Lapsi ei ole minulle tärkein
Olen sanonut tämän parille ihmiselle, molemmat haukkuivat pystyyn. Lapsi tehtiin yhteisymmärryksessä, mutta mies muuttui ja oli poissa raskauden aikana niin paljon, että en koe kiintymystä lapseenkaan. Toivoisin, että lasta ei olisi, ja voisin etsiä paremman miehen kumppaniksi ja isäksi, tai olla vaikka yksin ja keskittyä työntekoon. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Miten olette ratkaisseet tilanteen tai selvinneet? Onko lapsi pilannut elämänne, oletteko pystyneet rakastamaan sitä toisesta vanhemmasta huolimatta?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna adoptioon, jos on noin vaikeata.
En voi. Isä haluaa lapsen huoltajuuden. Vaikka hänellä ei ole siihen kunnollisia edellytyksiä, kuten olemaan läsnä raskaudenkaan aikana. Pelkään lapsen puolesta, millainen hänestä tulee, jos kasvaa isän kanssa.
Jos isässä ei ole muuta "vikaa" kuin se että jätti sinut raskauden aikana niin mee hoitoon oikeesti.
Ei kuulosta muutenkaan terveeltä että hyljeksit lasta hänen isänsä vuoksi. Siihenkin on saatavilla apua.
Voi olla lapselle parempi elää isänsä kanssa tai vaihtoehtoisesti huostassa mutta koska lapsesi ei ole sinulle tärkeintä niin et hae apua etkä anna mahdollusuutta parempaan elämään jossain muualla?!
Missä todellisuudessa on ok huijata nainen raskaaksi ja jättää tämä, ja sitten syyllistää naista siitä, ettei hän rakasta lasta? Miten huijaaminen eroaa esimerkiksi raiskaamisesta? Miksi äiti on se, joka ohjataan hoitoon, kun isä pettää ja jättää perheensä? Tämä maailma on täysin sekaisin.
Jos lapsi on oikeasti hankittu yhteisymmärryksessä tai jopa mies sitä enemmän halunnut, niin on kyllä alhainen olento, jos ei pysty parisuhteeseen tuollaisen elämää mullistavan päätöksen jälkeen edes yhdeksää kuukautta. Miksi mies on halunnut lapsen ihmisen kanssa, josta ei pidä ja jonka haluaa jättää noin nopeasti? Tyyppihän on käyttänyt ap:tä vuokrakohtuna, joten hyvin ymmärrettävää, että hänellä on huijattu ja hyväksikäytetty olo.
Jos mies haluaa lapsen huoltajuuden, ehkä se on silti parasta hänelle antaa ja ap voi jatkaa elämäänsä vaikka olematta lapseen yhteydessä, jos niin haluaa. Elatusmaksuilta ei kyllä välty. Lapsi varmasti huomaa vanhemman katkeruuden, sen että ei ole toivottu eikä tärkeä ja kärsii siitä jollain tapaa koko elämänsä, joten vanhemmaksi pakottautuminen on hiukan huono idea.
Toivottavasti asiat ratkeavat ap!
Se että mies haluaa lapsen ei tee hänestä hyvää isää. Hänellä on ongelmia. Ei vähäisimpänä impulsiivisuus ja asioiden haluaminen, sitten niiden hylkääminen..
Ap
Mikä oikeus tuolla miehellä on muka lapsen huoltajuuteen?! Tuollainen ilmainen vuokrakohtu-käytäntö ei voi olla lainmukaista. Jos äiti haluaa antaa lapsen adoptioon, niin se onnistuu.
Isä, joka siis teeskenteli haluavansa perheen, mutta haluaakin vaan lapsen, tulee tekemään ap:n elämästä seuraavat 18 vuotta yhtä helvettiä. Lastensuojelun tätit vaan tulevat paapomaan tuollaista muka osallistuvaa isää ja äidistä leivotaan se ongelmainen, joka huonossa tapauksessa menettää oikeuden olla lähivanhempi ja laitetaan maksajaksi. Tuollaisille sioille löytyis ennemmin paikka saunan takaa kuin olla lapsen huoltaja. Ap, mieti juristin kanssa tarkkaan, mitä teet! Ihan oikeasti.
Ootkohan sä ollu yhdessä mun eksän kanssa, oli just tommonen, olisin voinu kuvailla just noin🧐 Sulla on ap kyllä tosi hankala tilanne. Nyt on varmaan päällimmäisenä tunteena viha, mutta pohdi asioita. Ehkä hieman välitätkin lapsesta, jos epäilet miehen kykyjä kasvattajana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehesi teki sinua kohtaan väärin ja tarvitsisi terapiaa. ei ole ihan oikein ensin tekemällä tehdä lasta, sitten pettää ja erota. saisitko lastasi enemmän miehen hoitoon, että saisit aikaa enemmän etsiä parempaa miestä. ottaisiko miehen vanhemmat vaikka lasta viikonloppuisin. ei sinulla ole mikään velvollisuus kasvattaa ex-miehesi lasta loputtomiin oman elämäsi kustannuksella.
Kiitos, olet ensimmäinen ihminen joka näkee minun puoleni eikä yritä syyllistää minua miehen teosta, joka oli omastakin mielestä aivan järkyttävä. Periaatteessa voin luopua lapsesta kyllä, pelkään vaan että joudun sitten maksumieheksi tai lapsi tulee kummittelemaan elämääni muuten.
Sinä tässä enemmän väärin teet, omaa lastasi kohtaan. Kyllä, sinä maksat elarit joka tapauksessa, tai sitten ne peritään ulosoton kauttaa.
Tekeekö raiskattukin nainen väärin hylätessään raiskauksesta alkunsa saaneen lapsen? Miten tilanne eroaa siitä, että lapsi on saanut alkunsa huijauksesta?
Lopeta jo. Sä olet itse valinnut tehdä lapsen.
Perheeseen, läsnäolevan puolison kanssa. Ei kukaan odota työntekijänkään tekevän muita hommia kuin niitä, mitä on työsopimuksessa sovittu. Jos sopimus muuttuu, niin muuttuu palkkakin, tai työntekijä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on minun vikani, jos mies petti ja jätti suunnitelmista ja lupauksista huolimatta? Oli korkeakoulutettu, suomalainen mies, ja hän nimenomaan halusi lapsen.
T ap
Trauma voi aiheuttaa kiintymishäiriön. Kyllä se siirtyy lapseenkin kun ei saa äidistään irti mitään. Enempää ei kannata hankkia.
Ok, onko miehellä siis tämä kun hylkää raskaana olevan puolisonsa? Suosittelisinko hänelle terapiaa?
Ap
Nyt oli puhe sinusta: sinun ja lapsesi suhteesta. Parisuhteet ei aina kestä, se täytyy hyväksyä.
Puhe oli isän hylkäämisestä raskauden aikana ja sen seurauksena syntyneestä inhosta lasta kohtaan. Lapsi ei ole vain minun, vaan puoliksi myös kyseisen miehen. Missä miehen vastuu perheestä?
Provotkin joskus pöyristyttävät kuin olisi kyse oikeasta asiasta. Siltä pohjalta sanon, että olet oksettava. Anna lapsi pois, hänen kuuluu saada olla rakastettu ja hyväksytty.
Myös äidin kuuluu olla rakastettu ja hyväksytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna adoptioon, jos on noin vaikeata.
En voi. Isä haluaa lapsen huoltajuuden. Vaikka hänellä ei ole siihen kunnollisia edellytyksiä, kuten olemaan läsnä raskaudenkaan aikana. Pelkään lapsen puolesta, millainen hänestä tulee, jos kasvaa isän kanssa.
Jos isässä ei ole muuta "vikaa" kuin se että jätti sinut raskauden aikana niin mee hoitoon oikeesti.
Ei kuulosta muutenkaan terveeltä että hyljeksit lasta hänen isänsä vuoksi. Siihenkin on saatavilla apua.
Voi olla lapselle parempi elää isänsä kanssa tai vaihtoehtoisesti huostassa mutta koska lapsesi ei ole sinulle tärkeintä niin et hae apua etkä anna mahdollusuutta parempaan elämään jossain muualla?!
Missä todellisuudessa on ok huijata nainen raskaaksi ja jättää tämä, ja sitten syyllistää naista siitä, ettei hän rakasta lasta? Miten huijaaminen eroaa esimerkiksi raiskaamisesta? Miksi äiti on se, joka ohjataan hoitoon, kun isä pettää ja jättää perheensä? Tämä maailma on täysin sekaisin.
Jos lapsi on oikeasti hankittu yhteisymmärryksessä tai jopa mies sitä enemmän halunnut, niin on kyllä alhainen olento, jos ei pysty parisuhteeseen tuollaisen elämää mullistavan päätöksen jälkeen edes yhdeksää kuukautta. Miksi mies on halunnut lapsen ihmisen kanssa, josta ei pidä ja jonka haluaa jättää noin nopeasti? Tyyppihän on käyttänyt ap:tä vuokrakohtuna, joten hyvin ymmärrettävää, että hänellä on huijattu ja hyväksikäytetty olo.
Jos mies haluaa lapsen huoltajuuden, ehkä se on silti parasta hänelle antaa ja ap voi jatkaa elämäänsä vaikka olematta lapseen yhteydessä, jos niin haluaa. Elatusmaksuilta ei kyllä välty. Lapsi varmasti huomaa vanhemman katkeruuden, sen että ei ole toivottu eikä tärkeä ja kärsii siitä jollain tapaa koko elämänsä, joten vanhemmaksi pakottautuminen on hiukan huono idea.
Toivottavasti asiat ratkeavat ap!
Alhainen on se termi, mikä on itselläkin pyörinyt mielessä.. Kaikesta samoilla linjoilla kanssasi ja tuo lapsen hylkääminen kurjuuteen isän kanssa on kyllä oikeasti yksi vaihtoehto, niin huono kuin se tässä huonojen vaihtoehtojen joukossa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Ootkohan sä ollu yhdessä mun eksän kanssa, oli just tommonen, olisin voinu kuvailla just noin🧐 Sulla on ap kyllä tosi hankala tilanne. Nyt on varmaan päällimmäisenä tunteena viha, mutta pohdi asioita. Ehkä hieman välitätkin lapsesta, jos epäilet miehen kykyjä kasvattajana.
Totta kai, onhan se minunkin jälkeläiseni, eikä pelkästään miehen klooni.. Jos olisi, ei tässä olisi kysettäkään mitä tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan, kun tuli mieleen adoptiosta
Oletteko ap naimisissa? Silloin lapselle tulee isä merkittyä automaattisesti, muutoin isän pitää tunnustaa lapsi. Jos näin ei tehdä, niin äiti on ainoa huoltaja ja adoptio voisi onnistua.
Vierailija kirjoitti:
Miehet panevat vaikka ilman kortsua vaikkeivat lasta halua ja naiset synnyttävät lisää ja lisää vaikka maapallo on jo täynnä...
Pelkkiä vaistojemme orjuuttamia elukoita me olemme kaikki tyynni.
Kukaan ei käske naisia tekemään lapsia tuollaisten miesten kanssa. Jos ei halua lapsia ja suorastaan inhoaa niitä niin kannattaa itsekin huolehtia ehkäisystä jos miehet ei sitä teekään. Raiskausten uhrit on tietysti eri asia mutta heilläkin on mahdollisuus aborttiin.
Mieti millainen lapsestasi kasvaa kun molemmat vanhemmat ovat hänet hylänneet. Olet jo pilannut hänen elämänsä; hän ei ole valinnut syntyä sinun ja miehesi lapseksi. Mutta ainahan voit tappaa hänet. Sitten ongelma on ratkaistu ja vastuusi siitä IHMISESTÄ päättyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miehesi teki sinua kohtaan väärin ja tarvitsisi terapiaa. ei ole ihan oikein ensin tekemällä tehdä lasta, sitten pettää ja erota. saisitko lastasi enemmän miehen hoitoon, että saisit aikaa enemmän etsiä parempaa miestä. ottaisiko miehen vanhemmat vaikka lasta viikonloppuisin. ei sinulla ole mikään velvollisuus kasvattaa ex-miehesi lasta loputtomiin oman elämäsi kustannuksella.
Kiitos, olet ensimmäinen ihminen joka näkee minun puoleni eikä yritä syyllistää minua miehen teosta, joka oli omastakin mielestä aivan järkyttävä. Periaatteessa voin luopua lapsesta kyllä, pelkään vaan että joudun sitten maksumieheksi tai lapsi tulee kummittelemaan elämääni muuten.
Sinä tässä enemmän väärin teet, omaa lastasi kohtaan. Kyllä, sinä maksat elarit joka tapauksessa, tai sitten ne peritään ulosoton kauttaa.
Tekeekö raiskattukin nainen väärin hylätessään raiskauksesta alkunsa saaneen lapsen? Miten tilanne eroaa siitä, että lapsi on saanut alkunsa huijauksesta?
Perheeseen, läsnäolevan puolison kanssa. Ei kukaan odota työntekijänkään tekevän muita hommia kuin niitä, mitä on työsopimuksessa sovittu. Jos sopimus muuttuu, niin muuttuu palkkakin, tai työntekijä lähtee.
No mutta tässä tapauksessa se "työnantaja" on se lapsi, eikä hän pyytänyt syntyä. Jollet ymmärtänyt mihin sitoudut, miten pitkäksi aikaa ja millaisilla ehdoilla, turha sitä on miehenkään syyksi täysin laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ap naimisissa? Silloin lapselle tulee isä merkittyä automaattisesti, muutoin isän pitää tunnustaa lapsi. Jos näin ei tehdä, niin äiti on ainoa huoltaja ja adoptio voisi onnistua.
Ei olla naimisissa, tarkoitus oli mennä. Neuvolassa on kuitenkin hänen tietonsa, joten ei tulisi joka tapauksessa onnistumaan tuollainen temppu.
Vierailija kirjoitti:
Mieti millainen lapsestasi kasvaa kun molemmat vanhemmat ovat hänet hylänneet. Olet jo pilannut hänen elämänsä; hän ei ole valinnut syntyä sinun ja miehesi lapseksi. Mutta ainahan voit tappaa hänet. Sitten ongelma on ratkaistu ja vastuusi siitä IHMISESTÄ päättyy.
Niin siis mies on petoksellaan pilannut minun ja lapsen elämät. Lapsihan sitä ei toki tule tietämään, jos ei esimerkiksi koskaan minua tapaa, mitä nyt kantaa raskaustraumaa hylkäämisestä itkevästä äidistä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta tässä tapauksessa se "työnantaja" on se lapsi, eikä hän pyytänyt syntyä. Jollet ymmärtänyt mihin sitoudut, miten pitkäksi aikaa ja millaisilla ehdoilla, turha sitä on miehenkään syyksi täysin laittaa.
Ei pyytänyt ei, vaan mies pyysi lasta syntymään. Minun ehtoihini kuului kokonainen perhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko ap naimisissa? Silloin lapselle tulee isä merkittyä automaattisesti, muutoin isän pitää tunnustaa lapsi. Jos näin ei tehdä, niin äiti on ainoa huoltaja ja adoptio voisi onnistua.Ei olla naimisissa, tarkoitus oli mennä. Neuvolassa on kuitenkin hänen tietonsa, joten ei tulisi joka tapauksessa onnistumaan tuollainen temppu.
Ei sillä ole väliä, vaikka neuvolassa on siittäjän tiedot. Tämä on myös juridinen asia koska ette ole naimisissa. Onko isyys jo tunnustettu? Jos ei, niin asia on sinun päätettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä on minun vikani, jos mies petti ja jätti suunnitelmista ja lupauksista huolimatta? Oli korkeakoulutettu, suomalainen mies, ja hän nimenomaan halusi lapsen.
T ap
Trauma voi aiheuttaa kiintymishäiriön. Kyllä se siirtyy lapseenkin kun ei saa äidistään irti mitään. Enempää ei kannata hankkia.
Ok, onko miehellä siis tämä kun hylkää raskaana olevan puolisonsa? Suosittelisinko hänelle terapiaa?
Ap
Nyt oli puhe sinusta: sinun ja lapsesi suhteesta. Parisuhteet ei aina kestä, se täytyy hyväksyä.
Puhe oli isän hylkäämisestä raskauden aikana ja sen seurauksena syntyneestä inhosta lasta kohtaan. Lapsi ei ole vain minun, vaan puoliksi myös kyseisen miehen. Missä miehen vastuu perheestä?
Se ei ole lapsen syy, että sen isä ei ollut haluamasi kaltainen mies. Ihmiset eroaa, siinä ei ole mitään kummallista, siitä pitää vaan päästä irti. Oletko hakenut apua esim. perheneuvolasta?
Miksi kasvattaisin miehen lasta, joka valehteli, hylkäsi ja petti? Haluatko sinä kasvattaa sellaisen ihmisen perimää, ansaitseeko sellainen ihminen mielestäsi lisääntyä? Tarvitseeko maailma lisää selliasta perimää?
Entä miksi tuhlaisin verovaroja huonon miehen sotkujen siivoamiseen? Niille lienee parempaakin käyttöä.
Onko Äitihullu mennyt lisääntymään vielä vanhoilla päivillään?! On niin tutun kajahtanutta tekstiä...
Provotkin joskus pöyristyttävät kuin olisi kyse oikeasta asiasta. Siltä pohjalta sanon, että olet oksettava. Anna lapsi pois, hänen kuuluu saada olla rakastettu ja hyväksytty.