minua siis kiinnostaisi, että herättääkö tämä ihmisissä minkälaisia ajatuksia? Olisiko 30v neitsyt kumppanina totaalinen turn off, eli heitänkö pyyhkeen lopullisesti kehään? Haluaisitko tilanteessa tietää toisen olevan kokematon vai olisiko parempi olla kertomatta? Onko kenelläkään kokemuksia tällaisesta? Alkaa olla orpo-olo asian kanssa.
Kommentit (90)
No mä sain ensimmäisen kokemukseni 37-vuotiaana eikä olisi kannattanut. Aivan kauhea ajanjakso elämässäni ja kamppailen edelleen siitä aiheutuneiden traumojen ja ahdistuksen kanssa. Mitä ikinä siis teetkin niin älä ainakaan hyppää johonkin juttuun mukaan vasten tahtoasi mutta saadaksesi homman viimeinkin "hoidettua". Antaisin mitä vaan jos saisin palata ajassa taaksepäin ja valita toisin.
Vierailija kirjoitti:
Minusta säälittävää ja monta hyvää vuotta mennyt ohi tuon nautinnon osalta.
Onko seksi aina nautinnollista? Ei ole, vaan useimmiten samantekevää.
Vierailija kirjoitti:
Leo kirjoitti:
Ei haittaa todellakaan. Olen itse 32-vuotias mies ja poikuus tallella. Ujous ja hitaasti lämpenevyys ovat syyt tähän tilanteeseen. Olen myös aika demiseksuaali, eli haluan seksissä olevan kyse rakkaudesta. Haaveilen siitä kun saisi kokea ensimmäisen kerran myös kokemattoman naisen kanssa.
Tää demiseksuaali-termi on hassu. Minä puhuisin normaalista seksikäyttäytymisestä :)
Minä olin mieheni eka, ja hän minun, lähempänä 30v oltiin. Tsemppiä, kyllä se oikea vielä löytyy!
Suurin osa ihmisistä kokee seksuaalista vetovoimaa / himoa / panetusta ihan yleisesti, ei vain muodostettuaan syvän tunnesiteen ihmiseen. Demiseksuaalisuus ei siis ole se normaalein muoto, jos normaalilla tarkoitetaan yleisintä. Normaalia se toki on ja kuuluu aseksuaalisuuden kirjolle.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten on taas meitä jotka emme ole alapään vietävänä. Minusta se on säälittävää että koko elämä riippuu siitä pääseekö panemaan vai ei. On niin paljon muitakin nautintoja, parempiakin.
Neanderthalensis kirjoitti:
Tuo ihmetytti, että ei fantasioi kun hoitaa itsensä?
Ei fantasioi kenestäkään erityisesti, tietystä oikeasta ihmisestä. En minäkään, pidän normaalina.
No, miten yleensäkään määritellään normaali? Kai joka tapauksessa tärkeintä on kuunnella, mikä itsestä tuntuu oikealta. Vaikka olisit yhden henkilön muodostama erilainen vähemmistö tässä kahdeksan miljardin ihmisen populaatiossa, niin mitä siitä? Se on silti sinulle normaalia.
OoOoOoO kirjoitti:
Monissa maissa ap:n kokemattomuutta arvostettaisiin ja pidettäisiin korkean moraalin merkkinä.
Mitä sitten? Osa niistä maista on sellaisia, ettei kenenkään itseään kunnioittavan kannata sellaiseen muuttaa. Ovatko ne mielestäsi silti parempia kuin Suomi, jossa nainen kuitenkin saa päättää kaikesta itseään koskevasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nautintoa saa keskenäänkin, ei siihen välttämättä toista tarvita.
jos nautinto on elämässä se kaiken tarkoitus niin miksi huumeet on laittomia?
Täh :D ? Kuka sanoi et nautinto olisi kaiken tarkoitus? Ja huumeet on kaikkea muuta kuin nautinto, ainakin kun addiktio on kehittynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko? Onpa surullista. Minusta nautinnollista 97%:sesti ja loput ei niin kummoista.
uskis
Pitäisi perustaa neitsyeille oma deittisovelluksensa. Siinä ainakin olisi heti se (mahdollisesti) suurin salaisuus paljastettu.
Minusta olisi hauska tutustua ap:n, itselläkin poikuus tallella.
Vierailija kirjoitti:
OoOoOoO kirjoitti:
Monissa maissa ap:n kokemattomuutta arvostettaisiin ja pidettäisiin korkean moraalin merkkinä.
Mitä sitten? Osa niistä maista on sellaisia, ettei kenenkään itseään kunnioittavan kannata sellaiseen muuttaa. Ovatko ne mielestäsi silti parempia kuin Suomi, jossa nainen kuitenkin saa päättää kaikesta itseään koskevasta?
Kummallinen johtopäätös.
Minusta tässäkin asiassa nimenomaan naisen pitää saada päättää myös siitä, haluaako ryhtyä sekstailemaan vai ei. Ihan kuin nykyään olisi joku pakko hoitaa homma pois alta, vaikka ei edes olisi kovin rakastunut. Ihan yhtä ok, jos taas pitää seksistä kovasti ja haluaa aloittaa sen aikaisemmin, mutta siitähän ei nyt ollut kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leo kirjoitti:
Ei haittaa todellakaan. Olen itse 32-vuotias mies ja poikuus tallella. Ujous ja hitaasti lämpenevyys ovat syyt tähän tilanteeseen. Olen myös aika demiseksuaali, eli haluan seksissä olevan kyse rakkaudesta. Haaveilen siitä kun saisi kokea ensimmäisen kerran myös kokemattoman naisen kanssa.
Tää demiseksuaali-termi on hassu. Minä puhuisin normaalista seksikäyttäytymisestä :)
Minä olin mieheni eka, ja hän minun, lähempänä 30v oltiin. Tsemppiä, kyllä se oikea vielä löytyy!
Suurin osa ihmisistä kokee seksuaalista vetovoimaa / himoa / panetusta ihan yleisesti, ei vain muodostettuaan syvän tunnesiteen ihmiseen. Demiseksuaalisuus ei siis ole se normaalein muoto, jos normaalilla tarkoitetaan yleisintä. Normaalia se toki on ja kuuluu aseksuaalisuuden kirjolle.
Mä puhuin seksikäyttäytymisestä. Voi tuntea vaikka mitä panetusta, mutta eihän se nyt -hyvänen aika- ole sama asia, kuin hyppäisi jokaisen himoitsemansa kohteen kimppuun. Vetovoimaa voi olla vaikka Niinistöön, silti "tyydyn" vain aviomieheeni, eikä kyse ole tyytymisestä vaan rakastelu rakkaansa kanssa on ihaninta.
ps. Onhan siitä tutkimuksiakin, että seksi on parasta rakkaan kumppanin kanssa. Poissulkien tuhat eri ihmistä kaataneet seksiaddiktit, joilla kyse on pakkomielteestä ja sairaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OoOoOoO kirjoitti:
Kummallinen johtopäätös.
Minusta tässäkin asiassa nimenomaan naisen pitää saada päättää myös siitä, haluaako ryhtyä sekstailemaan vai ei. Ihan kuin nykyään olisi joku pakko hoitaa homma pois alta, vaikka ei edes olisi kovin rakastunut. Ihan yhtä ok, jos taas pitää seksistä kovasti ja haluaa aloittaa sen aikaisemmin, mutta siitähän ei nyt ollut kysymys.
Minä olen aina pitänyt seksistä kovasti, mutta en silti halunnut aloittaa aikaisemmin kuin vasta silloin, kun löydän sen oman murun. Kai ihmisen pitää pystyä pitämään libidonsa hallinnassa? Halu ei poista moraalia, ja minulla se on ollut tiukemmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leo kirjoitti:
Mä puhuin seksikäyttäytymisestä. Voi tuntea vaikka mitä panetusta, mutta eihän se nyt -hyvänen aika- ole sama asia, kuin hyppäisi jokaisen himoitsemansa kohteen kimppuun. Vetovoimaa voi olla vaikka Niinistöön, silti "tyydyn" vain aviomieheeni, eikä kyse ole tyytymisestä vaan rakastelu rakkaansa kanssa on ihaninta.
ps. Onhan siitä tutkimuksiakin, että seksi on parasta rakkaan kumppanin kanssa. Poissulkien tuhat eri ihmistä kaataneet seksiaddiktit, joilla kyse on pakkomielteestä ja sairaudesta.
Demiseksuaalisuus on seksuaalisuuden muoto, eikä kerro ihmisen seksikäytytymisestä mitään. Turhaan siis kutsut sitä hassuksi termiksi, kun puhut siis ihan eri asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi olla myös tosi kamalaa, jos kumppania ei tunne, joten ei kannata lähteä harkitsematta hankkiutumaan eroon neitsyydestä.
Määritelmäsi demiseksuaalisuus on luultavasti osuva. Minulla on ollut sama tunne itsestäni. Useimpien ihmisten kosketus ei tunnu minusta miltään tai se tuntuu jopa vastenmieliseltä. Muistan vain pari miestä, joiden kosketus oikeasti tuntui hyvältä. Ikävä kyllä he olivat varattuja enkä rupea pelleilemään pettämisjuttujen kanssa. Ja olen koko elämäni ihmetellyt, kuinka monet ihmiset puhuvat kosketuksen tärkeydestä ja käyvät vaikka parturilla tai hieronnassa vain sen takia. Minä tunnen oloni epämukavaksi niissäkin. Syynä voivat tietysti olla huonot kokemukset lapsuudessa ja nuoruudessa.
Tässä tulee kuitenkin positiivinen viestini: Mitään ei ole menetetty. Voit tavata sopivan kumppanin vielä moneen kertaan. Ole vilpitön, sittenpä näet, millainen hän on: juokseeko karkuun, katsooko sinua kummeksuvasti tai ottaako asian luonnollisesti. Se kertoo jo paljon hänestä. Uskon että olet suojellut itseäsi ikäviltä jutuilta. Voit miettiä itsekin, onko niin ja minä takia. Joka tapauksessa se on viisaampaa kuin kaiken kokeminen vain kokemisen vuoksi. Kuten vanha sananlasku sanoo: tyhmä kaiken kokee, viisas pääsee vähemmällä.
Minulla kesti kauan ennen kuin päätin ruveta hommiin. En rakkaudesta, rakastun erittäin harvoin ja kohteet ovat aina vääriä. Mutta tutustuin tyyppiin, joka vaikutti sopivalta ja jonka kanssa myös sovittiin, että ei etsitä kumppania toisistamme. Kummankaan elämäntilanteeseen se ei sovi enkä tahdo rakastua. Sen verran lujasti rakkaus minuun tarttuu, että jos toinen ei vastaa tunteisiin, olen kymmenen vuotta romuna. Meillä on oikein mukavaa seksin saralla, ei mitään pakotusta, sovitaan ja nautitaan ja sitten jatketaan taas omiin puuhiimme. Se voi ihan totta olla mukavaa, jos rakkautta ei satu vastaan. Mikä hassuinta, selvisi että olen sittenkin aikamoinen seksipeto, vaikka kokemusta muiden miesten kanssa ei ollut. Sooloseksillä tutustuu omaan kroppaansa ja oppii käyttämään lantionpohjalihaksia. Älä turhaan pelkää ainakaan sitä, että olisit "huono" sitten aikanaan. Se on yhteispeliä, tai ainakin pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OoOoOoO kirjoitti:
Kummallinen johtopäätös.
No mainitse sellaisia maita, joissa nimenomaan miesten kokemattomuutta pidetään hyveenä? Yleensä kyse on siitä, että naisten seksielämää vahditaan, ja vain naisten kokemattomuus on hyve, eli halutaan hallita juuri naisia ja heidän tekemisiään.
Täällä toinen 🙋 Enkä edes mieti koko asiaa pahalla. Olen ihan valmis menemään naimisiin heti kun oikea löytyy ja perustamaan perheen. Kunnollisia miehiä vaan on harvassa. Ihan täyspäinen olen, itseasiassa elämää olen nähnyt paljon ja saavuttanut verrattuna moneen muuhun.
Pari kertaa on ollut ihan lähellä lipsahtaa mutta tilastot ovat pysyneet puhtaina.
OoOoOoO kirjoitti:
Monissa maissa ap:n kokemattomuutta arvostettaisiin ja pidettäisiin korkean moraalin merkkinä. Miksi pitäisi ryhtyä mihinkään, seksi mukaanlukien, ennen kuin tuntee olevansa siihen valmis, oli ikä sitten mikä hyvänsä?
Nk, ehkä jos viisikymppiseksi odottaa voi tuntua että on mennyt jotain ohi.
On hauskaa aatella millaisia olisivta olleetkaan vastaukset, jos Ap olsi avauksessaan kertonutkin olevansa mies. keikä nainen... Asialla ei sinänsä pitäsi olla mitään merkitystä mutta jostain syystä sillä edelleen tuntuu olevan.
Entisaikoinako oli negatiivista, jos oli neitsyt?