Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä, miksi Helsingissä ei enää huvita käydä

Vierailija
29.08.2022 |

Hesarin mielipidekirjoituksessa ja kommenteissa tulee esille yksi merkittävä seikka: liikene. Helsingin liikennejärjestelyt ovat nykyään sellaiset että siellä on vieraspaikkakuntalaisen liki mahdotonta ajaa. Etenkin talvella kun kaistamerkinnät ym. ei näy.
Juna on kallis, bussivuorot huonoja. En vaan käy enää.

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009031286.html

Kommentit (576)

Vierailija
1/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperekin on mennyt hankalammaksi ratikoiden ym. muutosten myötä. Ei toki yhtä paha kuin Hesa.

Vierailija
2/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan Hämeentien sulkeminen henkilöautoilta ideologinen päätös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennevälineissä ei myydä lippuja. Pitäisi erikseen ottaa selvää että mistä, miten, kuinka paljon, mihin tämä käy yms. Kun ette halua turisteja, niin ei sitten.

Vierailija
4/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yöbussit katosivat jonnekin korona-aikana. Ennen kävin Helsingissä viihdereissuilla ja tulin yöbussilla takaisin Turkuun.

Nykyisin menee vain joku yksi kallis vuoro ja matka-aika 3 h! Ei kiitos.

Vierailija
5/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon mielipidekirjoitukseen sanoisin, että nimenomaan tuolla tavalla kannattaa tulla julkisilla keskustaan. Auto on vain muiden edessä, ja perillä parkkipaikkaa et saa mistään.

Autolla pääsee sen sijaan hyvin, jos on valmis maksamaan 6e/h parkkihallipaikasta. Niitä on ympäri keskustaa ja paikka löytyy satavarmasti.

Paikallinen

Vierailija
6/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on HSL kuukausilippu mutta matkustaminen kaupungin sisällä on hidasta. Jos en saisi tätä opiskelijahintaan, en katsoisi sen olevan hinnan (n 60e) arvoinen, koska sinänsä lyhyet matkat ovat niin aikaavieviä ja sisältävät monia vaihtoja.

Vierailija
7/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikennevälineissä ei myydä lippuja. Pitäisi erikseen ottaa selvää että mistä, miten, kuinka paljon, mihin tämä käy yms. Kun ette halua turisteja, niin ei sitten.

Osaat näköjään käyttää nettiä. Osaisit kyllä hoitaa koko ongelmasi muutamassa minuutissa, mutta päätit nyt sitten heittäytyä lapseksi.

Vierailija
8/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu liikenne, autot, ratikat, bussit,pyörät, sähköpotkulaudat jne. Liikaa ihmisiä. Likaista. Meluista. Rumaa.

Vierailija
9/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on tosiaan ihan typerää. Esim. Turun seudun Fölissä voi maksaa bussissa pankkikortilla ja käteisellä, vaihtoaikakin 2 h. Ei vyöhykkeitä. Voi mennä samalla lipulla vaikka Tarvasjoelta Naantaliin.

Vierailija
10/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin hesassa käymisen 2000-luvun alussa, kun alkoi olemaan turhan paljon ulkomaalaisia minun makuuni. Nythän se on jo kuin joku pikku-Afrikka.

#eikoskaanenää

Nämä liikenne- ja muut kannat ymmärrän, mutta jos sinun ongelmasi on se, että on paljon ulkomaalaisia niin onkin parempi että pysyt siellä Putaalla.

Vierailija
11/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te sieltä tarvitsette?

Minä asun Helsingissä ja olen käynyt keskustassa viimeksi, hmm, vuosi sitten tyhy-päivän yhteydessä.

Vierailija
12/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin hesassa käymisen 2000-luvun alussa, kun alkoi olemaan turhan paljon ulkomaalaisia minun makuuni. Nythän se on jo kuin joku pikku-Afrikka.

#eikoskaanenää

Mielummin minä olen ulkomaalaisten parissa kuin tuollaisten takakylien rasistien kanssa. Joten toivotaan että tuo eikoskaanenää pätee. 

Vierailija
13/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen oloni turvallisemmaksi yöllä itä-berliinissä kuin tikkurilassa tai steissillä.

Vierailija
14/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen oloni turvallisemmaksi yöllä itä-berliinissä kuin tikkurilassa tai steissillä.

Missä päin Itä-Berliini?

Vierailija
15/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohon mielipidekirjoitukseen sanoisin, että nimenomaan tuolla tavalla kannattaa tulla julkisilla keskustaan. Auto on vain muiden edessä, ja perillä parkkipaikkaa et saa mistään.

Minä taas en keksi enää mitään syytä tulla helsingin keskustaan millään kulkupelillä.

Vielä viime vuosituhannen puolella työpaikkakin oli ihan ydinkeskustassa josta löytyivät melkein kaikki alihankkijat ja asiakasyrityksetkin.

Nyt olen kätevästi töissä Espoossa jossa asun enkä ole enää vuosikymmeneen käynyt kertaakaan Helsingin keskustassa työasioilla. Kaikki firmat ovat muuttaneet jonnekin kehille jonne pääsee autolla vaivatta suoraan ilmaiseen parkkiruutuun oven eteen.

Verkkokaupan kasvun myötä kaikki ne keskustassa sijainneet erikoisliikkeetkin ovat muuttuneet merkityksettömiksi. Elokuvat tulee katsottua 65" OLED-näytöstä omassa olohuoneessa tai viereisen ostarin Finkinossa.

Keskustassa on enää Tavastia ja muutama teatteri joissa tulee käytyä muutama kerta vuodessa mutta metron jälkeen julkinen liikenne Espooseen muuttui niin surkeaksi että ajan auton parkkihalliin ja pärjäiden illan jäävedellä. Pitäkää 8€ lötkö 0,4l tuoppinne vetistä hanakaljaa.

Vierailija
16/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaat näköjään käyttää nettiä. Osaisit kyllä hoitaa koko ongelmasi muutamassa minuutissa, mutta päätit nyt sitten heittäytyä lapseksi.

Ne ylimääräiset minuutit menee joka kerta kun etsit lippuautomaattia tai R-kioskia. Viimeksi Leppävaarassa se automaatti ei edes toiminut.

Miten voi olla noin hankalaa hommata vaikka lähimaksumahdollisuus kulkuneuvoihin, niin kuin muualla on.

Vierailija
17/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu liikenne, autot, ratikat, bussit,pyörät, sähköpotkulaudat jne. Liikaa ihmisiä. Likaista. Meluista. Rumaa.

Olen ikäni asunut pikkukaupungissa enkä koskaan onneksi kerrostalossa ja olen 23 -vuotiaasta asunut omistusasunnossa. Olen nyt varakas, koska olen ollut velaton yli 20 vuotta.

Käyn mielelläni kaupunkilomalla mutta Helsinki on synkkä, ruma ja tarjonnallaan huono, lennän mieluummin Tukholmaan, Köpikseen, Lontooseen tai vaikkapa Prahaan kun haluan lomailla. Lentoja saan niin edullisesti, kun osaa ostaa, ettei matkakulut ole paljoa Helsingin matkaa kalliimmat ja rahoilleen saa vastinetta.

Vierailija
18/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivälle uusi avaus siitä, miten Helsinkiin ei pääse autolla ja siellä on ulkomaalaisia. 

Vierailija
19/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Ehkä on parempi vaan pysyä kotona, jos on noin vaikeaa...

Vierailija
20/576 |
29.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajaa auton siihen Kisahallin parkkiin ja jatkaa matkaa julkisilla. Mitään järkeä lähteä autolla ytimeen, koska siellä ei ole parkkipaikkoja ja liikenne voi olla kaoottista kokemattomalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi