Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin saada töitä, mutta jotenkin hävettää lähetellä työhakemuksia.

Vierailija
04.09.2022 |

Olen kuitenkin jo ihan oikeasti aikuinen ihminen, ja tuntuu, että olen aivan epäonnistunut elämässäni, mitä opiskeluihin ja töihin tulee. Olen käynyt lukion, ja sen jälkeen liian monta kertaa hakenut opiskelemaan aloja, jotka eivät ole yhtään sopineet minulle, sitten kitkutellut niissä ihan kohtuuttoman kauan aikaa, kun aina joku opo tms. maanitteli minua niitä jatkamaan kun itse halusin luovuttaa. Tehnyt lyhyitä pätkiä töitä aina kun olen niitä saanut, mutta kyllähän se nyt lähes 40-vuotiaana näyttää pahalta, kun työpaikkoja ei hirveästi ole ollut ja työtkin olleet vain muutaman kuukauden pätkiä. En edes kehtaa mainita mitä kaikkea olen opiskellut, kun yhtäkään koulua en ole loppuun asti saanut käytyä. Haluaisin kuitenkin niin kovasti päästä töihin ja elää normaalia työssäkäyvän aikuisen elämää.

Lähettelen työhakemuksia ja välillä ehdin innostuakin kun näyttää siltä, että minulla voisi ollakin mahdollisuuksia joku työ saada, mutta en sitten tulekaan valituksi. Olen saanut aiemmilta työnantajiltani hyvää palautetta työskentelystäni, mutta en vaan osaa tuoda sitä työhakemuksessa ilmi. Yhdenkin työpaikan sain siten, että tuttavani suositteli minua sinne, ja jälkikäteen ymmärsin, että työhakemuksen perusteella minua ei olisi koskaan sinne otettu.

Kohtalotovereita minulla on varmasti ja vähän liikaakin, ikävä kyllä. Olisiko kenelläkään kuitenkaan kertoa, kuinka olisi vastaavasta tilanteesta selvinnyt ja saanut töitä?

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko avoimia hakemuksia? Jotkut vuokrafirmat hakevat myös asiantuntijoita (hiljaisessa haussa). Kuvaa videoesittely itsestäsi, lataa nettiin, laita yksityiseksi jos haluat, pistä linkki CV:seen. Ota CV-kuva niissä vaatteissa missä menisit töihin. Jos olet rohkea, ilmoita Twitterissä, Facebookissa ja LinkedIn:ssä etsiväsi töitä.

Asiantuntijaksi? Lukiopohjalta, josta siitäkin on se 20 vuotta aikaa? Anteeksi, mutta 😂

- Ap.

Olet ilkeä ihminen, siksi et saa töitä. Koska autoin sinua turhaan, saat huonoa karmaa. Hauskoja epäonnistumisen hetkiä työnhaussa sulle! 😘😘😘

Olen oikeasti kiva ihminen, mutta onhan tuo nyt huvittavaa, että minua, kouluja käymätöntä ihmistä, neuvotaan laittamaan hakemusta johonkin linkediniin jos vaikka joku asiantuntijatehtävä sieltä napsahtaisi. En anteeksi vain ymmärrä, mihin minun "asiantuntijuuttani" tarvittaisiin.

- Ap.

Siihen asiaan, mitä menisit tekemään. Ei ne kaikki asiantuntijat ole mitään valtion johtavia virkamiehiä, vaan osa on jotain firmojen tarjouslaskijoita kakkosella alkavalla palkalla. Jos sulla on kokemusta toimistotöistä, voit ihan hyvin päästä sellaiseksi.

Nyt tässä on kyllä aivan eri maailmat kosketuksissa keskenään. Hyvä, jos minua palkataan edes niihin hommiin jotka alkavat ykkösellä. Ja jotenkin epäilen, että ilman mitään koulutusta joitakin tarjouksia pääsisi laskemaan.

- Ap.

Vierailija
22/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua pitäisi auttaa? Itse olet soppasi keittänyt joten syöpä kiltisti nyt vaan.

Tarinasi perusteella olet jotenkin erityinen yksisarvinen, jolle jonkun muun pitäisi antaa ihana, helppo ja rahakas työ, koska muuten lähdet litomaan muutamassa kuukaudessa, koska rutiini, kyllästys ja ei-hieno.

Todella outoa, että ei jaksa kouluja, ei työpaikkoja arviolta 10-20 vuoden aikana niin kuin ollenkaan.

Miten ois Only Fans?

"Olen saanut aiemmilta työnantajiltani hyvää palautetta työskentelystäni, mutta en vaan osaa tuoda sitä työhakemuksessa ilmi."

Mitä ihmettä tuo lause tarkoittaa? Valehtelet. Kukaan aiemmista työnantajistasi ei siis suostu suosittelijaksi. Edelleen, tarinasi pertusteella, ei ihme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommenttini julkaistaan hyväksynnän jälkeen.

P E R S K U T A T R O L L A A

Vierailija
24/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinua pitäisi auttaa? Itse olet soppasi keittänyt joten syöpä kiltisti nyt vaan.

Tarinasi perusteella olet jotenkin erityinen yksisarvinen, jolle jonkun muun pitäisi antaa ihana, helppo ja rahakas työ, koska muuten lähdet litomaan muutamassa kuukaudessa, koska rutiini, kyllästys ja ei-hieno.

Todella outoa, että ei jaksa kouluja, ei työpaikkoja arviolta 10-20 vuoden aikana niin kuin ollenkaan.

Miten ois Only Fans?

"Olen saanut aiemmilta työnantajiltani hyvää palautetta työskentelystäni, mutta en vaan osaa tuoda sitä työhakemuksessa ilmi."

Mitä ihmettä tuo lause tarkoittaa? Valehtelet. Kukaan aiemmista työnantajistasi ei siis suostu suosittelijaksi. Edelleen, tarinasi pertusteella, ei ihme.

Hyi kun olet ilkeä ihminen. Kerropa minulle, missä kohtaa havittelin helppoa ja rahakasta työtä? Ja ihan minulla on työtodistuksia arviointeineen, joissa on sanottu minun olevan tunnollinen ja ahkera työntekijä. Olen myös jo aiemmin sanonut, että oppisopimuksella opiskelu sopisi minulle parhaiten, mutta eipä sellaisiin nykyään hevillä pääse.

- Ap.

Vierailija
25/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jokin aloista noussut yli muiden, mikä kiinnostaa ja mitä voisit opiskella? Kuinka kauan siitä on kun viimeksi opiskelit? Missä opinnoissa olit lahjakas?

Olen 40+ pitkällä repaileisella työhistorialla. Kammoksunut opiskelua. Kävin kuitenkin lyhyen koulutuksen tehtäviin joihin varma työllistyminen. Oli pakko ja paras päätös.

Vierailija
26/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt rehellisiä ollaan, niin onhan ap:n tilanne huono. Kouluttamaton n. 40-vuotias repaleisella työhistorialla. Samassa tilanteessa varmaan kouluttautuisin lähihoitajaksi ja hyväksyisin, että nuorempana tuli oltua laiska ja päämäärätön.

Lukion jälkeen menin heti 2 vuodeksi töihin, ja sen jälkeen alkoi tuo opiskelu-pätkätyö -kierre. Ja joo, harva työnantaja varmaan katselee joitakin ikivanhoja työpaikkoja, että tuolla sitä sentään on oltu 2 vuotta töissä kerrallaan.

- Ap.

Vierailija
27/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

LinkedIn:ssä näkyy kääntäjän töitä ja ulkomaiset yhtiöt haluaa suomenkielisen aspan.

Vierailija
28/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jokin aloista noussut yli muiden, mikä kiinnostaa ja mitä voisit opiskella? Kuinka kauan siitä on kun viimeksi opiskelit? Missä opinnoissa olit lahjakas?

Olen 40+ pitkällä repaileisella työhistorialla. Kammoksunut opiskelua. Kävin kuitenkin lyhyen koulutuksen tehtäviin joihin varma työllistyminen. Oli pakko ja paras päätös.

Kerrotko vielä, mikä on varman työllistymisen lyhyt koulutus?

Vierailija
29/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama, tosin olen suorittanut (turhat) tutkinnot loppuun.

N40

Vierailija
30/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan ohjelmoijaksi ei kannata ryhtyä jos ei ole intohimoa alalle, ei ole helppo tie.

Vierailija
31/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ois Only Fans?

Hyi kun olet ilkeä ihminen. Kerropa minulle, missä kohtaa havittelin helppoa ja rahakasta työtä? Ja ihan minulla on työtodistuksia arviointeineen, joissa on sanottu minun olevan tunnollinen ja ahkera työntekijä. Olen myös jo aiemmin sanonut, että oppisopimuksella opiskelu sopisi minulle parhaiten, mutta eipä sellaisiin nykyään hevillä pääse.

- Ap.

Lähihoitajaksi pääsee. Voit erikoistua lapsiin, jolloin ei tarvitse olla kuin se perushoitojakso harkassa mummojen parissa.

Vierailija
32/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt rehellisiä ollaan, niin onhan ap:n tilanne huono. Kouluttamaton n. 40-vuotias repaleisella työhistorialla. Samassa tilanteessa varmaan kouluttautuisin lähihoitajaksi ja hyväksyisin, että nuorempana tuli oltua laiska ja päämäärätön.

Miksi lähihoitajaksi? Mikä ihmeen oletus on, että lähihoitajaksi kannattaa kenen tahansa kouluttautua?!?

Vierailija
33/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse olisin työnantaja, niin enemmän ihmetystä herättäisi, jos todella monessa paikassa lyhyen aikaa kuin vähän työhistoriaa. Runsaista lyhyistä pätkistä tulisi sellainen olo, että on jotenkin nirso tai huono työntekijä.

Vierailija
34/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lähihoitajaksi? Mikä ihmeen oletus on, että lähihoitajaksi kannattaa kenen tahansa kouluttautua?!?

Koska maailma on sellainen, että kaikkeen muuhun työhön on ylimäärin tarjokkaita. Moni 50+ työttömäksiki jäänytkin lähtee lähihoitajaksi, kun se ala ihan oikeasti työllistää varmasti eläkeikään asti.

Vierailija
35/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan ohjelmoijaksi ei kannata ryhtyä jos ei ole intohimoa alalle, ei ole helppo tie.

Oletko ohjelmoija?

Vierailija
36/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdenkin työpaikan sain siten, että tuttavani suositteli minua sinne, ja jälkikäteen ymmärsin, että työhakemuksen perusteella minua ei olisi koskaan sinne otettu.

Ei tässä ole kyse mistään henkilökohtaisesta, nykyään niitä töitä vaan saa suhteilla ehkä 90% ja loput hakemuksilla.

Ap: oletko miettinyt voisiko sinulla olla adhd? Tuli mieleen kun mainitsit että monet koulut jääneet kesken.

Vierailija
37/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että suuret liikkeet kuten Prisma ja Citymarket ovat yksi mahdollisuus. Niillä on niin paljon toimintaa, että monenlaisia ihmisiä tarvitaan. Lisäksi he kouluttavat henkilökuntaansa. Käy siellä kysymässä, kenen puheille pitää mennä. Äläkä aloita sillä, mikä kaikki on jäänyt kesken vaan onnistumisilla. Älä puhu epäonnistumisista mitään, jos niistä ei erityisesti kysytä. Työhönottajilla on kyllä silmää nähdä, onko hakijasta heidän tarpeisiinsa. Sopivan ja asiallisen ulkoasun ymmärrät varmaan itsekin. Jos et heti pääse pyydä, että saisit jättää yhteystietosi listalle, jos jotain löytyy tulevaisuudessa. Tilanteet muuttuvat jatkuvasti.

Vierailija
38/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä, mikä on varman työllistymisen lyhyt koulutus?

It-alalle on useita lyhyitä koulutuksia.

Vierailija
39/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdenkin työpaikan sain siten, että tuttavani suositteli minua sinne, ja jälkikäteen ymmärsin, että työhakemuksen perusteella minua ei olisi koskaan sinne otettu.

Ei tässä ole kyse mistään henkilökohtaisesta, nykyään niitä töitä vaan saa suhteilla ehkä 90% ja loput hakemuksilla.

Ap: oletko miettinyt voisiko sinulla olla adhd? Tuli mieleen kun mainitsit että monet koulut jääneet kesken.

Suhteiden merkitys ei ole noin suuri.

Vierailija
40/66 |
04.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että suuret liikkeet kuten Prisma ja Citymarket ovat yksi mahdollisuus. Niillä on niin paljon toimintaa, että monenlaisia ihmisiä tarvitaan. Lisäksi he kouluttavat henkilökuntaansa. Käy siellä kysymässä, kenen puheille pitää mennä. Äläkä aloita sillä, mikä kaikki on jäänyt kesken vaan onnistumisilla. Älä puhu epäonnistumisista mitään, jos niistä ei erityisesti kysytä. Työhönottajilla on kyllä silmää nähdä, onko hakijasta heidän tarpeisiinsa. Sopivan ja asiallisen ulkoasun ymmärrät varmaan itsekin. Jos et heti pääse pyydä, että saisit jättää yhteystietosi listalle, jos jotain löytyy tulevaisuudessa. Tilanteet muuttuvat jatkuvasti.

Ei isoissa firmoissa mennä kenenkään puheille vaan sieltä käsketään menemään nettisivuille ja lähettämään avoin hakemus, jota ei koskaan edes lueta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi