Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen kaunein koti 2022 OFFICAL

Vierailija
03.09.2022 |

Ekassa jaksossa kahdessa ensimmäisessä talossa oli ihan liikaa tavaraa. Viimeisen talon tunnelmasta ja sisustuksesta pidin paljonkin.

Kommentit (893)

Vierailija
141/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkaratalossa oli paljon kauneutta ja oivalluksia mutta Nurmeksen talo on ollut minusta tähän mennessä kaunein kokonaisuus.

Joo Nurmeksen talo oli paras. Aivan ihana. Ainoa miinus mitä huomasin, niin oli se tapetointi. Tapetit oli kauniita, mutta itse jättäisin aina ehkä yhden sivun seinästä ilman tapettia. Se tasapainottaisi huoneen tunnelmaa. Nyt tulee vähän klaustrofobinen olo, kun joka huoneessa on tapetti joka seinällä. Jotain tilaa pitäisi jättää myös hengittää.

Vierailija
142/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makkaratalossa oli paljon kauneutta ja oivalluksia mutta Nurmeksen talo on ollut minusta tähän mennessä kaunein kokonaisuus.

Joo Nurmeksen talo oli paras. Aivan ihana. Ainoa miinus mitä huomasin, niin oli se tapetointi. Tapetit oli kauniita, mutta itse jättäisin aina ehkä yhden sivun seinästä ilman tapettia. Se tasapainottaisi huoneen tunnelmaa. Nyt tulee vähän klaustrofobinen olo, kun joka huoneessa on tapetti joka seinällä. Jotain tilaa pitäisi jättää myös hengittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan tapetoitiin joka seinä. En huomannut ollenkaan mitään ongelmaa.

Tavaraa oli ehkä vähän liikaa paikka paikoin.

Vierailija
144/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko sopia, että uudesta jaksosta keskustellaan vasta tiistaina sen jälkeen, kun se on tullut telkkarista. Kiitos!

Vierailija
145/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitaisiinko sopia, että uudesta jaksosta keskustellaan vasta tiistaina sen jälkeen, kun se on tullut telkkarista. Kiitos!

Ei. Miksi tällaista sovittaisiin.

Vierailija
146/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne "puuterinsävyiset" kodit oli kyllä ihan hirveitä!

Todellakin! Eihän niitä toisistaan erottanut ja ne tavaratkin näyttivät joka asunnossa ihan samoilta. Ehkä ne oli samasta kaupasta hankittu. Ihmettelen niitä tauluryhmiä seinillä, eli tyhjänpäiväisistä sisustustauluista tehty ryhmiä. Kuka niitä jaksaa katsella päivästä toiseen?

Varmaan he, joiden koti kyseessä, jaksaa ja haluaa katsella taulujaan. Sen vuoksihan ne on seinälle laitettu. "Tyhjänpäiväisilläkin" tauluilla on merkitys huoneiston/talon asukkaalle.

Jaa, jaksat katsella päivästä toiseen markettijulisteita my home is where my heart is. Minusta ovat persoonattomia eli vailla mitään luonnetta kuten nuo pastellit koditkin olivatkin.

Juuri tämä persoonattomuus ja markettityyli niissä häiritsee. Näyttää kuin tyyli tulisi ulkoapäin, eli nähty muilla ja ostettu kun kivan värinen ja sadalla instatyypillä myös on samanlaisessa kodissa.

Jotenkin vielä enemmän kuin pelkkä samankaltaisuus tietyn tyylin sisällä, häiritsee tämä pakkomielle asetella "oman näköisiä" esineitä joka paikka täyteen. Ne omannäköisyydet on kuitenkin suurimmaksi osaksi osteltu kirpputoreilta vain olemaan esillä ilman varsinaista käyttötarkoitusta ja ehkä juuri maalattu muodin mukaiseen sävyyn samalla kun 20 muutakin hienoa löytöesinettä. Lavastustahan se on eikä omannäköisyyttä.

Tätä en nyt tajunnut. Kirppareiltahan etsitään omannäköisiä eli omaa silmää miellyttäviä esineitä. Se on juuri persoonan ja oman maun esiin tuomista. Kodissahan tulee olla nimenomaan itseä miellyttävää esineistöä, joista osa voi olla myös pelkkiä koristeita vailla käyttötarkoitusta. Nämäkin palvelevat omistajansa kauneuden tajua yhtä lailla kuin markettijulisteet jotain toista. Minusta näissä kirpparilöydöissä on silti tuhat kertaa enemmän luonnetta, eikä asia miksikään muutu sillä, että tästä väännetään. Jokainen tyylinsä mukaisesti. Tyyliään voi kuitenkin myös kehittää.

