Se on sitten äkkiä hommattava lapsi että saa tuplalapsilisät, ei lapseton pari tai sinkku saa mitään apua!
Hyi hallitus! Aivan törkeää syrjintää!!!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/062c2eed-3ea3-40ca-b078-6d4aeed64…
Kommentit (544)
Eläkeläisille ja yksin asuville sinkuille voisi joulukuussa antaa mahdollisuuden ruokailla ilmaiseksi haluamassaan perusasteen koulussa. He saisivat kerrankin terveellistä ruokaa ja säästäisivät sähköä, kn kotona ei tarvitse käyttää sähköhellaa. He saisivat rahallista säästöä vähintään lapsilisän verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei ymmärrä, että myös muilla kuin lapsiperheillä elämiskulut nousevat aivan yhtä lailla. Miksi lapsiperheitä aina suositaan? Lisääntyminen on oma valinta eikä se saisi antaa mitään erikoisetuja.
Ilman lisääntymishaluisia ihmisiä et sinäkään olisi siinä vinkumassa.
Jos ei olisi olemassa, niin eipähän tuotakaan tarvitsisi mietiskellä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Et nyt hiljaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, olisi aika kiinnittää huomiota muihinkin kuin lapsiperheisiin. Suomessa on valtavasti sinkkutalouksia.
Tämä. Maksat yksin yhden ihmisen palkasta ihan kaiken.
Lapsiperheessä sen saman palkan pitää vaan riittää enempään kuin sinkulla.
Lapsiperheissä on usein se 2 vanhemman palkka. 2500 € vai 5000 €.
Meillä se palkka on yhteensä 3300€ sisältäen molemman vanhemman palkat ja sillä elää 5 henkilöä, maksetaan 1000€ asuntolainaa jota on jäljellä vielä 220 000€ lisäksi siinä missä ennen ostin yksin, nythän ostetaan kolminkertainen määrä. Kuukauden ruokalasku on 700-800€
Myykää kämppä ja muuttakaa pienempään. Tuloihin nähden liikaa lainaa.
Tämä. Tuolla lainamäärällä ja noilla tuloilla maksuun menee reilu 18 vuotta jos jatkaa tonni kuussa lainanlyhennystä. Jos nyt ei pärjää, niin tulevaisuus on vielä arvaamattomampi. Itse oletan, että tämä vielä pahenee ennen kuin paranee.
Tulot luultavasti nousee ja lapset muuttavat pois yksi kerrallaan, joten heidän kulutkin pienenevät.
Mahdollisesti. Tosin kahden hengen taloudelle 3300e on todella vähän yhteisiä tuloja, kumpikin on niin pienituloisia että saattavat olla työnsä valinneet niin, ettei palkkakehitystä tapahdu suuressa määrin. Tai sitten tuo raha on enimmäkseen toisen vanhemman tulo ja toinen saa jotain pientä tukea. Tuossa ei myöskään sanottu onko lapsilisätkin tuohon laskettuna, toivottavasti ei, jos kolmen lapsen lisät kyseessä.
Minä olen ollut tehtaassa töissä metalli-alalla jo kohta 20 vuotta, 32000€ brutto vuodessa, eipä se 2000€ yli juuri ole netto per kuukausi. Vaimo on lähihoitaja vajaata viikkoa tekee. Eipä se hänen netto ole paljoa yli 1000€. Kyllä meillä on silti ihan uusi koti kolmelle lapselle. Ihan kivasti pärjätään, mutta ei mulla ole koskaan jäänyt rahaa pakollisten kulujen jälkeen, sehän olisi hullua jos kävisi töissä, maksaisi pakolliset kulut ja huomaisi että onkin vielä 200€ jäänyt käyttämättä.
Siis vaimosi tekee osa aika työtä käteen jää silti 1000-1600€ kk ja lapsilisät saatte lisäksi sitten sinun palkka ja verovähennykset sekä lapset saa ruuan päiväkodissa koulussa.Työpaikkaruoka on halvempi kuin normaalisti.Teillä on siis kertakaikkiaan Luxus elämä.Pienituloiset yksinhuoltajat eläkeläiset yksin asuvat osa aika työläiset ja työttömät elää noin 1000-2000€ kuukausituloilla brutto.
Vaimon 1200€ palkasta menee 450€ lainaan, 400€ auton tankkiin että saa ajettua 110km päivässä työmatkaa, loput ruokaan ja puhelimeen. Minä maksan 550€ lainaa turvan kanssa, tankkaan autoa 350€, maksan kaikki laskut ja autojen korjaukset, muut särkymät. Kaikki menee.
Nyt kyllä joku järki käteen! Miksi käydä työpaikassa, jonka palkasta menee noin paljon bensaan? 33%. Eikö löydy lähempää? Sitten voisi luopua toisesta autosta ja käyttää julkisia tai muuta välinettä. Eikö tuota lainaa voisi vähän vähemmän maksaa pois, esim. 300€ per naama niin tulisi jotain tolkkua kuluihin.
Miinukselle jäisit ap, jos kuvittelet että lapsen pyöräyttämällä saisit lisää rahaa, vaikka lapsilisät tulisi tuplana seuraavat 18 vuotta.
Kannattaa toki myös käydä vähän biologiaa kertaamassa kun lasta ei ihan kolmessa kuukaudessa kerkeä pukata ulos tuomaan sinulle satasia. (Ja ennen sitä joutuisit vielä äitiyslomallekin, missä kaltaisesi ammattiruikuttaja vasta ahdingossa olisikin.)
Vierailija kirjoitti:
Hallitus ei ymmärrä, että myös muilla kuin lapsiperheillä elämiskulut nousevat aivan yhtä lailla. Miksi lapsiperheitä aina suositaan? Lisääntyminen on oma valinta eikä se saisi antaa mitään erikoisetuja.
En ymmärrä miksi ihmiset eivät suostu tajuamaan että Suomi tarvitsee lisää ihmisiä, veronmaksajia, työntekijöitä ym. Siksi lapsiperheitä tuetaan. Ei sinkku tuota mitään tulevaisuuteen. Päinvastoin nykyiset lapsilisien saajat hoitavat suomea kun itse jäät eläkkeelle. LAPSILISÄT menevät ihan lapsen hyväksi,ei aikuisen. Sillä ostetaan vaippoja, ruokaa, maksetaan harrastuksia ym.
Olen lapseton enkä haluakaan omia lapsia, mutta silti tajuan miksi lapsiperheet pitää nostaa sinkkutalouksien edelle. Kyse on nimenomaan tulevaisuudesta! Lapsiperheitä pitäisi suosia vielä nykyistäkin enemmän.
Kukaan ei taida muistaa, että ennen maksettiin vanhanpojan ja vanhanpiian veroa😂 Lapsettomilla oli siis kovempi veroluokka.
Aika jännä miten " köyhiä" lapsiperheet on. Joka kerta kun olen lomamatkalle lähtenyt, on kone täyteen ahdattu lapsiperheistä. Monilla on lisäksi useampi lapsi. Kyllä ovat köyhää porukkaa..
Vierailija kirjoitti:
Aika jännä miten " köyhiä" lapsiperheet on. Joka kerta kun olen lomamatkalle lähtenyt, on kone täyteen ahdattu lapsiperheistä. Monilla on lisäksi useampi lapsi. Kyllä ovat köyhää porukkaa..
Onko ne aina ne samat lapsiperheet? Sinähän se tunnut jatkuvasti ramppaavan ulkomailla, rahasta ei taida olla pulaa.
Joo ne lisät on varmaan enemmän ku sen lapsen hoitoon menee. Smart
Ehdotus: ne lapsettomat, jotka eivät ymmärrä/hyväksy lapsiperheiden tarvetta tuelle voisivat minun puolesta saada lapsilisän, vaikka tuplana, MUTTA saisivat samalla ottaa jonkun lapsen/lapset huollettavakseen sen kuukauden ajaksi. Voisi vähän avata silmiä. Kyseisen lapsen vanhemmat voisivat sitten käyttää lisääntyneen vapaa-aikansa valintansa mukaan. Vaikka tekisi töitä enemmän niin varmasti jäisi myös enemmän aikaa lepoon ja harrastamiseen yms., samoin rahaa säästöön tai vaikka niihin omiin huvituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisille ja yksin asuville sinkuille voisi joulukuussa antaa mahdollisuuden ruokailla ilmaiseksi haluamassaan perusasteen koulussa. He saisivat kerrankin terveellistä ruokaa ja säästäisivät sähköä, kn kotona ei tarvitse käyttää sähköhellaa. He saisivat rahallista säästöä vähintään lapsilisän verran.
Sinkuista moni on sen ilmaisen koululounaan jo aikanaan saanut, ellei nyt ole joku 100-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne aina ne samat lapsiperheet? Sinähän se tunnut jatkuvasti ramppaavan ulkomailla, rahasta ei taida olla pulaa.
Ennen korona aikaa matkustin kerran vuodessa etelään, talvisin.Nyt ei ole enää varaa.
Ihan sama jos oli samat perheet vai ei, köyhä lapsiperhe ei lähde edes kerran minnekkään etelän kohteeseen lomamatkalle. Toki on paljon köyhiä lapsiperheitä jotka voivat vain unelmoida moisesta.
Vierailija kirjoitti:
Ehdotus: ne lapsettomat, jotka eivät ymmärrä/hyväksy lapsiperheiden tarvetta tuelle voisivat minun puolesta saada lapsilisän, vaikka tuplana, MUTTA saisivat samalla ottaa jonkun lapsen/lapset huollettavakseen sen kuukauden ajaksi. Voisi vähän avata silmiä. Kyseisen lapsen vanhemmat voisivat sitten käyttää lisääntyneen vapaa-aikansa valintansa mukaan. Vaikka tekisi töitä enemmän niin varmasti jäisi myös enemmän aikaa lepoon ja harrastamiseen yms., samoin rahaa säästöön tai vaikka niihin omiin huvituksiin.
Aijaa. Eikö lasten hankinta ole vapaaehtoista? Ei kukaan ole pakottanut hankkimaan lapsia!
Todennäköisesti rahaa ei ole kaikille. Jos pitäisi valita, sinkut vai lapset, niin kyllä mä ainakin ne rahat lapsille antaisin.
T. Sinkku yksin asuva
Vierailija kirjoitti:
Jep ja maksaa sen lapsen kulut kuukauden ajan. Katsotaan paljonko jää säästöön!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi ihmiset eivät suostu tajuamaan että Suomi tarvitsee lisää ihmisiä, veronmaksajia, työntekijöitä ym. Siksi lapsiperheitä tuetaan. Ei sinkku tuota mitään tulevaisuuteen. Päinvastoin nykyiset lapsilisien saajat hoitavat suomea kun itse jäät eläkkeelle. LAPSILISÄT menevät ihan lapsen hyväksi,ei aikuisen. Sillä ostetaan vaippoja, ruokaa, maksetaan harrastuksia ym.
Ihmisiä on maailmalla niin paljon, että uusia onihan turha tehdä itse. Ottaa sieltä valmiita ihmisiä, kun kuitenkin kovin pula on työikäisistä ja mielellään koulutetuista.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti rahaa ei ole kaikille. Jos pitäisi valita, sinkut vai lapset, niin kyl ei lä mä ainakin ne rahat lapsille antaisin.
T. Sinkku yksin asuva
Tulevat vanhemmille. Ja jos on varakas perhe, rahat käytetään ylellisyyksiin ja vanhempien omien hankintojen kustantamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa. Eikö lasten hankinta ole vapaaehtoista? Ei kukaan ole pakottanut hankkimaan lapsia!
Niin? Miksi sitten vingutte lapsilisistä?
Ei se kaikille ole. Lukiossa suurin osa lukiolaisista maksaa edelleen kaikki kulut itse.