MT-gallup: Marinin kannatus kesti: SDP:n puheenjohtaja on edelleen suomalaisten suosikki seuraavaksi pääministeriksi
27,3 prosenttia suomalaisista pitää SDP:n puheenjohtajaa, pääministeri Sanna Marinia parhaana henkilönä Suomen seuraavaksi pääministeriksi.
Vertailun vuoksi esim. Riikka Purraa kannataa 5,8% ja Annika Saarikkoa 4% kansalaisista.
"Marin on ylivoimaisesti suosituin, erityisesti naisäänestäjien keskuudessa, sitä ei mikään ole hetkauttanut", sanoo valtio-opin professori Kimmo Grönlund Åbo Akademista.
Äänestysikäisistä naisista 31,4 prosenttia pitää Marinia parhaana vaihtoehtona.
Onnea Sanna! Olet meidän sankari.
Kommentit (797)
Vierailija kirjoitti:
Orpo on huono kriiseissä. Niin sanovat politiikantutkijat. Sellainen persoona ei sovi pääministeriksi eikä etenkään, kun Euroopassa on sota.
Mariiniin verrattuna orpo on suorastaan kriisinhoidon ja johtamisen jeesus. Marin on johtajana variksenpelätti koreissa vaatteissa jota avustajat käy siirtelemässä eri puolille. Mitään se ei tee mutta pönöttää kuitenkin paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme että Marinilla on suosiota, kun on viimeiset 4 vuotta heitellyt vappusatasia ja velkarahaa täysin pidäkkeettömästi joka suuntaan. Samalla media on käsitellyt silkkihansikkain. Yhtäkään vaikeaa päätöstä ei ole pystynyt tekemään ja nyt todennäköisesti jää oppositioon kun omien päätösten aiheuttama p*ska osuu tuulettimeen.
Marinin kannattajille näyttää riittävän, että johtajana on nuorehko nätti nainen. He eivät arvosta substanssiosaamista ja pitkän tähtäimen näkemystä & vastuullista taloupolitiikkaa.
Kateeksi käy virolaisia, Kaja Kallas täyttää kaikki em. kriteerit.
Substanssiosaaminen? Ai niin kuin Purralla 😃
Se vappusatanen muuten ei ollut Marinin hallituksen lupaus, sulla heittää nuo vuodet aika tavalla.
Vappusatanen on käsite holtittomalle poliittiselle rahan jaolle. Ja ei, en haikaile Purran perään. Kuten ehkä huomasit, kaipaan suomeen parempia poliitikkoja ja olen kateellinen mm. virolaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoipa gallupit mitä tahansa, niin minun mielestäni keisarinnalla ei ole vaatteita.
Sometus kiitettävä. Substanssiosaaminen heikko.
Ylilautajätkät ovat nyt frustroituneita. Ei mennytkään putkeen.
Kuulun sitten ilmeisesti näihin 'ylilautajätkiin', vaikka olenkin äiti. En ole ainoa nainen siinä porukassa. (En ole koskaan lukenut ylilautaa.) Sitä vain en ymmärrä, että miksi pakoon luikkijaa kutsutaan ajojahdin uhriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestäjänä arvostan sitä, että Marinin hallitus sai SOTE-uudistukseen päätökseen (Sipilä ei onnistunut tässä 4 vuodessa), johti Suomen kronakriisin läpi ja jätti Natohakemuksen. Täysin yhentekevää sama, miten Marin käyttäytyy festareilla! Ne tyypit, joille festarielämä merkitsee asiasisältöä enemmän, ovat Marinia vastaan.
Sä, niin ku kaikki muutki Marinin ja vasemmiston kannattajat, oot joku 50-vuotias sairaseläkkeellä oleva nainen, eli täysin käyttökelvoton syöjä yhteisön näkökulmasta.
Meinaatko että joku 28-vuotias laskuvarjojääkärivänrikki ja tuotantotalouden diplomi-insinööri kannattais Sanna Marinia?
Valitan, jonne, mutta jokaisen kansalaisen ääni painaa vaaleissa saman verran.
Ja se on väärin.
Rajat ovat auki maihin, joissa ei ole demokratiaa. Sinne vain, jos ne maat kiinnostelevat enemmän.
Marin sano jossain haastattelussa että Suomeen ei hyökätä ku meillä on yleinen asevelvollisuus.
Marin meni siinä kirjottamaan shekkejä semmosten ihmisten puolesta joilta sillä ei oo valtuutusta sen virkaan.
Meidän sodan ajan joukon rungon muodostaa palvelusta suorittavat varusmiehet ja muutaman vuoden sisällä reserviin siirtyneet, ja niiden keskuudessa Marinin kannatus on olematon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoipa gallupit mitä tahansa, niin minun mielestäni keisarinnalla ei ole vaatteita.
Höpö höpö, vertaapa esim. Sannan ja Petterin ulosantia, Sanna tietää, Petteri hokee tyhjää.
Sanna hokee samoja tyhjiä fraaseja 3-4 kertaa joka vastauksissaan eli ei tuo todellakaan tiedä. Tuo on vaan selkeää viestintävalmennuksen tulosta. Petteri sentään yrittää vastata.
Orpo kriisiajan johtajana on kyllä pelottava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Marin ei ole koskaan ollut mun PM, joten ei hän sitä olisi minulle tulevaisuudessakaan. Jokin tökki jo ennen kohujakin. Nyt ei enää kestä edes katsoa Marinia tv,ssä jne.
Jos ole suomalainen, Marin on sinun pääministerisi, vaikket siitä pitäisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylilautajätkät ovat nyt frustroituneita. Ei mennytkään putkeen.
Kuulun sitten ilmeisesti näihin 'ylilautajätkiin', vaikka olenkin äiti. En ole ainoa nainen siinä porukassa. (En ole koskaan lukenut ylilautaa.) Sitä vain en ymmärrä, että miksi pakoon luikkijaa kutsutaan ajojahdin uhriksi.
Sannan milleniaalifanit ei tiedä historiaa ja tajua että väyrynen käytti tuon ajojahtikortin jo aikanaan loppuun. Enää 40+ ikäluokka ei usko ketään joka hokee ekana reaktionaan ajojahtia.
Tiedän ainakin 6 ihmistä, jotka eivät äänestä demareita.
Voi luoja. Ketä tässä on haastateltu?
Vierailija kirjoitti:
Orpo kriisiajan johtajana on kyllä pelottava ajatus.
Marinin jälkeen ei voi enää olla pahempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestäjänä arvostan sitä, että Marinin hallitus sai SOTE-uudistukseen päätökseen (Sipilä ei onnistunut tässä 4 vuodessa), johti Suomen kronakriisin läpi ja jätti Natohakemuksen. Täysin yhentekevää sama, miten Marin käyttäytyy festareilla! Ne tyypit, joille festarielämä merkitsee asiasisältöä enemmän, ovat Marinia vastaan.
Sä, niin ku kaikki muutki Marinin ja vasemmiston kannattajat, oot joku 50-vuotias sairaseläkkeellä oleva nainen, eli täysin käyttökelvoton syöjä yhteisön näkökulmasta.
Meinaatko että joku 28-vuotias laskuvarjojääkärivänrikki ja tuotantotalouden diplomi-insinööri kannattais Sanna Marinia?
😂🤣 Ehkä DI ei, mutta minä olenkin TkL.
Sä oot luuseri nähny Utin vaan ku oot pysähtyny sen ABC:llä kahvilla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marin ei ole koskaan ollut mun PM, joten ei hän sitä olisi minulle tulevaisuudessakaan. Jokin tökki jo ennen kohujakin. Nyt ei enää kestä edes katsoa Marinia tv,ssä jne.
Jos ole suomalainen, Marin on sinun pääministerisi, vaikket siitä pitäisikään.
Ja tämä taas tarkoittaa että jos tuo käyttäytyy vastuuttomasti, puhuu sontaa, tekee surkeita päätöksiä tai ei tee duunejaan ollenkaan niin minulla ja muilla suomalaisilla on oikeus antaa vaikka täyslaidallinen negatiivista palautetta kun on aihetta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö, vertaapa esim. Sannan ja Petterin ulosantia, Sanna tietää, Petteri hokee tyhjää.
Olet punaisen ideologian sokaisema.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂🤣 Ehkä DI ei, mutta minä olenkin TkL.
TkL = failed doctor
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan Marinin hallitusta. Marin on hyvin selvinnyt nykyisestä kansainvälisestä uhkatilanteesta. Nykyhallitus on lisännyt puolustusvoimien rahoitusta jota edellinen hallitus leikkasi. Nykyisen hallituksen haukkuminen ilman oikeata kritiikkiä menee omasta mielestäni vieraan vallan vaikutusyrityksen piikkiin. Kenen etu olisi nyt hajoittaa hallitus?
evp-upseeri.
Ehkä sä siks ootki jo evp. Dementia on karu tauti.
Vierailija kirjoitti:
En luota tämän maan demokratiaan.
Jaa, mikäs siinä on vikana? Meinaatko sitä, että ei saada äänestettyä pääministeriksi sitä henkilöä, jonka kansa haluaa?
Vai tarkoitatko, että meillä menisi paremmin, jos ei olisi demokratiaa ja sinä pääsisit diktaattoriksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannatan Marinin hallitusta. Marin on hyvin selvinnyt nykyisestä kansainvälisestä uhkatilanteesta. Nykyhallitus on lisännyt puolustusvoimien rahoitusta jota edellinen hallitus leikkasi. Nykyisen hallituksen haukkuminen ilman oikeata kritiikkiä menee omasta mielestäni vieraan vallan vaikutusyrityksen piikkiin. Kenen etu olisi nyt hajoittaa hallitus?
evp-upseeri.
Ihan vaikka mun etu. Nykyinen hallitus on tehnyt lähes kaiken väärin.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen enkä kuuna päivänä äänestä Marinia vaikka naiset joukkopsykoosissa äänestäisi myös joihinkin miehiin Marinin ulkonäkö puree eli äänestävät ulkonäön perusteella.
Sama juttu. N45
Niin, kyllähän amiksen käynyt Rape kannattaa kolmen tonnin kuukausipalkalla laittaa vastuuseen kansan terveydestä ja sosiaalipalveluista.