Tiedättekö ihmisiä, jotka näyttävät ikäistään huomattavasti nuoremmalta?
Minä tiedän kaksi, joiden iästä voisi helposti tiputtaa kymmenenkin vuotta pois. Toinen olen minä ja toinen miespuolinen tuttava, jota luulin kymmenen vuotta nuoremmaksi ekan kerran tavatessamme.
Kommentit (101)
Minä näytän nuorelta. Muutama kuukausi sitten kysyttiin paperit kaupassa, kun ostin olutta. Ikää mulla on 55 v
Tää on kyllä huvittavaa, miten yleisin vastaus näihin aina on minä itse. Muita ei sitten pidetä niin nuoren näköisinä. Tästä on ihan tutkimuksiakin, miten ihmiset eivät huomaa omaa vanhenemistaan. Suurin osa ihmisistä kuulee myös noita näytät nuorelta kommentteja joten tämä voi sitten sekottaa lisää. Itsekin olen kuullut usein näyttäväni nuorelta ja miksen vanhene, mutta pidän itseäni kuitenkin ihan ikäiseni näköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Joo, 45-vuotias näyttää alaikäiseltä? LOL.
Ei tarvi näyttää alaikäiseltä, vaan alle 30 v. Etkö tosiaan tiedä noita sääntöjä? LOL SULLE.
ohis
Kaikki naiset mun äidin puoleisesta suvusta. Kaikilla on sileä iho ja hyvät hiukset.
Muistan, kun isoäitini joutui sairaalaan, niin hoitaja tuli papereiden kanssa varmistamaan mamman iän, joka oli 74 vuotta.
Minä. Korona-aikaan toki kasvomaski on voinut vaikuttaa. Olen lähemmäs 50, viimeisen vuoden aikana on tytötelty ja myyty lastenlippua. Pari vuotta sitten muksut kyselivät että joko olet yläkoulun käynyt? Kun sain lapsen reippaasti yli 30-vuotiaana niin työkaveri (myös nainen) totesi että nuorena tekin aloitatte. En ole meikannut juuri koskaan ja muutenkin luomu. Vaatteina lähinnä verkkareita ja huppareita.
Vierailija kirjoitti:
Minä näytän nuorelta. Muutama kuukausi sitten kysyttiin paperit kaupassa, kun ostin olutta. Ikää mulla on 55 v
Kun minä olin 35 v, oltiin kesälomamatkalla Euroopassa. Lapset olivat 7- ja 9-vuotiaat. Lähes joka paikkaan, mihin menimme, lapset pääsivät ilmaiseksi ja minä lastenlipulla.
En tietty korjannut asiaa, tuli säästöä!
Minä kutsun p:soani tepastelevaksi pikkutytöksi. -Olen häntä nuorempi, mutta näytän vaivaisukolta.
Doctor Who! Ainakin Peter Capaldin kaudella ikää oli yli 2 000 vuotta, ja se näytti viisikymppiseltä. Aika hyvin.
Oma isäni 87v näyttää 10 vuotta nuoremmalta. Käveleekin niin nopeasti että nuoremmat eivät ole mukana pysyä. Ei tykkää käydä kaupassa ruuhka-aikaan, kun siellä on niitä eläkeläisiä. Itse on jäänyt eläkkeelle joskus vuonna 1998.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä on helpompi arvioida, jos näkee henkilön kävelevän. Ei nelikymppinen kävele kuin kaksikymppinen. Fakta. Saamme olla ihan omanikäisiä.
Miten näiden kävely muka eroaa? Valaise nyt vähän?
Siis olettaen, että henkilö x on parikymppisenä hoikka ja soittimen. Nelikymppisenä on yhä hoikka ja sporttinen. Ymmärrän eron, jos nelikybäsenä on lihonut paljon tai loukannut jalkansa tms. Muuten en. Mielestäni monella ihmisellä on ihan sama kävelytyyli läpi elämän, kunnes tosivanhuus iskee ja vaivat alkaa hidasta.. sillai seittemänkymppisenä, ehkä 80v? Ei nelikymppisenä kuitenkaan vielä.Jos tehtäisiin tällainen testi:
Näet takaapäin, kun kaksi henkilöä kävelee. Etkö muka huomaa, kumpi on nelikymppinen ja kumpi kaksikymppinen?
Minä luulin parikymppiseksi seitsemänkymppistä mummoa joka loikki postin jaossa ylös rappusia. Viimeisen päälle timmissä kuosissa ja vaatetus sen mukaan. Minä taas olen sipsuttanut koko ikäni lonkkavian takia ja liikun kuin mies. Takaapäin monesti luultu mieheksi niin teininä kuin aikuisenakin. Viimeksi muutama vuosi sitten erän keski-ikäinen nainen pyysi meitä poikia tien sivuun kävelemään kun oli menossa ohi. Olin poikaani viemässä kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näytän ikäistäni reilusti nuoremmalta. Olen tietysti iloinen, että niin on. MInua ei kuitenkaan otetaan tosissaan kuvitellun iän vuoksi ja jota en ainakaan juoruileville naapureille halua korjata. On hassua puhua ikäiseni tai minua nuoremman ihmisen kanssa, joka selittää minulle asioista jotka ovat ihan tuttuja oman elämäni myötä.
Sisuskalut kuitenkin mätänevät ihan iän mukaisesti.
Yksi tyyppi kerran puhui, että ajatelkaas tytöt, että hän on päässyt peruskoulusta jo viime vuosiuhannen puolella. Kysyin, että minä vuonna, ja totesin, että olen häntä kaksi vuotta vanhempi.
Ap
Tapahtui 38-vuotiaana töissä: asiakas sanoo: onpa mahtavaa että olet noin nuorena päässyt näin mukavaan asemaan.
Juuh, kiitos.
Sama asiakas myöhemmin lounasruokalassa seuralaisilleen: voi kauheeta, ajatelkaa mä täytän jo KOLKYTYKS.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä on helpompi arvioida, jos näkee henkilön kävelevän. Ei nelikymppinen kävele kuin kaksikymppinen. Fakta. Saamme olla ihan omanikäisiä.
Siis olettaen, että henkilö x on parikymppisenä hoikka ja soittimen. Nelikymppisenä on yhä hoikka ja sporttinen. Ymmärrän eron, jos nelikybäsenä on lihonut paljon tai loukannut jalkansa tms. Muuten en. Mielestäni monella ihmisellä on ihan sama kävelytyyli läpi elämän, kunnes tosivanhuus iskee ja vaivat alkaa hidasta.. sillai seittemänkymppisenä, ehkä 80v? Ei nelikymppisenä kuitenkaan vielä.Lantion rakenne muuttuu hormonitoiminnan muutoksien myötä. Myös selkäranka painuu lysyyn jo keski-ikäisenä pari cm. Jos on nivelongelmia, skolioosia, ryhtiongelmia tai muuta, niin harvoin ne paremmaksi muuttuvat iän myötä, pahenevat vaan. Tässä muutamia syitä.
Lantion rakenne muuttuu RASKAUDEN myötä, ei iän. Ja se muuttuu yhtä lailla 20v kuin 40v synnyttäjälla, eikä kaikilla ole lapsia. Kyseessä ei siis ole ikämuutos. Vasta ihan vanhuusiässä, luokkaa 60-70+ voi tulla muita luurankamuutoksia kuten rangan painumista kasaan. Ei nämä ole vielä 40 eikä edes 50 vuotiaalle ajankohtaisia muutoksia. Muut luettelemasi eivät myöskään ole mitään itsestäänselvyyksiä 4-kymppiselle, vaan sairauksia joita on vain harvalla.
Ihmeellinen yleistys siis, ja sopii paremmin 70+ vuotiaisiin kuin 4-kymppisiin. Ehkä itse olet tosi huonossa kunnossa ja luulet että se koskee kaikkia?
Minä luulin 43-vuotiaana näyttäväni vielä parikymppiseltä, kunnes näin uuden passikuvani. Näytin kuvassa valehtelematta yli 60-vuotiaalta lihavalta mummolta.
Tämä on hyvin karkea yleistys, mutta 20 kymppisen ja yli 40 kymppisen kävelyssä on ehkä usein se ero, että nuoret kävelee rennosti ns. takki auki, ei kiirettä minnekään. Keski-ikäiset puskee nopeasti ja kireästi tikittävin askelin eteenpäin, kun pitää ehtiä kauppaan, kotiin laittamaan ruokaa, lapset harrastuksiin.yms.
Mun äiti, yli yhdeksänkymppisenä meni täysin reippaasti kymmenen vuotta nuoremmasta. Ja mun tytär 36v näyttää vähän päälle parikymppiseltä. Mutta moni kolmikymppinen kyllä menee paljon nuoremmasta, muakin luultiin aikoinaan kahdeksan vuotiaan lapseni siskoksi.
Nykyään mä näytän ihan ikäiseltäni, nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olettaen, että henkilö x on parikymppisenä hoikka ja soittimen. Nelikymppisenä on yhä hoikka ja sporttinen. Ymmärrän eron, jos nelikybäsenä on lihonut paljon tai loukannut jalkansa tms. Muuten en. Mielestäni monella ihmisellä on ihan sama kävelytyyli läpi elämän, kunnes tosivanhuus iskee ja vaivat alkaa hidasta.. sillai seittemänkymppisenä, ehkä 80v? Ei nelikymppisenä kuitenkaan vielä.
Minä sanoisin että 60v ja 20v kävelevät eri tavalla. Kuuskymppisen liikehdintä alkaa olla jo hitaampaa. Ei vielä hidasta eikä raihnaista menoa mutta eron huomaa kyllä jos on tarkka.
No ei todellakaan. Monet yli 60v juoksee maratonejakin johon ei moni 20v edes pystyisi. On jänteviä ja hyväkuntoisia, timmejä. Ei pidä yleistää ä.
No ei, moni kaksikymppinen kun lyllertää eteenpäin.