Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedättekö ihmisiä, jotka näyttävät ikäistään huomattavasti nuoremmalta?

Vierailija
02.09.2022 |

Minä tiedän kaksi, joiden iästä voisi helposti tiputtaa kymmenenkin vuotta pois. Toinen olen minä ja toinen miespuolinen tuttava, jota luulin kymmenen vuotta nuoremmaksi ekan kerran tavatessamme.

Kommentit (101)

Vierailija
21/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. Itsekin näytän vuosikymmenen vanhemmalta kuin mitä oikeasti olen. 

Vierailija
22/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaveri oli 150cm laiha ja lapsekkaat, pyöreät kasvot. Häntä luultiin +30v asiantuntijana jonkun kollegan lapseksi 🤣

Oli kuulemma useampaan kertaan käynyt niin, että Alkossa/kaupassa kun kysyttiin häneltä paperit, myyjä I ollut uskonut että ne oli hänen oikeat henkilällisyyspaperit... ja kun oli näkyvästi raskaana, ihan 30veenä, tuntemattomat ihmiset tuli kadulla kommentoimaan, kuinka kauheeta on kun "lapset saa lapsia" . Ei mahtanut olla helppoo. Tästä jo vuosia aikaa, entiiä mitä tyypille nykyään kuuluu, oisko ikä vihdoin alkanut näkyä hänessä (on jo yli nelkyt)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi työkaveria

Toinen 45 v, ei myyty saunakaljaa kaupassa kun ei ollut papereita mukana

Julkisuuden henkilöustä mm. Mette Mannonen

Mette on livenä ihan ikäisensä näköinen varsinkin naamasta. Otsalla vaakaryppyjä, harakanvarpaat silmäkulmissa jne.

Vierailija
24/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi työkaveria

Nuoren näköinen ehkä, mutta Mette turvautuu kauneuskirurgiaan kuin nälkäinen vauva äitinsä tissiin.

Vierailija
25/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi miekkonen joka näytti vielä pari vuotta sitten parikymppiseltä, oikea ikä 40v. Välillä kysyttiin paperit kaljan ostossa. Nyt laihtunut 10kg ja kasvattanut parran, ikää arvioitu 30 tienoilla. Lasku siis alkanut kohti ehtoota, kaljuuntuminen ja ohhoh ikää arvellaan kohta +10v.

Vierailija
26/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin työpaikkaa, ja olin ällikällä lyöty, kun yksi nainen jäi eläkkeelle. Oli hoikka ja sopusuhtainen, tuuheat vaaleat hiukset. Luulin häntä ainakin 10 v. nuoremmaksi. Huvittavinta oli, että  hänen seuraajansa näytti huomattavasti vanhemmalta kuin tämä eläkkeelle jäävä. 

Vierailija
27/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä on helpompi arvioida, jos näkee henkilön kävelevän. Ei nelikymppinen kävele kuin kaksikymppinen. Fakta. Saamme olla ihan omanikäisiä.

Miten näiden kävely muka eroaa? Valaise nyt vähän?

Siis olettaen, että henkilö x on parikymppisenä hoikka ja soittimen. Nelikymppisenä on yhä hoikka ja sporttinen. Ymmärrän eron, jos nelikybäsenä on lihonut paljon tai loukannut jalkansa tms. Muuten en. Mielestäni monella ihmisellä on ihan sama kävelytyyli läpi elämän, kunnes tosivanhuus iskee ja vaivat alkaa hidasta.. sillai seittemänkymppisenä, ehkä 80v? Ei nelikymppisenä kuitenkaan vielä.

Vierailija
28/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse en tupakoi tai ryyppää tai ole rasittanut itseäni työelämällä niin olen aika hyvin säilynyt 41-vuotiaaksi 😌

Vierailija
29/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen työkaveri oli 150cm laiha ja lapsekkaat, pyöreät kasvot. Häntä luultiin +30v asiantuntijana jonkun kollegan lapseksi 🤣

Oli kuulemma useampaan kertaan käynyt niin, että Alkossa/kaupassa kun kysyttiin häneltä paperit, myyjä I ollut uskonut että ne oli hänen oikeat henkilällisyyspaperit... ja kun oli näkyvästi raskaana, ihan 30veenä, tuntemattomat ihmiset tuli kadulla kommentoimaan, kuinka kauheeta on kun "lapset saa lapsia" . Ei mahtanut olla helppoo. Tästä jo vuosia aikaa, entiiä mitä tyypille nykyään kuuluu, oisko ikä vihdoin alkanut näkyä hänessä (on jo yli nelkyt)

Mullekin sanottiin 20v. että ei kai tuo sinun vauva ole :D mutta ei tuollaista kyllä käynyt kuin kerran.

Vierailija
30/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin joskus paperit näön vuoksi koko seurueelta koska mukana oli lapsi joka yritti porukan mukana sisälle baariin. Henkkareiden mukaan hän oli porukan vanhin. Näytti kuvassa ihan samalta, lapselta. Jäin laskemaan ikää ja jäädyin tuijottamaan. Päästin sitten sisälle.

Vierailija
31/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iän väärin arvaaminen voi liittyä vaikkapa lässyttävään puhetapaan. Samoin vaatetus voi vaikuttaa (esim. koulureppu selässä).

tää on kyllä paras 🤣🤣🤣🤣

Vierailija
32/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikä on helpompi arvioida, jos näkee henkilön kävelevän. Ei nelikymppinen kävele kuin kaksikymppinen. Fakta. Saamme olla ihan omanikäisiä.

Miten ikä näkyy terveen ja normaalipainoisen henkilön kävelyssä, jolla ei ole mitään vaivoja? Yhtä nopeasti ainakin pystyn kävelemään kuin ennenkin.

Vierailija
33/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olettaen, että henkilö x on parikymppisenä hoikka ja soittimen. Nelikymppisenä on yhä hoikka ja sporttinen. Ymmärrän eron, jos nelikybäsenä on lihonut paljon tai loukannut jalkansa tms. Muuten en. Mielestäni monella ihmisellä on ihan sama kävelytyyli läpi elämän, kunnes tosivanhuus iskee ja vaivat alkaa hidasta.. sillai seittemänkymppisenä, ehkä 80v? Ei nelikymppisenä kuitenkaan vielä.

Lantion rakenne muuttuu hormonitoiminnan muutoksien myötä. Myös selkäranka painuu lysyyn jo keski-ikäisenä pari cm. Jos on nivelongelmia, skolioosia, ryhtiongelmia tai muuta, niin harvoin ne paremmaksi muuttuvat iän myötä, pahenevat vaan. Tässä muutamia syitä.

Vierailija
34/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi työkaveria

Kaupassa kysytään alle 30v näyttäviltä papereita. Valeostajia käy jotka eivät edes välttämättä ole alle 30v, mutta on katsottu, että on sillä rajalla ja nuoren näköisiä, ja huomautus tulee jos myyjä ei kysy papereita. 

Multakin on kysytty nyt 45v iässä. En silti oleta, että joku luulisi, että olen 17v. Pari omaa lasta jo sitäkin vanhempia, joten tiedän ihan hyvin mikä ero on...

Olen lyhyt ja sen perusteella moni pitää/piti huomattavasti nuorempana. Kyllä varmaan joku 10v tai yli meni iästä pois tuossa alle 30v, mut sen jälkeen alkaa muita piirteitä olla mitkä nopeastikin katsottuna suurin osa huomaa.

Vierailija
35/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ikä näkyy terveen ja normaalipainoisen henkilön kävelyssä, jolla ei ole mitään vaivoja? Yhtä nopeasti ainakin pystyn kävelemään kuin ennenkin.

Siis vielä tarkennus että lantio tavallisesti levenee keski-iässä, luut tai jotkut ligamentit jotka pitävät lantiota kasassa ihan oikeasti leviävät sivusuuntaan. Tiedät varmaan monia keski-ikäisiä ja sitä vanhempia, jotka ovat leveitä siitä kohtaa kun taas nuorilla se on paljon harvinaisempi ruumiinrakenne. Toki joillain se voi pysyä kapeana tai olla ollut jo valmiiksi kapea, niin että levennys ei vaikuta paljon. Mutta tämä on siis ihan normaali ikääntymismuutos eikä mikään vika.

Vierailija
36/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ennen. Joskus ehkä 42 tapahtu iso muutos kasvoissa ja nyt näytän todellakin ikäiseltäni, oon 46.

Joo, sama. Oon nyt 42 ja mielestäni vanhentunut naamasta. Mutta vieläkin joskus joku luulee mua nuoreksi, tosin en koskaan kysy, minkä ikäiseksi. Juuri eräs opiskelijani sanoi, että noin nuorena ei sairaudet yleensä niin tunnu (sairastin koronan), ja mä sanoin, että noh, että en ole enää niin nuori, olen jo 42. Hän hämmästyi.

Omasta mielestäni näytän ihan ikäiseltäni ja olen aina näyttänyt. En tiedä, mikä on se syy, että luullaan nuoremmaksi (tai ainakin vielä muutama vuosi sitten luultiin).

Vierailija
37/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lantion rakenne muuttuu hormonitoiminnan muutoksien myötä. Myös selkäranka painuu lysyyn jo keski-ikäisenä pari cm. Jos on nivelongelmia, skolioosia, ryhtiongelmia tai muuta, niin harvoin ne paremmaksi muuttuvat iän myötä, pahenevat vaan. Tässä muutamia syitä.

Totta kyllä, mut onko siellä kaupan kassalla useinkin fyssareita joilla on silmää tälle? :D

Vierailija
38/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Nelikymppinen liikkuva ja kehonhuollon muistava ihminen kävelee ihan samoin kuin parikymppinen. Ehkä kannattaa muistaa myös venytellä välillä jos liikkuvuus jo nelikymppisenä on kärsinyt.

Vierailija
39/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tehtäisiin tällainen testi:

Näet takaapäin, kun kaksi henkilöä kävelee. Etkö muka huomaa, kumpi on nelikymppinen ja kumpi kaksikymppinen?

Vierailija
40/101 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen.

Yhden miehen, jonka yllätyksekseni kuulin jääneen juuri eläkkeelle - olin että wtf, äijä ei näytä päivääkään yli 45-vuotiaana :D hän olikin 65v....

Pari nelikymppistä naista tiedän, jotka menis heittämällä kolmekymppisistä!

Kaikkia noita yhdistää tupakoimattomuus, terveellinen ruokavalio, ja liikunnallisia, hoikkuus. Eivät myöskään pukeudu "ylikorostetun nuorekkaasti", vaan aika ajattomasti/sporttisesti/rennosti.

Pukeutuminen tuskin vaikuttaa mitään.

Minua pidetään yleisesti 10 vuotta nuorempana kuin olen. Pukeudun edelleen kuin 80-90 lukujen hevari.

Minä en ole esim polttanut koskaan. Alkoholia kyllä kuluu, mutta mitään tissutteluja en ole harrastanut koskaan, juon kun olen lähdössä jonnekin.

Kyllähän se on tieteellinen fakta että jotku ovat solutasolla jopa 10 vuotta nuorempia kuin ikätoverinsa.

Eräät kaverini olivat pappamaisia jo kolmikymppisinä, tyyliltään ja mieleltään.