Mitä tarkoittaa vauvahaaveluissa antaa tulla jos on tullakseen
Olimme sopineet miehen kanssa että ryhtyisimme yrittämään vauvaa. Olemme olleet yhdessä lähemmäs 10v ja vauva-asiaa pyöritelleet mielessä viimeiset 5 vuotta. En ole ollut painostava osapuoli tai mitenkään vauvaintoilija. Ihan vain realistisesti ollaan puhuttu ja otettu huomioon iät yms.
No, minä tiedän milloin ovuloin, tunnen sen kivusta, oireista sekä kalenterinpäivistä: se ei tule minulle yllätyksenä.
Sanoin miehelle että nyt olisi hyvä hetki esim joka toinen päivä touhuta tms ja mies oli että Ok, sopii.
Mies ei sitten pystynyt tulemaan. Ekaa kertaa ikinä. Sanoi ettei tykännyt että häntä painostetaan toimimaan tiettynä hetkenä ja että hän haluaa että vauva tulee jos on tullakseen. Eeeehhhh. Mitä hittoa??
Sanoin ettei se vauva tule kuin kerran kuussa tiettyyn aikaan ja annoin nyt liukumaa viikon, eli en sanonut milloin se ovulaatio päivä on tms, mutta enhän voi lähteä sellaiseen että huijaan miestä ja yksinäni katson ovulaatio ajankohdan ja houkuttelen sänkyyn koen että tämä on yhteinen projekti ja molempien pitää olla tietoinen milloin VOI tärpätä
Miten te oikein näette vauvan teossa termin tulee jos on tullakseen? Miten minun olisi pitänyt toimia? En kuitenkaan ole mitään muuta tehnyt kuin kuunnellut kehoani :O
Taitaa tämä olla tässä minun osalta muutenkin ei mies ole valmis tai halua tätä. Itsellä alkaa olla jo ikää enkä kestä tälläistä lapsellista touhua ettei voi edes puhua milloin on ovulaatio. :(
Kommentit (567)
Sitä että ei olla kerrottu miehelle että ehkäisy on jätetty salaa pois sen takia että voi valehdella miehelle että se ehkäisy petti nyt kun raskaus varmistui
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harrastatteko seksiä muulloinkin? Vaan nyt pelkästään ovulaation aikana?
Jos hararstatte muulloinkin niin mielestäni siinä ei ole mitään väärää että et kerro miehelle että ovuloit, senkus vaan peuhaatte. Molemmat kuitenkin ovat vauvasta puhuneet
En koe että se on reilua. Miksi minun pitää pantata tietoa milloin ovuloin? Juuri tätä en halua. Vauvanteko on kuitenkin kahden kauppa. Meillä on yleensä 1-5 kertaa kuussa tms. Ei olla oltu kauhean aktiivisia tässä viimeisen parin vuoden aikana. Ollaan tykätty että on pidempiä taukoja ja siksi halusin olla rehellinen ja ehdotin että viikon olisi joka toinen päivä.
Ap
Eli te YRITÄTTE vauvaa, ette anna tulla jos tullakseen. Kaksi aivan eri asiaa.
ME sovittiin että YRITÄMME vauvaa! Ensimmäisellä yrityskerralla mies ei tullut ja vetosi suorituspaineisiin ja että vauvan pitäisi tulla jos on tullakseen! Joten AIVAN kaksi eri asiaa joka oli tämän aloituksen pointti! Ap
No aloituksessa sanoit, että saa tulla, jos on tullakseen. Kuten itsekin totesit, se on eri asia. Olen miehesi puolella tässä.
Ei sanonut, vaan mies oli sanonut näin, kun ei halunnut yrittää ovulaation hetkellä.
Mitä nyt luin jotain ap:n kommentteja, niin ilmeisesti mies on ollut se, joka ei halua seksiä kovin usein? Nyt te olette sitten päättäneet ryhtyä vauvantekoon "tulee, jos on tullakseen" -menetelmällä? Ei ole toimiva menetelmä teille, jos seksiä ei ole enempää kuin pari kertaa kuussa. Miehesi pitäisi tämä myös tiedostaa, jos lapsia haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos hararstatte muulloinkin niin mielestäni siinä ei ole mitään väärää että et kerro miehelle että ovuloit, senkus vaan peuhaatte. Molemmat kuitenkin ovat vauvasta puhuneet
En koe että se on reilua. Miksi minun pitää pantata tietoa milloin ovuloin? Juuri tätä en halua. Vauvanteko on kuitenkin kahden kauppa. Meillä on yleensä 1-5 kertaa kuussa tms. Ei olla oltu kauhean aktiivisia tässä viimeisen parin vuoden aikana. Ollaan tykätty että on pidempiä taukoja ja siksi halusin olla rehellinen ja ehdotin että viikon olisi joka toinen päivä.
Ap
-
- Mielestäsi liittonne on valmiiksi toinen jalka haudassa ja siihen ei kannata lasta hankkia. Jopa näin 70v-hipovan standardeilla tarkasteltuna....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
-
- Mielestäsi liittonne on valmiiksi toinen jalka haudassa ja siihen ei kannata lasta hankkia. Jopa näin 70v-hipovan standardeilla tarkasteltuna....
Meillä on täysin toimiva suhde ja 2 lasta, vaikka ei ollakaan seksuaalisesti kovin aktiivisia oltu ikinä. Ihmiset on erilaisia haluineen.
Jos on yhdessä sovittu ehkäisyn poisjättäminen ja sen jälkeen ei enää rakastella juuri ollenkaan. Niin mies ei halua lasta.
Jos vauva-asiat jätetään sikseen, ap on nyt suuttunut miehelleen, kun tämä ole pystynyt seksiin.
Todella vahingollista. Suosittelen nyt paikkaamaan ja kuuntelemaan miestä herkällä korvalla.
Itse alkaisin harkita eroa tuollaisen jälkeen. Kenenkään velvollisuus ei ole olla seksirobotti toiselle.
N
Tulee jos on tullakseen tarkotettaa sitä, että jätetään ehkäisy pois, mutta jatketaan elämää normaaliin tapaan ilman ovulaatioiden kyyläämistä ja seksin "pakottamista" tiettyyn aikaan kuusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
ME sovittiin että YRITÄMME vauvaa! Ensimmäisellä yrityskerralla mies ei tullut ja vetosi suorituspaineisiin ja että vauvan pitäisi tulla jos on tullakseen! Joten AIVAN kaksi eri asiaa joka oli tämän aloituksen pointti! Ap
Mutta mies ei näköjään halua yrittää. Ehkä teidän on syytä unohtaa vauvahaaveet, kun kommunikaatiokaan ei teidän välillänne toimi.
Joo, sitä jo sanoin että ei kiitos enää. En halua pelleillä että tulee jos tullakseen metodilla, kun tiedän tasan milloin ovuloin. Minulla alkaa olla jo ikääkin sen verran, ettei ole enää kuin muutama hyvä vuosi. Haluan oikeasti yrittää oikeina päivinä, jos haluamme lapsen. En tiedä mitä väärää siinä on? Ymmärrän jos on 20v ja seksiä muutenkin melkein joka päivä, mutta tässä ollaan lähemmäs 40v ja seksiä harvemmin, koska.. no ei olla mitään nuoria enää ja ei vaan jaksa joka toinen päivä itse kukin. En ymmärrä mikä siinä on niin väärää touhuta kun on ovulaatio ja sanoa se avoimesti miehelle myös? Ap
No ei siinä minun mielestäni ole mitään väärää, niin minäkin tein kun aloitimme yrittämään lasta, olin jo yli 35-vuotias. Eli aikaa ei todellakaan ollut hukattavaksi johonkin tulee jos on tullakseen haahuiluun. Kerroin miehelle milloin olisi hyvä aika ja sekstailtiin muutenkin. Meillä minä olen aktiivisempi seksin suhteen, joten mies on ennenkin peuhannut kanssani, vaikka ei itse ole ihan 100% samoilla fiiliksillä. Ja joskus harvoin käy niin, että niin minäkin teen, jos käy niin erikoisesti, että miestä tekee mieli ja minulla ei niinkään.
Mutta voihan se olla, että miehelläsi oikeasti tulee suorituspaineita. Ottaisin asian puheeksi ja kysyisin mieheltä, että miten hän haluaa että asiasta kommunikoidaan. Mutta tekisin selväksi, että mihinkään pelleilyyn en ala, jos mies ei halua lasta, saa luvan sanoa sen nyt ja suoraan.
Ei meillä seksi mennyt suorittamiseksi, kun ihan tietoisesti harrastettiin. En syyttänyt miestä, kun ei ekasta kierrosta tärpännyt, vaan jatkettiin yrittämistä. Nyt olen viimeisilläni raskaana ja seksiä meillä on ollut koko raskausajan, viimeksi eilen, joten mies kyllä tietää, että haluni eivät todellakaan rajoitu pelkkään lasten tekoon :D.
Naisilla ei ole ikuisesti aikaa ja jos ikä on lähempänä 40-vuotta kuin 30-vuotta, on ihan turha haahuilla mitenkään tulee jos on tullakseen moodilla. Se on vaan karu fakta.
Aikaa hukattavaksi haahuiluun? Se että sitä vauvaa ei ole spontaanisti tullakseen on myös ihan ok lopputulos. Kaikilla ei ole pakonomaista tarvetta lisääntyä.
Jos olet melkein 40, on myöhäistä miettiä "tulee jos on tullakseen". Nyt on sinun hedelmällisyyden kanssa jo tosi kyseessä, ellei suorastaan ole juna jo mennyt.
Olen pahoillani, miten onkaan naisillakin biologia näin hukassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
-
Meillä on täysin toimiva suhde ja 2 lasta, vaikka ei ollakaan seksuaalisesti kovin aktiivisia oltu ikinä. Ihmiset on erilaisia haluineen.
-
- Sinulla on mielestäni varsin erikoinen määritelmä termille "toimiva". Ja eikös koko valitusvirtesi pohjimmiltaan nyt kumpua tästä "toimivuuden" niukkuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Tulee jos on tullakseen tarkotettaa sitä, että jätetään ehkäisy pois, mutta jatketaan elämää normaaliin tapaan ilman ovulaatioiden kyyläämistä ja seksin "pakottamista" tiettyyn aikaan kuusta.
Ja se menetelmä ei toimi suhteissa, joissa on muutenkin vähän seksiä ja ikä alkaa hipoa neljääkymppiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
-
-
- Sinulla on mielestäni varsin erikoinen määritelmä termille "toimiva". Ja eikös koko valitusvirtesi pohjimmiltaan nyt kumpua tästä "toimivuuden" niukkuudesta?
Mitä tarkoitat? Sinä menet korostamaan tekstistä toisten seksikerrat ja teet päätelmän, että ollaan sen takia toinen jalka haudassa eikä kannata lapsia tehdä. Minä en ole ap, tulin vaan kertomaan, että meilläkin on aina ollut yhdyntää pääsääntöisesti muutaman kerran kuussa ja silti meillä on 2 lasta ja toimiva suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se menetelmä ei toimi suhteissa, joissa on muutenkin vähän seksiä ja ikä alkaa hipoa neljääkymppiä.
Toimii siten, että todennäköisemmin ei kovin äkkiä ole tullakseen, jos ollenkaan.
Ja se on aivan ok, kun kerran näin on sovittu!
Jos haluaa yrittää enemmän, kannattaa olla rehellinen. Ja keskustella mieluummin rauhassa pöydän ääressä kuin rähjätä pehmeälle penikselle makuuhuoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mutta mies ei näköjään halua yrittää. Ehkä teidän on syytä unohtaa vauvahaaveet, kun kommunikaatiokaan ei teidän välillänne toimi.
Joo, sitä jo sanoin että ei kiitos enää. En halua pelleillä että tulee jos tullakseen metodilla, kun tiedän tasan milloin ovuloin. Minulla alkaa olla jo ikääkin sen verran, ettei ole enää kuin muutama hyvä vuosi. Haluan oikeasti yrittää oikeina päivinä, jos haluamme lapsen. En tiedä mitä väärää siinä on? Ymmärrän jos on 20v ja seksiä muutenkin melkein joka päivä, mutta tässä ollaan lähemmäs 40v ja seksiä harvemmin, koska.. no ei olla mitään nuoria enää ja ei vaan jaksa joka toinen päivä itse kukin. En ymmärrä mikä siinä on niin väärää touhuta kun on ovulaatio ja sanoa se avoimesti miehelle myös? Ap
No ei siinä minun mielestäni ole mitään väärää, niin minäkin tein kun aloitimme yrittämään lasta, olin jo yli 35-vuotias. Eli aikaa ei todellakaan ollut hukattavaksi johonkin tulee jos on tullakseen haahuiluun. Kerroin miehelle milloin olisi hyvä aika ja sekstailtiin muutenkin. Meillä minä olen aktiivisempi seksin suhteen, joten mies on ennenkin peuhannut kanssani, vaikka ei itse ole ihan 100% samoilla fiiliksillä. Ja joskus harvoin käy niin, että niin minäkin teen, jos käy niin erikoisesti, että miestä tekee mieli ja minulla ei niinkään.
Mutta voihan se olla, että miehelläsi oikeasti tulee suorituspaineita. Ottaisin asian puheeksi ja kysyisin mieheltä, että miten hän haluaa että asiasta kommunikoidaan. Mutta tekisin selväksi, että mihinkään pelleilyyn en ala, jos mies ei halua lasta, saa luvan sanoa sen nyt ja suoraan.
Ei meillä seksi mennyt suorittamiseksi, kun ihan tietoisesti harrastettiin. En syyttänyt miestä, kun ei ekasta kierrosta tärpännyt, vaan jatkettiin yrittämistä. Nyt olen viimeisilläni raskaana ja seksiä meillä on ollut koko raskausajan, viimeksi eilen, joten mies kyllä tietää, että haluni eivät todellakaan rajoitu pelkkään lasten tekoon :D.
Naisilla ei ole ikuisesti aikaa ja jos ikä on lähempänä 40-vuotta kuin 30-vuotta, on ihan turha haahuilla mitenkään tulee jos on tullakseen moodilla. Se on vaan karu fakta.
Aikaa hukattavaksi haahuiluun? Se että sitä vauvaa ei ole spontaanisti tullakseen on myös ihan ok lopputulos. Kaikilla ei ole pakonomaista tarvetta lisääntyä.
Siis häh? Tottakai se saa sinulle ollakin, ei tässä aloituksessa ole kyse SINUSTA vaan ap:sta ja ap:lle asia ei ole se ja sama. Miten ihmeessä ihmiset näitä asioita lukee, kun kaikki otetaan jotenkin henkilökohtaisesti? Korostan, ei kyse ei ole SINUSTA vaan ap:sta ja ap:n tilanteesta. On myös täysin turhaa kommentoida tilannetta sinun erilaisesta tilanteestasi käsin, kun ja jos se on täysin erilainen mitä ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimii siten, että todennäköisemmin ei kovin äkkiä ole tullakseen, jos ollenkaan.
Ja se on aivan ok, kun kerran näin on sovittu!
Jos haluaa yrittää enemmän, kannattaa olla rehellinen. Ja keskustella mieluummin rauhassa pöydän ääressä kuin rähjätä pehmeälle penikselle makuuhuoneessa.
Kyllä ja tästä ap:n ja miehensä pitää nyt ihan aikuisten oikeasti keskustella, että haluavatko he molemmat sitä lasta NYT tässä lähitulevaisuudessa vai ei. Ap ilmeisesti haluaa ja siksi hän onkin nyt tarkka ovulaationsa ajankohdista ja pitääkin olla ja tiedostaa, että jos seksiä on vähän, niin nimenomaan on ne tietyt päivät, kun kannattaa sitä seksiä harrastaa tavallista enemmän, jotta mahdollisuus lapseen kasvaa. Miehensä taas ei ole asiasta ilmeisen kiinnostunut?
Kyllä tuo ettei mies kyenny tuleen aika selkeästi viittaa siihen, että jollain tasolla ei oo varma lapsen "tekemisestä". Voihan se olla, että tietoisesti kokee sun kans haluavansa, mutta sitten alitajuisesti joku estää.
Vierailija kirjoitti:
Ap poistuu keskustelusta. Hauska tietää ettei aikuisten maailmaan kuulu avoin keskustelu ja että heti painostaa miestä tai on vauvaintoilija kun sanoo kerran että nyt olisi hyvä viikko harrastaa seksiä vähän enemmän.
Ainoa avoin keskustelu, joka asiaan vaikuttaa, on sinun ja miehesi välillä käyty keskustelu.
Tulee jos on tullakseen, miehesi ei tullut. Olisit tarjonnut persettä
Kuka hullu haluaa lisääntyä sodan keskelle.