Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten naiset aina jaksatte uskoa siihen että se oikea mies löytyy?

Vierailija
01.09.2022 |

Ja jaksatte vaan treffailla. Itsellä alkaa usko pikku hiljaa loppua :( Tuntuu surulliselta ajatukselta ettei löytäisi enää ketään miestä elämään kenen kanssa voisi seurustella.

Kommentit (268)

Vierailija
161/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ei komeaa saa ja osa taas saa sellaisen Leonardon ja tulee jätetyksi viimeistään 25 vuotiaana.

Miehille luotiin vaimokatalogi. Nainen joutuu käymään manuaalisesti läpi sivustolla olevat miehet. Oispa kätevää klikata mies tohon ovelle.

Vierailija
162/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ikisinkkuja yhtään helpottaa (olin itsekin sellainen ja kärsin siitä paljon), kun lopulta sain suhteen, se ei ollut tae mistään. Olin suhteessa silti hyvin yksin. Mies oli etäistä tyyppiä, suhteesta tuli vuoden jälkeen etäsuhde miehen päätöksellä ja hän ei vaivautunut juuri pitämään yhteyttä erossa ollessaan. Yksin piti edelleen tehdä kaikki eikä hän ollut arjessa jakamassa asioita. Oli kivuliasta päästää irti siitä ainoasta suhteesta, jonka oli onnistunut saamaan, mutta ei ollut vaihtoehtoja. Nyt on taas opeteltava olemaan yksin. Koska parempi olla oikeasti yksin kuin yksin suhteessa, se tuntuu lopulta lähinnä valheelta tai jopa hyväksikäytöltä. Enpä tiedä, ehkä tämäkin kertomus lähinnä lannistaa, mutta oli silti tuotava tämäkin näkökulma mukaan. Ei ole kyse vain siitä, että löytää jonkun - sen jonkun pitäisi myös kohdella hyvin ja osua arvoiltaan, tarpeiltaan ym. riittävän hyvin yhteen. Eikä silti sekään takaa, että suhde kestää. Tämän valossa olisi hyvä, jos pystyisi suhtautumaan parisuhteeseen bonuksena eikä perustarpeena, mutta tiedän kyllä että se on helpommin sanottu kuin tehty. Erityisen vaikeaa se on itselleni silloin kun huomaa, miten helposti monet muut tuntuvat solmivan parisuhteita, pääsevän edellisistä yli ja löytävän ihmisiä, jotka kohtelevat heitä hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää muutenkin tämä ajatus, että rakkaus on jokin maaginen voima, joka ei noudata mitään luonnonlakeja. 

Markkina-arvoteoria saa jopa raivoisaa vastustusta suurimmaksi osaksi naisten suunnalta.

Miten se liittyy aloitukseen? Kyseessä sama asia. Uskotaan, että on joku outo "oikea". Se on sellaista eskapismia. Voi löytyä hyviä tyyppejä, mutta tunne siitä oikeasta on alkuhuuman jälkeen molempien työnteko suhteen eteen . 

Vierailija
164/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

balanssi kirjoitti:

Minua ihmetyttää muutenkin tämä ajatus, että rakkaus on jokin maaginen voima, joka ei noudata mitään luonnonlakeja. 

Markkina-arvoteoria saa jopa raivoisaa vastustusta suurimmaksi osaksi naisten suunnalta.

Miten se liittyy aloitukseen? Kyseessä sama asia. Uskotaan, että on joku outo "oikea". Se on sellaista eskapismia. Voi löytyä hyviä tyyppejä, mutta tunne siitä oikeasta on alkuhuuman jälkeen molempien työnteko suhteen eteen . 

Lähinnä naivi ajattelee noin. Naisena joutuu tinkimään hirveästi mikäli mielii päästä suhteeseen. 50/50 miehiä ei näytä olevan juurikaan tarjolla. Nopeasti siinä sulkee ruudun.

Vierailija
165/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä parisuhteessa olemisessa on parempaa kuin sinkkuna oleminen? Ei ole ikinä valjennut tämä.

Saa jakaa elämän rakastamansa ihmisen kanssa. Tehdä asioita yhdessä, jutella, olla lähekkäin. Ei tietenkään ole kaikkien juttu.

Vierailija
166/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon että minun "oikeat" on jo käytetty. Eikä yksin olossa ole mitään niin pahaa että parisuhteen vuoksi kannattaisi olla kenen kanssa tahansa. Onneksi viimeisestä 25 kestäneestä liitosta sain kaksi ihanaa lasta, nyt jo nuoria aikuisia. Kaikki on hyvin näin. Talousasiatkin kunnossa ja voin tulla ja mennä mieleni mukaan. Järjestää elämäni kuten haluan ja hyväksi koen. On melko iso riski että parisuhde vähentäisi tyytyväisyyttäni elämän laatuuni, joten jätän kokeilematta.

Vierailija
167/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

balanssi kirjoitti:

Lähinnä naivi ajattelee noin. Naisena joutuu tinkimään hirveästi mikäli mielii päästä suhteeseen. 50/50 miehiä ei näytä olevan juurikaan tarjolla. Nopeasti siinä sulkee ruudun.

Se joutuuko tinkimään, riippuu paljon alkuperäisistä odotuksista.

Jos sinulla on taskussasi 500 euroa ja etsit laatuautoa, totta kai joudut joustamaan paljon siitä mitä alun perin halusit.

Vierailija
168/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele että minulle olisi vain se yksi mies olemassa. Lähinnä se että vaikka kuinka vaihtaa miestä, niin tuntuu että käytös pysyy aikalailla samanlaisena mutta ulkokuori jne. vain muuttuu. AP

Yhteinen nimittäjä kaikissa suhteissa on sinä. Jos kohtelet toista aina samalla tavalla, niin lopputuloskin on todennäköisesti edellisten kaltainen. Peili on kätevä kapistus.

Pettäminen ja väkivaltaisuus ei ole koskaan toisen osapuolen vika, ihan normaalisti olen kohdellut miehiä mutta osakseni saanut kyllä aikamoista shittia siitä huolimatta.  AP

Yhteinen tekijä on sinun miesmakusi.

Sikoja on kuitenkin vähemmistö.

Vierailija
169/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon että minun "oikeat" on jo käytetty. Eikä yksin olossa ole mitään niin pahaa että parisuhteen vuoksi kannattaisi olla kenen kanssa tahansa. Onneksi viimeisestä 25 kestäneestä liitosta sain kaksi ihanaa lasta, nyt jo nuoria aikuisia. Kaikki on hyvin näin. Talousasiatkin kunnossa ja voin tulla ja mennä mieleni mukaan. Järjestää elämäni kuten haluan ja hyväksi koen. On melko iso riski että parisuhde vähentäisi tyytyväisyyttäni elämän laatuuni, joten jätän kokeilematta.

Erikoista kuinka naisten mukaan

- vain muutamat gold diggerit naivat rahan takia

- syy pariutumiseen tavismiehen kanssa ei ole lapsikuume

...mutta sitten jatkuvasti perustellaan haluttomuutta pariutua sillä että rahatilanne on kunnossa ja lapset on hankittu.

Outo juttu.

Vierailija
170/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ajattele että minulle olisi vain se yksi mies olemassa. Lähinnä se että vaikka kuinka vaihtaa miestä, niin tuntuu että käytös pysyy aikalailla samanlaisena mutta ulkokuori jne. vain muuttuu. AP

Yhteinen nimittäjä kaikissa suhteissa on sinä. Jos kohtelet toista aina samalla tavalla, niin lopputuloskin on todennäköisesti edellisten kaltainen. Peili on kätevä kapistus.

Pettäminen ja väkivaltaisuus ei ole koskaan toisen osapuolen vika, ihan normaalisti olen kohdellut miehiä mutta osakseni saanut kyllä aikamoista shittia siitä huolimatta.  AP

Yhteinen tekijä on sinun miesmakusi.

Sikoja on kuitenkin vähemmistö.

Ehkä vähemmistö, mutta aika iso vähemmistö kuitenkin. Sinkuissa heitä on varmasti vielä enemmän, joten todennäköisyydet törmätä kus*päähän deittimarkkinoilla on aika isot. Eikä ne useinkaan näytä todellisia karvojaan heti alussa. Minunkin exäni oli alussa mitä hurmaavin. Valehtelu, manipulointi, kylmyys ja itsekkyys tulivat mukaan kuvioon vasta kun oltiin jo sitouduttu. Eikä silloinkaan lähipiiri meinannut uskoa, kun kerroin miten mies minua täydellisen kulissinsa takana kohtelee. Näin se yleensä menee.

Vierailija
171/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talousasiat toin vastaukseeni lähinnä siitä näkökulmasta että koska olen hankkinut itselleni taloudellista turvaa tuovan ammatin jo nuorena, henkilökohtainen talouteni on aina ollut tasapainoinen ja mahdollistanut asioita jotka lisäävät tyytyväisyyttäni, sinkkunakin.

Parisuhteeni eivät ole koskaan lisänneet taloudellista vakauttani, olen aina ollut työssä käyvä puoliso.

Lapsistani olen kiitollinen erostani huolimatta myös heidän isälleen, ex-puolisolle.

Vierailija
172/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista kuinka naisten mukaan

- vain muutamat gold diggerit naivat rahan takia

- syy pariutumiseen tavismiehen kanssa ei ole lapsikuume

...mutta sitten jatkuvasti perustellaan haluttomuutta pariutua sillä että rahatilanne on kunnossa ja lapset on hankittu.

Outo juttu.

Totuushan on, että todella monen suomalaisenkin perheen elintaso perustuu miehen tuloihin, eikä nainen pystyisi säilyttämään samaa elintasoa omilla tuloillaan. Lukuja ei ole minulla esittää, mutta tuo on varmasti yleisempää kuin toisinpäin, eli siten, että naisella olisi suuremmat tulot.

Suuri ryhmä on tietysti myös ne, joissa tienataan saman verran, mutta silloinkin pienituloisilla tämä tarkoittaa, että yhdessä saadaan parempi elintaso.

Kyllä monet sekä naiset että miehetkin kituuttaa suhteessa (ja varmasti myös päätyy sellaiseen) ihan taloudellisista ja ennen kaikkea sosioekonomisista syistä.

Ja olen tosiaan kuullut myös miehistä, jotka väittävät avioliittonsa olevan kuollut, ja joilla on rakastajatar, mutta ketkä eivät halua erota, koska menisi talo myyntiin ja puolet omaisuudesta vaimolle. Sellaisia onnellisia ydinperheitä.

Vierailija
173/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä uskonko että löydän, mutta luulen että jossain sellainen on. Eri asia sitten jaksanko enää tapailla ihmisiä, joista kenenkään kanssa ei löydy mitään sen syvempää. Vika on varmaan minussa, kun niin olen eriskummallinen, ettei jutut mene juuri koskaan yksiin.

Vierailija
174/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko yhteen oikeaan, vaan siihen, että on mahdollista löytää ihminen, jonka kanssa yhteinen elämä on mukavaa, suhteesta tulee lisäarvoa molemmille ja on kipinää ja vetoa. Vikoja tai ei-toivottuja ominaisuuksia kuitenkin on kaikissa, joten jotain myönnytyksiä pitää aina tehdä.

Tällaisia ihmisiä on jokaiselle monta ja he voivat olla yllättävän erilaisia keskenään. Ihminen myös muuttuu, mikä selittää sen, ettei kaikki suhteet kestä ikuisesti. Jotkut ehkä eivät muutu tai muuttuvat hyvällä tuurilla aina samaan suuntaan, joten voivat olla onnellisia yhdessä koko elämänsä. Tämä on aika tuurista kiinni.

Vierailija
175/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoin että se oikea tulee vastaan jos on tullakseen ja yleensä silloin kun sitä vähiten odottaa, joten turha stressata asiasta kannattaa vaan nauttia siitä yksin olosta. Sitten se oikea tulikin vastaan. 

Näin tapahtuu vain saduissa tai yhdelle tuhannesta. Suurin osa joutuu aktiivisesti etsimään, eikä välttämättä silloinkaan löydä.

Näitä sattumia on sitten osunut yllättävän monta omaan lähipiiriin, ja parhaimmat suhteet näyttävät alkavan juuri näin, pakottamatta. Luonnottomalta tuntuisi itsestänikin väkisin vääntämällä etsiä. Itsekseni paras, jos ei sopivaa tule vastaan. Jokainen tavallaan tottakai.

No siis en ole itsekään etsinyt neljään vuoteen, enkä todennäköisesti tule enää koskaan etsimäänkään. Mutta tiedän että tämä tarkoittaa, että mahdollisuuteni löytää ketään ovat tämän myötä lähes nollissa. On tässä neljän vuoden aikana vaikka kuinka moni kysellyt treffeille ja mitä yllättävimmissä tilanteissa, mutta en ole koskaan mennyt, sillä he eivät ole olleet edes lähelle sitä mitä haluan. Jostain syystä vedän puoleeni aivan vääränlaisia ihmisiä.

Hmmm. Mä lopetin aktiivisen etsimisen ja miesten pyytämisen ulos (kun sain vain kieltäviä vastauksia) kymmenen vuotta sitten. Eipä ole yhtäkään treffikutsua tullut. Sinun täytyy siis olla poikkeuksellisen kaunis kun saat noin paljon kutsuja... minä nimittäin olen ulkonäöltäni perusnätti, hoikka, naisellinen, kaikkea sellaista jonka kuulemma pitäisi taata suosio. No yksin saa edelleen tallustaa 😅. Onneksi elämäni on kivaa ja täyttä ilman miestäkin.

Vierailija
176/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

balanssi kirjoitti:

Se joutuuko tinkimään, riippuu paljon alkuperäisistä odotuksista.

Jos sinulla on taskussasi 500 euroa ja etsit laatuautoa, totta kai joudut joustamaan paljon siitä mitä alun perin halusit.

Melko monella on. Pysytään taviksissa

Vierailija
177/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinderissä ainakin mua lähestyy tosi moni avoimessa suhteessa oleva mies. Profiilissa lukee, että haen sinkkua. Muutoinkin harva haluaa naista, jonka kanssa voisi tehdä yhteisiä juttuja. Kyllä sitä vaimoketta etsitään sohvalle/sänkyyn. Niitä kivoja juttuja tehdään sitten kaverien kanssa.

Vierailija
178/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä ainakin mua lähestyy tosi moni avoimessa suhteessa oleva mies. Profiilissa lukee, että haen sinkkua. Muutoinkin harva haluaa naista, jonka kanssa voisi tehdä yhteisiä juttuja. Kyllä sitä vaimoketta etsitään sohvalle/sänkyyn. Niitä kivoja juttuja tehdään sitten kaverien kanssa.

Haha, monilla miehillä hyvin usein eri säännöt itselleen kuin naisilleen. Että miehellä saa olla monta naista (avoimesti tai salaisesti), mutta vaimolleen tai rakastajattarilleen eivät muita miehiä hyväksyisi.

Vierailija
179/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoin että se oikea tulee vastaan jos on tullakseen ja yleensä silloin kun sitä vähiten odottaa, joten turha stressata asiasta kannattaa vaan nauttia siitä yksin olosta. Sitten se oikea tulikin vastaan. 

Näin tapahtuu vain saduissa tai yhdelle tuhannesta. Suurin osa joutuu aktiivisesti etsimään, eikä välttämättä silloinkaan löydä.

Näitä sattumia on sitten osunut yllättävän monta omaan lähipiiriin, ja parhaimmat suhteet näyttävät alkavan juuri näin, pakottamatta. Luonnottomalta tuntuisi itsestänikin väkisin vääntämällä etsiä. Itsekseni paras, jos ei sopivaa tule vastaan. Jokainen tavallaan tottakai.

No siis en ole itsekään etsinyt neljään vuoteen, enkä todennäköisesti tule enää koskaan etsimäänkään. Mutta tiedän että tämä tarkoittaa, että mahdollisuuteni löytää ketään ovat tämän myötä lähes nollissa. On tässä neljän vuoden aikana vaikka kuinka moni kysellyt treffeille ja mitä yllättävimmissä tilanteissa, mutta en ole koskaan mennyt, sillä he eivät ole olleet edes lähelle sitä mitä haluan. Jostain syystä vedän puoleeni aivan vääränlaisia ihmisiä.

Hmmm. Mä lopetin aktiivisen etsimisen ja miesten pyytämisen ulos (kun sain vain kieltäviä vastauksia) kymmenen vuotta sitten. Eipä ole yhtäkään treffikutsua tullut. Sinun täytyy siis olla poikkeuksellisen kaunis kun saat noin paljon kutsuja... minä nimittäin olen ulkonäöltäni perusnätti, hoikka, naisellinen, kaikkea sellaista jonka kuulemma pitäisi taata suosio. No yksin saa edelleen tallustaa 😅. Onneksi elämäni on kivaa ja täyttä ilman miestäkin.

Tämä varmaan riippuu tosi paljon siitä, että millaisissa ympyröissä pyörii. Esim. itse asun kaupungissa (en tunne vastaantulijoita), omat kaveripiirit on vakiintuneet (niissä en tapaa uusia ihmisiä), harrastan lenkkeilyä ja jumpassa käyntiä. Ei juuri kukaan puolituttu (vaikka töistä) edes tiedä, että olen sinkku. Matkustelen, mutta silloinkin ollaan omassa porukassa, jossa monet muut ovat usein naimisissa, eli ei me miehiä lähdetä iskemään.

Esimerkiksi pienemmällä paikkakunnalla kiitos juoruilun laajempi porukka tietää, jos joku on sinkku, ja ehkä silloin saa näitä lähestymisiä. Tottakai kaupungissakin jossain tietyssä kuplassa sana voi levitä, että tuo on vapaa, ja sitten tullaan iskemään.

Eli eipä muakaan ole kukaan tullut iskemään sitten maaliskuisen yökerhoillan. Elän aktiivista elämää, mutta mistäs kukaan vastaantulija tai puolituttu nyt tietäisi mun olevan sinkku? Olen huomannut, että jos sinkkuuteni tulee puheeksi, aiheuttaa se miehissä ihmetystä. Eli varmaan munkin pitäisi olla sen näköinen, että pitäisi saada mies (ja olen toki pitkissä suhteissa ollutkin). Ei vaan ole osunut kohdalle.

Vierailija
180/268 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisaikaan netoskat rupesivat heti selälleen. Eikä mennyt kauan kun vihille vietiin, maha oli pystyssä ja elättäjä tiedossa. Lompsan päällä ei nykyään moni istu, vaan on elanto on etsittävä muuten. Muistutus, rakkaus kestää kolme vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän