Mitä tarkoittaa vauvahaaveluissa antaa tulla jos on tullakseen
Olimme sopineet miehen kanssa että ryhtyisimme yrittämään vauvaa. Olemme olleet yhdessä lähemmäs 10v ja vauva-asiaa pyöritelleet mielessä viimeiset 5 vuotta. En ole ollut painostava osapuoli tai mitenkään vauvaintoilija. Ihan vain realistisesti ollaan puhuttu ja otettu huomioon iät yms.
No, minä tiedän milloin ovuloin, tunnen sen kivusta, oireista sekä kalenterinpäivistä: se ei tule minulle yllätyksenä.
Sanoin miehelle että nyt olisi hyvä hetki esim joka toinen päivä touhuta tms ja mies oli että Ok, sopii.
Mies ei sitten pystynyt tulemaan. Ekaa kertaa ikinä. Sanoi ettei tykännyt että häntä painostetaan toimimaan tiettynä hetkenä ja että hän haluaa että vauva tulee jos on tullakseen. Eeeehhhh. Mitä hittoa??
Sanoin ettei se vauva tule kuin kerran kuussa tiettyyn aikaan ja annoin nyt liukumaa viikon, eli en sanonut milloin se ovulaatio päivä on tms, mutta enhän voi lähteä sellaiseen että huijaan miestä ja yksinäni katson ovulaatio ajankohdan ja houkuttelen sänkyyn koen että tämä on yhteinen projekti ja molempien pitää olla tietoinen milloin VOI tärpätä
Miten te oikein näette vauvan teossa termin tulee jos on tullakseen? Miten minun olisi pitänyt toimia? En kuitenkaan ole mitään muuta tehnyt kuin kuunnellut kehoani :O
Taitaa tämä olla tässä minun osalta muutenkin ei mies ole valmis tai halua tätä. Itsellä alkaa olla jo ikää enkä kestä tälläistä lapsellista touhua ettei voi edes puhua milloin on ovulaatio. :(
Kommentit (567)
Vierailija kirjoitti:
Juteltiin siitä eilen, ja mies sanoi ettei pysty kun on suorituspaineet, sanoin että pakkohan minun on kertoa milloin on ovulaatio, kun yhdessä tämä ollaan suunniteltu ja sitten oudosti sanoi ai nytkö se olisi ollut .. en ymmärrä. Ei voi olla noin tyhmä.
Kiitos kaikille viesteistä. Mulle riitti tämä yksi kerta kyllä, en aio enää vaivautua yrittämään. Todella paha mieli jäi ja tuntuu että huijattiin.
Koen että vauvateon pitäisi olla kiva juttu, sellainen asia mitä mielellään tekee.. ei että tulee suorituspaineita tai että se on pakkopullaa.. olisi ihana laittaa kumppanille tekstari nyt on ovis!! Ja toinen tulisi innoissaan kotiin ei niin että minun pitäisi huijata.
Ap
--------------
- no siinä vauvanteossa on myös vähemmän kivoja juttuja, esim joillakin raju raskauspahoinvointi. Tarkoitan että se prosessi ei lopu siihen hedelmöitymiseen.
"pakkohan minun on kertoa milloin on ovulaatio," - en ymmärrä ollenkaan miksi se on pakko kertoa. En ollenkaan.
"Mulle riitti tämä yksi kerta kyllä, en aio enää vaivautua yrittämään. Todella paha mieli jäi ja tuntuu että huijattiin." - jos näin helposti loukkaannut ja tunnet itsesi huijatuksi, niin on ehkä parempikin vielä odottaa ja kasvaa vähän aikuisemmaksi niin pääset yli tälläsistä höpöhöpö kiukutteluista.