Vierailija
147/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä?!

Vierailija
148/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin! Eihän niitä toisistaan erottanut ja ne tavaratkin näyttivät joka asunnossa ihan samoilta. Ehkä ne oli samasta kaupasta hankittu. Ihmettelen niitä tauluryhmiä seinillä, eli tyhjänpäiväisistä sisustustauluista tehty ryhmiä. Kuka niitä jaksaa katsella päivästä toiseen?

Varmaan he, joiden koti kyseessä, jaksaa ja haluaa katsella taulujaan. Sen vuoksihan ne on seinälle laitettu. "Tyhjänpäiväisilläkin" tauluilla on merkitys huoneiston/talon asukkaalle.

Jaa, jaksat katsella päivästä toiseen markettijulisteita my home is where my heart is. Minusta ovat persoonattomia eli vailla mitään luonnetta kuten nuo pastellit koditkin olivatkin.

Juuri tämä persoonattomuus ja markettityyli niissä häiritsee. Näyttää kuin tyyli tulisi ulkoapäin, eli nähty muilla ja ostettu kun kivan värinen ja sadalla instatyypillä myös on samanlaisessa kodissa.

Jotenkin vielä enemmän kuin pelkkä samankaltaisuus tietyn tyylin sisällä, häiritsee tämä pakkomielle asetella "oman näköisiä" esineitä joka paikka täyteen. Ne omannäköisyydet on kuitenkin suurimmaksi osaksi osteltu kirpputoreilta vain olemaan esillä ilman varsinaista käyttötarkoitusta ja ehkä juuri maalattu muodin mukaiseen sävyyn samalla kun 20 muutakin hienoa löytöesinettä. Lavastustahan se on eikä omannäköisyyttä.

Tätä en nyt tajunnut. Kirppareiltahan etsitään omannäköisiä eli omaa silmää miellyttäviä esineitä. Se on juuri persoonan ja oman maun esiin tuomista. Kodissahan tulee olla nimenomaan itseä miellyttävää esineistöä, joista osa voi olla myös pelkkiä koristeita vailla käyttötarkoitusta. Nämäkin palvelevat omistajansa kauneuden tajua yhtä lailla kuin markettijulisteet jotain toista. Minusta näissä kirpparilöydöissä on silti tuhat kertaa enemmän luonnetta, eikä asia miksikään muutu sillä, että tästä väännetään. Jokainen tyylinsä mukaisesti. Tyyliään voi kuitenkin myös kehittää.

Olet oikeassa, mutta itse olen moneen kertaan huomannut millaista oikeasti on "persoonallisen esineistön keräily" sinne omaan kotiin. Kirppareilta etsitään juuri niitä tiettyjä kamoja, eli just niitä jotka joku on somessa ensin esitellyt kotinsa yhteydessä.

Itse olen aina, jo pienestä, tykännyt rottingista, pajupunoksista ja esim. niistä ikiaikaisista kookospähkinöistä tehdyistä apinoista. Ja voi kuinka olen saanut kuulla, miten olen tyylitön, KUNNES rottinki tulikin taas jokunen vuosi sitten muotiin taas, eikä se enää ollutkaan vanhojen mummojen mökkikamaa.

Eli näissä koriste-esineissäkin on joku "koodi tai lainalaisuus", millaista "sen pitää olla" tai olet tyylitön moukka. Mä taas olen henkeen ja vereen niin oma itseni, ettei sitä näköjään sitten hyväksytä. Trendit on mulle kauhistus.

Toki vanhat marimekot, kotimainen lasi ja upeat aallon klassikot hivelevät silmää. Ne ovat ikuisia. Niihin vain ei ole kaikilla varaa.

Vierailija
149/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa, mutta itse olen moneen kertaan huomannut millaista oikeasti on "persoonallisen esineistön keräily" sinne omaan kotiin. Kirppareilta etsitään juuri niitä tiettyjä kamoja, eli just niitä jotka joku on somessa ensin esitellyt kotinsa yhteydessä.

Itse olen aina, jo pienestä, tykännyt rottingista, pajupunoksista ja esim. niistä ikiaikaisista kookospähkinöistä tehdyistä apinoista. Ja voi kuinka olen saanut kuulla, miten olen tyylitön, KUNNES rottinki tulikin taas jokunen vuosi sitten muotiin taas, eikä se enää ollutkaan vanhojen mummojen mökkikamaa.

Eli näissä koriste-esineissäkin on joku "koodi tai lainalaisuus", millaista "sen pitää olla" tai olet tyylitön moukka. Mä taas olen henkeen ja vereen niin oma itseni, ettei sitä näköjään sitten hyväksytä. Trendit on mulle kauhistus.

Toki vanhat marimekot, kotimainen lasi ja upeat aallon klassikot hivelevät silmää. Ne ovat ikuisia. Niihin vain ei ole kaikilla varaa.

Aivan, jotkut seuraavat kirppareillakin sitä minkä ovat nyt todenneet olevan in. Jotkut ovat aina seuraajia ja jotkut edelläkävijöitä. Silti, en näe mitään pahaa siinä jos hankkii kirpparilta siltä mikä on in JA miellyttää omaa silmää. Saahan sitä seurata aikaansa ja pääasia että itse tykkää. Ainakin se on persoonallisempaa kuin suora kopiointi ja persoonaton markettikrääsä, jonka vaihtuvuuskin on nopeampaa ja taas pitää kohta juosta seuraavan trendin perään.

Vierailija
150/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sini on kaunis ja häntä katselisi enemmänkin.

Ja Sini osaa myös (ainakin useimmiten) pukeutua hienon näköisiin neuleisiin tai mekkoihin!  (Tosin Hannallakin on monessa jaksossa ollut kivan näköisiä vaatteita, etenkin mekkoja.)

Vierailija
151/893 |
22.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se makkara/nakkitalo oli minun mieleen.

Joo, olihan se tosi persoonallinen ja kekseliäästi sisustettu, mutta itse en siinä miljöössä viihtyisi. Kammottava se makkarin seinämaalaus. Ja vaikka omassa kodissanikin on viherkasveja, näyttäviäkin, yritän välttää liiallista kasveilla sisustamista. Mikään ei näytä miltään, jos liiaksi tursuilee.

Vierailija
152/893 |
23.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sen kadettikoulun käyneen tatuoidun yliluutnantin pastellikoti oli jotenkin hauska suhteessa ihmiseen itseensä. Ammattisotilaan kodin kuvittelisi toisenlaiseksi.

Vierailija
153/893 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna ohjelmassa mukana ollut karperön talo on ollut jo jonkun aikaa myynnissä. Että se siitä ihanasta kodista kun heti pannaan myyntiin.

https://www.etuovi.com/kohde/9717585?haku=M1896081221

Vierailija
154/893 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosjaksob Keravan koti oli kiva.

Se ärsytti miten ne nipotti Espoon talon aulan sohvasta. Miten niin aulassa ei voisi olla istuskelupaikkaa?

Vierailija
155/893 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kodit ovat aina erilaisia niin silti aika yllätyksettömiä. Moderneissa ja uusissa mustaa ja valkoista, vähän tavaraa. Vanhoissa taloissa aina ne kukkatapetit, sukulaisten vanhat huonekalut ja krääsät. Tiedän että ne kuuluu asiaan mutta jotenkin kaipaisin täysin erilaisia ja erikoisia taloja. Mutta ehkä sellaista ei tässä ohjelmassa etsitäkään.

Vierailija
156/893 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutosjaksob Keravan koti oli kiva.

Se ärsytti miten ne nipotti Espoon talon aulan sohvasta. Miten niin aulassa ei voisi olla istuskelupaikkaa?

Meillä on eteisessä istuskelupaikka.

Täällä asuu kaksi teiniä ja on tosi kiva että heille on kavereineen paikkoja missä oleilla.

Vierailija
157/893 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakson 6 kivitalot niin booring. Eka talo myynnissä. Että niin kiva koti, että heti myyntiin.

Vierailija
158/893 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keravan talon emännällä oli päällä ohjelmassa pyyhemekko, jota itse käytän saunan jälkeen. 😆

Vierailija
159/893 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sumari ei ole toimittaja. Juontaja on.

Katso mitä tulee kun googlaat Hanna Sumari?

Vierailija
160/893 |
27.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakson 6 kivitalot niin booring. Eka talo myynnissä. Että niin kiva koti, että heti myyntiin.

Sehön oli joku rakennusmies tms se mies joka sen oli rakentanut. Tylsä talo!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi