Tiedättekö ihmisiä, jotka näyttävät ikäistään huomattavasti nuoremmalta?
Minä tiedän kaksi, joiden iästä voisi helposti tiputtaa kymmenenkin vuotta pois. Toinen olen minä ja toinen miespuolinen tuttava, jota luulin kymmenen vuotta nuoremmaksi ekan kerran tavatessamme.
Kommentit (101)
No mä itse en pidä itseäni erityisen nuorena, mutta kaikki muut tuntuvat pitävän. Viimeksi tällä viikolla sain kuulla vastalauseita kun totesin että olen onnellisesti lapseton ja aikakin on jo loppunut. Uusi työkaveri siihen että ei kai hädintuskin kolmekymppisellä ole mikään kiire. Olen 41 v.
Se ehkä asiaan vaikuttaa että olen koko ikäni vältellyt aurinkoa kuin ruttoa. Mutta peilistä katsoo silti mielestäni ihan keski-ikäinen ihminen. Lääkärikään ei ikääni uskonut... huoh. Jos kaikki vain kohteliasuuttaan sanovat niin, miksi kaikki, kaikkialla, johdonmukaisesti, säännöllisesti haluavat olla juuri minulle niin kohteliaita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikä on helpompi arvioida, jos näkee henkilön kävelevän. Ei nelikymppinen kävele kuin kaksikymppinen. Fakta. Saamme olla ihan omanikäisiä.
Miten näiden kävely muka eroaa? Valaise nyt vähän?
Siis olettaen, että henkilö x on parikymppisenä hoikka ja soittimen. Nelikymppisenä on yhä hoikka ja sporttinen. Ymmärrän eron, jos nelikybäsenä on lihonut paljon tai loukannut jalkansa tms. Muuten en. Mielestäni monella ihmisellä on ihan sama kävelytyyli läpi elämän, kunnes tosivanhuus iskee ja vaivat alkaa hidasta.. sillai seittemänkymppisenä, ehkä 80v? Ei nelikymppisenä kuitenkaan vielä.
Minä sanoisin että 60v ja 20v kävelevät eri tavalla. Kuuskymppisen liikehdintä alkaa olla jo hitaampaa. Ei vielä hidasta eikä raihnaista menoa mutta eron huomaa kyllä jos on tarkka.
Näytän ikäistäni reilusti nuoremmalta. Olen tietysti iloinen, että niin on. MInua ei kuitenkaan otetaan tosissaan kuvitellun iän vuoksi ja jota en ainakaan juoruileville naapureille halua korjata. On hassua puhua ikäiseni tai minua nuoremman ihmisen kanssa, joka selittää minulle asioista jotka ovat ihan tuttuja oman elämäni myötä.
Sisuskalut kuitenkin mätänevät ihan iän mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Näytän ikäistäni reilusti nuoremmalta. Olen tietysti iloinen, että niin on. MInua ei kuitenkaan otetaan tosissaan kuvitellun iän vuoksi ja jota en ainakaan juoruileville naapureille halua korjata. On hassua puhua ikäiseni tai minua nuoremman ihmisen kanssa, joka selittää minulle asioista jotka ovat ihan tuttuja oman elämäni myötä.
Sisuskalut kuitenkin mätänevät ihan iän mukaisesti.
Yksi tyyppi kerran puhui, että ajatelkaas tytöt, että hän on päässyt peruskoulusta jo viime vuosiuhannen puolella. Kysyin, että minä vuonna, ja totesin, että olen häntä kaksi vuotta vanhempi.
Ap
No multa kysytään paperit Alkossa 40v, mutta en kyllä usko sen johtuvan hehkeästä ulkonäöstä vaan pituudesta (152). Kaunis en ole. Töissä on myös lyhyt, siro ja kaunis samanikäinen, jota pitäisin itse 25v.
Jos kroppa pysyy kuosissa niin ne kyllä näyttävät nuoremmilta, tosin vain takaa päin :D Ihon hehkeys häipyy kyllä kaikilta ikääntyessä ja sävykin muuttuu harmaaksi jos ei ole pakkeloitu.
Kyllä tiedän vakavraiset naiset. Joiden miehellä on isot tulot tai eläkeet.40-50 v. Käyvät viikotain Tallina hoidoissa ja virkistäytymässä.Siellä on halpaa kaikki mikä lityy kauneuden hoitoon,kuin täyte aineisiin.Hiusten pidennykset, tuhennukset, kesto meikiti, vaateet kengät.Raha puhuu on totuus.Kun sitä on, on mahdollisuuksiakin.Myös irti otot lomalle,pois Suomesta .
Minua luultiin mieheni lapseksi. 🙈
Ja hän on sentään vain 8 vuotta minua vanhempi.
(Kerran luultiin kaverini lapseksi, ikäeroa meillä 4 vuotta.)
Hah, en. Oikeasti moinen on harvinaista varsinkin keski-ikäiselle. Nuorissa voi olla näitä babyfacejä, jotka ovat 24 mutta näyttävät 16-vuotiaalta. Mutta kukaan tuntemani keski-ikäinen tai vanhempi ei todellakaan mene selvästi nuoremmasta. Jotkut kyllä luulevat. Eräskin nainen sanoi viisikymppisillään, miten on aina ollut niin nuoren näköinen. Piti keskittyä pitämään naama peruslukemilla. Ihan tavallinen täti oli tämäkin.
Miksi aspergerit, ADHD:t, touretet näyttävät yleensä ikästään nuoremmalta? Varsinkin naiset
Vierailija kirjoitti:
Hah, en. Oikeasti moinen on harvinaista varsinkin keski-ikäiselle. Nuorissa voi olla näitä babyfacejä, jotka ovat 24 mutta näyttävät 16-vuotiaalta. Mutta kukaan tuntemani keski-ikäinen tai vanhempi ei todellakaan mene selvästi nuoremmasta. Jotkut kyllä luulevat. Eräskin nainen sanoi viisikymppisillään, miten on aina ollut niin nuoren näköinen. Piti keskittyä pitämään naama peruslukemilla. Ihan tavallinen täti oli tämäkin.
Ne jotka kovaan ääneen hehkuttavat olevansa niiiin nuoren näköisiä, näyttävät ihan ikäisiltään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aspergerit, ADHD:t, touretet näyttävät yleensä ikästään nuoremmalta? Varsinkin naiset
Tyypillistä. He eivät ilmeisimmin ilmehdi niin paljon kuin ns normaalit.
Pätee miehiin ja naisiin. Tuo sanottiin As sopeutumisvalmennuskoulutuksessa aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä. He eivät ilmeisimmin ilmehdi niin paljon kuin ns normaalit.
Pätee miehiin ja naisiin. Tuo sanottiin As sopeutumisvalmennuskoulutuksessa aikoinaan.
Jep. En tosin tiedä miksi tähän on listattu adhd ja tourette myös, kun tämä ei koske heitä.
Vegaanit. Näin kuvia vegaanien deittisivustolta, järjestäen kaikki noin 20 vuotta nuoremman näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi työkaveria
Toinen 45 v, ei myyty saunakaljaa kaupassa kun ei ollut papereita mukanaJulkisuuden henkilöustä mm. Mette Mannonen
Mette Mannosella on ihan mojova alavatsa kuten ikäisillään, en uskoisi nuoreksi. Myös kasvot paljastaa.
Minkä ikäisillä on mojova alavatsa? Nykyäänhän parikymppiset ovat todella pulleita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut muutama nelikymppinen työkaveri, jotka ovat näyttäneet alle 30-vuotiailta. Toinen mies, toinen nainen. Kyllä niitä on.
Tiedän. Minä itse sekä äitini. Jopa Terveystalon ihotautilääkärinainen sanoi pari vuotta sitten vastaanotolle tullessani kun olin 45 v. ihan spontaanisti että kylläpäs sinä näytät nuorelta! Myös "Luulin sua paljon nuoremmaksi", "oot hyvinsäilynyt" on kuultu useaan kertaan.
Toivon ei vielä rupsahtaneen naamani lupailevan pitkää elinikää, lähisuvussa on pitkälti yli 90 vuotiaina kuolleita naisia jotka eivät ole kuitenkaan olleet laihoja mitä pidetään pitkän eliniän edellytyksenä. Jostain lääkärilehti Duodecimin julkaisusta joskun luin dna:n telomeerien pituuden vaikuttavan ihmisen ikääntymisnopeuteen joten tässä suhteessa olen näköjään voittanut geenilotossa jotain.
Muuta en ulkonäön suhteen ole tehnyt kuin yrittänyt vältellä auringonottoa, meikkejä ja kemikaaleja yleensä hiusvärit yms, päihteitä, roskaruokaa. Suklaalle en kuitenkaan sano koskaan ei ja kuntosaleilla minua ei näe ikinä mutta muuten liikun monta kertaa viikossa n. 10-15 kilsan lenkkejä rauhalliseen tahtiin kävellen tai pyörällä. Koska läskiä on jonkun verran niin tämäkin varmaan on tasoittanut ryppyjä. Jos sanoisin olevani 10 vuotta oikeaa ikääni nuorempi niin kukaan ei epäilisi mitään. Itselle mielenkiintoista tässä on vain se, että kertooko ikäistäni nuorempana säilynyt ulkonäkö siitä, että saatan elää todella huomattavasti 70-alussa syntyneiden naisten keskimääräisen ennustetun eliniän yli.