"olisi ihana laittaa kumppanille tekstari nyt on ovis!! Ja toinen tulisi innoissaan kotiin ei niin että minun pitäisi huijata." - tää olis mun painajainen. Olis ihan hirveetä suorittamista jos pitäis tekstarein ilmottaa millon pitää harrastaa seksiä. En pystyis ollenkaan ite rentoutumaan ja nauttimaan. Jos spontaanin seksin harrastaminen on mielestäsi huijaamista, ehkä te ette olekaan jutelleet vauvanteosta ihan niin yhteisymmärryksessä mitä kirjoitat
No voi hyvän tähe taas. Lopeta nuo ovulaatiosi pohdinnat ja raportoinnit. Ei elimistösi toimi oppikirjan mukaan. Rakastelkaa ja nauttikaa, lapsi todellakin tulee jos on tullakseen.
Mistä ylipäätään tulee tarve perheeseen? Rationaalisesta älystä, vapaasta tahdosta?
Vierailija kirjoitti:
No voi hyvän tähe taas. Lopeta nuo ovulaatiosi pohdinnat ja raportoinnit. Ei elimistösi toimi oppikirjan mukaan. Rakastelkaa ja nauttikaa, lapsi todellakin tulee jos on tullakseen.
Ei ole narsistilla noin helppoa...
"Antaa tulla jos on tullakseen" tarkoitta sitä, että ehkäisy jätetään pois, mutta ei mitenkään kalenterin kanssa ryhdytä vauvaa tekemään, vaan todellakin tärppää jos tärpätäkseen. Kova painostus, että NYT on se hetki saa kenet tahansa paniikkiin ja sit käy niinkuin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Munkin exä valitti muka suorituspaineista ovulaation aikaan ja ettei muka kalenterin mukaan voi harrastaa seksiä. Tosin halusi kyllä ovulaationkin aikaan seksiä, mutta aina silloin jotenkin kummasti vältteli emätinyhdyntää ja laukesi ties minne. Tulin kuitenkin nopeasti raskaaksi, koska muina aikoina seksi päättyi aina miehen laukeamiseen emättimeeni eli hänellä oli ilmeisen pitkään elävät siittiöt.
Oli kyllä innokkaasti julistanut koko tuttavapiirilleen, että yritetään lasta.
Tuliko tyttö?
Niin no. Fakta on että jos nainen on 35v tai jopa yli, ei todellakaan ole aikaa katsella tuollaista tyyppiä. Lapsia joko halutaan tai ei haluta, piste. Ensisynnyttävällä tuon ikäisellä ei ole sitä ajan luksusta odotella koska mieslapsi on valmis, se tuskin koskaan on.
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Fakta on että jos nainen on 35v tai jopa yli, ei todellakaan ole aikaa katsella tuollaista tyyppiä. Lapsia joko halutaan tai ei haluta, piste. Ensisynnyttävällä tuon ikäisellä ei ole sitä ajan luksusta odotella koska mieslapsi on valmis, se tuskin koskaan on.
Lisään kommenttiin vielä että se toki on ymmärrettävää että jos teillä on yleensä noin vähän seksiä ( 1-5krt kuussa) niin kellon kanssa paneminen voi tuntua ahdistavalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vtt tollaset ylisuorittajat jotka sekkarin kanssa ajastaa koska "pitää tulla" kun "muutoin kaikki on pilalla ikuisesti".
Se raskautuminen nimenomaan vaatii tuota päivän ja jopa kellon tarkkuudella menemistä. JOS siis oikeasti lasta yritetään.
Eikä vaadi. Itse tulin raskaaksi kesken kuukautisten. Se oli maaiilman onnellisin juttu!
Tiedätkö miksi kutsutaan hmisiä, jotka luottavat varmoihin päiviin?
Isiksi ja äidiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo mies, jos ei ymmärrä biologiaa tuon vertaa. Tosin voi olla, että ymmärtääkin, mutta ei vaan halua..? Hänen pitäisi siitäkin olla rehellinen.
Tämä just!! Haluaako vain pelata aikaa vai mitä hä? Tuli hänelle niin järkytyksenä.
Rehellisesti miehen reaktio satutti todella paljon.
Kyllähän muut lapsia hankkivat keskustelevat hedelmällisistä päivistä? Eikö? :o
Ap
Nostat kissan pöydälle. Sanot miten asiat ovat. Voit myös pitää biologian oppitunnin, jos tuntuu siltä, ettei ymmärrä 😂 kaikista tärkeintä on hänen olla rehellinen. Jos hän ei oikeasti lasta halua, niin hänen pitää asiasta sanoa ja teidän pitää keskustella suhteenne jatkosta.
Ja kyllä, silloin, kun me aloimme yrittämään lasta, niin yhtälailla mieheni oli kiinnostunut ovulaatioistani.
Juteltiin siitä eilen, ja mies sanoi ettei pysty kun on suorituspaineet, sanoin että pakkohan minun on kertoa milloin on ovulaatio, kun yhdessä tämä ollaan suunniteltu ja sitten oudosti sanoi ai nytkö se olisi ollut .. en ymmärrä. Ei voi olla noin tyhmä.
Kiitos kaikille viesteistä. Mulle riitti tämä yksi kerta kyllä, en aio enää vaivautua yrittämään. Todella paha mieli jäi ja tuntuu että huijattiin.
Koen että vauvateon pitäisi olla kiva juttu, sellainen asia mitä mielellään tekee.. ei että tulee suorituspaineita tai että se on pakkopullaa.. olisi ihana laittaa kumppanille tekstari nyt on ovis!! Ja toinen tulisi innoissaan kotiin ei niin että minun pitäisi huijata.
Ap
Tämä näyttää nyt siltä, että olet loukkaantunut miehelle, kun hän ei osaa tuntea asian suhteen juuri samoin kuin sinä. On tietysti luonnollista, että jos itselle tärkeä asia ei tunnu toisesta yhtä tärkeältä, ja kyse on mitä suuremmassa määrin yhteisestä asiaiasta, niin se tuntuu pahalta.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että miehen suorituspaine tässä asiassa ei ole välttämättä sitä, että ei haluaisi lasta. Kyseessä voi olla alitajuinen pelko lapsen tuomasta vastuusta ja sitoutumisesta, joka estää tahdosta riippumattoman toiminnan, kuten tämän että ei tule. Suomeksi sanottuna asia voi olla miehellesi yhtä tärkeä kuin sinulle, mutta taustalla on pelkoa. Siksi empaattinen suhtaituminen ja joustaminen on varmaan ainut keino päästä eteenpäin. Ja meillä miehillä saattaa asioiden sanoittaminen olla joskus ylivoimaista, ei ehkä tiedä itsekään mikä häntä riivaa.
Ja mistä tämä käsitykseni sitten tulee? Hyvällä ystävälläni oli sama ongelma kuin miehelläsi. Halusi kovasti lasta, mutta asia jännitti liikaa. Ottivat kuitenkin rauhassa ja ajan kanssa, ja nyt on kaksi lasta jo.
Eli joustavuutta omiin vaatimuksiin ja ymmärrystä, miehesi on ison asian edessä, kuten sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Se antaa tulla jos on tullakseen -vauva saa alkunsa just siitä, että touhuatte ilman suunnitelmia ja ajoituksia silloin kun mieli tekee. Ja ymmärrän senkin, että mies voi mennä lukkoon kun on ns. pakko päällä. Itse kysyisin, olisko hänellä helpompi, jos ei tiedä milloin sulla on ovis. Mieti omalle kohdalle, että sun pitäisi saada orq just tiettynä päivänä, onnistuisiko?
Tässä on totuuden siemen. Mies kokee tilanteessa suorituspaineita. Samoin on paljon naisia joiden elimistö alkaa stressissä hylkimään ovulaatiota. Kun pariskunta antaa ikään kuin vähän periksi ajatuksella, että "tulee, kun on tullakseen" niin se suorituspaine ja stressi koko touhusta laskee, jolloin raskaus on tullut jopa vähän yllättävänkin nopeasti, kun suhteuttaa aikaan, jolloin sitä lasten tekemistä on suoritettu.
