Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?

Vierailija
29.08.2022 |

Mitä et nuorena osannut arvata tai ajatella?

Kommentit (1419)

Vierailija
421/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaluokilla opetettiin että suomen hallitus ja ministerit hoitavat kansan asioita, nyt vanhempana olen huomannut että koulussa opettajat valehteli päin naamaa.

Mitän muita valheita tässä saa huomata kun ikää kertyy?

Vierailija
422/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki nuoret naiset käyttää tekoripsejä, hiukset usein pitkät ja tummat. Itse näytän valjulta vaikka minulla piti olla ne maailman kauneimmat rusketa silmät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisen lammasmaisuuden totaalinen häviäminen.

Vierailija
424/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että minusta on tullut kauhea nipo!

Siunailen ja kauhistelen silmät pyöreinä asioita,joita olen itse tehnyt nuorempana.Outoa:D

Ja myöskin sitä,että olen onnellisempi ja kiitollisempi kuin koskaan ennen.Mutkat on suoristuneet:)

T.N 51v

Vierailija
425/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukset harvenneet olemattomiin, on kaljua päälaella ja tukka jotenkin hapertuu kasaan enemmän kuin pitenee, hampaita on n. 10 vähemmän kuin nuorena. Kävelykyky heikkoa, en jaksa kävellä kuin jotain 100m, juokseminen on kaukaista aikaa, viimeksi juoksin n. 20uotiaana, välillä näen unta juoksemisesta.. Oli terve, nyt on vain raihnainen ja ei voi keholla tehdä paljon mitään, kolotuksia ja särkyjä riittää, jäykät nivelet.. Lista on loputon, en todellakaan nuorena tajunnut miten huonossa kunnossa olen 50vuotiaana. Tosin en uskonut edes eläväni näin vanhaksi.

Tuo nyt ei le ihan normaalia, edes 70 vuotiaalle.

Sairauksia, ryyppyä, tai itsestä huolehtiminen jääny muute vaa kokonaan .

Olipa outo kommentti. Vaikka ihminen kuinka huolehtisi itsestään ja hyvinvoinnistaan, voi esimerkiksi juuri liikuntakykyä rajoittavia tai kipua aiheuttavia sairauksia tulla nuorellekin.

Vierailija
426/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaari1956 kirjoitti:

Nuorena en huomannut sukupuolten eriarvoisuutta, joka nyt vaarina hämmästyttää. Suokaa anteeksi jos loukkaan jotain naisasianaista, mutta naiset tekevät sen itse. Nostavat miehen jalustalle. Ei tietenkään kaikki, mutta suurin osa. Tänään kun kuuntelin erästä radioasemaa kävi tämä taas ilmeiseksi. Siellä keskusteltiin fanituksesta ja idolin kuvan tatuoimisesta ihoon. Sata prosenttia radioon soittaneista oli naisia, jotka ihailivat jotain tunnettua miestä. Ja ovat tatuoineet hänen kuvansa ihoonsa. Vastaavasti en ole kuullutkaan miehestä, joka ihailisi jotain tunnettua naista vastaavalla tavalla. Joku kurvikkaan tuntemattoman naisen kuva voi olla kylläkin. Mutta ei jotain julkkista. Kun olin nuori oli helppo asennoitua niin, että mies on luomakunnan herra perheen pää jne. Mutta nyt niin ei voi sanoa sitä ääneen. Vaikka valtaosa naisista näyttää olevan samaa mieltä

Juurihan tässä joku iltapäivälehti uutisoi miehestä, joka oli suunnitellut ottavansa Loiri-tatuoinnin, mutta tatuoijan painostuksesta päätyikin sitten Sanna Marin -tatuointiin.

https://www.is.fi/viihde/art-2000009016497.html

Vierailija
427/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEEs kirjoitti:

Pelkäsin lapsena synnytystä. Kun sen aika koitti, en pelännyt yhtään MUTTA se olikin paljon kamalampaa kuin olin ennen pelännytkään sen olevan, kun synnytin ilman kivunlievitystä (epiduraalin vaikutus lakkasi juuri ennen ponnistusvaihetta eikä uutta voinut enää antaa siinä vaiheessa) ja repesi emätin ja väliliha peräaukkoon asti. MUTTA eipä tässä vielä kaikki, repeämien ompelu oli vielä kivuliaampaa kuin synnytys (laitettiin vain puudutussuihketta mistä ei ollut mitään hyötyä). Ajattelin että lopulta se oli ohi mutta ei, kuuteen viikkoon en pystynyt istumaan missään, haavat tulehtuivat, vauva oli koliikkivauva ja huusi taukoamatta 6 h päivässä (illat), nukkui max. 30 min unia ja huusi taas, olin todella loppu. Kamalin vuosi elämästäni, vaikka moni kuinka väittää, että vauvavuosi on elämän parasta aikaa.

Tämä vuodatus nyt ei varsinaisesti liittynyt ikääntymiseen.

Vierailija
428/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaikki nuoret naiset käyttää tekoripsejä, hiukset usein pitkät ja tummat. Itse näytän valjulta vaikka minulla piti olla ne maailman kauneimmat rusketa silmät.

Mielestäni tekoripset naisilla on rumat ja luonnottomat. En käsitä, miksi joku haluaa sellaiset itselleen.

Vierailija
429/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa välittää, mitä muut, etenkään tuntemattomat ihmiset ajattelevat minusta. Olen myös oppinut ottamaan aikaa itselleni tärkeisiin asioihin ja harrastuksiin potematta huonoa omaatuntoa ja saanut muutenkin itsevarmuutta.

Vierailija
430/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että seksi on parasta 50-vuotiaana ja sillä ei ole mitään väliä vaikka on +10 ylimääräistä kiloa. Nuorempi mies jumaloi ja tekee kaikkensa vuokseni. Se on se kemia kuin taikaa oikean ihmisen kanssa.

Vierailija
431/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tää, ku maalima ei kaatunukkaa siihe, et mie lähin kaupungil ilma ripsvärrii ja tukkakii ol huonost.

Vierailija
432/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että seksi on parasta 50-vuotiaana ja sillä ei ole mitään väliä vaikka on +10 ylimääräistä kiloa. Nuorempi mies jumaloi ja tekee kaikkensa vuokseni. Se on se kemia kuin taikaa oikean ihmisen kanssa.

Käykö se nuori mies ikääntyneen karvakukkarosi lisäksi lompakollasi?

Vierailija
433/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että muitten mölinöillä ei oo mitään merkitystä.

Vierailija
434/1419 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 46-vuotias ja juuri tänä aamuna ajattelin, että nukkumiseen täytyy nykyään hirveesti panostaa. Nukun siis ihan kohtalaisen hyvin JOS en päivällä juo paria kuppia enempää kahvia, JOS syön kunnollisen ja hyvän iltapalan esim. kaurapuuroa tai sämpylöitä kaakaon kanssa, JOS ehdin liikkua päivällä tarpeeksi eli vähintään 7000 askelta mittarissa, JOS ehdin illalla tehdä oman kymmenen minuutin jooga/meditaatioharjoituksen hermostoa rauhoittamaan, JOS illalla on aikaa ihan rauhassa rentoutua sohvalla kirjan tai jonkun juuri sopivasti jännän sarjan ääressä tunnin verran...

Päivä, jolloin lähinnä on istunut koneen ääressä paikallaan, iltajoogat jää tekemättä ja syö vähän huonosti illalla ja sängyssäkin puhelimella joutuu hoitelemaan vielä jotain lasten hammaslääkäriperuutuksia tai vastaamaan johonkin työmeiliin... Hyvät yöunet, heippa! 

Ei ennen tällaista ollut. Vielä kymmenen vuotta sitten nukuin missä vaan ja milloin vaan. 

Sama!!!!

Vierailija
435/1419 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin 47-vuotiaana olevani bride-väkeä. Tulin rytinällä kaapista ja nyt minulla on 25-vuotias urheilijakundi elämänkumppanina. Voi sitä kyydin ja rynkytyksen määrää!

.

.

M 48

Vierailija
436/1419 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin pitää mahdollisena että on korkeampia voimia. Piti ensin kokea rajuja asioita ja selviytyä niistä. Nyt elämä on seesteistä ja voin hyvin.

Vierailija
437/1419 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se että kaikista tuli perinteisiin rooleihin sujahtaneita mammoja. Jotka vielä, tosin varsin ponnettomasti jaksavat naisten oikeuksien perään huudella, mutta itse eletään pitkälti niissä samoissa rooleissa kuin iso-äitien aikaankin.

Minun kuplassani on pelkkiä taistelijoita. Ei ole helppoa, mutta on pakko. Oikeudenmukaisuus vaatii jatkuvaa työtä.

Vierailija
438/1419 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kun luki tentteihin vaikka kuinka monta sataa sivua niin oppi nopeasti. Muistin jopa sivujen numerot jossa tieto oli. Nyt kun joutuu työn takia tekemään eri tenttejä niin joutuu tankkaamaan samaa asiaa lukemattomia kertoja että muistaa.

Vierailija
439/1419 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että komistun vaan vuosi vuodelta

Vierailija
440/1419 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mikään ei parane. Samaa skeidaa vuodesta toiseen