Työtön, mikset hakeudu hoitoalalle?
Hoitoalalla on työpaikkoja vaikka kuinka paljon, ja lyhyellä koulutuksella saa pätevyyden hoiva-avustajaksi. Lähihoitajaksi opiskelukaan ei kestä kuin sen pari vuotta, ja kouluun pääsee jos osaa lähettää hakemuksen.
Miksi työtön ei siis hakeutuisi hoitoalalle? Fyysiset vaivat tietenkin ovat este, mutta jos sellaisia ei ole niin hoitoala olisi työllistävä valinta. Miksi siis työttömät ette tähän oljenkorteen tartu?
Kommentit (139)
Esim. päiväkoteihin pääsee avustajiksi ilman koulutusta. Luulisi, että olisi kivempi saada elämään jotain sisältöä kuin maata työttömänä kotona?
??? kirjoitti:
Esim. päiväkoteihin pääsee avustajiksi ilman koulutusta. Luulisi, että olisi kivempi saada elämään jotain sisältöä kuin maata työttömänä kotona?
Onko sinun elämäsi ainoa sisältö työssä?
Minua ei aiemmin hyväksytty lähihoitaja koulutukseen ja sittemmin on kiinnostus alaa kohtaan hiipunut.
Mä oon kyllä psyk. polilla sanonut että heti kun kykenen, haen alalle, koska siellä ei tartte kantaa vastuuta mistään. Niiden mielestä en oikein sopisi hommiin, en ymmärrä miksi. Kyllä minä osaan lakaista mokat maton alle ihan yhtä hyvin kuin hekin, enkä jaksa kantaa vastuuta mistään.
??? kirjoitti:
Palkka on kyllä yleensä ihmisillä aika tärkee motivaattori työhön.
Vaikka valtio vaatisi, en lähtisi hoitoalalle töihin.
Eikä ole täysin mahdoton ajatus, että eikö joku päivä vaatisi.
Vierailija kirjoitti:
Hain joskus hoiva-alalle, mutta töppäsi ilm psykologisiin testeihin.
En siis sovellu hoiva-alalle, onnea kaikki hoidokit! Työttömyys jatkuu!
Mutta enää ei ole soveltuvuustestejä, vaan kaikki pääsee, päihdeongelmaisetkin! :)
??? kirjoitti:
Jos on niin tylsämielinen, että ilman työtä vaan makaa, niin ei silloin kyllä sovi päiväkotiin. Siellä pitää olla vikkelä.
Elämäni työttömänä on hyvää. Talous on vakaa, olen terve, elämässä on rakkautta. Liikun, luen, autan äitiäni, teen ruokaa. Lapsikin minulla on ja hänen kanssaan käydään pyörälenkeillä ja marjametsässä. Että johonkin päiväkotiin pitäisi tämän sijasta mennä??
Eivät kaikki pääse ja sehän tässä ihmetyttää. Tiedän parikin jotka oikeasti haluaisivat ja sopisivat luonteeltaan hoitotyöhön, mutta eivät ole päässeet opiskelemaan lähihoitajaksi. En keksi muuta syytä kuin että kumpikaan ei ole penaalin terävin kynä eikä ole pärjännyt peruskoulussa kovin hyvin. Molemmilla kuitenkin myös aikaisempi ammatti ja kokemusta työelämästä.
Koska mulla on sairaus, joka estää vuorotyön. On lääkärin todistus ja kerrottu työkkärin tädeille. Hyväksyivät sen täysin. Toinen syy on ikäni. En lähde hoitoalalle 57 vuotiaana. Enkä taida ylipäätään saada enää mistään töitä, joten olen aloittajan kiusana lukemassa vauva.fi:n paskajuttuja ja kommentoimassa.
Ap:ta taitaa harmittaa kun ei voi komentaa ketään työtöntä kihelmöivän ryppyreikänsä rasvariksi. Itse ei yletä, koska on nököttänyt liian pitkään sipsipusseineen kirjoittelemassa typeriä aloituksia vauvalle.
??? kirjoitti:
Olen työtön ja mulla on niin paljon tekemistä etten edes ehtisi käymään töissä.
Vierailija kirjoitti:
Koska mulla on sairaus, joka estää vuorotyön. On lääkärin todistus ja kerrottu työkkärin tädeille. Hyväksyivät sen täysin. Toinen syy on ikäni. En lähde hoitoalalle 57 vuotiaana. Enkä taida ylipäätään saada enää mistään töitä, joten olen aloittajan kiusana lukemassa vauva.fi:n paskajuttuja ja kommentoimassa.
Ei kaikki tee vuorotöitä. Huono tekosyy lypsää rahat nuorilta pienipalkkaisilta työntekijöiltä.
??? kirjoitti:
No mä en tällä heikolla vastustuskyvyllä lähde sinne tautisten ja täisten lasten joukkoon
Vierailija kirjoitti:
Eivät kaikki pääse ja sehän tässä ihmetyttää. Tiedän parikin jotka oikeasti haluaisivat ja sopisivat luonteeltaan hoitotyöhön, mutta eivät ole päässeet opiskelemaan lähihoitajaksi. En keksi muuta syytä kuin että kumpikaan ei ole penaalin terävin kynä eikä ole pärjännyt peruskoulussa kovin hyvin. Molemmilla kuitenkin myös aikaisempi ammatti ja kokemusta työelämästä.
Aika erikoista. Varmaan haastattelu mennyt huonosti. Mä tunnen yhden koulusta tippuneen ex-narkkarin, joka on nykyään lähihoitaja.
Ylellä oli juttu näistä hoiva-avustajista. Vuoden koulutus siihen, että keittää kahvia ja pelaa korttia pappojen kanssa. Vain Suomessa tämä mahdollista...
En sovellu alalle. En koske vieraaseen ihmiseen, vaikka maksettaisi. En kykenisi myöskään juttelemaan useimpien kanssa. Palkka toki olisi parempi kuin nykyisessä työssäni ja olisi myös fyysisesti huomattavasti kevyempää, mutta pääni ei kestäisi päivääkään minkäänlaisessa asiakaspalvelutyössä.
Vierailija kirjoitti:
En sovellu alalle. En koske vieraaseen ihmiseen, vaikka maksettaisi. En kykenisi myöskään juttelemaan useimpien kanssa. Palkka toki olisi parempi kuin nykyisessä työssäni ja olisi myös fyysisesti huomattavasti kevyempää, mutta pääni ei kestäisi päivääkään minkäänlaisessa asiakaspalvelutyössä.
Hups, kysyttiin työttömiltä. Olen siis töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta enää ei ole soveltuvuustestejä, vaan kaikki pääsee, päihdeongelmaisetkin! :)
Onko tosiaan näin ja koskeeko varmasti ihan kaikkia paikkoja? Sillon kun itse hain niin vielä about kaikkialla oli testit. Kun on pikkupojasta asti ollut kroonisen masentunut niin ei niitä kyllä ihan heti läpäise.