Työtön, mikset hakeudu hoitoalalle?
Hoitoalalla on työpaikkoja vaikka kuinka paljon, ja lyhyellä koulutuksella saa pätevyyden hoiva-avustajaksi. Lähihoitajaksi opiskelukaan ei kestä kuin sen pari vuotta, ja kouluun pääsee jos osaa lähettää hakemuksen.
Miksi työtön ei siis hakeutuisi hoitoalalle? Fyysiset vaivat tietenkin ovat este, mutta jos sellaisia ei ole niin hoitoala olisi työllistävä valinta. Miksi siis työttömät ette tähän oljenkorteen tartu?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaivautua kun kela maksaa vuokran,sähkön,veden,apteekin,kuntosalin,bussikortin yms ja käteen jää kaiken tuon jälkeen yli 500e.
Ei maksa kuntosalia eikä bussikorttia.
Koska en siedä eritteitä lainkaan, jo haju saa voimaan pahoin. Siinä saat ap sitten siivota asiakkaan paskat sekä minun yrjöt, varmaan ihan ok sinulle?
Vierailija kirjoitti:
No minäpä hakeuduin. Jouduin työttömäksi iässä jossa ei oikein saa muuta duunia. Mulla on hyvät työkaverit. Paska ei ahdista. Omaiset on v-mäisin osa. Ne käy kerran vuodessa, ei tuo vaatteita eikä tavaroita ja haukkuu hoitajat pystyyn...
Minustakin hankalat omaiset on ehkä se pahin juttu. Nauroin kyllä tuolle "paska ei ahdista" :D Ei se minustakaan pahinta ollut, mutta se pinttynyt virtsanhaju, mikä pelmahti heti osaston ovea raottaessa oli jotenkin sietämätön. Siihen assosioitui kaikki huonot asiat siinä työssä. Vieläkin jos jossain sairaalassa käyn, niin ahdistus iskee siitä hajusta.
-alalta poistunut
Menevittuun apina ap näiden pakotustesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaivautua kun kela maksaa vuokran,sähkön,veden,apteekin,kuntosalin,bussikortin yms ja käteen jää kaiken tuon jälkeen yli 500e.
Ää jaksa tuota ikuista valetta, huomaa taas että trollit vauhdissa.
Aikoinaan en voinut hakeutua, kun oli psyykkisiä esteitä ja nyt fyysisiä lisäksi. Psyykkiset sellaisia etten voi olla samassa tilassakaan kun otetaan verikoe, etten pyörry. Pyörryn tosi helposti. Myös liittyen muihinveri juttuihin. Älkääkä puhuko tottumisesta, koska sairastin raskausajandiabetestä ja mies pisti minua kuukausien ajan ja aina itkin. Verensokeria en saanut otettua ja sekin sama.
AP, toivon että joskus pääset nauttimaan niistä kaikista entisistä työttämistä, jotka ei nakkaa v*ttuakaan sun hyvinvoinnista vaan tekee just ja just sen mitä tarvitaan. Ehkä vähemmän.
PTSD, tarvitsen mahdollisimman itsenäisen työn.
Koska minulta puuttuu kokonaan toinen jalka. Proteesin kanssa ei paljon hoitotyötä tehdä. Kaupan alalla olin vuosikymmenet, jäin työttömäksi kun Anttila meni lonkkaan. Oon sen jlk lähettänyt monta sataa työhakemusta mutta ketään ei kiinnosta yli 55 v rampa nainen, vaikka osaamista on 😪
Vierailija kirjoitti:
Koska minulta puuttuu kokonaan toinen jalka. Proteesin kanssa ei paljon hoitotyötä tehdä. Kaupan alalla olin vuosikymmenet, jäin työttömäksi kun Anttila meni lonkkaan. Oon sen jlk lähettänyt monta sataa työhakemusta mutta ketään ei kiinnosta yli 55 v rampa nainen, vaikka osaamista on 😪
Konkkaan. Olipa irvokas typo, koska jalka amputoitu melkein lonkkaan saakka 😄
Kaikkien meilenterveys ei kestä hoitajana olemisessa, erityisesti kun kyseessä on mielenterveysala. Se vaatii oikeasti lujaa luonnetta. Vittuillaan, itketään, kerrotaan miten lapsena sinut on raiskattu ja omaiset vielä valittaa päälle että miksei tämä meidän kullikki-anneli kuntoudu, ja haukkuu koko hoitolaitoksen.
Hoitoala ei ole kaikille sopiva.
Muutaman vuoden jo yrittänyt. Kaikki hakijat eivät vain pääse sisään, pääsykokeet korkeakouluihin ovat aika haastavia...
Vierailija kirjoitti:
Ei sinne nyt edes kaikkia huolita.
Aika monet kuitenkin huolitaan.
Se hoitajasarjamur haa ja oli ensin pyrkinyt vartijaksi, mutta hänet hylättiin psykologisissa testeissä. Hoitajan psykologiset testit hän kyllä läpäisi.
Hoitoalan ihmiset tuntevat varmaan olonsa tosi arvostetuksi lukiessaan näitä kommentteja, joissa työttömät halveksivat heidän työtään, ja sanovat että olisivat ennemmin kodittomia kuin tekisivät samaa.
Työ on työtä. Harvalla on kiva työ. Turha luulla että kukaan tulee repimään teitä kotoa johonkin hauskaan, hyvin palkattuun työhön.
Ai psyykkiset vaivatko eivät ole este?
En ollenkaan sovi hoitoalalle. En pidä ihmisistä, enkä halua hoitaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Koska en siedä eritteitä lainkaan, jo haju saa voimaan pahoin. Siinä saat ap sitten siivota asiakkaan paskat sekä minun yrjöt, varmaan ihan ok sinulle?
Niihin tottuu.
Jo ajatuskin siitä, että joutuisin hoitoalalle töihin, saa minut voimaan pahoin. Arvostan sitä työtä, ja kunnioitan niitä ihmisiä, jotka sitä työtä asianmukaisesti tekevät. Minä en siihen pysty.
Vierailija kirjoitti:
Hoitoalan ihmiset tuntevat varmaan olonsa tosi arvostetuksi lukiessaan näitä kommentteja, joissa työttömät halveksivat heidän työtään, ja sanovat että olisivat ennemmin kodittomia kuin tekisivät samaa.
Työ on työtä. Harvalla on kiva työ. Turha luulla että kukaan tulee repimään teitä kotoa johonkin hauskaan, hyvin palkattuun työhön.
Ei, kukaan ei ajattele lapsiakaan, Maude Flandersia mukaillen.
Mulla oli kiva työ, kunnes vuosikymmenen jatkuva säästäminen teki siitä hirveää. Siksi poden syvää myötätuntoa hoitoaloilla työskenteleviä kohtaan, ja toivon heidänkin pääsevän kurimuksesta, vähintään henkilökohtaisella tasolla. Systeemi tulee tuskin paranemaan vuodenvaihteessa, tiedämme kaikki miksi. Ennenkin sitä ta odotti (ja odottaa myös hoitajilta) kahdeksaa kättä, neljää jalkaa ja teleportaatiokykyä.
Olen työtön vielä 19 päivää, sitten on taas noustava sohvalta. Mikään ei saa kuitenkaan palaamaan sairaalaan. - Ensimmäisen ammatin arvostus muuten nousi raketoiden koronan alkaessa. Voi kuinka korvaamattomia sairaalahygienian ammattilaiset yhtäkkiä olivatkaan. Vaikuttiko se mihinkään? Ei. Tuntui lähinnä irvokkaalta.
se ex-laikkari
Jessus nää tän tyyppiset aloitukset on niin typeriä.. Ei kaikista ole hoitotyöhön eikä kaikkia oteta onneksi opiskelemaan hoitotyötä.. Johan se on nähty mitä tapahtuu kun hoitotyön opiskelupaikat täytettiin kellä sattuu, ennätysmäärä joka vuosi hylsyjä harjoitteluista. Hoitoalalla pitäisi olla paljon, paljon tiukemmat kriteerit mitä nyt on, tällä tahdilla potilasvahingot tulevat olemaan sääntö ennemmin kuin poikkeus.