Te jotka olette olleet huumeiden kanssa tekemisissä, pystyykö näkemään ihmisestä että hän on huumeissa?
Näin kerran asuinseudullani kaupungin kadulla kolmekymppisen miehen josta tuli heti vaikutelma että hän on huumeissa. Hän käveli joustavin askelin, hymyili, katse oli jotenkin pehmeä ja raukea muttei väsynyt, kuin olisi ollut toisessa ulottuvuudessa, vaikea selittää, kuin saattaisi hetkenä minä hyvänsä vaikka ruveta laulamaan yksin. Jotain epätavallista "välittömyyttä" ja estottomuutta oli olemuksessa, muttei ollut aggressiivinen olemus.
Vasta tänään näitä huumekeskusteluja lukiessani aloin ajatella miksi heti sain vaikutelman että hän on huumeissa. Mikä olemuksessaan sai vakuuttumaan siitä ilman tietoa asiasta.
Joten, pystyykö sen näkemään olemuksesta?
Kommentit (59)
Riippuu tietysti käytetyistä aineista, mutta pääsääntöisesti ei pitäisi tuottaa kenellekään vaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siitä pm:n tanssivideosta jo näkee, jos yhtään on kokemusta..
Millaisia merkkejä siinä on?
Leuan vääntely
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.tiktok.com/@ozkayai/video/7132764013083020545?is_from_webap…;
Selvästi päihteissä.
Selvästi hyvä päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä välttämättä huomaa esim amfetamiinin satunnaista käyttöä, mutta tottakai vuosikausia päivittäin käyttäneen hampaattoman pirinistin tunnistaa jokainen huumenkäyttäjäksi.
Menettääkö niistä hampaat? Millä se sitten ruokansa syö vaan pillilläkö vaan nestemmäistä.
Monella nistillä on todella huonot hampaat tai ei hampaita lainkaan. Varmaan monen asian summa, hammaslääkärin välttely, hampaiden hoitamatta jättäminen ja syövyttävän kaman vetäminen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupillit on omituiset.
Tai tyyppi on ylivireä ja heiluu ja naputtelee jalkaa koko ajan.
Minulla ihan normaalia ja tavallista, enkä ole koskaan käyttänyt päihteitä
Sulla on joku syntymä päihtymys alttius tai ADHD pää vika peritty vanhemmilta. Minä en ole koskaan nähnyt päihteetöntä noin hullua.
Minä vihaan ylivireitä ihmisiä kun he vaativat kaikilta samaa ylivireyttä eikä kestä yhtään muita rentoutuvia ihmisiä. Kuinka joku hyvinvointi yrittäjä voi antaa sellaista mallia että pitää elää 100 prosenttia lasissa ja säätää, on rahaa sellaisiin kauneushoitoihin mihinkä ei ole tavallisella tallaajalla varaa.
Pystyn näkemään ja pystyn myös ennalta arvaamaan kuka käyttää tai jolla on voinut olla menneisyyttä. Sitä itse vuosia niissä piireissä olleena tulee tarkaksi. Kykenen hyvin havaitsemaan mitä on käyttänyt tai mitä kaikkea on käyttänyt- kun tunnistan käytöksessä entistä itseäni. Joillakin muuttuu äänensävy, silmät tietty kertoo paljon, missä seurassa on.. Aina ei edes tarvitse selkeästi olla sekaisin vaan rento ja sosiaalinen ei-ahdistunut henkilö. Joistakin ihmisistä itselle vaan tulee se olo ja sitten se varmentuu myöhemmin. Itse koen alkoholin avulla päihtyneet ihmiset paljon uhkaavampina ja arvaamattomampina. Tulee kai lapsuudesta ja isän alkoholismista muistot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös masennuslääke aiheuttaa tuon.
Puhun silmistä.
Googlaappa esim. SNRI-lääkkeiden haittavaikutukset.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi päihteissä.
Selvästi hyvä päivä.
Vauhtia on!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvästi päihteissä.
Selvästi hyvä päivä.
Vauhtia on!
Ja silmät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leuan vääntely
Mikä huume aiheuttaa leuan vääntelyä?
Ei sitä aina huomaa, mutta kun huomaa niin silmistä tai helvetinmoisesta häsläyksestä tai nuokkumisesta. Joskus taas ihminen voi olla muuten vain ihan helvetin sekainen tai omituinen vaikkei olisi ottanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pilvessä oli.
Mulle tuli mieleen että alun kuvauksen mies oli rakastunut :D
Pilven kanssa paljonkin tuhertanut olen siis itse kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leuan vääntely
Mikä huume aiheuttaa leuan vääntelyä?
Ekstaasi
Vierailija kirjoitti:
Pupillit on omituiset.
Tai tyyppi on ylivireä ja heiluu ja naputtelee jalkaa koko ajan.
Höpö höpö taas. Voi olla vaan ylivilkas, ei siihen huumeita tarvita. Pupillit voivat olla myös päihteettömällä erilaiset. Ei viattomia saa syytellä käyttäjiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilvessä oli.
Mulle tuli mieleen että alun kuvauksen mies oli rakastunut :D
Pilven kanssa paljonkin tuhertanut olen siis itse kuitenkin.
En ole enää vuosiin kokenut kannabista huumeeksi. Joskus huomaa että joku on pajautellut. Kerran sanoin ihan oudolle että eikö ole joskus vaikea valita? Oltiin molemmat miettimässä karkkia ja suklaata kaupassa. Hymyilli ja nyökkäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös masennuslääke aiheuttaa tuon.
Puhun silmistä.
Googlaappa esim. SNRI-lääkkeiden haittavaikutukset.
Miksi?
Kyllä yleensä. Monet samanaikaiset vinkit paljastaa. Neulamaisen pienet tai valtavan suuret pupillit. Hyppelehtivä, nopea puhe tai hidas ja tekelteleva puhe. Raukeus tai äkkinäiset ja nykivät liikkeet. Estottomuus. Hyperseksuaalisuus. Tasapainovaikeus. Ei alkoholin hajua (jos ei sekakäyttöä).