Useimmat jättääkin vain ehkäisyn pois ja jatkaa normaalisti seksiä ilman suorituspaineita. Sitä se useimmille tarkoittaa. Toki sun kannattaa kysyä sun mieheltä, että mitä se hänelle tarkoittaa. Pitkää parisuhdetta ajatellen avoin ja kuunteleva keskustelutapa on hyvä aloittaa jo ennen lapsen syntymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
--------------
- no siinä vauvanteossa on myös vähemmän kivoja juttuja, esim joillakin raju raskauspahoinvointi. Tarkoitan että se prosessi ei lopu siihen hedelmöitymiseen.
"pakkohan minun on kertoa milloin on ovulaatio," - en ymmärrä ollenkaan miksi se on pakko kertoa. En ollenkaan.
"Mulle riitti tämä yksi kerta kyllä, en aio enää vaivautua yrittämään. Todella paha mieli jäi ja tuntuu että huijattiin." - jos näin helposti loukkaannut ja tunnet itsesi huijatuksi, niin on ehkä parempikin vielä odottaa ja kasvaa vähän aikuisemmaksi niin pääset yli tälläsistä höpöhöpö kiukutteluista.
"olisi ihana laittaa kumppanille tekstari nyt on ovis!! Ja toinen tulisi innoissaan kotiin ei niin että minun pitäisi HUIJATA."
- tää olis mun painajainen. Olis ihan hirveetä suorittamista jos pitäis tekstarein ilmottaa millon pitää harrastaa seksiä. En pystyis ollenkaan ite rentoutumaan ja nauttimaan. Jos spontaanin seksin harrastaminen on mielestäsi huijaamista, ehkä te ette olekaan jutelleet vauvanteosta ihan niin yhteisymmärryksessä mitä kirjoitat
Lihavoidusta kaksi pointtia:
- se, että miehen pitäisi olla innoissaan ovulaatioilmoituksesta, on miehen seksuaalisen halun kontrollointia, vaatimus siitä, että miehen pitäisi kiihottua tietystä, melko erikoisesta asiasta. Mielestäni todella toksista.
-ap:n mielestä on huijaamista harrastaa seksiä ilman eri ilmoitusta (hänen kuvittelemansa) ovulaation aikaan, vaikka yhdessä on sovittu ehkäisyn pois jättämisestä. On harhaista kuvitella, että raskaudelta voisi välttyä varmat päivät -menetelmällä, ja jos ap on niin miehelleen väittänyt, SE on huijaamista jos jokin. Tosin aikuinen mies vastaa myös itse itselleen olennaisen ehkäisytiedon hankkimisesta.
Narsismista en tiedä, mutta on todella kontrolloivaa vaatia toiselta kiihottumista samoista asioista kuin mistä itse syttyy. Ja itse asiassa aika kinkyä. Kinkyilyssä ei sinällään ole mitään pahaa, mutta suostumus on tosi tärkeää. Ja ainakaan itseäni eivät siittämisjutut sytytä, päin vastoin. Eikä sillä ole mitään tekemistä lapsen haluamisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo mies, jos ei ymmärrä biologiaa tuon vertaa. Tosin voi olla, että ymmärtääkin, mutta ei vaan halua..? Hänen pitäisi siitäkin olla rehellinen.
Tämä just!! Haluaako vain pelata aikaa vai mitä hä? Tuli hänelle niin järkytyksenä.
Rehellisesti miehen reaktio satutti todella paljon.
Kyllähän muut lapsia hankkivat keskustelevat hedelmällisistä päivistä? Eikö? :o
Ap
Nostat kissan pöydälle. Sanot miten asiat ovat. Voit myös pitää biologian oppitunnin, jos tuntuu siltä, ettei ymmärrä 😂 kaikista tärkeintä on hänen olla rehellinen. Jos hän ei oikeasti lasta halua, niin hänen pitää asiasta sanoa ja teidän pitää keskustella suhteenne jatkosta.
Ja kyllä, silloin, kun me aloimme yrittämään lasta, niin yhtälailla mieheni oli kiinnostunut ovulaatioistani.
Ap
Tämä näyttää nyt siltä, että olet loukkaantunut miehelle, kun hän ei osaa tuntea asian suhteen juuri samoin kuin sinä. On tietysti luonnollista, että jos itselle tärkeä asia ei tunnu toisesta yhtä tärkeältä, ja kyse on mitä suuremmassa määrin yhteisestä asiaiasta, niin se tuntuu pahalta.
Kannattaa kuitenkin muistaa, että miehen suorituspaine tässä asiassa ei ole välttämättä sitä, että ei haluaisi lasta. Kyseessä voi olla alitajuinen pelko lapsen tuomasta vastuusta ja sitoutumisesta, joka estää tahdosta riippumattoman toiminnan, kuten tämän että ei tule. Suomeksi sanottuna asia voi olla miehellesi yhtä tärkeä kuin sinulle, mutta taustalla on pelkoa. Siksi empaattinen suhtaituminen ja joustaminen on varmaan ainut keino päästä eteenpäin. Ja meillä miehillä saattaa asioiden sanoittaminen olla joskus ylivoimaista, ei ehkä tiedä itsekään mikä häntä riivaa.
Ja mistä tämä käsitykseni sitten tulee? Hyvällä ystävälläni oli sama ongelma kuin miehelläsi. Halusi kovasti lasta, mutta asia jännitti liikaa. Ottivat kuitenkin rauhassa ja ajan kanssa, ja nyt on kaksi lasta jo.
Eli joustavuutta omiin vaatimuksiin ja ymmärrystä, miehesi on ison asian edessä, kuten sinäkin.
Mies on alkanut ymmärtää ja tuntea nahoissaan minkälaisen narsistin kanssa onkaan tekemisissä. Ei ihme että mieheltä seksihalut alkaa kuivua eikä orgasmia tule. Julkinen raivokohtaus ja loukkaantuminen kun mieheltä ei käskystä huolimatta tullut siemensyöksyä ja se tapahtui jo ensimmäistä kertaa! Jätä se mies rauhaan ja hanki Tanskasta itsellesi kaupallinen hedelmöitys!
Vierailija kirjoitti:
Lapsen tekemisessä olisi hyvä muistaa että joku tutkimus väitti että myös naisen orgasmi auttaisi hedelmöittymään, että nyt mammat, ei se määrä vaan se laatu.
Ehkä osa naisista saa orgasmin vain kiima-aikana, se ei auta vaan mahdollistaa hedelmöitymisen.
Tietysti jos naisen elämä on sekaisin, kiima poikkeaa ovulaatiosta.
Esim. kiima kuukautisten aikana (ehkä väliaiksista) viittaa raskaudelle epäsuotuisiin olosuhteisiin (naisen kehon kokemus).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen tekemisessä olisi hyvä muistaa että joku tutkimus väitti että myös naisen orgasmi auttaisi hedelmöittymään, että nyt mammat, ei se määrä vaan se laatu.
Ehkä osa naisista saa orgasmin vain kiima-aikana, se ei auta vaan mahdollistaa hedelmöitymisen.
Ihmisellä ei ole kiima-aikaa, mutta kiva kun pidät ketjua ylhäällä :)
Joka tapauksessa normaalia on, että kiima ja hedelmöitettävissä oleva munasolu ajoittuvat yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä ei ole kiima-aikaa, mutta kiva kun pidät ketjua ylhäällä :)
Kyllä on kiima-aika, paitsi jos syö hormooneja, tai joutuu usein pantavaksi jolloin halut ei pääse kehittymään.
P.S. Ketju kelluu joka tapauksessa.
Lapse teko on aika suoraviivaista touhua. Jos mies ilmoittaa haluavansa lapsen, mutta kun ap kertoo, että on aika toimia, mies jää jauhamaan jotain "antaa tulla, jos on tullakseen" -löpinää, niin hyvin ristiriitainen olohan siitä syntyy.