Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta tuntia sinulla on perusarkipäivänä vapaata aikaa?

Vierailija
01.09.2022 |

Itse työskentelen 8 tuntia ja nukun 7 tuntia vuorokaudessa. Kotitöihin ja lasten kuskailuihin menee noin 2 tuntia. Työmatkoihin yhteensä 40 minuuttia. 6 tuntia ja 20 minuuttia jää kaikkeen omaan kivaan. Miten sulla?

Kysyn tätä koska tuntuu et useilla nelikymppisillä ei jää aikaa mihinkään omaan. Jos sulla on niin, niin mihin se aika menee?

Kommentit (308)

Vierailija
181/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos "omaksi ajaksi" laskee sen milloin voi tehdä ihan mitä haluaa kenenkään keskeyttämättä tai mistään välittämättä, niin ehkä sellainen 2-3 tuntia päivässä, vähän päivästä riippuen. Ajoittuu sinne lasten nukkumaanmenon jälkeiseen aikaan, toki vietän aikaa myös puolisoni kanssa ja se sisältyy tuohon pariin kolmeen tuntiin.

Vierailija
182/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään omaa aikaa, ehkä kaksi kertaa vuodessa jos lähden kotoa pois ja tietenkin yöt jolloin nukun.

Olen kotiäiti, meillä on neljä lasta joista nuorin vuoden. Lisäksi pyöritän pientilaa eläimineen, sekä kasvatan ruokaa. Mies on töissä aamusta iltaan.

Minulla ei ole ruokataukoja, vessataukoja, ei mitään hetkeä jolloin olisin yksin. Syön monesti jotain leivänpalaa samalla kun teen kotitöitä tai muita töitä. Jos istun alas on varmaa, että syliini kiivetään heti tai vessasta kuuluu huuto; pyyhkimään tai täytyy selvitellä riitoja ynnä muuta vastaavaa.

En ole yleisesti kateellista sorttia, mutta olen kateellinen mieheni lakisääteisistä lounas- ja kahvitaoista, sekä ravintolaruoista ja aikuisten seurasta työpaikalla. Voi tuntua hölmöltä niistä jotka eivät ole kotona kiinni 24/7...

Tuntuu, että teen töitä koko ajan ja huolehdin aivan valtavan isosta kokonaisuudesta. Ansaitsisin todellakin vapaita hetkiä yksin tai vapaapäiviä. Mutta ei niitä saa koska ei ole ketään joka auttaisi, eikä ole varaa palkata lisäkäsiä. Kaikki on tehtävä itse. Illalla kun mies tulee kotiin, en halua muuta kuin nukkua. Ei ole voimia enää lähteä jumpalle tai lenkille, saati tavata ketään. Oikeastaan en jaksaisi edes puhua.

Kiitos että sain avautua.

En tiedä onko kenelläkään muulla vastaavaa.

Ps. Tätä kirjoitan samalla kun nukutan nuorimmaista.

Kuulostaa kyllä rankalta. Itse olin osittain samassa tilanteessa neljän pienen lapsen kotiäitinä paljon töitä tekevän miehen vaimona, mutta ei minulla ollut maatilaa huolehdittavana. Miten jaksat, palaako pinna lapsille helposti?  Etkö voi saada vanhempia lapsiasi avuksesi kotihommissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen 2 päivää viikosta 9-15.

Työmatkat noin 20min suuntaansa.

Nukun 7-8h yössä.

Kaikki loppuaika on aikaa tehdä mitä ikinä haluan :)

Nautin <3

Vierailija
184/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla noin 8 - 10h vapaata vuorokaudessa ja jos on vapaapäivä niin koko 24h on minun......life is good.

Ei vaimoa, ei lapsia, oma vapaus, rahaa on niin kukkarossa ja pankkitilillä....joka talvi lähden tropiikkiin 2kk nauttimaan elämästäni.

Myös lomalla 24h on minun....ei kitisevää vaimoa eikä kitseviä lapsia.

Vierailija
185/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 tuntia/vrk eläkkeellä

Vierailija
186/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden kotoa töihin noin klo 8.20-8.45 ja palaan yleensä klo 19-19.30, joskus menee myöhempään. Pesen pyykit, imuroin tai mitä nyt onkin tekemättä; huollan kengät ja katson seuraavan päivän työasun valmiiksi. Rönttääntyneenä ei voi mennä. Nukkumaan noin klo 22. Huollettavia ei ole, harrastuksia ei ole, telkkaria ei ole. Tämmöistä elämää.

Vierailija
187/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24/7. kodinhoitoon ei kauaa kulu aikaa. t:kotivaimo, jonka lapset on jo maailmalla.

Vierailija
188/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun 22-07, 9 h.

Teen töitä 8-16, 8 h.

Teen kotitöitä 2 h, sisältää pyykkiä, kaupassa käyntiä, ruuanlaittoa, siivousta tai pihatöitä.

Työmatkat 0-1 h riippuen olenko etänä vai toimistolla.

Loppu vapaata eli 4-5 h.

Vierailija
189/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä menee 8 tuntia, työmatkoihin yhteensä 30 minuuttia. Nukun keskimäärin 7 tuntia, eli muuta aikaa jää suunnilleen se 8,5 tuntia. Ei lapsia, ei lemmikkejä, ei puolisoa. Sanoisin että on ihan sopivasti vapaa-aikaa. 🤔

Vierailija
190/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töissä menee 8 tuntia, työmatkoihin yhteensä 30 minuuttia. Nukun keskimäärin 7 tuntia, eli muuta aikaa jää suunnilleen se 8,5 tuntia. Ei lapsia, ei lemmikkejä, ei puolisoa. Sanoisin että on ihan sopivasti vapaa-aikaa. 🤔

Ja lisäyksenä, lasken kotityöt tuohon vapaa-aikaan koska samalla kuuntelen musiikkia tai podcastia, eivät siis tunnu pakkopullalta ja niiden kanssa ei ole mikään kiire tyyliin "pakko hoitaa just nyt tai maailma kaatuu".

N34

Vierailija
191/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään klo 5, käytän koirat, juon aamukahvin, surffailen yön tapahtumat. 2h päästä lähden ajamaan töihin, josta palaan noin 16:15. Koirien hoito ja harrastukset, ruuan teko, saunan lämmitys, nurmikon leikkaus tai muita pihahommia, tms mitä milloinkin, mutta puuhaa kyllä riittää aina ennen kuin pääsee ns nostamaan jalat ylös, yleensä saunan jälkeen vasta (lämmitän joka ilta saunan, teen niin likaista ja fyysistä työtä). Klo 21 olen viimeistään aina sängyssä rauhoittumassa, vaikka surffailen puhelimella, niin nukahdan aina nopeasti. Eli tavallaan ns omaa aikaa ei ole juurikaan, vaikka toisaalta aikaa kyllä jää töiden ohella.

Vierailija
192/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relevantti kysymys olisi myös, että paitsi jääkö vapaa-aikaa, niin jääkö yhtään energiaa hyödyntää sitä vapaa-aikaa mihinkään muuhun kuin sohvalla makoiluun. Itsellä ollut rankkojen töiden jälkeen jaksaminen niin huono, ettei esim. liikuntaa meinaa jaksaa ollenkaan säännöllisesti harrastaa. Voisipa vaan valita kevyemmän työn, niin saisi vapaa-ajastakin enemmän irti 

Vierailija
193/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaata aikaa on sen 16 tuntia loppu pakolliseen nukkumiseen.

Mulla on viiskymppisenä velaton talo ja mukavasti sukassa rahaa sekä alle 6 sentin sähkösoppari syksyyn -23 joten hajotkaa sähkölaskuihinne ja työressiin.

Ps. minä en tarvitsisi mitää avustuksia sähkölaskuihin mutta mielleäni maksan vähemmän sähkölaskua. Talvipakkasilla ollu sen 200e  joten parikymppiä laskee hinta, saa sillä sakumarketilta melkein kaljalaatikon. Maistuu kyllä saunan päälle makkeesti, kiitosta voon kepun pullukka plondille.

Mutta annan kun arvaan, olet yksinäinen :/ Vain vauvapalsta ja Sakun kaljalaatikko seuranasi.

Vierailija
194/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtään omaa aikaa, ehkä kaksi kertaa vuodessa jos lähden kotoa pois ja tietenkin yöt jolloin nukun.

Olen kotiäiti, meillä on neljä lasta joista nuorin vuoden. Lisäksi pyöritän pientilaa eläimineen, sekä kasvatan ruokaa. Mies on töissä aamusta iltaan.

Minulla ei ole ruokataukoja, vessataukoja, ei mitään hetkeä jolloin olisin yksin. Syön monesti jotain leivänpalaa samalla kun teen kotitöitä tai muita töitä. Jos istun alas on varmaa, että syliini kiivetään heti tai vessasta kuuluu huuto; pyyhkimään tai täytyy selvitellä riitoja ynnä muuta vastaavaa.

En ole yleisesti kateellista sorttia, mutta olen kateellinen mieheni lakisääteisistä lounas- ja kahvitaoista, sekä ravintolaruoista ja aikuisten seurasta työpaikalla. Voi tuntua hölmöltä niistä jotka eivät ole kotona kiinni 24/7...

Tuntuu, että teen töitä koko ajan ja huolehdin aivan valtavan isosta kokonaisuudesta. Ansaitsisin todellakin vapaita hetkiä yksin tai vapaapäiviä. Mutta ei niitä saa koska ei ole ketään joka auttaisi, eikä ole varaa palkata lisäkäsiä. Kaikki on tehtävä itse. Illalla kun mies tulee kotiin, en halua muuta kuin nukkua. Ei ole voimia enää lähteä jumpalle tai lenkille, saati tavata ketään. Oikeastaan en jaksaisi edes puhua.

Kiitos että sain avautua.

En tiedä onko kenelläkään muulla vastaavaa.

Ps. Tätä kirjoitan samalla kun nukutan nuorimmaista.

Kuulostaa kyllä rankalta. Itse olin osittain samassa tilanteessa neljän pienen lapsen kotiäitinä paljon töitä tekevän miehen vaimona, mutta ei minulla ollut maatilaa huolehdittavana. Miten jaksat, palaako pinna lapsille helposti?  Etkö voi saada vanhempia lapsiasi avuksesi kotihommissa?

Jaksamista! Voisiko lapset mennä päivähoitoon ja sinä vaikka osa-aikatöihin? Itse olin 1v lapsen kanssa kotona ja jo yhden vaativan huonosti nukkuvan vauvan kanssa oli niin väsyttävää, että kun pääsi takaisin töihin, oli se suorastaan lepoa. Sai tauot, oman rauhan ja aikuisia seuraksi.

Vierailija
195/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 tuntia jää nukkumisen ja työn+ työmatkojen lisäksi ns. omaa aikaa vuorokaudessa.

Kotityöt ym. omalla ajalla sitten. Joo vituttaahan tämä.

Vierailija
196/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska lueskella täällä ihmisten kommentteja, kuinka työpäivä on sen huimat 8h. Kuljetusalalla olen itse, siellä ei hirveästi 8h päiviä tunneta. Normipäivä on 10-12h, pahimmillaan jopa 15h. Itse olen onnekas kun pääsen tuon 15h työpäivän jälkeen omaan sänkyyn, toiset nukkuu yönsä vaikka bussipysäkillä. Mutta eipä siinä hirveästi muuta tehdä kun suihku, jotain ruokaa ja nukkumaan.

Vierailija
197/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkumista 11-13 tuntia, kahdessa jaksossa. Muun ajan yritän olla pitkästymättä. 

Vierailija
198/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauska kysymys. Riippuu paljon siitä, mitä ajattelee oman ajan olevan. Jos saan nukkua tarpeeksi, nukun ainakin 8h. Työhön matkoineen menee päivästä riippuen 7-10h viitenä päivänä viikossa. Koiran käytän ulkona aamulla ja illalla, yhteensä n. 2h. Lähes tunti päivässä kuluu aamu-ja iltapesuihin, pukeutumiseen ja yleiseen säätämiseen. Sitten vielä työpäivänä tunnin verran ruuanlaittoon, syömiseen ja keittiön siistimiseen. Tällä laskutavalla arkena vapaa-aikaa on pari tuntia, mutta se jakaantuu useampaan lyhyeen pätkään. Toisaalta jos laskee työmatkat, koiran lenkityksen ja suihkussakäynnin omaksi ajaksi, voi sanoa, että puolet valveillaoloajasta.

Vierailija
199/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä. Öisin nukun, ellen bailaa.

Vierailija
200/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 h. Olen työtön ja perheetön. M42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän