Haluaisin saada töitä, mutta jotenkin hävettää lähetellä työhakemuksia.
Olen kuitenkin jo ihan oikeasti aikuinen ihminen, ja tuntuu, että olen aivan epäonnistunut elämässäni, mitä opiskeluihin ja töihin tulee. Olen käynyt lukion, ja sen jälkeen liian monta kertaa hakenut opiskelemaan aloja, jotka eivät ole yhtään sopineet minulle, sitten kitkutellut niissä ihan kohtuuttoman kauan aikaa, kun aina joku opo tms. maanitteli minua niitä jatkamaan kun itse halusin luovuttaa. Tehnyt lyhyitä pätkiä töitä aina kun olen niitä saanut, mutta kyllähän se nyt lähes 40-vuotiaana näyttää pahalta, kun työpaikkoja ei hirveästi ole ollut ja työtkin olleet vain muutaman kuukauden pätkiä. En edes kehtaa mainita mitä kaikkea olen opiskellut, kun yhtäkään koulua en ole loppuun asti saanut käytyä. Haluaisin kuitenkin niin kovasti päästä töihin ja elää normaalia työssäkäyvän aikuisen elämää.
Lähettelen työhakemuksia ja välillä ehdin innostuakin kun näyttää siltä, että minulla voisi ollakin mahdollisuuksia joku työ saada, mutta en sitten tulekaan valituksi. Olen saanut aiemmilta työnantajiltani hyvää palautetta työskentelystäni, mutta en vaan osaa tuoda sitä työhakemuksessa ilmi. Yhdenkin työpaikan sain siten, että tuttavani suositteli minua sinne, ja jälkikäteen ymmärsin, että työhakemuksen perusteella minua ei olisi koskaan sinne otettu.
Kohtalotovereita minulla on varmasti ja vähän liikaakin, ikävä kyllä. Olisiko kenelläkään kuitenkaan kertoa, kuinka olisi vastaavasta tilanteesta selvinnyt ja saanut töitä?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua pitäisi auttaa? Itse olet soppasi keittänyt joten syöpä kiltisti nyt vaan.
Tarinasi perusteella olet jotenkin erityinen yksisarvinen, jolle jonkun muun pitäisi antaa ihana, helppo ja rahakas työ, koska muuten lähdet litomaan muutamassa kuukaudessa, koska rutiini, kyllästys ja ei-hieno.
Todella outoa, että ei jaksa kouluja, ei työpaikkoja arviolta 10-20 vuoden aikana niin kuin ollenkaan.
Miten ois Only Fans?
"Olen saanut aiemmilta työnantajiltani hyvää palautetta työskentelystäni, mutta en vaan osaa tuoda sitä työhakemuksessa ilmi."
Mitä ihmettä tuo lause tarkoittaa? Valehtelet. Kukaan aiemmista työnantajistasi ei siis suostu suosittelijaksi. Edelleen, tarinasi pertusteella, ei ihme.
Hyi kun olet ilkeä ihminen. Kerropa minulle, missä kohtaa havittelin helppoa ja rahakasta työtä? Ja ihan minulla on työtodistuksia arviointeineen, joissa on sanottu minun olevan tunnollinen ja ahkera työntekijä. Olen myös jo aiemmin sanonut, että oppisopimuksella opiskelu sopisi minulle parhaiten, mutta eipä sellaisiin nykyään hevillä pääse.
- Ap.En ole tuo jolle vastasit, mutta useat keskeytyneet opinnot ilman valmista tutkintoa kuulostaa siltä ettet viitsi saattaa asioita loppuun. Ei se valmistuminen tarkoita että on lopun ikää kiinni siinä ammatissa, mutta se antaa pohjan hakea myös muuta työtä ja osoittaa että saatat asiat valmiiksi. Moni oppilaitos kertoo sivuillaan mahdollisuudesta saattaa vanha tutkinto loppuun, hyödynnä sitä. Muutkin on joutuneet sinnittelemään, ei minustakaan amis- ja amk:n kaikki kurssit olleet kivoja enkä ole tasan tarkkaan koulutukseni yleisimmässä ammatissa. Ihmettelen mitä olet odottanut.
Toivotan kuitenkin isosti tsemppiä, koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä muutosta.
Täällä joku myös mainitsi esimerkiksi sen, voisiko sinulla olla adhd. Kannattaa avoimin mielin selvittää voiko tuossa keskenjäämisessä olla joku syy, johon voisit saada apua. Oikeasti jos on monta koulutusalaa niin ei ne kaikki voi olla niin epäsopivia etteikö niitä normaali ihminen voisi käydä loppuun. Moni tosiaan sinnittelee tutkinnon saadakseen. Sinun ei tarvitse hävetä mitään, mutta tartu nyt kiinni niihin asioihin jotka on johtaneet tähän tilanteeseen. Oppisopimus vaatii opiskelutekniikkaa siinä missä muukin, eikä se ole mikään ihmeratkaisu jolla voisit välttää opiskelun.
Amistutkinnot on jo vedetty niin ahtaalle, että ne käytännössä vastaavat oppisopimusta. Palkka vain puuttuu.
Lähiopetusta on muutama tunti ja sen jälkeen pitää lähteä työssäoppimiseen.
Oppisopimuksellakin täytyy käydä yleisopinnot, ei niitä voi työpaikalla suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinua pitäisi auttaa? Itse olet soppasi keittänyt joten syöpä kiltisti nyt vaan.
Tarinasi perusteella olet jotenkin erityinen yksisarvinen, jolle jonkun muun pitäisi antaa ihana, helppo ja rahakas työ, koska muuten lähdet litomaan muutamassa kuukaudessa, koska rutiini, kyllästys ja ei-hieno.
Todella outoa, että ei jaksa kouluja, ei työpaikkoja arviolta 10-20 vuoden aikana niin kuin ollenkaan.
Miten ois Only Fans?
"Olen saanut aiemmilta työnantajiltani hyvää palautetta työskentelystäni, mutta en vaan osaa tuoda sitä työhakemuksessa ilmi."
Mitä ihmettä tuo lause tarkoittaa? Valehtelet. Kukaan aiemmista työnantajistasi ei siis suostu suosittelijaksi. Edelleen, tarinasi pertusteella, ei ihme.
Hyi kun olet ilkeä ihminen. Kerropa minulle, missä kohtaa havittelin helppoa ja rahakasta työtä? Ja ihan minulla on työtodistuksia arviointeineen, joissa on sanottu minun olevan tunnollinen ja ahkera työntekijä. Olen myös jo aiemmin sanonut, että oppisopimuksella opiskelu sopisi minulle parhaiten, mutta eipä sellaisiin nykyään hevillä pääse.
- Ap.En ole tuo jolle vastasit, mutta useat keskeytyneet opinnot ilman valmista tutkintoa kuulostaa siltä ettet viitsi saattaa asioita loppuun. Ei se valmistuminen tarkoita että on lopun ikää kiinni siinä ammatissa, mutta se antaa pohjan hakea myös muuta työtä ja osoittaa että saatat asiat valmiiksi. Moni oppilaitos kertoo sivuillaan mahdollisuudesta saattaa vanha tutkinto loppuun, hyödynnä sitä. Muutkin on joutuneet sinnittelemään, ei minustakaan amis- ja amk:n kaikki kurssit olleet kivoja enkä ole tasan tarkkaan koulutukseni yleisimmässä ammatissa. Ihmettelen mitä olet odottanut.
Toivotan kuitenkin isosti tsemppiä, koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä muutosta.
Täällä joku myös mainitsi esimerkiksi sen, voisiko sinulla olla adhd. Kannattaa avoimin mielin selvittää voiko tuossa keskenjäämisessä olla joku syy, johon voisit saada apua. Oikeasti jos on monta koulutusalaa niin ei ne kaikki voi olla niin epäsopivia etteikö niitä normaali ihminen voisi käydä loppuun. Moni tosiaan sinnittelee tutkinnon saadakseen. Sinun ei tarvitse hävetä mitään, mutta tartu nyt kiinni niihin asioihin jotka on johtaneet tähän tilanteeseen. Oppisopimus vaatii opiskelutekniikkaa siinä missä muukin, eikä se ole mikään ihmeratkaisu jolla voisit välttää opiskelun.
Ja siis haluan vielä sanoa, että mitään ei tarvitse hävetä. Koulutus tai työkokemus ei ole mikään ihmisen arvon mitta, ja jos tulisit vaikka mulle työkaveriksi tai alaiseksi niin arvioisin perehdytyksen jälkeen sitä miten teet työsi, enkä miettisi sun aiempaa taustaa. Kaikki täyspäiset ihmiset arvostaa sun kaltaista ihmistä joka pyrkii elämässä eteenpäin ja suhtautuu ymmärtävästi ja arvostavasti siihen. Vaikka olisi millaiset paperit niin työelämässä tulee silti virherekryjä sellaisista kiusaajatyypeistä ym, ja paperit ei siinä tilanteessa auta ketään. Asenne on tärkeämpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ois Only Fans?
No siis, lähdetään siitä, että vaikka olenkin koulupudokas, niin en ole mitenkään yksinkertainen, vaikka ilmeisesti niin oletatkin.
Olen opiskellut ammattikorkeakoulussa ja yliopistossa, ja vaihtanut siellä pääainettakin välillä. AMK:ssa en oikein viihtynyt, kun en saanut kavereita ja minua vähän syrjittiin siellä, ja nuorena ihmisenä sitten halusin jättää ne opinnot kesken. Yliopistossa sitten vierähtikin vajaat kymmenen vuotta, tykkäsin kovasti opiskella, ja ne opinnot ihan etenivätkin hi-taas-ti mutta varmasti. Enkä myöskään kokenut niitä ikäviäkään kursseja sellaisina, että olisi jotenkin pitänyt sinnitellä ne läpi. Valitettavasti toinen näistä aloista oli huonosti työllistävä ja toinen sekä huonosti työllistävä että myöskin hiukan "huuhaa" -ala, josta en edes oikeastaan pitänyt, mutta pärjäsin hyvin tenteissä juurikaan lukematta. Piti sitten ottaa järki käteen, ja keskeyttää opinnot, koska ei ikuisuusopiskeluissakaan mitään järkeä todellakaan ole. Muutenkin olen sen verran itsetutkiskelua tässä suorittanut, että tiedän haluavani tehdä jotakin suorittavaa työtä, eli mennä töihin, tehdä työt, ja lähteä kotiin. Ei mitään ruudun tuijottelua ja näppäimistön naputtelua päivästä toiseen.
Oli kyllä suuri virhe silloin aikoinaan jättää se lukion jälkeinen työpaikka, mutta eipä sitä silloin nuorena kovin hyvin tuntenut itseään, ja jotenkin sitä ajatteli, että pitää se korkeakoulututkinto lukion jälkeen suorittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ois Only Fans?
Sopan? Mitä ihmettä?
Lähihoitaja voi olla töissä vaikka hammashoitolassa.
Vanhuksia pitää sietää vain harkoissa.