Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tullaan katsomaan vauvaa tyhjin käsin

Pettynytvierailijoihin
28.08.2022 |

Meille syntyi vähän aikaa sitten tyttövauva ja perhettä/ystäviä on käynyt vauvaa katsomassa. Olen varautunut vieraisiin ja jokaiselle kävijälle keittänyt kahvit ja leiponut tarjottavaa. Mutta vieraat ovat tulleet lähes jokainen tyhjin käsin. Mitä hittoa. Itse kun käyn katsomassa lähipiirin vauvoja, niin vien kukkakaupan (ei lähikaupan 4e ruusupuskan, joka on eilinen jo ostaessa) kukkakimpun (sinisenä tai punaisena), lahjan vauvalle, lahjan äidille (yleensä jotain suklaata) sekä rotinoita eli tarjottavaa kahvipöytään, ettei juuri synnyttäneen tarvitse murehtia mitä laittaa pöytään. Lisäksi viivyn max 2 tuntia, sillä vauva vaatii huomiota ja imetystä, enkä tahdo häiritä perheen rauhaa liikaa. Olen 28v, joten minulle nuorena ihmisenä nämä ovat ihan selkeitä sääntöjä, kun mennään vauvaa katsomaan. Olenko typerä, kun olen hieman loukkaantunut näistä tyhjin käsin tulleista? Lisäksi lähes jokaista on joutunut muistuttamaan käsien pesusta ja terveenä tulemisesta, kun tullaan vastasyntyneen kotiinraivostuttavaa.

Kommentit (1406)

Vierailija
1401/1406 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan hyvin olla tulematta. Ei ole ongelma ollenkaan. Vauvat eivät kiinnosta minua lainkaan.

Vierailija
1402/1406 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vaipat hyvä tuominen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1406 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailusta sopiessa voisi jo kuin ohimennen mainita, että jos haluat tuoda jotakin, mieluista olisi se ja se. Joitakin itsekkäitä tämä varmasti kiukuttaisi, mutta minunkaltaiseni joskus erilaisia kohteliaisuussääntöjä tajuamattomat hönöt saisivat kullanarvoisen vinkin, mitä oikein mielellään noudattaisivat. 

Vierailija
1404/1406 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on se "juhlakalu". Ei hän vielä anna arvoa tai arvottomuutta tuliaisille.

Minun 3 vuorokauden ikäistä tyttövauvaa ryntäsi kotiin katsomaan kolmen naisen seurue..."ei vauvaa häiritse, kun nopeesti katsotaan nukkuvaa"...

No ei, mutta minua häiritsi, kun kutsumatta tulivat. Eikä olisi asiaa pehmittänyt edes lahjukset.

Poikavauvaa tuli ensimmäiset katsomaan jo synnärille, osastolle, ekana tai tokana päivänä. Hoitajat ajoivat huoneesta ulos. Varmaan olisivat tulleet kätilöiksi, jos olisivat kuulleet minun olevan siellä jo 2vrk ennen synnytystä.

Äidiltä pitää kysyä aina lupa, milloin on hyvä tulla. Ja kysyä tarvitseeko jotain. Ja oletus on, ettei vastasynnyttänyt kestitse ketään muita kuin vauvaansa. Ensimmäisinä päivinä ja viikkoina jne.

Vierailija
1405/1406 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin ihan hyvin olla tulematta. Ei ole ongelma ollenkaan. Vauvat eivät kiinnosta minua lainkaan.

Miksi ihmeessä vastasynnyttänyt haluaisi keskitystä odottavan vauvanvihaajan vaivoikseen juuri synnyttäneenä?

Vierailija
1406/1406 |
28.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyl nykyään minnekään kukkien kanssa uskalla mennä!

Allergiaa kaikilla.

Maailma tavaraa täynnä.

Kyllä voi vauvaa vilkaista ilman lahjoja.

Ei tarvi kahvia keittää, en sitä juo. Äiti ei halua pullaa, kun tahtoo kuosiin nopeasti.

Huoh, onko oikeasti noin ankeita ihmisiä olemassa??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän