Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sivut

Kommentit (853)

Vierailija

Se miten vapauttavaa on ollut, kun ei enää välitä siitä mitä muut susta ajattelee. On voinut jättää monia aikaa ja rahaa vieviä asioita kokonaan tekemättä. Lisäksi se on ollut vapauttavaa kun en paskaakaan nakkaa siitä, mitä vastakkainen sukupuoli musta ajattelee - paitsi tietysti oma puoliso.

• ylös 33
  • alas 2
Vierailija

Kiitos tästä ketjusta. Kummasti on saanut vertaistukea sekä toisaalta myös mielenrauhaa kun muillakin on samanlaisia tuntemuksia ja kokemuksia jotka johtuu ikääntymisestä.

Ei ihan kaikesta ilkiä kaverienkaan kanssa jutella kasvotusten ja varsinkaan kun kuvitteli, että sitä on vaan jotenkin outo tai sekoamassa, kun ei oikein enää jaksaisi nähdäkään ketään.

• ylös 33
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ihmettelen sitä, miten nuorena menin minne vaan, matkustin maailmassa ja nykyään pelkään vähän kaikenlaista, olen jatkuvasti hieman huolissani vähän kaikesta ja mielessäni päivittelen, kuinka onkaan kaikki niin kovin muuttunut, ei ollut ennen tällaista.

Hyvä puoli on se, että kiltti ja miellyttämisen haluinen tyttö on vihdoin kasvanut särmikkääksi naiseksi. Olen ihmissuhteissani aiempaa rohkeammin oma itseni.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Viisikymppinen mennyt ja pahin yllätys ollut, että lääkäri käynnit lisääntyneet..
Perusterve mutta pikkuvaivaa silloin tällöin mitä ei nuorena ollut.
Toinen minkä pistin merkille oli, että ei tarvitse hävetä jos jäänyt housun vetoketju auki tms.
Osaa suhtautua asioihin ihan eri tavalla kuin parikymmentä vuotta sitten.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Miltei kaikki ketjussa mainitut muutokset on osuneet omallekin kohdalle ja ne kaikki jotka ei, odottaa taatusti vain tapahtumistaan kunhan ikää tulee lisää.

Harmi, että selkeästi suurin osa näistä on ainoastaan negatiivisia muutoksia vaikka katsoisi miltä kantilta ja vaikuttaa fyysiseen oloon sekä jaksamiseen. Se kun ei haittaa, ettei enää jaksa bilettää tai ei alkoholi maistu, kun ne ei tärkeitä asioita ole koskaan olleetkaan mutta se harmittaa, että enää ei jaksa liikkua, tehdä ja ulkoilla kuten nuorempana vaan rasitus tuntuu pitkään ja osa omista lempilajeista on täytynyt jo korvata pehmeämmillä ja kevyemmillä kun nivelet ei kestä.

• ylös 16
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Että ihan oikeasti olen joutunut hankkimaan lukulasit.

Ja kuinka hirvittävän nopeasti se näkö heikkeneekään kun alkuun pääsee.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivietti heikkenee todella paljon, no ei se sinänsä niin häiritse, mutta häpykielen tunnon häviäminen melkein kokonaan on isompi ongelma. Siitä ei kukaan varoittanut. 

50+

En kyllä ole moista huomannut missään määrin.

N58

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Seksuaalivietti heikkenee todella paljon, no ei se sinänsä niin häiritse, mutta häpykielen tunnon häviäminen melkein kokonaan on isompi ongelma. Siitä ei kukaan varoittanut. 

50+

Onko sulla joku mielialalääkitys käytössä? Esim. mirtatsapiini tekee samaa nuoremmallekin naiselle.

• ylös 10
  • alas 0
Vierailija

Neanderthalensis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ihanaa on olla yli 70 vuotta vanha - ja yhä hengissä ja kävelykykyinen ja ajatuksenpoikasiakin esiintyy. Ja saa nukkua kun nukuttaa ja puuhata jotain mukavaa kun ei nukuta. Herätystä aamulla ei tarvitse, eikä kiire ole koskaan. Ruoka on herkullista ja kävely mäntymetsässä ihanaa kaikille aisteille.

Mukavaa päivää kaikille!

Onko sinullakin kaktuksia kasveina ja sitä huonointa nimität vihaamasi henkilön nimellä. Naapurin nainen teki niin ja me kaikki naurettiin!

Ei ole kaktuksia, ihastelen luonnossa kasveja. Enkä vihaakaan ketään; ilokseni ympärillä on paljon mukavia ihmisiä ja joitakin ystäviäkin, jotka ovat kullanarvoisia.

Mukavaa päivää edelleen kaikille, erityisesti Nea...lle1

Vierailija

Kuinka sairas laji ihmislaji on.         ja kuinka pahasti pilannut kaikki maapallon asiat mutta niitä ei silti hävitetä vaikka maapallon syöpä.

• ylös 10
  • alas 2
uuuuh

Se, että kaikki eläkeläisnaiset näyttävät samalta. Kaikilla silmälasit ja lyhyet hiukset. Ääni äijämäistyy ja kilot lisääntyvät. Harvassa ovat tuon ikäryhmän naiselta näyttävät mummot. Jos katsoo esimerkiksi jonkun yhdistyksen tai harrastuspiirin ryhmäkuvaa, eihän niistä mummokopioista erota kuka on kuka. 

Sitten se erilainen joukko samassa ikäryhmässä??  Tatuointeja, kirkkaan violetti/vihreä tukka, sätkä suussa ja kaljamuki kädessä, jee kovaa menee, me kuulutaan nuoriin.

• ylös 21
  • alas 19
Vierailija

Kavereiden vähentyminen. Nykyään kavereita/ystäviä on se pari-kolme joita tapaa silloin tällöin. Eniten tulee puolison kanssa vietettyä aikaa tietysti ja lapsia nähdään aika useinkin. Jotenkin vaan on piirit pienentyneet, ehkä kun ei enää jaksa laittaa aikaa ja vaivaa turhanpäiväisiin ihmissuhteisiin. Nuorena jaksoi ja kavereita oli ja pyörin isoissakin piireissä.

Nuorena ajattelin myöskin omista vanhemmistani, että voi kun noilla ei ole kavereita ja ne vaan luuhaa perheen kanssa. Mutta niinhän siinä käy, enkä siis ole ollenkaan onneton asiasta. Päin vastoin, on aika mukavaa kun on oppinut jättämään kaikki turhat pois ja panostaa vain tärkeisiin ihmissuhteisiin. Lapsenlapsia odotellessa.

• ylös 25
  • alas 0
Vierailija

Negatiivisena: Nukahtaminen ja nukkuminen on välillä vaikeaa. (Nuorena oli ihan vieras asia uniongelmat.)

Positiivisena: Seksi on parempaa. Monista asioista nauttii muutenkin enemmän kuin nuorena.

N45+

• ylös 13
  • alas 0
Entinen luuranko

Se, että olen 70-vuotiaana upeamman näköinen kun nuorena, jolloin aika moni, jopa lapset, sanoivat minun olevan ruma. Poikakaveri sanoi suoraan, että olen ruma, silloin 18-vuotiaana.  Minulla ei ollut kaunista tukkaa, koska äitini leikkautti sen kun olin lapsi. Olin laiha ja minulla oli vaikea ihosairaus, jota häpesin. 

Mutta sitten koitti toiselaiset ajat noin viisikymppisenä. Se nuoruusajan poikakaverikin ihmetteli, että oletpa kaunis. No, asia oli niin yksinkertainen, että sain hoidettua ihosairauden pois ja lihotin itseni normaalipainoiseksi. Kasvatin hiukseni, jotka ovat luonnostaan taipuisat. Hoidin hiuksiani hyvi,n enkä ottanut rannalla aurinkoa, enkä rypistänyt naamaani sateessa tai tuulessa. Join paljon - vettä! Harrastin kuntosalia ja kävelyä. Olen elämäni kunnossa, olen ekäkeläinen ja minulla on fiksu mies, joka meni kanssani naimissin kun olimme molemmat 50-vuotiaita. 

Oikeastaan ulkomuotoni ei ole ollut mikään yllätys nykyään, vaan pitkällisen hoidon tulosta ja että tekee jotain vartalolleen, eikä anna sen rapistua, eli läskistyä. Aivotkin suhtautuu kaikkeen paremmin ja elämä hymyilee. 

• ylös 19
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Että kiloja alkaa kertyä ja miten vaikea niitä on saada pois.

Tämä! Vaikka syöt kevyemmin ja vähemmän kuin ikinä elämässäsi, skippaat sokerin ja valkoisen viljan ja riisin, lisäät kasviksia reilusti, liikut päivittäin syketasoja vaihdellen, tuppaavat paino ja kolesterolit nousemaan.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Että ihan oikeasti olen joutunut hankkimaan lukulasit.

Sama. Ilmeisesti pitänee pian hankkia kaukolasitkin supervahvuuksilla sekä jotkut pimeänäkökiikarit..

• ylös 17
  • alas 0

Sivut