Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?
Kommentit (1417)
Vierailija kirjoitti:
Että seksi on mahtavampaa yli kuusikymppisenä. Nuorena luulin, ettei tässä iässä sitä edes harrasteta. Kuinka olin väärässä.
kumpi kerta tuntuu paremmalta, joulu vai juhannus?
Se miten kroppa muuttui heti kun täytin 50 v. En ollut enää sorja vaan tuli kummallinen pömppömaha, joka ei lähtenyt millään pois. Opin hyväksymään läskini. Ei siinä muu auttanut.
Se, että ei ole pakko muuttua tylsäksi, vaan voi olla oma itsensä. Että viisikymppisenä voi oikeasti olla hauskaa, jopa hauskempaa kuin kaksikymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kyynisyyttä on tullut sopivasti.
Juu ja hirvee viha ihmisiä kohtaan.
Se, että aineenvaihdunnan hidastuminen alkaa todella näkyä, pitäisikin alkaa käydä lenkillä. :D
Se, että ei jaksa enää samalla tavalla pitää yhteyttä ystäviin kuin ennen. Nautin omasta rauhasta.
N28
Se on yllättänyt, että olen perinyt kaikki äitini suvun sairaudet ja vieläpä
aivan äitini kropan mallin.
Luonne on kylläkin erilainen. Äiti on kiltti ja hienotunteinen, itse olen totuuden torvi.
Nuorten naisten huomio on ollut suurin yllätys. Kun olin alle kolmekymppinen, niin saman ikäisten naisten huomion saaminen tuntui varsinaiselta urheilusuoritukselta. Nyt yli nelikymppisenä tuntuu että noita alle kolmekymppisiä naisia on suorastaan tyrkyllä.
Nättejä naisia tulee joka vuosi lisää. Aina uusi vuosikerta katseltavaksi.
M50
Se että ennen vääntyi joka asentoon ongelmitta eikä tarvinnut venytellä sitä ylläpitääkseen ja nykyään itkettää kun vähän joutuu lonkkia levittämään..
N33
Pakko jättää väljyyttä aikatauluihin, että on aikaa levätä ja palautua. Työpäivinä ei liian raskasta iltaohjelmaa, ei edes periaatteessa mukavia menoja, vaan ne viikonlopulle. Viikonloppuna ei liikaa kotitöitä tai vastaavia, koska illalla iskee väsymys. Tiivistetysti yksi asia päivässä, että jaksaa. Nuorena työpäivän jälkeen alkoi aivan kuin uusi päivä ensin harrastuksissa ja myöhemmin perheen hoitamisessa. Nykyisin ei ole enää perhevelvollisuuksia, riittää että hoidan työn ja omat kotityöt.
Yllätyin siitä, että menipäs se aika äkkiä.
Se, että en ole kasvanut aikuiseksi eli en ole sellainen, millaisena lapsena ja nuorena näin aikuiset.
Maku mieltymykset muuttuneet ja maailman monimuotoisuus auennut itselleni. Varmasti on vieläkin opittavaa maailmanmenosta.
Entinen sanonta "vanha ei oo vauhtipyörä", on konkretisoitunut. Parikymppisenä tuo nauratti.
Enää ei jaksa kiitää, eikä käydä kuin lähinnä ruokakauppareissut. Kaipaan rauhallista elämää.
Se että vartalon muutokset ei ole aiheuttaneet ollenkaan ahdistusta. Kiloja on enemmän, selluliittia löytyy, rinnat eivät enää ole yhtä terhakkaat, ja hiuksissakin puskee tyvestä jo harmaata. Ja mikään näistä asioista ei ole ainakaan toistaiseksi haitannut ollenkaan, vaan olen täysin tyytyväinen ulkonäkööni yhä.
N 40v.
Mua on hämmentänyt se etten tunne olevani sen vanhempi kuin parikymppisenäkään, mutta olen tyytyväisempi itseeni ja kaikin puolin onnellisempi kuin silloin.
N50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ei sinänsä ole yllätys, mutta asia, jota en nuorempana tullut ajatelleeksi. Jossain kohtaa miehet lakkaavat katsomasta perääsi. Ne harvat kerrat kun mies kadulla katsoo silmiin, hän kääntää katseensa nopeasti pois. Olen 45-vuotias nainen, joten ei kai tässä mitään ihmeellistä ole.
Mites te muta naiset olette asian kokeneet?En ole havainnut tällaista vaikka olen sinua vuoden vanhempi. Juhlatamineissa miehet ihailevat, lenkkivaatteissa saan mennä rauhassa.
Ihan samalla tavalla ihailemme myös lenkkivaatteissa olevaa, kunhan vuosia on kertynyt kilojen sijaan. Hyvä että valtaosa ihailijoista käyttäytyy korrektisti niin saat mennä rauhassa. Mutta älä unta näe ettetkö keräisi katseita. : )
Ihana😃! Pieni pilke silmäkulmassa pitää nuorekkaana😘
Vierailija kirjoitti:
Hiukset harvenneet olemattomiin, on kaljua päälaella ja tukka jotenkin hapertuu kasaan enemmän kuin pitenee, hampaita on n. 10 vähemmän kuin nuorena. Kävelykyky heikkoa, en jaksa kävellä kuin jotain 100m, juokseminen on kaukaista aikaa, viimeksi juoksin n. 20uotiaana, välillä näen unta juoksemisesta.. Oli terve, nyt on vain raihnainen ja ei voi keholla tehdä paljon mitään, kolotuksia ja särkyjä riittää, jäykät nivelet.. Lista on loputon, en todellakaan nuorena tajunnut miten huonossa kunnossa olen 50vuotiaana. Tosin en uskonut edes eläväni näin vanhaksi.
Tuo nyt ei le ihan normaalia, edes 70 vuotiaalle.
Sairauksia, ryyppyä, tai itsestä huolehtiminen jääny muute vaa kokonaan .
Se, että näkökyvystä on jäljellä ehkä 5%. Nuorena näki kaikki elikot metsänkin puolelta hämärässä, nyt näkee hädin tuskin tietä.
Hiukset harvenneet olemattomiin, on kaljua päälaella ja tukka jotenkin hapertuu kasaan enemmän kuin pitenee, hampaita on n. 10 vähemmän kuin nuorena. Kävelykyky heikkoa, en jaksa kävellä kuin jotain 100m, juokseminen on kaukaista aikaa, viimeksi juoksin n. 20uotiaana, välillä näen unta juoksemisesta.. Oli terve, nyt on vain raihnainen ja ei voi keholla tehdä paljon mitään, kolotuksia ja särkyjä riittää, jäykät nivelet.. Lista on loputon, en todellakaan nuorena tajunnut miten huonossa kunnossa olen 50vuotiaana. Tosin en uskonut edes eläväni näin vanhaksi.