Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tullaan katsomaan vauvaa tyhjin käsin

Pettynytvierailijoihin
28.08.2022 |

Meille syntyi vähän aikaa sitten tyttövauva ja perhettä/ystäviä on käynyt vauvaa katsomassa. Olen varautunut vieraisiin ja jokaiselle kävijälle keittänyt kahvit ja leiponut tarjottavaa. Mutta vieraat ovat tulleet lähes jokainen tyhjin käsin. Mitä hittoa. Itse kun käyn katsomassa lähipiirin vauvoja, niin vien kukkakaupan (ei lähikaupan 4e ruusupuskan, joka on eilinen jo ostaessa) kukkakimpun (sinisenä tai punaisena), lahjan vauvalle, lahjan äidille (yleensä jotain suklaata) sekä rotinoita eli tarjottavaa kahvipöytään, ettei juuri synnyttäneen tarvitse murehtia mitä laittaa pöytään. Lisäksi viivyn max 2 tuntia, sillä vauva vaatii huomiota ja imetystä, enkä tahdo häiritä perheen rauhaa liikaa. Olen 28v, joten minulle nuorena ihmisenä nämä ovat ihan selkeitä sääntöjä, kun mennään vauvaa katsomaan. Olenko typerä, kun olen hieman loukkaantunut näistä tyhjin käsin tulleista? Lisäksi lähes jokaista on joutunut muistuttamaan käsien pesusta ja terveenä tulemisesta, kun tullaan vastasyntyneen kotiinraivostuttavaa.

Kommentit (1406)

Vierailija
1281/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavat unohtuneet kirjoitti:

Olen huomannut samaa naisvaltaisessa työyhteisössä. Hyvissä ajoin ilmoitellaan lähestyvistä viisikymppisistä, että tietää työkaverit laittaa kerjuulistan kiertämään, että saadaan sitten kukkia ja lahjakortteja sankarille .

Koskaan nämä päivänsankarit eivät tuo mitään tarjottavaa juhlistaan työkavereille. Muistamiset kyllä ottavat mielellään vastaan.

Ja sama vauvakeräyksissä. Muistamiset otetaan vastaan, ja siinä se

Vierailija
1282/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa postittaa vain onnittelukortti. Kylään voi mennä sitten kun vauva on kasvanut aikuiseksi ja muuttanut pois kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1283/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut samaa naisvaltaisessa työyhteisössä. Hyvissä ajoin ilmoitellaan lähestyvistä viisikymppisistä, että tietää työkaverit laittaa kerjuulistan kiertämään, että saadaan sitten kukkia ja lahjakortteja sankarille .

Koskaan nämä päivänsankarit eivät tuo mitään tarjottavaa juhlistaan työkavereille. Muistamiset kyllä ottavat mielellään vastaan.

Juntteja ovat nykypäivän mammat

Vierailija
1284/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap puhuu vähän ristiin omia sanoja. Ensin kertoo leipovansa jokaiselle vieraalle, sit silti toivoo et jokainen tois jotain kahvipöytään kun ei ehdi tarjottavia miettimään. Vieraat ei saa viipyä kauaa, koska on muutakin tekemistä, mut silti on löytäny aikaa leipomiseen.

Vierailija
1285/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulta, suitsuke ja mirha ovat hyviä lahjoja myös.

Vierailija
1286/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap aikoinaan kirjoittanut sanan rotinat. Mitä murretta en ole koskaan kuullut edes sanaa. Voisi vähän miettiä mitä kirjoittaaa. Olen stadista ja jos alan puhumaan heinähatuille slangia eivät ymmärrä mitään. Luultavasti rotinat on kuin roikit vaatteet penskalle.

Googlaa, jos osaat.

Vierailija
1287/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun meille vuosia sitten syntyi poika, mökkinaapuri, joka asui lähellä, tuli tervehdyskäynnille ja toi tyttärensä leipominen ihanan suklaakakun.

Vieläkin muistan sen.

Vierailija
1288/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viet kaikille muille lahjan paitsi miehelle? Miten tuollainen juntti on edes koskaan miestä saanut?

Vierailija
1289/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeen murretta on "rotinat"???

Vierailija
1290/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xix2 kirjoitti:

Samoin täällä Pohjois-Satakunnassa.

Kylän naiset tulevat yhdessä katsomaan vauvaa ja tuovat kastamiset kahvipöytää, vauvalle oman lahjan ja pienen rahasumman vauvan säästötilille.

Kysyvät kyllä ensin luvan saavatko tulla ja sopivat milloin saavat tulla.

Apua, onneksi kukaan ei meille ole tunkenut tuollaisella porukalla! Hyi jestas!

Vierailija
1291/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä on tapana synttäreinä tuoda tarjottavia kuin myös äitiyslomalle jäädessä. Ihme työpaikkoja teillä.

Vierailija
1292/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi viet kaikille muille lahjan paitsi miehelle? Miten tuollainen juntti on edes koskaan miestä saanut?

Mitä sen miehen nyt pitäisi saada erikseen? Toki yhteisesti on tapana onnitella vanhempia ja vaikka se suklaarasia on tarkoitettu ihan molemmille.

Vierailija
1293/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät ja läheiset ovat tärkeimpiä, eivät tavarat.

Vierailija
1294/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta! Eikö muka ollut rahakirjeistä mukana?

Vierailija
1295/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kun sain vauvani 2001, niin edes lapsen isä ei tuonut mitään kun seuraavana päivänä tuli katsomaan minua ja vauvaa. Oli hirveässä krapulassa ja halusi vain kotiin nukkumaan ja syömään jotain roskaruokaa. Anoppi tuli kun olin ollut sairaalassa pari päivää, eikä hänkään mitään tuonut. Naureskeli vain kukatonta ja lahjatonta huonetta, että eikö kukaan ole tajunnut sulle edes kukkia tuoda. Niin, etpä tuonut itsekään.

Entinen työkaveri miesystävineen sentään toi kukkia, suklaata ja lapselle mekon, joka tosin oli tarkoitettu vuoden ikäiselle

Vierailija
1296/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusasi eniten se, että tultiin kipeänä, ei pesty käsiä ja tultiin heti vauvaa katsomaan, kun pääsin synnäriltä kotiin.

Miehellä on paljon sisaruksia ja heillä jokaisella ainakin 4 lasta.

Tuliaisena saatiin flunssa ja vauva oli aivan tukkoinen. Ensimmäinen ab kuuri tuli 3vkon iässä.

En kaipaa lahjoja tai tuomisia. Vaan hyviä käytöstapoja. Ja sitä ettei notkuta mitään 2-3 tuntia ja odoteta kestityksiä.

Itse käyn frendien vauvoja katsomassa ja vien toki muistamiset. Vauvat olleet jo tuossa vaiheessa muutaman kk ikäisiä (saaneet ekat rokotukset) ja viivan max 30min.

"En kaipaa lahjoja tai tuomisia. Vaan hyviä käytöstapoja. Ja sitä ettei notkuta mitään 2-3 tuntia ja odoteta kestityksiä"

Tätä mun on tosi vaikeaa ymmärtää, olen autisti enkä tajua siis kun jos lähden ajoissa melkein heti pois, se on huonoa käytöstä mutta jos olen pari tuntia, sekin on huonoa käytöstä? Missä vaiheessa minun kuuluisi lähteä pois?

Vierailija
1297/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusasi eniten se, että tultiin kipeänä, ei pesty käsiä ja tultiin heti vauvaa katsomaan, kun pääsin synnäriltä kotiin.

Miehellä on paljon sisaruksia ja heillä jokaisella ainakin 4 lasta.

Tuliaisena saatiin flunssa ja vauva oli aivan tukkoinen. Ensimmäinen ab kuuri tuli 3vkon iässä.

En kaipaa lahjoja tai tuomisia. Vaan hyviä käytöstapoja. Ja sitä ettei notkuta mitään 2-3 tuntia ja odoteta kestityksiä.

Itse käyn frendien vauvoja katsomassa ja vien toki muistamiset. Vauvat olleet jo tuossa vaiheessa muutaman kk ikäisiä (saaneet ekat rokotukset) ja viivan max 30min.

"En kaipaa lahjoja tai tuomisia. Vaan hyviä käytöstapoja. Ja sitä ettei notkuta mitään 2-3 tuntia ja odoteta kestityksiä"

Tätä mun on tosi vaikeaa ymmärtää, olen autisti enkä tajua siis kun jos lähden ajoissa melkein heti pois, se on huonoa käytöstä mutta jos olen pari tuntia, sekin on huonoa käytöstä? Missä vaiheessa minun kuuluisi lähteä pois?

Tunnin kuluttua.

Vierailija
1298/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kyllä olisi kohteliasta tuoda vauvalle jotain tuliaisia. Ei sen tarvitse olla kallista, riittää edes että toisi vaikka helistimen ja tutin, jokainen oman rahatilanteen mukaan. Ei tarvitse tuoda vanhemmille mitään suklaata eikä kahvipöytään mitään, kunhan muistaa sitä vauvaa.

Ei mitään tarvitse viedä kunhan käy katsomassa lasta ja äitiä sekä miestä jos sellainen on. Lapsi on saanut laatikollisen vaatteita valtion kustantamana sekä varmaankin muiden lasten vanhat joten käykää vain nopealla visiitillä katsomassa keltä lapsi näyttää.

Vierailija
1299/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen murretta on "rotinat"???

Itä-Suomessa sanovat noin. En tosin tiedä tarkoitetaanko sillä sitä tuliaiseksi tuotua makaronilaatikkoa ja pullapitkoa vai koko "tilaisuutta" missä mennään katsomaan vauvaa ja tuodaan samalla ruokaa.

Vierailija
1300/1406 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä saa vastavuoroisesti sylin täyteen vauvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä viisi