IS: Puolet kansalaisista ei aio missään tapauksessa vaihtaa sähköautoon.
Puolet kansalaisista ei aio missään tapauksessa vaihtaa sähköautoon, vaikka kokonaiskustannus olisi sama kuin bensa-autossa
Sähköautoon siirtyminen ei ole suurimmalle osalle suomalaisista minkäänlainen vaihtoehto, kertoo uunituore kysely.
https://www.is.fi/autot/art-2000009041085.html
Kommentit (204)
Käytännössä sähköauto on se joka päättää voiko jonnekin ajaa, ei enää kuljettaja.
Onko latausasemia/virtaa sillä hetkellä ja toimiiko ohjelmisto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mietitäänpä miten tuollainen sähköauto toimisi jossain taloyhtiössä. Laitailenko sitä vaan parin tunnin pätkissä jostain tavallisesta lämmitystolpasta? Ei huvittaisi useaksi kymmeneksi minuutiksi mennä jonnekin latauspisteellekään maleksimaan, missä sähkö maksaakin sitten varmasti maltaita ja katoaa sähköauton edullisuudet.
Minä latailen taloyhtiössä sen verran kuin tarvitaan. Ne maltaat on keskimäärin 30 snt/kWh.
Eli sinäkö kipität kotona aina parin tunnin välein ruuvaamaan lämmitystolppaa, vai oletko jotain etuoikeutettuja jotka asuu tuliterässä taloyhtiössä jossa tyyliin kaikilla sähköautotolppa?
Ei taloyhtiön tarvitse olla tuliterä, jotta lataustolppa voisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän perusteella hallituksen kaavailema "sähköautopakko" ei tule toteutumaan.
Suomen kansa on aina ollut järkevä. Toisin kuin poliitikot.
Mikä pakko?
v.2035 tuonti- ja valmistuskielto polttomoottoreille EU:ssa. Kuten EU:n johtokin on itse sanonut, sähköauto on silloin ainoa vaihtoehto. Marinin hallitushan halusi jopa aikaistaa tätä päätöntä päätöstä.
Laitapa linkkiä tähän Marinin hallituksen aikaistamispäätökseen.
Hae itse linkkisi, siitä oli puheensorinaa, jokin juttukin. Päätöstähän ei viety eikä tehty.
Vierailija kirjoitti:
Käytännössä sähköauto on se joka päättää voiko jonnekin ajaa, ei enää kuljettaja.
Sähköauto tekee kuskista orjan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän perusteella hallituksen kaavailema "sähköautopakko" ei tule toteutumaan.
Suomen kansa on aina ollut järkevä. Toisin kuin poliitikot.
Mikä pakko?
v.2035 tuonti- ja valmistuskielto polttomoottoreille EU:ssa. Kuten EU:n johtokin on itse sanonut, sähköauto on silloin ainoa vaihtoehto. Marinin hallitushan halusi jopa aikaistaa tätä päätöntä päätöstä.
Laitapa linkkiä tähän Marinin hallituksen aikaistamispäätökseen.
Hae itse linkkisi, siitä oli puheensorinaa, jokin juttukin. Päätöstähän ei viety eikä tehty.
Se surina on päässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mietitäänpä miten tuollainen sähköauto toimisi jossain taloyhtiössä. Laitailenko sitä vaan parin tunnin pätkissä jostain tavallisesta lämmitystolpasta? Ei huvittaisi useaksi kymmeneksi minuutiksi mennä jonnekin latauspisteellekään maleksimaan, missä sähkö maksaakin sitten varmasti maltaita ja katoaa sähköauton edullisuudet.
Minä latailen taloyhtiössä sen verran kuin tarvitaan. Ne maltaat on keskimäärin 30 snt/kWh.
Eli sinäkö kipität kotona aina parin tunnin välein ruuvaamaan lämmitystolppaa, vai oletko jotain etuoikeutettuja jotka asuu tuliterässä taloyhtiössä jossa tyyliin kaikilla sähköautotolppa?
Sinä kipität harva se päivä tankkaamaan. Vaikkei taloyhtiössä olisi latausmahdollisuutta, auto latautuu kauppareissulla kun hakee viikonlopun isommat ostokset, ihan ilman minkään letkun toljotusta.
Ei sitä ennenkään maltettu luopua hevosesta, ihmisen parhaasta ystävästä. Olen itse yllättynyt, että jopa puolet kansasta olisi valmis vaihtamaan sähköautoon. Hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinullako on bensapumppu takapihallasi?
Vierailija kirjoitti:
Itsellenihän ei ole mitään sähköautoa vastaan sinällään, kunhan akkumateriaalien saatavuuskysymykset saadaan ratkaistua, mutta jostain syystä sähköön voimanlähteenä on yritetty jotenkin koplata tuo valvonta- ja kontrollointijärjestelmien tunkeminen joka paikkaan ja kaiken liittäminen internetiin.
Oli sijaisautona huollon takia ja ihan heti vaihtaisin, jos autoa enemmän tarvisin ja nykyinen olisi vanhempi. Tämä on 3v uutena hankittu kaikilla herkuilla , HarmanKarton äänentoistoa myöten ja kilometreja ei ole kuin 24 000. Mutta on se senverran makee peli että heti vaihtaisin, mikäli tilanne olisi toinen.
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan. Samoin yli puolet ei aio ikinä ostaa automaattivaihteista autoa, ilmastointia, maasturia tai farkkukoria, ja mitä näitä "turhia" lisävarusteita onkaan vuosien mittaan ollut joita ilman kukaan ei autoa enää ostaisi.
Ero tuossa on vaan se, että ilmastointi, automaatti jne oli edistystä ja helpotusta, vaihto sähköautoon ei tuo mitään merkittävää etua suhteessa polttikseen, mutta huononnuksia kyllä roppakaupalla.
Kyllä sen kolme minuuttia kerran kuukaudessa jaksaa tankata, kun mittarikin on 50m päässä työpaikan parkkipaikalta.
Ihanan ekologista, louhitaan lisää akkumateriaalia niin maailma pelastuu ja luonto kiittää.
Ostan sitten, kun niihin saa järkevän vara-virtalähteen kuten kännyköihin. On aika paljon helpompi ja nopeampi kaataa varakanisterista bensaa tankkiin tien päällä kuin ladata simahtanutta sähköautoa. Kun ei niissä sähköversioissakaan voi tietää, riittääkö se virta mökille saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä kipität harva se päivä tankkaamaan. Vaikkei taloyhtiössä olisi latausmahdollisuutta, auto latautuu kauppareissulla kun hakee viikonlopun isommat ostokset, ihan ilman minkään letkun toljotusta.
Entäpä mitä sitten kun kaikki kaupan latauspisteet on varattuja?
Vaihtaa, itsekkin vaihdan sitten kun niitä sähköautoja aletaan valmistaa. Näitä leluja joita nyt on tarjolla, en huoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan. Samoin yli puolet ei aio ikinä ostaa automaattivaihteista autoa, ilmastointia, maasturia tai farkkukoria, ja mitä näitä "turhia" lisävarusteita onkaan vuosien mittaan ollut joita ilman kukaan ei autoa enää ostaisi.
Ero tuossa on vaan se, että ilmastointi, automaatti jne oli edistystä ja helpotusta, vaihto sähköautoon ei tuo mitään merkittävää etua suhteessa polttikseen, mutta huononnuksia kyllä roppakaupalla.
Kerro ihmeessä ne "roppakaupalla" huononnukset, niin minä tähän väliin kerron ne parannukset: kaupunkiajossa kuluttaa vähän, koska ajan enimmäkseen kaupungissa. Voin "tankata" kotipihassa. Ei juuri tarvitse huollossa käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinullako on bensapumppu takapihallasi?
Ei, mutta bensa-auton tankkaus ei olekaan samanlainen projekti kuin sähköauton lataaminen ja sen voi äkkiä käydä hutaisemassa täyteen bensa-asemalla.
Onneksi bensa ja diesel on sentään mukavan halpaa ja tuo sähkö niin julmetun kallista. Avautumisesi oli muutoin aika joutavaa tietämättömän löpinää vaikkapa hintojen suhteen. Tiesitkö muuten, että sähköautoa ei juuri tarvitse huoltaa?