Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?
Kommentit (1417)
Itsevarmuus ja mielenrauha on kohdillaan.
Että en haluakaan olla ikuisesti nuori
Vierailija kirjoitti:
Kyynisyyttä on tullut sopivasti.
Mulla se on vähentynyt, nuorena oikein ylpeilin kuinka kyyninen olen.
Että olisin niin onnellinen ja tyytyväinen elämääni 40-50v ja aidosti vähät välittäisin siitä, kuinka ikärasismi jyllää.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena on ne parhaimmat hetket.
Olen sitä mieltä, että kaikki pidemmät reissut ulkomaille kannattaa tehdä ennen
60 ikävuotta. Tarkoitan reppureissuja yms. Nuorempana on vielä kuntoa ja innostusta
ja kestää lievää epämukavuuttakin paljon paremmin. Eihän 60-kymppinenkään mikään
vanhus ole, mutta joku hidastuminen alkaa siinä vaiheessa vaikuttaa.
Seksi on ikävä kyllä tullut ongelmaksi johtuen siitä, ettei se enää kiinnosta suuremmin.
Nuorempana kyllä kiinnosti. Olisi varmaan pitänyt alkaa hormonikorvaushoidolle, mutta
jotenkin arvostan luonnonmukaisuutta tässäkin asiassa. Aikansa kutakin.
Itselleni kävi niin, että eläkkeelle jääminen vaikutti positiivisesti ruokailutapoihini.
Ei enää runsaita buffetteja työpaikkaruokalassa vaan kohtuuannos kotona. Painoa
putosi ihan huomaamatta.
Vanhenemisessa on jotain hyvääkin, ainakin se lisää ymmärrystä toisiin ihmisiin ja
heidän vaikeuksiinsa. Mutta kyllä nuoruudessa on sitä jotain. Tunteet jotenkin laimenee
iän mukana. Kuka voi unohtaa ne ensirakkauden tunteet? Nyt tuntuu, että on jo nähnyt
kaiken eikä mikään enää hetkauta. En nyt tarkoita, että pitäisi vielä olla kauhean
rakastunut, mutta ehkä tajuatte mitä ajan takaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olimme pari päivää sitten tyttären kanssa shoppailemassa. Tytär ihmetteli, miksi kaikki katsovat minua. Minua ihmetyttää myös. Olen ollut nuorempana todella kaunis. Se ihmetyttää, että olen vieläkin. N55
Roikkuiko sinulla vessapaperia housun kauluksesta? Vai oliko meikit levinneet juonteisiin? Vähän oudolta kuulostaa, että 55-vuotias olisi todella kaunis. En ole itse nähnyt sellaista ihmettä. Eipä silti, Suomessa misseistäkään on vaikea mennä sanomaan, että joku olisi todella kaunis. Eihän me olla kaunista kansaa.
Idiootti, ihmisten kauneutta verrataan tietysti ikään. Eli "ikäisekseen kaunis". Ja joku 60v mies voi pitää 55 v naista erittäin kauniina, samoin 50v mies.
Kauneus on aina vain katsojan silmissä.
Se kun facessa näkee lapsuuden ja nuoruuden ystäviä kuvina. Kuinka kauniit naiset on ihan kauheesti rypistynyt. Varsinkin hoikissa naisissa erottuu tämä. No moni mies on pallomaha.
Kainaloissa lepattavat tissit. Mieheni mielestä ovat "ihan railakkaat", mutta seksiä on hältä turha ruinata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuorena on ne parhaimmat hetket.
Olen sitä mieltä, että kaikki pidemmät reissut ulkomaille kannattaa tehdä ennen
60 ikävuotta. Tarkoitan reppureissuja yms. Nuorempana on vielä kuntoa ja innostusta
ja kestää lievää epämukavuuttakin paljon paremmin. Eihän 60-kymppinenkään mikään
vanhus ole, mutta joku hidastuminen alkaa siinä vaiheessa vaikuttaa.Seksi on ikävä kyllä tullut ongelmaksi johtuen siitä, ettei se enää kiinnosta suuremmin.
Nuorempana kyllä kiinnosti. Olisi varmaan pitänyt alkaa hormonikorvaushoidolle, mutta
jotenkin arvostan luonnonmukaisuutta tässäkin asiassa. Aikansa kutakin.Itselleni kävi niin, että eläkkeelle jääminen vaikutti positiivisesti ruokailutapoihini.
Ei enää runsaita buffetteja työpaikkaruokalassa vaan kohtuuannos kotona. Painoa
putosi ihan huomaamatta.Vanhenemisessa on jotain hyvääkin, ainakin se lisää ymmärrystä toisiin ihmisiin ja
heidän vaikeuksiinsa. Mutta kyllä nuoruudessa on sitä jotain. Tunteet jotenkin laimenee
iän mukana. Kuka voi unohtaa ne ensirakkauden tunteet? Nyt tuntuu, että on jo nähnyt
kaiken eikä mikään enää hetkauta. En nyt tarkoita, että pitäisi vielä olla kauhean
rakastunut, mutta ehkä tajuatte mitä ajan takaa.
Ensirakkaus oli mahtava, mutta se harmittaa kun omat lapset eivät ole sitä saaneet kokea. Rakkauskin on tehty nykyisin niin monimutkaiseksi. Ollaanko yhdessä vai pelkästään tapaillaan joskus. Ja sitten ne friends with benefits-jutut. Varmaan vastaa tarpeisiin, jos ei hae sitä rakastumista. Poikani ei ole seurustellut, vaikka lopetti armeijan. Joitain tyttöjä on käynyt ystävinä. Hän sanoo itse niin, että eipä ole kukaan huolinut. Isosiskonsa asuu yksin, opiskelee ja juhlii. Minusta tuntuu, että siihen kiireiseen elämään ei mahdu romantiikka. Opinnot, salitreenit, nyt kesätyöt ja sitten pitää ehtiä ilmeisesti juhlia kavereiden kanssa, koluta joka festarit läpi kesätyörahoilla yms. Mihin siinä edes romanttisia suhteita mahduttaa. Entisaikaan oli aikaa seurustella.
Se, kun ei seiso!
Kun tulen huoneeseen, nuoriso vain istuu. Ei seiso!
Se kun vanhat ihastukset tulee vastaan potkurilla,kesät ja talvet.
Kun ikää tulee lisää niin omat arvot syvenevät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyynisyyttä on tullut sopivasti.
Mulla se on vähentynyt, nuorena oikein ylpeilin kuinka kyyninen olen.
Sama. Nuorempana olin aika edgelord. Mieluummin tämä nykyinen olemus.
En osannut arvata, miten vaikeaa on sopeutua muuttuvaan kroppaan. Oma tyyli piti ajatella uusiksi, kun vyötärö hävisi.
Vierailija kirjoitti:
Se kun facessa näkee lapsuuden ja nuoruuden ystäviä kuvina. Kuinka kauniit naiset on ihan kauheesti rypistynyt. Varsinkin hoikissa naisissa erottuu tämä. No moni mies on pallomaha.
Ja se tunne, kun tajuaa vanhojen mammojen ja pappojen olevan omanikäisiään. :D
Monikin asia:
-jos ei oma elämäntyyli /parisuhde miellytä, itse voi muuttaa sen.
- jos haluaa satsata omaan hyvään oloon, niin se on ihan mahdollista saavuttaa yli 50v. Olen fyysisesti ehkäpä parhaassa kunnossa ikinä. Itsevarma. Kerään katseita sekä ikäisiltäni että nuoremmilta. Harrastan asioita, joita kuvittelin että vain nuorena pystyy. Pystyn nyt. Ehkä paremminkin.
- hyvä seksi ei katso ikää. Kun on itselleen rehellinen ja kemiat osuu kohdilleen niin wow!
- oma vanheneminen on vaan osatotuus: omat vanhemmat ikääntyvät, heidän lähipiirinsä, luopuminen tulee konkreettiseksi. Lapset aikuistuu. Huoltosuhde muuttuu, eikä sitä tajua ennen kuin se oikeasti kolahtaa päälle. Vaikka kuinka olisi kuvitellut mielessään miten asiat menee.
- elämä on tässä ja nyt: sittenkun -elämästä kannattaa irrottautua ajoissa (sillekin on toki hetkensä, pikkulapsiaika yms..)
alkossa eivät enää kysy henkkareita
merkillisin asia on se että kun joskus näkee jotain jotka oli samaan aikaan lukiossa niin ihmettelee että eikö ne lainkaan vanhene ... näyttävät niin iki-nuorilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se tunne, kun tajuaa vanhojen mammojen ja pappojen olevan omanikäisiään. :D
Ja kaikki ns. tärkeät henkilöt ja vaikuttajat ovat itseä 10 vuotta nuorempia.
- Haluan asua Suomessa. Nuorempana olin ulkomailla töissä ja olin varma, että eläkkeellä ostan asunnon ulkomailta, ei kiinnosta enää.
- Lapsuuden kotiseutu vetää puoleensa. Kun lähdin opiskelemaan, niin halusin mahdollisimman kauas ja vannoin, että takaisin en palaa. Nyt yli 30 vuotta myöhemmin muutin takaisin.
- Tuntuu, että energiaa riittää, vaikka ikää on yli 50 vuotta.
Roikkuiko sinulla vessapaperia housun kauluksesta? Vai oliko meikit levinneet juonteisiin? Vähän oudolta kuulostaa, että 55-vuotias olisi todella kaunis. En ole itse nähnyt sellaista ihmettä. Eipä silti, Suomessa misseistäkään on vaikea mennä sanomaan, että joku olisi todella kaunis. Eihän me olla kaunista kansaa.