Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tullaan katsomaan vauvaa tyhjin käsin

Pettynytvierailijoihin
28.08.2022 |

Meille syntyi vähän aikaa sitten tyttövauva ja perhettä/ystäviä on käynyt vauvaa katsomassa. Olen varautunut vieraisiin ja jokaiselle kävijälle keittänyt kahvit ja leiponut tarjottavaa. Mutta vieraat ovat tulleet lähes jokainen tyhjin käsin. Mitä hittoa. Itse kun käyn katsomassa lähipiirin vauvoja, niin vien kukkakaupan (ei lähikaupan 4e ruusupuskan, joka on eilinen jo ostaessa) kukkakimpun (sinisenä tai punaisena), lahjan vauvalle, lahjan äidille (yleensä jotain suklaata) sekä rotinoita eli tarjottavaa kahvipöytään, ettei juuri synnyttäneen tarvitse murehtia mitä laittaa pöytään. Lisäksi viivyn max 2 tuntia, sillä vauva vaatii huomiota ja imetystä, enkä tahdo häiritä perheen rauhaa liikaa. Olen 28v, joten minulle nuorena ihmisenä nämä ovat ihan selkeitä sääntöjä, kun mennään vauvaa katsomaan. Olenko typerä, kun olen hieman loukkaantunut näistä tyhjin käsin tulleista? Lisäksi lähes jokaista on joutunut muistuttamaan käsien pesusta ja terveenä tulemisesta, kun tullaan vastasyntyneen kotiinraivostuttavaa.

Kommentit (1406)

Vierailija
1161/1406 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat vauvat näyttää Kekkoselta, mitä heissä on katseltavaa?

Vierailija
1162/1406 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pakota menemään. Keskity sinä kissoihisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1406 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku menisi katsomaan jotakin rääkyvää kakaraa? Ei se lapsi merkitse mitään muuta kun vanhemmille.

Olisi kiinnostavaa tietää, miksi singahdat jokaikiseen vauvoja käsittelevään ketjuun ilkeilemään, jos ne kerran eivät sinua kiinnosta eivätkä merkitse sinulle mitään.

Katkera jostakin?

Tyypillinen lemmikinomistaja. Pilkkaa lapsia ja vauvoja, mutta jos omaan lääväänsä joku tulee, niin pitäisi olla mielenkielin hänen karvaläjiensä kanssa, joita pitää "lapsinaan". 

Vierailija
1164/1406 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi sinun tietävän, Urkki.

Vierailija
1165/1406 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi menisin pällistelemään jonkun vauvaa, koiranpentukin kiinnostaa enemmän.

En minäkään tiedä miksi menisit. Ethän sinä ole edes söpö kuten minä.

Vierailija
1166/1406 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko on lisääntyä jos kerran vauvaan liittyvät asiat ovat noin perhanan vaikeita. Ehkäisypillerit on keksitty ja kun katselee nykypäivän mammoja niin niitä kannattaisi myös käyttää.

Vierailija
1167/1406 |
20.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko on lisääntyä jos kerran vauvaan liittyvät asiat ovat noin perhanan vaikeita. Ehkäisypillerit on keksitty ja kun katselee nykypäivän mammoja niin niitä kannattaisi myös käyttää.

Keskustelepa vakavasti omien vanhempiesi kanssa tuosta aiheesta.

Vierailija
1168/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita nyt vierailut jäihin ja olkaa perheen kanssa! Nyt on kouluissa ja työpaikoilla ensimmäiset flunssa-aallot liikkeellä. Älä riskeeraa vauvan terveyttä.

ja enterovirusrokkoa, joka on vaarallinen varsinkin noin pienelle, kuten flunssakin koronasta puhumattakaan. Kotonaa on paljon liikkeellä. Juuri oli reilun vuoden ikäinen taapero teholla Koronan takia.

Vierailija
1169/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarvukh kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan pakota menemään. Keskity sinä kissoihisi. 

Kyllä se kinuaminen alkaa heti kun on laitokselta päästy.

Kohteliaasti ihmiset sitten menevät ja yrittävät keksiä jotain imartelevaa sanottavaa kekkosesta.

Vierailija
1170/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita nyt vierailut jäihin ja olkaa perheen kanssa! Nyt on kouluissa ja työpaikoilla ensimmäiset flunssa-aallot liikkeellä. Älä riskeeraa vauvan terveyttä.

Samaa mieltä, onneksi hyvin harva tuppautui aikoinaan vauvoja ihmettelemään, enkä todellakaan näille alkanut mitään tarjoilemaan, kun eivät olleet kutsuttuja. En ole omia lapsia vienyt ihan pieninä kuin vaunulenkille en muualle, etteivät saa mitään flunssapöpöjä. Ja itse olin vastasyntyneen kanssa väsynyt että siinä ketään ulkopuolisia olisin halunnut passattavaksi.

Vierailija
1171/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauvaa mennään karsomaan niin mennään. Ei siitä mitään pääsymaksua kai peritä?

Juhlamokkapakettien edestakaisin kanniskelu on 50 vuoden takainen tapa. Nykyään kaikki eivät edes välitä kahvista tai ovat tarkkoja merkistä. Minä en esim. ole eläissäni omistanut kahvinsuodatinta ja valitsen kiitos itse espressoni.

Kukkakimppu taitaa olla noin viimeinen asia mitä tuore vauvaperhe on vailla.

Vertaan vauvaa koiranpentuun.

Oli kivaa kun ihmiset tulivat moikkaamaan uutta perheenjäsentä sitten kun se oli riittävän hyvin kotiutunut. En muista että kukaan olisi tuonut mitään lahjaa, eikä tullut mieleenkään että olisi pitänyt. Koiralle oli hankittu itse kaikki tarpeellinen.

Vierailija
1172/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään tietoa mitä vauva tarvitsee (unta? maitoa?)

Oletan että vanhemmat tietävät ja hankkivat.

Ei ole tapana kanniskella muodon vuoksi kamaa, eikä sitä kukaan odotakaan.

Ristiäisiin viedään sitten lahja.

Tärkeintä on että ihmiset tapaavat ja ovat yhdessä.

Vierailija
1173/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvan syntyminen on suuri tapahtuma perheessä, jos oikein silmin katsotaa.En osaisi mennä ilman mitään muistamista, tavalla tai toisella.

Ne vie muistamisia ketkä ei joutuneet osallistumaan vauvasuihkuun ja joita ei kutsuta ristiäisiin. Kolminkertaiset muistamiset samalta ihmiseltä on kyllä liikaa. Ja kuka laskee pullapussia muistamiseksi, sehän tarkoittaa toivetta saada vierailulla kahvia.

Vierailija
1174/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on parempi pysyä poissa toisten nurkista, ei sitä kuitenkaan osaa käyttäytyä oikein näiden nykymammoja tyydyttävällä tavalla. Saattaa olla vaikka väärän väriset sukat sattunut jalkoihin tai suu väärässä asennossa juuri ovea aukaistaessa.

Vierailija
1175/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni paljon loukkaavampaa kuin tyhjin käsin tuleminen on se, ettei tulla ollenkaan, ei kutsusta eikä kutsumatta, tai ettei huomioida lapsen syntymää yhtikäs millään tavalla, edes onnitteluviestillä. Kaikilla on kiireensä ja oma elämänsä, mutta paljonko aikaa veisi tekstiviestin kirjoittaminen! Sekin piristäisi yksin kotona vauvaa hoitavaa äitiä.

Vierailija
1176/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jonkun vauvaa pitäisi mennä katsomaan? Samanlaisiahan ne ovat kaikkia. Mitä katsomista niissä yleensä on? En ymmärrä. Onko tapa yleinenkin? Itse en ole käynyt varta vasten katsomassa kenenkään vauvaa, eikä kyllä ole aikomustakaan.

Vierailija
1177/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä lapsia tehdä rotinoitten takia, vaan lapsilisää varten.

Vierailija
1178/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vauva vielä edes erota ihmisiä toisistaan eikä tiedä lahjoistakaan mitään, joten mitä siitä vaikka vieraat ei mitään tuo mukanaan.

Vierailija
1179/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä taas suuttui, kun en mennyt katsomaan vauvaa lainkaan. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
1180/1406 |
21.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämäkin, kun yritetään jo vauva totuttaa siihen, että vain materia merkitsee. Usko pois, ei se muutaman päivän ikäinen tuhisija välitä tuliaisista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi