Te jotka olette olleet huumeiden kanssa tekemisissä, pystyykö näkemään ihmisestä että hän on huumeissa?
Näin kerran asuinseudullani kaupungin kadulla kolmekymppisen miehen josta tuli heti vaikutelma että hän on huumeissa. Hän käveli joustavin askelin, hymyili, katse oli jotenkin pehmeä ja raukea muttei väsynyt, kuin olisi ollut toisessa ulottuvuudessa, vaikea selittää, kuin saattaisi hetkenä minä hyvänsä vaikka ruveta laulamaan yksin. Jotain epätavallista "välittömyyttä" ja estottomuutta oli olemuksessa, muttei ollut aggressiivinen olemus.
Vasta tänään näitä huumekeskusteluja lukiessani aloin ajatella miksi heti sain vaikutelman että hän on huumeissa. Mikä olemuksessaan sai vakuuttumaan siitä ilman tietoa asiasta.
Joten, pystyykö sen näkemään olemuksesta?
Kommentit (59)
Kyllähän joistain ihmisistä selvästi sen näkee, vaikka ei itse olisi koskaan ollut huumeiden kanssa tekemisissä. Liikkeet ovat holtittomia, mutta eri tavalla kuin alkoholin vaikutuksesta.
silmät seisoo päässä ja käyttäytyy kuin zombie .. asia on harvinaisen selvä.
Eräs huumeveikko seisoi aidasta kiinni pidellen ja kaatuili. Kerran hän seisoi ison tien risteyksessä shortsit polvissa roikkuen eikä tajunnut mistään mitään. Olen nähnyt hänet myös ramppaamassa ees taas kokeilemassa samaa ovea ainakin 30 kertaa.
Tällainen huumehörhö naapurustossa.
Vierailija kirjoitti:
Pupillit on omituiset.
Tai tyyppi on ylivireä ja heiluu ja naputtelee jalkaa koko ajan.
Juu, eikös amfetamiini pistä heittämään volttia ja kärrynpyörää.
Vierailija kirjoitti:
Pupillit on omituiset.
Myös masennuslääke aiheuttaa tuon.
Vierailija kirjoitti:
Eräs huumeveikko seisoi aidasta kiinni pidellen ja kaatuili. Kerran hän seisoi ison tien risteyksessä shortsit polvissa roikkuen eikä tajunnut mistään mitään. Olen nähnyt hänet myös ramppaamassa ees taas kokeilemassa samaa ovea ainakin 30 kertaa.
Tällainen huumehörhö naapurustossa.
Ihan kuin alkoholin käyttäjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupillit on omituiset.
Myös masennuslääke aiheuttaa tuon.
hullut ovat vielä pahempia kuin muut nistit
Kyllä muttei ne ole musta tuollaisia kuin ap:n kuvaama. Pikemminkin luihun näköisiä, posket lommolla, reppu selässä, huppari päässä ja silmissä sellainen ilkeä ja sekava katse. Voivat myös olla liian raukean näköisiä. Pelottavia.
23 vuotta vedin kannabista ja kukaan koskaan ei sitä nähnyt minusta. Poliisiautossakin istuin takapenkillä täysin paukuissa.
Riippuu huumeesta ja käyttäjästä. Usein kyllä pystyy, mutta ei aina. Pupillit kertovat jonkin verran, esim. essoissa ne saattavat olla ihan valtavat, subuissa taas pienet. Essoja vetänyt saattaa myös esim. purra hampaita yhteen ja silmät voi väristä. Amfetamiineissa pupillit voi olla isot ja henkilö puhua loppumattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pupillit on omituiset.
Juu, eikös amfetamiini pistä heittämään volttia ja kärrynpyörää.
Ei.
Riippuu ihmisestä ja määristä, ihan kuin alkoholinkin kanssa. Tiedän tyypin joka kävi monta vuotta pirin voimin töissä, ei sitä käyttöä silloin huomannut. Ex-työkaveri siis ja kertoi mulle koko jutun vuosia myöhemmin. Irtisanoutui itse kun käyttö alkoi lähteä lapasesta, sittemmin saanut itsensä kuntoon.
Toisin kuin käyttäjät luulevat, sen näkee kilometrin päähän onko toinen vetänyt jotain vai ei.
Mä olen niin tynnyrissä ja pumpulissa kasvanut ja elänyt etten tunne tai tunnista yhtään narkkia. Tyttäreni taas on sh isossa kaupungissa ja työskentelee yo-sairaalassa, hän tunnistaa narkit jo kaukaa. Tästä on saatu hauskoja tilanteita aikaiseksi, kun mun käy aina sääliksi laitapuolen kulkijoita.
Riippuu täysin mitä huumetta on ottanut ja kuinka paljon. Esim. ekstaasia ottaneella pupillit ovat laajentuneet, ovat kuitenkin täysin todellisuuden tajuisia ja käytös on yleensä varsin ystävällinen ja empaattinen. Jotkut huumeiden käyttäjät taas voivat olla agressiivisia ja aivan toisessa maailmassa.
Ainoa päihde, minkä käytön tunnistaa helposti on alkoholi.
Pupillit on omituiset.