Miten iso perintö muutti elämääsi? Nyt tarkoitan kymmenien - satojen tuhansien perintöjä
Minä olin juuri eronnut, kun isäni kuoli. Isä oli erakoitutunut entinen alkoholisti, jota en ollut 30 vuoteen nähnyt. Yllätys oli suuri, kun tililtä löytyi 200.000e, lisäksi vanha auto ja homeinen talo. Talot ja auto saatiin myytyä ja rahat jaettiin siskon kanssa. Perinnön turvin pystyin lunastamaan exän omakotitalosta ulos ja lapset sai asua siinä niin kauan kuin kotona asuivat. Sitten myös talon ja muutin keskustaan.
Tavallaan mikään ei muuttunut, mutta pystyin erosta huolimatta jatkamaan samassa talossa asumista, ilman isompia rahahuolia
Kommentit (10)
En pidä isona vaikka veroja tuli ihan kiitettävästi koko potista. 3h hki asuin ja asun siinä edelleen. Toisen vanhemman jälkeen käteistä myydystä talosta 150 000 , lapselle testamentilla suurempi osa.
Miten muutti elämäni: vaihdoin auton, teetin keittiö remontin , teetin mökillä joitakin parannuksia. Leikkautin kaihin .Loput sijoitin ja siellä ovat edelleen. Päämäärä kustantaa jonkin asteista koti ym.apua kun on sen aika. Yhteiskunnan apuun en luota.
Pienet asumismenot kun laitettiin rahat asuntoon. Nyt puoliso työtön ja pärjätään silti tosi hyvin. Olen kiitollinen.
No aika outoa jos jollain koko elämänsä eläneellä ei olisi kymmeniä tuhansia.
Ei oikeastaan mitenkään. Ensimmäisen perinnön, noin 150 000, sain 20 vuotta sitten, enkä ole käyttänyt siitä senttiäkään. Toisen perinnön, hieman suuremman, jako on vielä kesken. Tähän perintöön kuuluu mm. huonokuntoinen rintamamiestalo, josta pitäisi päästä eroon, koska siitä on vain kuluja, mutta ensin se pitäisi tyhjentää, minkä onkin hamstraajan jäljiltä melkoinen urakka. Onneksi muusta perinnöstä (mm. sijoutusasunto) on sen verran tuloja, että tilanne on jonkinlaisessa tasapainossa.
Mutta joo, en ole ostanut asuntoja tai autoja. en ole matkustellut, en ole ratkennut ryyppäämään eivätkä uhkapelitkään kiinnosta. Tuohan se kyllä jonkinlaista turvallisuudentunnetta, jos jossain vaiheessa tarvitsisin jotain, mitä voi rahalla hankkia.
no ei kymmenet tuhannet nyt mitään isoja perintöjä ole, sitten kun aletaan puhua sadoista tuhansista niin sit on.
Onhan se tuonut huolettomuutta elämään, kun on saanut elää ihan miten on halunnut. Aina ollut varaa opiskella täyspäiväisesti kun on halunnut tehdä uuden tutkinnon yms. Olen myös matkustellut miten tykännyt.
No ei se juuri muuttanut minua. Toki laskut voi maksaa aina ja harrastuksiin on rahaa. En ole matkustanut kuin kerran ja kävin ulkomailla 2017 ja perinnön sain vuonna 2016 420000 euroa kun äitini kuoli. Opiskelin uuden tutkinnon jopa mutta töitä en saanut.
En pidä muutaman kymmenen tuhannen perintöä isona, ellei ole lähemmäs sataatuhatta.
Kertokaa nyt. Toisessa ketjussa moni kertoi saaneensa isoja perintöjä