Mikä on ollut itsellesi suurin yllätys siinä, kun ikää on tullut lisää?
Kommentit (1417)
Luulin, että jossain vaiheessa mustakin tulee itsevarma aikuinen - olin väärässä.
Aika menee kyllä koko ajan nopeammin, kohta se on tämä elämä lusittu.
Kuinka minusta, itsepäisestä pässistä on kehkeytynyt lauhkea lammas..? Sitä ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Se että miten eri ihminen peilistä näkyy kun kokee olevansa- itse tunnen itseni 30 vuotiaaksi, peilistä näkyy äitini ( kalenteri ikäni on 46 ) Aamuisin ei ole kolotuksia, eikä sinänsä mitään vanhuuden oireita vielä ole.
Kreikkalaisilla oli kaksi eri aikakäsitystä, kronos ja kairos https://dobetter.esade.edu/en/time-kronos-kairos, itse pyrin elämään kairos aikaa niin paljon kuin mahdollista.
Otin joskus puhelimella kuvan äidistäni, hän on 78-vuotias. Hän sanoi, että poista heti se, näytän ihan äidiltäni! Hänen äitinsä kuoli 85-vuotiaana.
Nuorempana tuli stressattua ihan liikaa ja turhastakin. Nyt vanhempana en ota paineita oikein mistään. Rennompi olo.
Itse en huomaa vanhentumista.Ympäristö kylläkin !
Siitä on jo aikaa kun rupesin ihmettelemään miten nuorilta pojat näyttävät armeijan kamppeissa. Ihan lapsilta nykyään.
Rahaa alkaa jäämään näppeihin, vaikka kuinka kuluttaa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä on jo aikaa kun rupesin ihmettelemään miten nuorilta pojat näyttävät armeijan kamppeissa. Ihan lapsilta nykyään.
Sama. Toinen porukka joka vaan nuortuu, on lääkärit. Miten ne niin nuorina on jo lääkäreinä?
Se yllätti, että kun ikää on yli 50 ei enää jaksa välittää siitä, että ikää on yli 50.
Olen alkanut juttelemaan kukilleni, ne kukoistavat hyvin.
Miten oman ikäluokkani edustajat näyttävät tv:ssä niin kauhean vanhoilta?! 😂
Se kun tämmöisenä vajaana nelikymppisenä saatan ihastua katselemaan jotain parikymppistä komistusta, mutta samalla hetkellä tunnen itseni ihan mummoksi hänen rinnallaan, varsinaiseksi namutädiksi, joten katson paremmaksi tyytyä vain ihailemaan kaukaa nuorta komeutta
Vierailija kirjoitti:
Vähän toisenlainen silmien avaus täällä. :D
En muista mitä leffoja tuossa kesän aikana kattelin. Tein huomion, että onpas leffoissa nykyään komeita vanhempia miehiä.
Meni pari päivää, kun älysin, että saman ikäsiähän tässä ollaan.
Että nuorena oli nätti eikä olisi tarvinnut meikata. Nyt kun ei enää ole nätti pitäisi vissiin meikata, mutta ei jaksa. Turhan työlästä puuhaa.
Se, että uuden oppimiseen menee enemmän aikaa kuin nuorena.
Nuorena tykkäsin vanhemmista miehistä, nyt sitten keski-ikäisenä itseäni nuoremmista, enää ei vanhat papparaiset houkuta varsinkaan kun heidän mieskuntosa tuntuu lopahtavan jo neljänkympin korvilla.t.puumatäti
Vierailija kirjoitti:
Juu, olen ihan säikähtänyt miten kauneus/komeus on katoavaista. Vasta olivat nuoria ja nyt harmaita papparaisia ja muoreja. Niinkuin on itsekin. Omaa ikää on jotenkin vaikeampi hahmottaa.
Jos nuorempana tuli vähän rasvaa six-packin päälle, tuli treenattua lisää ja lisää kunnes taas vatsalihakset erottui.
Nyt ei huoleta yhtään kun ei vatsalihaksia näy.
Totta! Tuon takia päivässä ei tunnit riitä kun kaiken tekeminen on niin h i d a s t a.