Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin saada töitä, mutta jotenkin hävettää lähetellä työhakemuksia.

Vierailija
04.09.2022 |

Olen kuitenkin jo ihan oikeasti aikuinen ihminen, ja tuntuu, että olen aivan epäonnistunut elämässäni, mitä opiskeluihin ja töihin tulee. Olen käynyt lukion, ja sen jälkeen liian monta kertaa hakenut opiskelemaan aloja, jotka eivät ole yhtään sopineet minulle, sitten kitkutellut niissä ihan kohtuuttoman kauan aikaa, kun aina joku opo tms. maanitteli minua niitä jatkamaan kun itse halusin luovuttaa. Tehnyt lyhyitä pätkiä töitä aina kun olen niitä saanut, mutta kyllähän se nyt lähes 40-vuotiaana näyttää pahalta, kun työpaikkoja ei hirveästi ole ollut ja työtkin olleet vain muutaman kuukauden pätkiä. En edes kehtaa mainita mitä kaikkea olen opiskellut, kun yhtäkään koulua en ole loppuun asti saanut käytyä. Haluaisin kuitenkin niin kovasti päästä töihin ja elää normaalia työssäkäyvän aikuisen elämää.

Lähettelen työhakemuksia ja välillä ehdin innostuakin kun näyttää siltä, että minulla voisi ollakin mahdollisuuksia joku työ saada, mutta en sitten tulekaan valituksi. Olen saanut aiemmilta työnantajiltani hyvää palautetta työskentelystäni, mutta en vaan osaa tuoda sitä työhakemuksessa ilmi. Yhdenkin työpaikan sain siten, että tuttavani suositteli minua sinne, ja jälkikäteen ymmärsin, että työhakemuksen perusteella minua ei olisi koskaan sinne otettu.

Kohtalotovereita minulla on varmasti ja vähän liikaakin, ikävä kyllä. Olisiko kenelläkään kuitenkaan kertoa, kuinka olisi vastaavasta tilanteesta selvinnyt ja saanut töitä?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt rehellisiä ollaan, niin onhan ap:n tilanne huono. Kouluttamaton n. 40-vuotias repaleisella työhistorialla. Samassa tilanteessa varmaan kouluttautuisin lähihoitajaksi ja hyväksyisin, että nuorempana tuli oltua laiska ja päämäärätön.

Jos itse olisin työnantaja, niin enemmän ihmetystä herättäisi, jos todella monessa paikassa lyhyen aikaa kuin vähän työhistoriaa. Runsaista lyhyistä pätkistä tulisi sellainen olo, että on jotenkin nirso tai huono työntekijä.

Tässä kohtaa olen kyllä hyvässä asemassa, että olen onneksi ollut useita pätkiä samoilla työnantajilla.

- Ap

Vierailija
42/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt rehellisiä ollaan, niin onhan ap:n tilanne huono. Kouluttamaton n. 40-vuotias repaleisella työhistorialla. Samassa tilanteessa varmaan kouluttautuisin lähihoitajaksi ja hyväksyisin, että nuorempana tuli oltua laiska ja päämäärätön.

Jos itse olisin työnantaja, niin enemmän ihmetystä herättäisi, jos todella monessa paikassa lyhyen aikaa kuin vähän työhistoriaa. Runsaista lyhyistä pätkistä tulisi sellainen olo, että on jotenkin nirso tai huono työntekijä.

Ei työntekijä ole syyllinen siihen, että työnantajat orjuuttavat ja tekevät vain määräaikaisia sopimuksia yksi toisensa jälkeen tai käyttävät vuokrafirmoja, jotta ei tarvitse maksaa saikkuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mkäri oli sun viimeinen työpaikka, kauan kesti, milloin loppui?

Jos oli kiinnostava, voisit ehkä hakee samalle alalle kun on "tuoretta" kokemusta.

Vierailija
44/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on pakko erottautua. CV:n lähettäminen pelkästään ei ole riittävä, siitä saattaa saada jopa väärän käsityksen lyhyiden työsuhteiden takia. Ota puheeksi työpaikan etsiminen aina, kun se on suinkin luontevaa. Monessa paikassa tarvitaan työntekijää, mutta ei lähdetä siihen ruljanssiin, kun ei koskaan tiedä mihin se johtaa. Sinnitellään vaan entisin vahvuuksin. Mene vaikka postin sivuille. Siellä esitellään oppisopimuskoulutusta ja kerrotaan työssäoppimisesta. Tiedä vaikka päätyisit postiauton kuljettajaksi.

Vierailija
45/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mielestäsi oppisopimus olisi sinulle sopivin tapa suorittaa pätevyys? Et ole jaksanut opiskella mitään tutkintoa valmiiksi. Opiskelu ja työssäkäynti yhtä aikaa ei tosiaan ole mikään kevyt vaihtoehto...

Vierailija
46/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaiseksi avustajaksi jonkun firman listoille pääsee kyllä, jos on edes etäisesti normaalin oloinen ihminen. Isoja avustajia välittäviä firmoja on mm. Suomen Avustajapalvelu, Mehiläinen, Onnihoiva ja onhan niitä muitakin. Googlella löytyy. 

Avustajalta ei vaadita koulutusta. 

Vierailija
47/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kannata yhtään hävetä,jos syy ei kokonaan ole itsessä. Eikä se olekaan. Nykyään kun ei ole vaan töitä kaikille ja nyky-yhteiskunta on ihan erilainen kuin 60 vuotta sitten. Ei kaikilla 40-sillä ole nykyään kunnon työtä tai työtä ollenkaan. Jos parhaansa yrittää ja koulutusta ja työkokemusta jo on takana,voi olla jo tyytyväinen ja eikun vaan uutta yritystä! 

Vierailija
48/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mielestäsi oppisopimus olisi sinulle sopivin tapa suorittaa pätevyys? Et ole jaksanut opiskella mitään tutkintoa valmiiksi. Opiskelu ja työssäkäynti yhtä aikaa ei tosiaan ole mikään kevyt vaihtoehto...

Kai sinä tiedät, mitä oppisopimuksella opiskelu tarkoittaa? Siis sehän on periaatteessa töissäkäyntiä, ja opiskelu tapahtuu konkreettisesti työtä tekemällä. Jonkun verran saattaa olla lähiopiskelua, mutta opiskelujen edistyminen mitataan suorittamalla näyttökokeita.

- Ap.

Vierailija
49/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähihoitajaksi? Mikä ihmeen oletus on, että lähihoitajaksi kannattaa kenen tahansa kouluttautua?!?

Ei ollut kyse kenestä tahansa vaan ihmisestä, jolla ikää 40+, työkokemus repaleinen eikä koulutusta. AP ei tavoittele kovaa palkkaa, joten lähäri olisi järkevä vaihtoehto. Suht lyhyt koulutus ja työllistyminen on vain itsestä kiinni. Millään muulla alalla ei yhtä varmasti työtä löydy.

Vierailija
50/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähihoitajaksi? Mikä ihmeen oletus on, että lähihoitajaksi kannattaa kenen tahansa kouluttautua?!?

Ei ollut kyse kenestä tahansa vaan ihmisestä, jolla ikää 40+, työkokemus repaleinen eikä koulutusta. AP ei tavoittele kovaa palkkaa, joten lähäri olisi järkevä vaihtoehto. Suht lyhyt koulutus ja työllistyminen on vain itsestä kiinni. Millään muulla alalla ei yhtä varmasti työtä löydy.

"Ihanaa" olla jo palstalaisten mielestä 40+, kun tosiasiassa olen kyllä vielä ihan 40-. Ei liity kyllä asiaan, mutta nyt olen sen verran turhamainen, että pakko oikaista. Ja juu. Lähihoitajaksi minusta ei ole. Haluan kyllä töihin ja vaikka lähes kaikki kelpaisi, niin hoivatyöhön minusta ei ole.

- Ap.

Vierailija
51/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai sinä tiedät, mitä oppisopimuksella opiskelu tarkoittaa? Siis sehän on periaatteessa töissäkäyntiä, ja opiskelu tapahtuu konkreettisesti työtä tekemällä. Jonkun verran saattaa olla lähiopiskelua, mutta opiskelujen edistyminen mitataan suorittamalla näyttökokeita.

- Ap.

Tiedän erittäin hyvin. Siksi kysyinkin. Käsityksesi on valitettavasti väärä. Oppisopimus vaatii opiskelijalta kaksin verroin enemmän kuin päiväopiskelu.

Vierailija
52/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on kyse kenestä tahansa koska sä et tunne ap:ta. Ei jokaisesta työttömästä ole hoitoalalle, on ikä mikä tahansa. Hoitoala työllistää, mutta siltikään kaikki ei sinne sovi eikä todellakaan pidä aina jokaiselle ehdottaa lähihoitajan koulutusta. Huomaa, että teillä joillakin ei ole mitään käsitystä lähihoitajan työstä.

Vierailija
53/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloja olet yrittänyt opiskella? Etkö ylipäätään kiinnostu mistään? Saamen kysyä, mitä olet tehnyt leipäsi eteen tähän mennessä? Rahaa tarvitset joka päivä. Koeta nyt jotain keksiä; ikääkin sulla kun alkaa jo olla.

Vierailija
54/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteesi ei ole helpoimmasta päästä, mutta ei missään nimessä toivoton. Ehdotan paria vaihtoehtoa eli laitoshuoltajan paikkaa sairaalassa. Toinen on koulunkäynnin avustaja tai koulunkäynnin tuki.

Vierailija
55/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilanteesi ei ole helpoimmasta päästä, mutta ei missään nimessä toivoton. Ehdotan paria vaihtoehtoa eli laitoshuoltajan paikkaa sairaalassa. Toinen on koulunkäynnin avustaja tai koulunkäynnin tuki.

Ja vielä lisäys että lähetä avoin hakemus suoraan haluamallesi paikkakunnalle.

Vierailija
56/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku kaverisi tekemään se CV sulle. Ne voi kehua sua siiinä missä itse et kehtaa. Sitte vaan laitat menemään ja otat siltä kannalta jotta työnantaja arvioikoon oletko sopiva siihen ja siihen hommaan. Ei sun tarvi stressata ja hävetä, röyhkeästi haet vaan joka paikkaan johon sun työkokemus ja koulutus riittää edes nippa nappa. Ja muista hyödyntää kaikki suhteet. Kerro tuttaville ja sukulaisille että on haku päällä ja että voisivat vinkata avoimista paikoista ja jopa suositella sua. Niin ne muutkin tekee. Ite oon saanut kaikki kunnon duunini suhteilla, muuten ei olis ollu mitään mahkuja.

Vierailija
57/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ihanaa" olla jo palstalaisten mielestä 40+, kun tosiasiassa olen kyllä vielä ihan 40-. Ei liity kyllä asiaan, mutta nyt olen sen verran turhamainen, että pakko oikaista. Ja juu. Lähihoitajaksi minusta ei ole. Haluan kyllä töihin ja vaikka lähes kaikki kelpaisi, niin hoivatyöhön minusta ei ole.

- Ap.

Löytyykö fyysistä kuntoa miten? Onko varastotöihin kiinnostusta? Niihin kyllä pääsee ja töitä riittää.

Vierailija
58/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu hoiva-avustajaksi.

Mutta älä hae vanhuspuolelle vaan jonnekin muualle.

Vierailija
59/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska maailma on sellainen, että kaikkeen muuhun työhön on ylimäärin tarjokkaita. Moni 50+ työttömäksiki jäänytkin lähtee lähihoitajaksi, kun se ala ihan oikeasti työllistää varmasti eläkeikään asti.

Ei ikinä lähihoitajaksi, koska en hyväksy sitä miten vanhuksia tässä maassa kohdellaan. Masentuisin syvästi ja riitaantuisin niiden huonosti kohtelijoiden kanssa. 

eri

Vierailija
60/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua pitäisi auttaa? Itse olet soppasi keittänyt joten syöpä kiltisti nyt vaan.

Tarinasi perusteella olet jotenkin erityinen yksisarvinen, jolle jonkun muun pitäisi antaa ihana, helppo ja rahakas työ, koska muuten lähdet litomaan muutamassa kuukaudessa, koska rutiini, kyllästys ja ei-hieno.

Todella outoa, että ei jaksa kouluja, ei työpaikkoja arviolta 10-20 vuoden aikana niin kuin ollenkaan.

Miten ois Only Fans?

"Olen saanut aiemmilta työnantajiltani hyvää palautetta työskentelystäni, mutta en vaan osaa tuoda sitä työhakemuksessa ilmi."

Mitä ihmettä tuo lause tarkoittaa? Valehtelet. Kukaan aiemmista työnantajistasi ei siis suostu suosittelijaksi. Edelleen, tarinasi pertusteella, ei ihme.

Hyi kun olet ilkeä ihminen. Kerropa minulle, missä kohtaa havittelin helppoa ja rahakasta työtä? Ja ihan minulla on työtodistuksia arviointeineen, joissa on sanottu minun olevan tunnollinen ja ahkera työntekijä. Olen myös jo aiemmin sanonut, että oppisopimuksella opiskelu sopisi minulle parhaiten, mutta eipä sellaisiin nykyään hevillä pääse.

- Ap.

En ole tuo jolle vastasit, mutta useat keskeytyneet opinnot ilman valmista tutkintoa kuulostaa siltä ettet viitsi saattaa asioita loppuun. Ei se valmistuminen tarkoita että on lopun ikää kiinni siinä ammatissa, mutta se antaa pohjan hakea myös muuta työtä ja osoittaa että saatat asiat valmiiksi. Moni oppilaitos kertoo sivuillaan mahdollisuudesta saattaa vanha tutkinto loppuun, hyödynnä sitä. Muutkin on joutuneet sinnittelemään, ei minustakaan amis- ja amk:n kaikki kurssit olleet kivoja enkä ole tasan tarkkaan koulutukseni yleisimmässä ammatissa. Ihmettelen mitä olet odottanut.

Toivotan kuitenkin isosti tsemppiä, koskaan ei ole liian myöhäistä tehdä muutosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi