Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syitä, miksi Helsingissä ei enää huvita käydä

Vierailija
29.08.2022 |

Hesarin mielipidekirjoituksessa ja kommenteissa tulee esille yksi merkittävä seikka: liikene. Helsingin liikennejärjestelyt ovat nykyään sellaiset että siellä on vieraspaikkakuntalaisen liki mahdotonta ajaa. Etenkin talvella kun kaistamerkinnät ym. ei näy.
Juna on kallis, bussivuorot huonoja. En vaan käy enää.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009031286.html

Kommentit (576)

Vierailija
301/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullu liikenne, autot, ratikat, bussit,pyörät, sähköpotkulaudat jne. Liikaa ihmisiä. Likaista. Meluista. Rumaa.

Olen ikäni asunut pikkukaupungissa enkä koskaan onneksi kerrostalossa ja olen 23 -vuotiaasta asunut omistusasunnossa. Olen nyt varakas, koska olen ollut velaton yli 20 vuotta.

Käyn mielelläni kaupunkilomalla mutta Helsinki on synkkä, ruma ja tarjonnallaan huono, lennän mieluummin Tukholmaan, Köpikseen, Lontooseen tai vaikkapa Prahaan kun haluan lomailla. Lentoja saan niin edullisesti, kun osaa ostaa, ettei matkakulut ole paljoa Helsingin matkaa kalliimmat ja rahoilleen saa vastinetta.

Juntilla jää elämä elämättä, kun asuu ikänsä pikkukaupungissa. Koskaan ei lomareissulta saa samaa fiilistä, kuin oikeasti jossain eläessä. 

Tämän älykkäämmät toki tietävätkin.

Vierailija
302/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hullu liikenne, autot, ratikat, bussit,pyörät, sähköpotkulaudat jne. Liikaa ihmisiä. Likaista. Meluista. Rumaa.

Olen ikäni asunut pikkukaupungissa enkä koskaan onneksi kerrostalossa ja olen 23 -vuotiaasta asunut omistusasunnossa. Olen nyt varakas, koska olen ollut velaton yli 20 vuotta.

Käyn mielelläni kaupunkilomalla mutta Helsinki on synkkä, ruma ja tarjonnallaan huono, lennän mieluummin Tukholmaan, Köpikseen, Lontooseen tai vaikkapa Prahaan kun haluan lomailla. Lentoja saan niin edullisesti, kun osaa ostaa, ettei matkakulut ole paljoa Helsingin matkaa kalliimmat ja rahoilleen saa vastinetta.

Kyllä Tukholmassakin on likaista, mieluista ja monenlaista kansallisuutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntilla jää elämä elämättä, kun asuu ikänsä pikkukaupungissa.

Tämän osuvampaa kuvausta helsinkiläisestä on vaikea keksiä.

Vierailija
304/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juntilla jää elämä elämättä, kun asuu ikänsä pikkukaupungissa. Koskaan ei lomareissulta saa samaa fiilistä, kuin oikeasti jossain eläessä. 

Upea fiilis asua pikkupaikkakunnalla. Ihmiset paljo mielenkiintoisempia ja aina sattuu ja tapahtuu. Isossa kaupungissa kukaan ei puhu, ollaan törkeitä ja kiireisiä, ei ehditä tehdä mitään mukavaa.

Vierailija
305/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylyjä ihmisiä. Kadulla, kaupassa, tosi monessa paikassa. Jotenkin aistii sellaisen ihmeellisen ylpistyneen kulttuurin missä kuvitellaan olevan jotain maailmanluokan kansalaisia, vaikka oikeasti Helsinki on ihan takapajula ja me kaikki vaan niitä persjalkaisia suomijuntteja.

Suuremmassa kaupungissa ihmiset ovat aina vähän epäsosiaalisempia ja ylpeämpiä, ei siitä kannata omaa maalaista heikkoa itsetuntoaan enempää hajoittaa. ;)

Vierailija
306/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä kerjäläisistä.

Vierailija
307/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Upea fiilis asua pikkupaikkakunnalla. Ihmiset paljo mielenkiintoisempia ja aina sattuu ja tapahtuu. Isossa kaupungissa kukaan ei puhu, ollaan törkeitä ja kiireisiä, ei ehditä tehdä mitään mukavaa.

No sehän on mainiota. Epäilen, ettei ketään helsinkiläistä haittaa sinun "mielenkiintoinen" elämäsi. ;)

Vierailija
308/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennevälineissä ei myydä lippuja. Pitäisi erikseen ottaa selvää että mistä, miten, kuinka paljon, mihin tämä käy yms. Kun ette halua turisteja, niin ei sitten.

Kun kaikki halutaan nykyään siirtää älypuhelimille ja kytätä ihmisten liikkeitä.

Vierailija
309/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä kauhea hinku ihmisillä on nykyään päästä ajamaan autolla Helsingin keskustaan? Jo 80-90-luvulla, kun kehyskunnista tultiin viikonloppuisin shoppailemaan Helsinkiin kuljettiin sinne julkisilla, junalla tai bussilla juuri sen takia, että autoilu ja pysäköinti keskustassa oli hankalaa. Nykykeskustelussa aina nostetaan esiin, että pakko päästä autolla kaupan eteen, vaikka eihän asemalta kaupoille ole pitkä matka. Toki nykyään useimmat ketjuliikkeet löytyy myös ostoskeskuksista, joten autoilijat luonnollisesti suuntaavat sinne.

Vierailija
310/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan Hämeentien sulkeminen henkilöautoilta ideologinen päätös?

Käytännäss' KAIKKI Stadissa tehdyt tälläiset päätökset ovat ideologisia!

Vierailija
311/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen liikenne toimii Helsingissä oikein hyvin ja applikaatiosta näkee reitit ja voi ostaa liput. Omalla autollakin olen päässyt ihan ok vaika pysäköinti onkin kallista. Helsingissä on hieman suurempi valikoima kaupoissa joten sekin on mukavaa. Ainoa haittapuoli on ihmiset kuten tässäkin ketjussa huomaa. Harvassa paikassa olen törmmännyt vastaavaan kollektiiviseen tylyyteen. Lisäksi ärsyttää periaatteesta kun palvelua ei saa suomeksi. Viimeksi en saanut hotelliaamupalla allergiaani selvitettyä kun henkilökunta ei ymmärtänyt riittävästi suomea tai englantia.

Vierailija
312/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on periaatteessa ihan mukava kaupunki, jos vaan niitä ihmisiä ei olisi siellä lainkaan. Lähes kaikki paikat siellä ovat myös viimeisen viiden vuoden aikana ählämisöityneet niin pahasti, että etenkin keskusta-alueella tuntuu todella turvattomalta liikkua :/

Vierailija
313/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä kauhea hinku ihmisillä on nykyään päästä ajamaan autolla Helsingin keskustaan? Jo 80-90-luvulla, kun kehyskunnista tultiin viikonloppuisin shoppailemaan Helsinkiin kuljettiin sinne julkisilla, junalla tai bussilla juuri sen takia, että autoilu ja pysäköinti keskustassa oli hankalaa. Nykykeskustelussa aina nostetaan esiin, että pakko päästä autolla kaupan eteen, vaikka eihän asemalta kaupoille ole pitkä matka. Toki nykyään useimmat ketjuliikkeet löytyy myös ostoskeskuksista, joten autoilijat luonnollisesti suuntaavat sinne.

Tämä logiikka toimii sinkulla, joka ei elä ruuhkavuosia. Mutta kun on perhettä ja illat kiinni lasten tai omissa harrastuksissa, niin kaupassa käydään 1-2 kertaa viikossa. Ruokakassia on sen verran että just jaksaa roudata ne ostoskärryllä autolle.

Vierailija
314/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä pitäisi tulla Helsinkiin jos se ei miellytä?

Vierailija
315/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metro. Se on saatanasta.

Vierailija
316/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on periaatteessa ihan mukava kaupunki, jos vaan niitä ihmisiä ei olisi siellä lainkaan. Lähes kaikki paikat siellä ovat myös viimeisen viiden vuoden aikana ählämisöityneet niin pahasti, että etenkin keskusta-alueella tuntuu todella turvattomalta liikkua :/

Siitä taitaa olla seitsemisen vuotta kun perusporvarihallitus toi ne 35 000. Ei niiden määrä minusta ole lisääntynyt sen jälkeen.

Vierailija
317/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskusta on jatkuva rakennustyömaa. Se on suorastaan kuin joku kaivos. Sitten pakenet sitä meteliä johonkin puolisuljettuun Forumiin. Hienoa.

Vierailija
318/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassahan ei oikeastaan ole muuta kuin ravintolat. Kaikki muu löytyy muualtakin ja parempien kulkuyhteyksien päässä. Jos ei elä elämänvaihetta, että notkuu illat kahviloissa, viikonloput baarissa ja elää jollain wolttisafkalla, niin en näe kyllä mitään syytä asua Helsingin keskustassa. Etenkään kun siellä joutuisi asumaan sitten jossain koirankoppia vain hieman isommassa betonilaatikossa.

Vierailija
319/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset Helsingissä, savitapit kotikulmillansa. Hyvä niin, pidetään tilanne tällaisena. Turhaa teidän on navetasta käsin arvostella Stadin touhuja.

Huh huh.

Vierailija
320/576 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluan nähdä ulkomaalaisia, menen mieluummin ulkomaille kuin Helsinkiin. Verorahoilla eläviä sosiaalipummeja puolet ei kantaväestöstä.