Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta tuntia sinulla on perusarkipäivänä vapaata aikaa?

Vierailija
01.09.2022 |

Itse työskentelen 8 tuntia ja nukun 7 tuntia vuorokaudessa. Kotitöihin ja lasten kuskailuihin menee noin 2 tuntia. Työmatkoihin yhteensä 40 minuuttia. 6 tuntia ja 20 minuuttia jää kaikkeen omaan kivaan. Miten sulla?

Kysyn tätä koska tuntuu et useilla nelikymppisillä ei jää aikaa mihinkään omaan. Jos sulla on niin, niin mihin se aika menee?

Kommentit (308)

Vierailija
221/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 tuntia. Sairastuin 2 vuotta sitten pahoin ja elämä on yhtä kamppailua ja helvettiä päivästä toiseen. Aikaa on mutta ei terveyttä eikä voimia tehdä mitään. Talous sakkasi myös kertaheitolla ja kolmatta vuotta tapellaan vakuutusyhtiön kanssa. Teille muille sanon, että menkää, tehkää ja eläkää täysillä. Jos/kun sairaus kohdalle osuu ja (työ)kyky menee niin ei paljon mitään jäljelle jää. Aika on kalleinta mitä meillä on mutta sairaana se on kuin loputon velkataakka.

Vierailija
222/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin 07 , työmatka 200m. Vapaa-aikaa töiden jälkeen reilu 9h ennen yöunia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin matkoineen menee 6.5h ja nukkumiseen 7.5h, eli vapaa-aikaa jää 10h.

Vierailija
224/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-8h. Töiden ja nukkumisen lisäksi käyn salilla, kaupassa, hierojalla, luen kirjaa ja katson sarjoja netistä. Välillä näen kavereitakin, yleensä vkl.

Vierailija
225/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 tuntia. Onneksi en tehnyt lapsia vaikka miehet painostaneet.

Siihen lankaan en mennyt edes rakastuessani. Heivasin miehenkin pois ja nyt on kissat ja saan tehdä ihan mitä lystään aamusta iltaan. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Sisko vinkuu kun sillä 5 lasta ja ei kestä elämäänsä ja itselläänkin mt ongelmia.

Mua haukkui aina porukoille ja miten jään yksin kun en tee lapsia. Nyt itse viiden lapsen yh ja valittaa.

Jäinkin yksin mutta omasta valinnastani,on mulla muut sukulaiset ja tuo kiusankappale ei myöskään enään kuulu elämääni.

Jotenkin tuo sairaalloinen pakkomielle lasten tekemiseen on muutenkin täysin järjetön. ihan kuin huutava kakaralauma olisi jokin velvollisuus tai itseisarvo. Lähinnä pilaavat ympäristön kaikkialla.

Ei hetken rauhaa missään. Menee vaikka ravintolaan syömään,niin eikös sinne ryntää äityliini rattaineen ja kakaroineen jotka täysin kasvattomina ryntäilevät,huutavat,hyppivät tuoleilla ja syövät kuin porsaat.

Jo tuosta pitäisi ihmisten ymmärtää,että jos ja kun kaikki tekevät lapsia,niin hyvin suuri osa näistä äideistä on täysin kykenemättömiä näitä lapsiaan kasvattamaan.

Vierailija
226/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänkö taas on jutut kuin hevoskauppiailla.

Äidit jotka on lastensa kanssa kotona kehuvat ettei ole kuin tunti kaks omaa aikaa,ihan niinkuin kotona oleminen olisi muka työtä.

Camoon teillä on 24h vuorokaudessa vapaata ja silleen.

Ihan vaan nyt nolaatte itsenne täällä .

Vierailija
227/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun töitä on, niihin menee vuorokaudessa työmatkoineen 13 tuntia mutta vastaavasti vapaapäiviä on enemmän, eikä lapsia ole niin helpolla pääsee. Joskus tein viikossa 60-80 työtuntia, että tiedän työnteostakin jotain vaikken paljon muistakaan niistä vapaahetkistä kun makasin ne sohvalla puolikuolleena.

Vierailija
228/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä 8-12 tuntia. Kolme tai neljä kertaa viikossa liikuntaa tunti ja sitten työmatkat tunti. Nukun 5-7 tuntia eli oma aika vaihtelee.

Vierailija
229/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä menee 7h40min ja työmatkoihin n.10min jos sitäkään. Nukun 7-8h/arkiyö. Eli mitä siitä nyt jää, n.9-10h.

Vierailija
230/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamun "vapaa-aika" menee työpäivään valmistautumiseen. Töistä tulemisen ja nukkumaanmenon välille jää ehkä 5-6 tuntia, josta osa siivoukseen, ruuanlaittoon ja milloin mihinkin kodin töihin tai asioiden hoitamiseen. Kyllä nyt joka päivä kuitenkin jää aikaa jollekin rentouttavalle, vähintäänkin lukemiselle tai telkkarille ja usein myös ystävien tapaamiselle ja liikunnalle. Lapsia ei ole. 

Vierailija
231/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15,5 tuntia, joista käytän nukkumiseen 6-7 tuntia. Työpäivä alkaa klo 8 ja päättyy klo 16. Työmatkoihin menee edes takaisin noin 20 minuuttia.

Vierailija
232/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 18-tuntia nukkuu ja 6-tuntia lepäilee niin ei siinä jää vapaa ajalle mitään

Vierailija
233/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Henry kirjoitti:

Äidit jotka on lastensa kanssa kotona kehuvat ettei ole kuin tunti kaks omaa aikaa,ihan niinkuin kotona oleminen olisi muka työtä.

Minäkin vapaaehtoisesti lapsettomana tajuan, että lasten- ja kodinhoito on hyvin aikaavievää ja raskasta. Siinä ei paljoa omaa aikaa ole, varsinkaan jos lapset ovat kovin vilkkaita/vaativia tai erityisiä. (Siksi en lapsia haluakaan.) Sinä et taida miehenä tajuta asiasta yhtään mitään, kokeile joskus.

Vierailija
234/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Henry kirjoitti:

Oletko jollain tapaa vähän yksinkertainen. Trolli. Tässä puhuttiin omasta ajasta, yksin. Yksin tarkoittaa yksin, ilman muita ihmisiä. Yksin pystyy syventymään asioihin joihin ei muutoin pysty, kun sillon muulloin joutuu olemaan läsnä toisaalla. Yksin voi vaikka meditoida, käydä juoksulenkillä, lukea kirjaa ja nii edelleen.

Vierailija
235/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapaata mistä? Töitä on se 8h ja loput vapaata? Joskus on pitkä päivä töissä ja vähemmän vapaata. Vapaata se oman kodin siivous ja oman lapsen kanssa vietetty aikakin on.

Itse ajattelen että vapaa-aika tai oma aika on sitä, ettäsaa tehdä jotain mitä haluaa. Jos ajattelee että voisinpa tehdä tuota, mutta ensin pitää tehdä tömä, esim imuroida tai mitä ikinä ei mirlellään tekisi, niin se ei oikeastaan ole omaa vapaa aikaa. Sitten kun saa tehdä sen, minkä tekemistä on odottanut, niin se on vapaa aikaa. Vaikka istua syömään pullan, katsellen omalta parvekkeelta, ostettuaan asunnon jossa on parveke.

Vierailija
236/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä illalla noin 1h ennen nukkumaanmenoa. Käytän sen typerästi selailemalla puhelinta, mies vieressä tekee samaa.

Kolme kertaa viikossa käyn juoksulenkillä, juoksen noin 40min-tunti. Se on ihanaa omaa aikaa, kun kukaan ei kaipaa eikä vaadi minulta mitään ja saan keskittyä omaan kehoon ja mieleen.

Meillä on kaksi vuotias lapsi.

Vierailija
237/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

24 tuntia. Onneksi en tehnyt lapsia vaikka miehet painostaneet.

Siihen lankaan en mennyt edes rakastuessani. Heivasin miehenkin pois ja nyt on kissat ja saan tehdä ihan mitä lystään aamusta iltaan. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Sisko vinkuu kun sillä 5 lasta ja ei kestä elämäänsä ja itselläänkin mt ongelmia.

Mua haukkui aina porukoille ja miten jään yksin kun en tee lapsia. Nyt itse viiden lapsen yh ja valittaa.

Jäinkin yksin mutta omasta valinnastani,on mulla muut sukulaiset ja tuo kiusankappale ei myöskään enään kuulu elämääni.

Jotenkin aistin että nuo kaksi alapeukuttajaa vihaa sinua ja valintasi kun teki itse valinnan mitä katui myöhemmin :D -vela

Vierailija
238/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jää juuri ollenkaan omaa aikaa. Nukun 8 tuntia, työpäivä kestää 8-9 tuntia, työmatkat yhteensä tunnin. Siitä tulee 17-18 tuntia. Jäljelle jäävät 6-7 tuntia menevät: n. 2h yhteensä aamu+iltahommiin (petaukset, oma suihku, lasten hommat, aamu- ja iltapalat), noin tunti päivälliseen. Jäljelle jää 3-4 tuntia. Se menee siivoukseen ja muihin kotihommiin, lasten harrastuskuskauksiin ja lasten läksyissä auttamiseen. Yhdellä lapsella on oppimisvaikeuksia ja meillä menee yleensä pari tuntia läksyihin hänen kanssaan. Ei sitä aikaa vaan sitten jää. Yleensä nipistän puoli tuntia omaa aikaa uniajasta. Kuten juuri nytkin teen.

Lisäaikaa sinulle ja tukea samalla lapselle verkossa ilmaisesta LäksyApuu-palvelusta

Vierailija
239/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon, koska mulla ei ole lapsia. Sen varmaan syy miksi en myöskään hanki lapsia. Harrastan musiikkia ja kitaransoitto on mulle tärkeintä maailmassa, työ on vain paskaa joka on pakko kestää, että pääsee soittamaan kotiin kitaraa ja viikonloppuisin keikoille. Ei tähän elämään mahdu lapsia. Onneksi vaimo ajattelee samoin (soitamme samassa bändissä), muuten menisi kattilat jakoon.

Saan vapaa-aikaa myös siitä etten katso telkkarista mitään enkä pelaa videoepelejä tms. turhaa mitä ihmiset nykyään tekee. Kymppiuutiset katson

Vierailija
240/308 |
13.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en ole töissä, niin vapaa-aikaa on lähes koko päivä, kaupassa todennäköisesti pitää käydä ja ehkä jotain ruokaa laittaa, joinain päivinä pestä pyykkiä. Jos olen töissä, niin se työpaikka on yleensä tässä 10min. automatkan päässä tai jopa lähempänä, joten...

Kotona asuu kaksi teiniä, ja mies hoitaa tiskit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan