Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tullaan katsomaan vauvaa tyhjin käsin

Pettynytvierailijoihin
28.08.2022 |

Meille syntyi vähän aikaa sitten tyttövauva ja perhettä/ystäviä on käynyt vauvaa katsomassa. Olen varautunut vieraisiin ja jokaiselle kävijälle keittänyt kahvit ja leiponut tarjottavaa. Mutta vieraat ovat tulleet lähes jokainen tyhjin käsin. Mitä hittoa. Itse kun käyn katsomassa lähipiirin vauvoja, niin vien kukkakaupan (ei lähikaupan 4e ruusupuskan, joka on eilinen jo ostaessa) kukkakimpun (sinisenä tai punaisena), lahjan vauvalle, lahjan äidille (yleensä jotain suklaata) sekä rotinoita eli tarjottavaa kahvipöytään, ettei juuri synnyttäneen tarvitse murehtia mitä laittaa pöytään. Lisäksi viivyn max 2 tuntia, sillä vauva vaatii huomiota ja imetystä, enkä tahdo häiritä perheen rauhaa liikaa. Olen 28v, joten minulle nuorena ihmisenä nämä ovat ihan selkeitä sääntöjä, kun mennään vauvaa katsomaan. Olenko typerä, kun olen hieman loukkaantunut näistä tyhjin käsin tulleista? Lisäksi lähes jokaista on joutunut muistuttamaan käsien pesusta ja terveenä tulemisesta, kun tullaan vastasyntyneen kotiinraivostuttavaa.

Kommentit (1406)

Vierailija
1301/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ole kiinnostunutkaan vauvavierailusta, hormonihöyryiset äidit aina kuvittelevat että koko maailma pyörii sen vauvan ympärillä.

Vierailija
1302/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Xix2 kirjoitti:

Samoin täällä Pohjois-Satakunnassa.

Kylän naiset tulevat yhdessä katsomaan vauvaa ja tuovat kastamiset kahvipöytää, vauvalle oman lahjan ja pienen rahasumman vauvan säästötilille.

Kysyvät kyllä ensin luvan saavatko tulla ja sopivat milloin saavat tulla.

Apua, onneksi kukaan ei meille ole tunkenut tuollaisella porukalla! Hyi jestas!

Oot vissiin niitä hesalaisia, nehän pelkäävät ihmisiä ja kaikkea kontaktia ihmisten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1303/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xix2 kirjoitti:

Kylän naiset tulevat yhdessä katsomaan vauvaa ja tuovat kastamiset kahvipöytää, vauvalle oman lahjan ja pienen rahasumman vauvan säästötilille.

Oot vissiin niitä hesalaisia, nehän pelkäävät ihmisiä ja kaikkea kontaktia ihmisten kanssa.

En ole hesalainen, mutta en todellakaan kaipaa mitään minulle vieraita naisia kotiini, kun juuri olen synnyttänyt - saati koskaan! Minulle riittää seuraksi omat ystävät ja lähisukulaiset.

Vierailija
1304/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ole kiinnostunutkaan vauvavierailusta, hormonihöyryiset äidit aina kuvittelevat että koko maailma pyörii sen vauvan ympärillä.

Olen ehkä ollut vähän erikoinen hormonihöyryinen äiti kahden lapseni kohdalla, etten ole kaivannut juuri ketään kotiimme. "Pakolliset pahat" isovanhemmat, sisarukset ja muutama läheinen ystävä. Muuten kyllä olen nauttinut olostani perheen kesken.

Vierailija
1305/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan katsominen on pakkopullaa. Rumia ruttusia ihmisalkuja. Punaisia limaisia rääkyjiä. Pitäisiko niiden näkemisestä vielä maksaa? Tulee sitten itse käymään, kun on ajokortti.

Vierailija
1306/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveetä draamaa aiheuttaa joku vauva. Miksi sen syntymää pitäisi jotenkin juhlia? Kerkeää sitä lahjomaan synttäreilläkin jos ja kun mieli tekee. Ihan kuin lapsen synnyttäminen olisi joku uroteko. Ja ei, en mene tyhjin käsin vauvaa katsomaan kun en mene ollenkaan. Ehtii sitä kaveria myöhemminkin nähdä. Vastasyntyneet on oikeastaan aika rumia, ei mitään ihasteltavaa. Ei kaikki välitä lapsista.

Vierailija
1307/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveetä draamaa aiheuttaa joku vauva. Miksi sen syntymää pitäisi jotenkin juhlia? Kerkeää sitä lahjomaan synttäreilläkin jos ja kun mieli tekee. Ihan kuin lapsen synnyttäminen olisi joku uroteko. Ja ei, en mene tyhjin käsin vauvaa katsomaan kun en mene ollenkaan. Ehtii sitä kaveria myöhemminkin nähdä. Vastasyntyneet on oikeastaan aika rumia, ei mitään ihasteltavaa. Ei kaikki välitä lapsista.

Onko sinulla edes kavereita?

Vierailija
1308/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen murretta on "rotinat"???

Joo, kieltämättä outo sana. Minulle, Hesalaiselle, se tuli tutuksi kun olin lapsena usein kesällä maalla Savonlinnassa. Tätini sanoi että pitää leipoa ja viedä rotinat naapurin Liisalle kun on saanut vauvan. Täti leipoi pullaa, kuivakakkua ja piirakoita. Tai jotain leivonnaisia. Olisikohan lämpimäiset synonyymi? Pakattiin nätisti puhtaaseen pyyhkeeseen ja korissa vietiin. Tuo oli tapana ainakin 40-60 luvulla, isoäiti puhui myös rotinoista. Nykyään ei juuri tuota sanaa enää kuule. Mutta ajatelkaa kuinka ihana tapa! Tuleekohan sana jostain venäjästä, Savokarjalassa on jonkin verran sanoja jotka aikojen alussa on tullut venäjältä.

Vierailija
1309/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää ens kerralla ottaa 5 kilon puntit molempiin käsiin.

Ei ole kädet tyhjänä.

Vierailija
1310/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen murretta on "rotinat"???

Joo, kieltämättä outo sana. Minulle, Hesalaiselle, se tuli tutuksi kun olin lapsena usein kesällä maalla Savonlinnassa. Tätini sanoi että pitää leipoa ja viedä rotinat naapurin Liisalle kun on saanut vauvan. Täti leipoi pullaa, kuivakakkua ja piirakoita. Tai jotain leivonnaisia. Olisikohan lämpimäiset synonyymi? Pakattiin nätisti puhtaaseen pyyhkeeseen ja korissa vietiin. Tuo oli tapana ainakin 40-60 luvulla, isoäiti puhui myös rotinoista. Nykyään ei juuri tuota sanaa enää kuule. Mutta ajatelkaa kuinka ihana tapa! Tuleekohan sana jostain venäjästä, Savokarjalassa on jonkin verran sanoja jotka aikojen alussa on tullut venäjältä.

Ehkä olen liian introvertti, kun en näe tuossa mitään ihanaa. Olisin ahdistunut, jos joku naapurin Liisa olisi tullut ovellemme piirakoiden kanssa, kun olen juuri saanut vauvan...

Vierailija
1311/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla edes kavereita?

On, ystäviä itseasiassa n. 10. Lisäksi muutama kaveri. Nämä eivät oleta että olisin kiinnostunut heidän kurttunaamastaan. Meillä on muutakin tekemistä yhdessä.

Vierailija
1312/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkakaupan kukat voi olla vanhoja,koska ovat kalliita.Market ruusut ovat kestäviä ja kauniita,koska niitä ostetaan paljon.Eivät kerkiä vanhenemaan.Minulla on Lildin ruuskimppu,joka on kestänt jo viikon.Sain sen 19.9 ,jolloin oli syntymäpäiväni.Kauppaan oli tullut ilm edellisen viikon lopulla,ja syntymäpäiväni oli viime viikon tiistaina Isokukkaisia ruusuja,isompia mitä market ruusut yleensä on.Vauvan äidille voi hyvin ostaa market ruusuja.

Vierailija
1313/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun toin vauvan kotiin (olen yksinhuoltaja) niin olin siellä melkein 3 kk (kävin tietysti ulkona, kaupassa tms mutta yksin)ja laitoin viestejä/ soitin milloin joku tulisi käymään. Eivät kuulemma viitsineet kun vauva on niin pieni ja jos en jaksa vieraita.

Olin yksin ja toivoin kuin kuuta nousevaa vieraiden tuloa. Lopulta joitakin kävi ja odottivat pöydässä kun keitin kahvit, laitoin pullaa yms mutta kukaan ei pidellyt vauvaa vaikka yritin. Mitään ei tuotu tuliaisia. Ihmeteltiin vain kuinka minulla oli vielä yöpaita päällä aamulla klo 8. Se taisi unohtua kun en ollut nukkunut 3 kuukauteen kuin vartin pätkiä.

En muistele noita aikoja mitenkään hyvällä, ne jättivät minuun jäljen joka saa oloni todella surulliseksi.

Ei tullut sinisiä kukkia.

Vierailija
1314/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rotinat ja lämpimäiset eivät ole synonyymi. Lämpimäisiä voit viedä vaikka kelle, kun leivot, rotinoita vain juuri synnyttäneelle.

Vierailija
1315/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sinulla outoja mielipiteitä ! VAUVAN syntymä on aina ihme ja sitä on syytä muistaa.Vauvat ja lapset ovat ihania ! Outoja ihmisiä oli minunkin työpaikassani kun odotin ensimmäistä lastani.Eräs sairaanhoitaja sanoi minulle että hullu minun lapsestani tulee.Ei tullut " hullua" !Tyttäreni oli suloinen ja älykäs lapsi.Alkoi sottaa pianoa jo 3 vuotiaana.Kirjaimet osasi jo siinä 2 vuoden iässä jopa ennen sitä.Puhui hyvin aikaisin.Tytär on yliopistossa töissä ja on maisteri ja vätellyt myös tohtoriksi.Ilkeä sairaanhoitaja sen sijaan kuoli syöpään pian eläkkeelle jäätyään.

Vierailija
1316/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Xix2 kirjoitti:

Ei Hesassa parane ihmisiä pelätä, meitä on täällä melkoinen määrä. Hyvä kun kulkemaan pääsee.

Vierailija
1317/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vienyt kakaralle mitään sillä menin kylään suurin piirtein pakosta. Kerran päivässä häiriköitiin ja jankutettin että koska tulen katsomaan niiiin ihanaa vauvelia. Päätin hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä ja käydä mutta olin vain vajaan tunnin sillä vihaan kakaroita.

Vierailija
1318/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusasi eniten se, että tultiin kipeänä, ei pesty käsiä ja tultiin heti vauvaa katsomaan, kun pääsin synnäriltä kotiin.

Miehellä on paljon sisaruksia ja heillä jokaisella ainakin 4 lasta.

Tuliaisena saatiin flunssa ja vauva oli aivan tukkoinen. Ensimmäinen ab kuuri tuli 3vkon iässä.

En kaipaa lahjoja tai tuomisia. Vaan hyviä käytöstapoja. Ja sitä ettei notkuta mitään 2-3 tuntia ja odoteta kestityksiä.

Itse käyn frendien vauvoja katsomassa ja vien toki muistamiset. Vauvat olleet jo tuossa vaiheessa muutaman kk ikäisiä (saaneet ekat rokotukset) ja viivan max 30min.

"En kaipaa lahjoja tai tuomisia. Vaan hyviä käytöstapoja. Ja sitä ettei notkuta mitään 2-3 tuntia ja odoteta kestityksiä"

Tätä mun on tosi vaikeaa ymmärtää, olen autisti enkä tajua siis kun jos lähden ajoissa melkein heti pois, se on huonoa käytöstä mutta jos olen pari tuntia, sekin on huonoa käytöstä? Missä vaiheessa minun kuuluisi lähteä pois?

Tunnin kuluttua.

Okei kiitos teen jatkossa näin :)

Vierailija
1319/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vienyt kakaralle mitään sillä menin kylään suurin piirtein pakosta. Kerran päivässä häiriköitiin ja jankutettin että koska tulen katsomaan niiiin ihanaa vauvelia. Päätin hoitaa asian pois päiväjärjestyksestä ja käydä mutta olin vain vajaan tunnin sillä vihaan kakaroita.

Sinuakin on vihattu.

Vierailija
1320/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain tuollainenkin katkeruus kumpuaa... Oliko peräti siskosi lapsi ja olet kateellinen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän