Se on sitten äkkiä hommattava lapsi että saa tuplalapsilisät, ei lapseton pari tai sinkku saa mitään apua!
Hyi hallitus! Aivan törkeää syrjintää!!!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/062c2eed-3ea3-40ca-b078-6d4aeed64…
Kommentit (544)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisille ja yksin asuville sinkuille voisi joulukuussa antaa mahdollisuuden ruokailla ilmaiseksi haluamassaan perusasteen koulussa. He saisivat kerrankin terveellistä ruokaa ja säästäisivät sähköä, kn kotona ei tarvitse käyttää sähköhellaa. He saisivat rahallista säästöä vähintään lapsilisän verran.
Sinkuista moni on sen ilmaisen koululounaan jo aikanaan saanut, ellei nyt ole joku 100-vuotias.
Niin on moni eläkeläinenkin saanut ilmaisen koululounaan, mutta nyt heille kaikille annetaan mahdollisuus ruokailla ilmaiseksi. Se on rahanarvoinen etu ja luulisi kelpaavan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä miten " köyhiä" lapsiperheet on. Joka kerta kun olen lomamatkalle lähtenyt, on kone täyteen ahdattu lapsiperheistä. Monilla on lisäksi useampi lapsi. Kyllä ovat köyhää porukkaa..
Onko ne aina ne samat lapsiperheet? Sinähän se tunnut jatkuvasti ramppaavan ulkomailla, rahasta ei taida olla pulaa.
Ennen korona aikaa matkustin kerran vuodessa etelään, talvisin.Nyt ei ole enää varaa.
Ihan sama jos oli samat perheet vai ei, köyhä lapsiperhe ei lähde edes kerran minnekkään etelän kohteeseen lomamatkalle. Toki on paljon köyhiä lapsiperheitä jotka voivat vain unelmoida moisesta.
Eli ne lapsiperheet matkusti etelään kerran vuodessa, talvisin ja ennen koronaa. Ei heillä enää ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti rahaa ei ole kaikille. Jos pitäisi valita, sinkut vai lapset, niin kyl ei lä mä ainakin ne rahat lapsille antaisin.
T. Sinkku yksin asuva
Tulevat vanhemmille. Ja jos on varakas perhe, rahat käytetään ylellisyyksiin ja vanhempien omien hankintojen kustantamiseen.
Juu varakkaat perheethän niitä ovatkin jotka ostavat lapsilisällä ripsienpidennyksiä ja tupakkaa ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä miten " köyhiä" lapsiperheet on. Joka kerta kun olen lomamatkalle lähtenyt, on kone täyteen ahdattu lapsiperheistä. Monilla on lisäksi useampi lapsi. Kyllä ovat köyhää porukkaa..
Onko ne aina ne samat lapsiperheet? Sinähän se tunnut jatkuvasti ramppaavan ulkomailla, rahasta ei taida olla pulaa.
Ennen korona aikaa matkustin kerran vuodessa etelään, talvisin.Nyt ei ole enää varaa.
Ihan sama jos oli samat perheet vai ei, köyhä lapsiperhe ei lähde edes kerran minnekkään etelän kohteeseen lomamatkalle. Toki on paljon köyhiä lapsiperheitä jotka voivat vain unelmoida moisesta.
Sinä ainakin hyötyisit, jos voisit käydä koululla syömässä lounaan joulukuun koulupäivinä ihan ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei ymmärrä, että myös muilla kuin lapsiperheillä elämiskulut nousevat aivan yhtä lailla. Miksi lapsiperheitä aina suositaan? Lisääntyminen on oma valinta eikä se saisi antaa mitään erikoisetuja.
En ymmärrä miksi ihmiset eivät suostu tajuamaan että Suomi tarvitsee lisää ihmisiä, veronmaksajia, työntekijöitä ym. Siksi lapsiperheitä tuetaan. Ei sinkku tuota mitään tulevaisuuteen. Päinvastoin nykyiset lapsilisien saajat hoitavat suomea kun itse jäät eläkkeelle. LAPSILISÄT menevät ihan lapsen hyväksi,ei aikuisen. Sillä ostetaan vaippoja, ruokaa, maksetaan harrastuksia ym.
Ihmisiä on maailmalla niin paljon, että uusia onihan turha tehdä itse. Ottaa sieltä valmiita ihmisiä, kun kuitenkin kovin pula on työikäisistä ja mielellään koulutetuista.
Ei niitä koulutettuja työikäisiä niin vain oteta tänne. Hyvillä työntekijöillä on vaihtoehtoja, mihin muuttaa. Miksi he valitsivat juuri Suomen? Onhan meillä toki ihana ilmasto, ystävälliset ihmiset ja matala verotus niin, että pääsee tienaamaan, eikä maksamaan muiden elämistä... Eiku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei ymmärrä, että myös muilla kuin lapsiperheillä elämiskulut nousevat aivan yhtä lailla. Miksi lapsiperheitä aina suositaan? Lisääntyminen on oma valinta eikä se saisi antaa mitään erikoisetuja.
Erikoisetuna saattaa tulla myös empatiaa. Ei tekisi pahaa sullekaan.
Toivon, että kaikille saataisiin apua tähän kriisiin, mutta jos ja kun ei ole mahdollista, pitää ensimmäiset avut kohdistaa sinne, missä isoin tarve. Pienituloiset lapsiperheet ja eläkeläiset lienee siellä kärjessä. Ei sen pidä olla huutoäänestys, että ketä autetaan.
No jos aina autetaan pienituloisia niin kyllä siinä alkaa muillakin hätä olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä täällä
ilkutaan lapsiperheille ja kilvan kehutaan sitä omaa lapsettomuutta. Koittakaa nyt vaan kestää se valintanne.
Lapsettomuus ei ole aina valinta.
Voi olla erittäin kipeä asia sellaiselle joka eri syistä jää tahtomattaan lapsettomaksi.
Ei tarvitse ilkeillä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama jos oli samat perheet vai ei, köyhä lapsiperhe ei lähde edes kerran minnekkään etelän kohteeseen lomamatkalle. Toki on paljon köyhiä lapsiperheitä jotka voivat vain unelmoida moisesta.Eli ne lapsiperheet matkusti etelään kerran vuodessa, talvisin ja ennen koronaa. Ei heillä enää ole varaa.
Kyllä silloinkin puhuttiin miten lapsiperheet ovat köyhiä eikä ole varaa mihinkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama jos oli samat perheet vai ei, köyhä lapsiperhe ei lähde edes kerran minnekkään etelän kohteeseen lomamatkalle. Toki on paljon köyhiä lapsiperheitä jotka voivat vain unelmoida moisesta.Eli ne lapsiperheet matkusti etelään kerran vuodessa, talvisin ja ennen koronaa. Ei heillä enää ole varaa.
Kyllä silloinkin puhuttiin miten lapsiperheet ovat köyhiä eikä ole varaa mihinkään...
Niin? Jotkut ovat säästäneet vuosia, että pääsee käymään ulkomailla. Eikö olisi saanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdotus: ne lapsettomat, jotka eivät ymmärrä/hyväksy lapsiperheiden tarvetta tuelle voisivat minun puolesta saada lapsilisän, vaikka tuplana, MUTTA saisivat samalla ottaa jonkun lapsen/lapset huollettavakseen sen kuukauden ajaksi. Voisi vähän avata silmiä. Kyseisen lapsen vanhemmat voisivat sitten käyttää lisääntyneen vapaa-aikansa valintansa mukaan. Vaikka tekisi töitä enemmän niin varmasti jäisi myös enemmän aikaa lepoon ja harrastamiseen yms., samoin rahaa säästöön tai vaikka niihin omiin huvituksiin.
Jep ja maksaa sen lapsen kulut kuukauden ajan. Katsotaan paljonko jää säästöön!
Sitä hainkin, että kun olisi edes sen yhden kuukauden vastuussa lapsen/lasten hoidosta, ja tietysti niistä lapsista aiheutuvista kuluista myös, niin voisi mielipide muuttua :D Oli tuplalapsilisät tai ei! Voisi vielä sattua joku sellainen kuukausi että olisi pidempi loma koulusta ja vaikka kasvupyrähdyksen myötä pitäisi uusia koko vaatekaappi talvivaatteineen päivineen. Kaikilla ei vain luonnostaan ole ymmärrystä ja empatiaa eri elämäntilanteessa eläviä (edes lapsia) kohtaan, katkerina vain oletetaan kaikenlaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin? Jotkut ovat säästäneet vuosia, että pääsee käymään ulkomailla. Eikö olisi saanut?
Tottakai saa säästää omista tuloista. Mielestäni lapsilisä ei ole oma tulo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset eivät suostu tajuamaan että Suomi tarvitsee lisää ihmisiä, veronmaksajia, työntekijöitä ym. Siksi lapsiperheitä tuetaan. Ei sinkku tuota mitään tulevaisuuteen. Päinvastoin nykyiset lapsilisien saajat hoitavat suomea kun itse jäät eläkkeelle. LAPSILISÄT menevät ihan lapsen hyväksi,ei aikuisen. Sillä ostetaan vaippoja, ruokaa, maksetaan harrastuksia ym.
Ihmisiä on maailmalla niin paljon, että uusia onihan turha tehdä itse. Ottaa sieltä valmiita ihmisiä, kun kuitenkin kovin pula on työikäisistä ja mielellään koulutetuista.
Ei niitä koulutettuja työikäisiä niin vain oteta tänne. Hyvillä työntekijöillä on vaihtoehtoja, mihin muuttaa. Miksi he valitsivat juuri Suomen? Onhan meillä toki ihana ilmasto, ystävälliset ihmiset ja matala verotus niin, että pääsee tienaamaan, eikä maksamaan muiden elämistä... Eiku...
Tämä! En tajua miksi ihmiset ei ymmärrä, että Suomi ei ole välttämättä mikään lottovoitto tänne tulevalle ulkomaalaiselle ja muissa maissa maksetaan paremmin niissä ammateissa, mitä tänne kipeästi kaivattaisiin. Suomi on myös haastava kieli oppia ja lisäksi meidän koulutustaso on sellainen, että vähemmän kehittyneistä maista tulevat tarvitsevat yleensä vähintään lisäkoulutusta että pääsevät alalleen työllistymään. Koulutus maksaa paljon, eikä ole taetta että työntekijä sitten pysyy Suomessa, se meidän koulutustaso kun kelpaa muillekin.
Mikä dilemma. Jos lapsia ei olisi niin Suomi häviäisi kartalta yhdessä sukupolvessa.
Näinollen on ihan luonnollista että Valtion etuna on jossain määrin kompensoida niitä kuluja joita lapsien mukana tulee ja luoda uskoa siihen että lapsiperheitä ei jätetä oman onnensa nojaan.
Jos sinulla ei ole lapsia niin tiedoksi; vaikka joudutkin maksamaan yksin sen sähkölaskun niin silti pääset huomattavasti halvemmalla kuin ne joilla on lapsia. Ne lapset kun eivät käy töissä mutta kyllä syövät aikuisenkin edestä, kuluttavat vaatteensa ja kaiken lämpimän käyttöveden. Tuota kaikkea ei todellakaan kateta lapsilisillä, ei edes korotetulla.
Te jotka valitatte lapsiperheiden epäoikeudenmukaisesta tukemisesta. Hypätkää kaivoon. Oletta naurettavia.
Miksi lapseton tai sinkku tarvitsisi lisäapua? Lapsi perheessä on kuluerä joka ei saa lain mukaan tehdä töitä. Siksi lapsiperheitä tuetaan tiukkoina aikoina. Jos lapsiperhe olisi lapseton niin eivät saisi tukea. Lapsen kasvattaminen tuo lisää kuluja perheeseen. Nyrkkisääntö on se, että jokainen aikuinen tulee toimeen omillaan. Lapsilisä ja lapsiperheen tuet ovat lasta varten. Koska lapsi ei voi ansaita vaikka kuluttaa mm. sitä sähköä. Minulla ei enää ole kotona asuvia lapsia. Mietityttää kyllä että ovatko nykyajan sinkut ja lapsettomat todellakin näin aivottomia. Sinkuilla ja laspettomilla ei ole ylimääräisiä suita ruokittavana , perheetön maksaa omat aikuisiin kohdistuvat laskunsa. Kuten minä ja mieheni. Todellakin, mekin autamme enemmän niitä lapsiamme joilla omia lapsia jo taloudellisesti kuin sitä jolla ei ole lapsia. Se apu ei näy ylimääräisenä missään lapsiperheessä. Sinkulle se sitä on.
Mä olen alkanut epäilemään että ihmiset tekee lapsia rahan takia ja parisuhteeseen myös ihmiset menee rahan sekä seksin takia.
Miksi joku haluaa tuhota elämänsä tekemällä lapsia jos raha ei ole syynä siihen?
M30
Onpa tässä ketjussa ylimielistä lapsiperhe porukkaa, ei voi muuta todeta!
Lapsiperheille maksetaan aina lisää tukia ja mikään ei heille riitä, lapsiperheistä on tullu tämän yhteiskunnan pahimpia elättejä. Minua jopa hävettäisi olla vanhempi koska minun mielestä se on noloa olla yhteiskunnan elätettävänä ja verorahojen tuhlarina.
Lapsettomat ihmiset ovat tämän yhteiskunnan sankareita, he elättävät perheellisiä ihmisiä joten missä on kunnianosoitukset lapsettomille?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen alkanut epäilemään että ihmiset tekee lapsia rahan takia ja parisuhteeseen myös ihmiset menee rahan sekä seksin takia.
Miksi joku haluaa tuhota elämänsä tekemällä lapsia jos raha ei ole syynä siihen?
M30
Olet selvästi iskämatskua.
Lapsi maksaa keskimäärin 130000 (sata kolmekymmentä tuhatta) Euroa vanhemmilleen.
Mitä siis tarkoitat sillä että lapsia tehdään rahan takia?
Vierailija kirjoitti:
Onpa tässä ketjussa ylimielistä lapsiperhe porukkaa, ei voi muuta todeta!
Helvetin itsekkäitä sinkkuja senkin edestä.
Varo, joku saattaa sitten tulla katsomaan vauvaa tyhjin käsin. 😬