Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta tuntia sinulla on perusarkipäivänä vapaata aikaa?

Vierailija
01.09.2022 |

Itse työskentelen 8 tuntia ja nukun 7 tuntia vuorokaudessa. Kotitöihin ja lasten kuskailuihin menee noin 2 tuntia. Työmatkoihin yhteensä 40 minuuttia. 6 tuntia ja 20 minuuttia jää kaikkeen omaan kivaan. Miten sulla?

Kysyn tätä koska tuntuu et useilla nelikymppisillä ei jää aikaa mihinkään omaan. Jos sulla on niin, niin mihin se aika menee?

Kommentit (308)

Vierailija
301/308 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tiedoksi, että kotityöt ja lasten kuskailu kuuluu vapaa-aikaan. Ei kotityöt mitään työaikaa ole ja lapset olet itse hankkia päättänyt. 

Vierailija
302/308 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki työn ulkopuolinen aika on vapaa-aikaa.

Jos ette sitä tienneet. 

Niinsanottu oma aika (ilman lapsia) on asia erikseen.

Eli oliko kysymys vapaa-ajasta vai omasta ajasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/308 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ei mulla ole koskaan työmatkaan mennyt kuin max reilu 10min. Joten aikalailla kaikki työtuntien joita on alle 8h päivässä, on vapaa-aikaa, siitä nukun sitten sen osuuden mikä huvittaa. Kaupassa pitää käydä toki, ja vähän ruokaa laittaa, pyykkiä laittaa, mutta siinä se. Mulla on myös mies joka hoitaa tiskit ja lemmikit, ja uhrautuu myös viemään roskat. Olen raudanpuutteinen jne. ja usein olen töiden jälkeen niin väsynyt että syön jotain pientä ja menen nukkumaan muutamaksi tunniksi, sitten herään ja katson telkkaria tai jotain muutaman tunnin ja menen taas nukkumaan. Lapsia tarvitsee harvoin mihinkään kuskata, ja mies kun tekee vuorotyötä on usein arkipäivinäkin kotona, voidaan vuorotella tekemisissä.

N49

Vierailija
304/308 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittajalle tiedoksi, että kotityöt ja lasten kuskailu kuuluu vapaa-aikaan. Ei kotityöt mitään työaikaa ole ja lapset olet itse hankkia päättänyt. 

Kysymyksessä puhuttiin vapaasta ajasta, ei vapaa-ajasta, jos nyt saivartelemaan lähdetään. Kontekstista voi myös päätellä ertä puhutaan sellaisesta ajasta, jonk voi käyttää omaan tekemiseen, ei ei vastuiden hoitamiseen..

Vierailija
305/308 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton amk-opiskelija. Nukun 7-8 tuntia, työharjoittelussa 8 h päiviä, reilu tunti matkoihin. Koulutehtäviä 0-5 tuntia päivässä. Lopun ajan luen, seurustelen mieheni tai ystävieni kanssa. 

Vierailija
306/308 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun lapset oli pieniä, ei minulla ollut mitään omaa aikaa kun mies oli yrittäjä. Kun lapset nukahti illalla, kaaduin puolikuolleena nukkumaan.

Mutta se on oikeasti niin lyhyt aika elämässä kun lapset vaatii läsnäoloa ja kuskausta. Kun eka sai mopokortin ja ajokortin niin jo helpotti kuskaukset. Ja johan ne nyt sitä ennenkin vuosia kotona pärjäilivät ilman vanhempia, ei meillä harrastettu niin olisi pitänyt joka viikko johonkin kuskata.

Nyt olen asunut täysin yksin jo 15 vuotta ja vähän ikävä on sitä perheaikaa ja hulinaa. Nyt täällä kököttelen ja aikaa on. Työt on vielä mutta sehän on ihan ajankulua ja oma valinta, voisin olla jo eläkkeellä mutta en tiedä mitä tekisin, siis olen töissä. N65

Vierailija
307/308 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka hautaan asti, työttömyyttä n. 15. v.                                                                                                            oB

Vierailija
308/308 |
30.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 h jos aamuvuoro

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi