Enskattarien perjantai
Kommentit (36)
Todellakin aivan kamala ilma! Heräsin jo ennen aikojani kun kuuntelin vesisadetta.. Saa kyllä ajaa tuolla isommilla väylillä aika varovasti kun on niin paljon vettä tiellä.
Just tässä harmittelen kun ois 2 vkon päästä ultra ja miehellä on työvuoro juuri silloin. Eli ei tod.näk. pääse tulemaan! :( Onko muita kenellä ei ole ehtinyt mies mukaan? Mulla tekis mieli ottaa joku muu " tueksi ja turvaksi" .. Josko tuleva mummo saisi lähteä aikaisemmin töistä. Onko kenelläkään muulla ollut " tukihenkilöä" ?
Päätettiin että halutaan mennä siihen 3D/4D-ultraan ja jos sinne mennään n. 28 vkoilla, siellä varmaan saa sitten tietää sukupuolenkin. Olisi niin ihana sisustaa tiitiäiselle sitten huone ja ostaa vähän vaatteitakin. Toistaiseksi en ole uskaltanut ostaa mitään. Paitsi äitini & siskoni osti Nalle Puh-vauvakirjan! :) AIVAN IHANA!
Tänään ja huomenna tulee vieraita joten siivousta ja kokkausta on töiden jälkeen odotettavissa. Liikkukaa varovasti tuolla kurjassa kelissä ja mukavaa vkonloppua!
Mammanalku + tiitiäinen 17+0 !!!! WOW
Ilma on kyllä ulkona mitä kurjin, mutta silti on ihanaa kun on perjantai ja huomenna saa taas nukkua. =)
Mäkin heräsin aamulla puol tuntii ennen kellon soittoa (viideltä) ja rupesin kuuntelemaan, että siellähän sataa ihan tolkuttomasti.
Kerkesin siinä sitten jo tuskailla sitäkin, että kun koirankin kanssa vielä pitäisi nenäänsä siellä ulkona näyttää ennen kuin töihin lähden, että tuleeko noista koirankaan tarpeiden teoista mitään. Meillä kun tuo koira on välillä sellainen neiti hienohelma, ettei oikein tykkään tuosta kastumisesta, ja rotikka on kuitenkin kyseessä ettei mikään pieni koira kuitenkaan. =D
No, onneksi puol seittemän aikaan ei satanut NIIN kamalasti, niin saatiin homma hoidettua ja mäkin ehdin bussiin.
Mulla nuo aamut tuppaa aina menemään jotenkin tiukille ajan suhteen.
Mörötinkin kuulosti olevan vielä yhtenä kappaleena.
Toivotaan, että otso nyt kuitenkin pian syntyisi, jottei tarvitsi kauaa odotella. =)
Toivottavasti keski-suomalaisilla on mukavat treffit tänään, ilmasta huolimatta. Nyt onkin varrmasti mukava istuskella lämpimien kupposten äärellä ja turista mukavia.
Täällä ei tämän ihmeempiä.
Jatkan surffailua ja tuun taas raapustelemaan, jos jotain asiaa sattuu ilmenemään.
Mukavaa perjantaita kaikille enskoille!
-viivi ja onnimöttönen rv21+0
Onpa tosiaankin märkä syyssää tänään. Toisaalta, tämmösiä päiviä on vuodessa todella vähän, joten eiköhän tämän kaikessa harmaudessaankin kestä :)
Jokohan viikonloppuna saadaan uusia enskavauvauutisia...?
Kestovaippailusta on ollut juttua. Meillä mies alkuun oli kovin kestoilun kannalla (kun minä kuitenkin olen se pyykkääjä), mutta mitä nyt viime aikoina olen omaa viitseliäisyyttäni kuulostellut, niin eipä taideta meillä kestoja käyttää. Ajatuksena tuntui tosi hienolta, mutta en kuitenkaan usko jaksavani moista. Hattua nostan teille aktiivisille.
Vauvan tulo ei vieläkään tunnu kovin todelliselle. Suurimmat hankinnat (vaunut, pinnis, turvakaukalo, hoitopöytä) on jo tehty, mutta ensimmäistäkään vaatetta, tuttia, tuttipulloa tai muuta en vielä ole ostanut. Luulin, että saataisiin kasa pieniä vaatteita tuttavaperheeltä, kuten kesällä oli puhe, mutta olivatkin antaneet ne jo pois. Täytynee siis odotella äippäpakkausta ja ruveta ompelupuuhiin. Ja jotain täytyy kyllä ostaakin, mutta jos itse jaksaisi edes jotain tehdä. Kunhan nyt saisi tuon joulukorttiprojektin valmiiksi ja vauvan villa-asun sekä parit joululahjasukat ensin tehtyä. Jotenkin tuntuu, että näitä suunnitelmia on enemmän kuin ehtii tehdä... Ehkä sitten joulun jälkeen äippälomalla aika käy pitkäksi ja jotain saisi toteutettuakin, kun ei nyt töiden jälkeen vaan jaksa olla niin ahkera enää.
Tänään saan ne sokerirasituksen tulokset neuvolasta. Ja illalla pitäisi kai siivota, kun villakoiria taas vilisee nurkissa. Hävettää myöntääkään kuinka laiska kodinhoitaja olen. Tulipa jotenkin surkutteleva olo tästä taas - eikä edes pitäisi olla syytä, kun masun kanssa kaikki hyvin. Jos tästä nyt yrittäis tsempata itseään ja ryhtyis tekemään töitä vaikkei motivaatiota olekaan...
Reippaampaa mieltä muille!!
t. Essi, rv 26+3
täällä nostaa nolona kättään yksi myrskyjen ystävä! tosin tää ilma ei vielä kelpaa. kun nyt tulee vaan vettä, kaipaisin vielä sitä tuulen ujellusta jne. saa sanoa: outo, oon ihan tottunut;) (mies ei tykkää syksystä, eikä mistään jos on alle 30 astetta lämmintä, just tuli viesti " pääsin töihin, sukat kastu" )
josko sitten keskittyisin kommentoimaan, kun ei tuossa omassa masussa kummempaa eilisen jälkeen oo tapahtunut.
taitaa se amy tulla ainakin pikaviestin kertoon viikonloppuna tai viimestään alkuviikosta;)
viivi: taidan olla vallan sun vastakohta:) mun vuodenaika lempparit menee näin: talvi (lunta:) joulu :) kylmä:)), syksy (myrskyt:) talvi tulee:) kesä loppuu:)))), kevät (synttärit:) kevätpurot:) talvi loppuu:( kesä tulee:((() ja kesä (kuuma:( kuuma:( kesäsateet ja niiden jälkeinen tuoksu:) kuuma:()
hui millainen yö hennalla oli ollut, toivottavasti kaikki menisi tästä eteenpäin hyvin ja iivari vielä viihtyisi yksiössään kaikessa rauhassa bd
osse: mullakin lääkäri eilen kyseli että onko muita vaivoja kuin tuo turvotus (eli päänsärkyä jne) sanoin ettei oo, ja rr:kin oli onneks vähän laskenut. mut toi on kyllä kauheeta kun sitä alkaa heti aatteleen et no nyt mulla on joku juttu kun lääkäri on puhunut. nimim. yhden lauantai-aamun svo:lla istuneena kun lääkäri oli edellisenä päivänä sattunut kysyyn et eikai oo pissa ollut vihreetä (kun epäiltiin lapsiveden vähyyttä) niin totta kai mä sit yöllä olin varma että nyt toi pissa on kyllä vihreetä. ai minäkö luulosairas? lääkärikirjat pitäis lailla kieltää:)
viipero: kyllä se kaapo sieltä sitten ajallaan pumpsahtaa:) oon muuten ihastellut tuon teitin masukin nimeä:) vois harkita omalle muksulle, mut ei se oikein käy. kun mun veljenpoika kutsuu mun miestä aapo-kaapoksi, eli nyt toosi vaikee kysymys: mikähän mun miehen nimi mahtaa olla:)
poppis: voi luoja noita sunkin viikkojasi! missä välissä säkin oot noi kerännyt? eikös sulla ollut jotain rv 19 tj silloin treella? mitäs mulla sit oli silloin... about 22? kauheeta, osallistujista on kolme jo jakautunut (burde, pipari ja uskallan sanoa amynkin) , ja milli oli jo valmiiks jakautunut. se on enää aa:lla aika ennen mua, IIK!
viipuli; mun veli kans esikoisensa odotusaikana jo intoili noitten autoratojen kaa, mut tulikin tyttö. no, ehkä tällä kertaa (la huhtikuussa). mä oisin kyllä lapsena tykännyt autoradasta, tykkäisin vieläkin. mut meillä taidan lähinnä mä ootella et saisin jääkiekko- ja jalkapallokaverin:) tosin saahan tytöstäkin seuraa noihin... onneks isä on kunnossa, et meni vaan peltiä ojaanajossa...
ninca: joululahjat vielä ihan suunnitteluasteella. ja taitaa jäädäkin tän saikun takia, kun tulee kunnolla rahaa vasta joulukuun puolessavälissä. tosin yleensä oon lahjat hankkinut jouluviikolla, mut nyt ei mies oo luvannut mua silloin shoppaileen päästää... outo mies, mullahan rv 38 15.12... hyvin ehtii...
kandilla rauhallisempi neuvolakäynti kuin viimeks:)
makkara on saanut nukkua yön miehuksen kainalossa:)
iisa: miten sulla on tullut viiden viikon tauko tuohon neuvolaan? onneksi nyt kuitenkin pääset:)
iida-linneakin nyt kaikessa rauhassa vaan lepäilee viikonlopun:)
aa: tehän pääsittekin sitten helpolla sen hoitotason kasaamisessa. meillä puuttu pinniksestä yhdet ruuvit, niin kesti se kasaaminen vähän pitempään. ootko siis jo pessytkin ne vaatteet? mullakin ne on tuolla laatikoissa, mut pitää kyllä kaikki pestä vielä, vaatteet, lakanat... kaikki...
mammanalku: meillä on mies ollut mukana. ota ihmeessä joku mukaan, vaikka just se oma mamma jos ei mies pääse tuleen. on se tilanne kuitenkin kiva jakaa jonkun läheisen kanssa.
essi: nuo isommat meilläkin on hankittuna, sekä itkuhälytin. mut pulloja, tutteja jne ei kyllä vielä. kaverit jopa neuvo et ei kannatakkaan hankkii, kun tulee usein äitien hankittua liikaa. neuvoivat et pitäs laittaa isä kauppaan listan kans sinä aikana kun äiti ja vauva vielä sairaalassa:)
muuten sain eilen neuvon kaksiviikkoisen vauvan vanhemmilta. eli sellaiset puolipotkarit on kuulema tosi käteviä, vähentävät pyykkiä kun ei joka puklusta tartte vaihtaa sekä pöksyjä että paitaa. eli pitänee pistää harkintaan....
sataa sataa ropisee... ihanaa:)
tikru ja simppis 31 TASAN
Eilen en saanut raahauduttua kirjoittelemaan kun koitin vain lepäillä. Yks tuttu oli auttamassa, pesemässä meidän ikkunat, taas näkee ulos hetken aikaa:)
Meidän peltikatto pitää sellaista meteliä, et soitin jo miehelle et katto irtoaa. Ja meidän pihapuu, vaahtera on melkein vaakatasossa:( Voi kauhistus mikä ilma!! Me ei kyllä mennä tänään koiran kanssa ulos. Onneksi meidän hauva käy omalla hiekkalaatikollaan pissalla tällaisina päivinä, ja muutenkin jos haluaa. Kyllä, luitte oikein, koiralla on hiekkalaatikko:))
Kaima, kiva kun sait vihdoin sen lipaston. Ja vaatteet paikoilleen. Jokos on " laitokselta kotiintulo-puku" pesty?? Mä pesin ja viikkasin kaappiin aikoja parempia odottelamaan:=)
Essi, älä stressaa pienistä villakoirista. Meillä niitä vilisee kans joka nurkassa, enkä voi muuta tehdä kun katsoa vaikka kotona olenkin. Arvaa tekiskö mieli ottaa imuri ja moppi käteen ja ruveta hommiin. No, mies saa imuroida kun kotiutuu;)
Amy vois tulla jo ilmoittelemaan miten " rinsessa" voi !?
Supparit on vielä jatkunut, ja eilen sain vihdoin ekat antibiootit kurkusta alas. Pissassa siis leukkarit oli koholla ja se emättimen bakteeriviljelyvastaus ei vielä tullut, joten sieltä on jotain löytynyt kun kestää. Tulokset tulee kahdessa päivässä jos näyte puhdas. Kääk, mikäköhän mulla on? No, onneksi lääkkeet vaikuttaa parasta aikaa.
Nyt lähden aamupalalle ja lääkkeen ottamaan, mukavaa viikonloppua kaikille!! Koittakaahan nauttia sateesta ja tuulesta huolimatta näistä päivistä:)
Aurora + Poitsu rv 22+6
Tänään on tosiaan tuulinen päivä, toivottavasti nasu pysyy sisällä ettei taasen joudu tuulien vietäväksi. ( entinen nalle puh friikki jolla on ihanoita viteoita kaapissansa )
Mä olen ollut vauvan vaatteiden kanssa värmaan vähän yli innokas, sillä olen pessyt kaikki ja silitellytkin, eilen sitten viikkasin ja nostelin laatikkoon.
Tänään pitäis hilpasta jumboon ostamaan imetysliivejä, sisko tulee avuksi niin osaan ostaa edes suurinpiirtein oikeian kokoiset.
Täytyy yrittää pysä poissa sieltä lastenvaate osastolta!!!!
Se on muuten sitten teidän syy että mä ostin torttutaikinaa ja luumuhilloa eilen kaupasta ja tein torttuja ja tietty söinkin ( liian monta ) oliskohan viidennen jälkeen tullut mieleen että sinne meni 1500-2000 kcal ihan tosta noin vaan, ei ihme että paino nousee kilo per viikko.
Nyt syömään alakerrassa on tarjolla grillipihviä.....en voi vastustaa.....
AA
Urgh, oli kyllä taas niin kamala yö, että alkaa jo kyllästyttää! Ensin pyörin kaksi tuntia vuoteessa saamatta unta (mitäs nukuin päiväunet), sitten nukuin puoli yhdestä kuuteen, jonka jälkeen olin taas hereillä ainakin tunnin. Onneksi ei ollut aamulla kiire nousta, kun jotenkin se aamu-uni oli paljon makoisampaa kuin ne aamuyön tuskaiset tunnit pakotettua unta. Muhku piti tavalliseen tapaansa mulle seuraa, me huviteltiin potkimalla isiä selkään :)
Aurora, hyvä jos maltat olla siivoamatta niitä villakoiria! Parempi vaan ottaa rauhassa nyt.
Täälläkin kämpässä näyttää siltä, että imuria kaivataan. Meillä vaan imurointi on ehdottomasti miehen hommia, enkä haluaisi sitä kotityötä tehdä.
G: Pitikin kysyä, että miten teillä muilla äitiyslomalaisilla? Siivoatteko nyt enemmän kun olette päivät kotona, vai hoituuko kotityöt edelleen puoliksi miehen kanssa?
Kun hyvinhän mä saisin kaikki kotityöt tehtyä täällä päivän mittaan, mutten halua tehdä kaikkia miehenkin juttuja. Esimerkiksi raskaita mattoja en uskalla enää tampata, ja tuo imurointikin on vähän turhan raskasta esim. sängyn alta ja sohvan takaa, kun joutuisi kyykkimään. Tuntuu vaan kurjalta velvoittaa miestä siivoamaan raskaan työpäivän jälkeen, kun itse on lusmuillut kotona koko päivän... Varsinkin kun se inhoaa siivoamista yli kaiken.
Tiggerillä on pienestä ilo pinnassa! :) Ei muakaan tämä sade haittaa, mutta käy sääliksi miestä, kun se joutuu pyörällä kulkemaan... Hauskahan sitä on sisätiloissa kuunnella sateen ropinaa. Silti iloitsen viikonlopuksi luvatusta nollakelistä ja puolipoudasta tosi paljon :)
Mammanalku, saatte kyllä jo aiemminkin tietää vaavin sukupuolen 4D-ultralla, ei tarvitse sen takia odotella rv28 asti. Itse asiassa paras aika olisi ilmeisesti rv25-26 tienoilla, kun vauva ei ole vielä kamalan iso. Mutta toki kasvonpiirteet kehittyvät mitä pitemmälle mennään, eli siltä kantilta rv28 voi olla ihan hyväkin. Siinä on kai vaan se riski, että muksu on niin kasassa kohdussa, että on vaikea kurkistella eri ruumiinosia ;)
Me käytiin muistaakseni rv23 Brunon ultrassa, ja olihan tämä Muhku vielä sellainen lommoposki :) Mutta hyvin näkyi pikkuinen muuten, ja saatiin sukupuolikin suht helposti selville. Ja ihana kokemus oli! Mutta olisin itse halunnut pari viikkoa myöhemmin tuohon 4D:hen, kun oltiin vasta käyty rakenneultrassa rv20...
Kestovaipoista: musta tulee varmaan sellainen osa-aikainen kestoilija, eli ainakin aluksi käytetään rinnakkain kerta- ja kestovaippoja. Jos vaan suinkaan vaikuttaa mahdolliselta pelkästään kestoilla, aion kokeilla sitäkin sitten kun ensimmäisistä viikoista on selvitty kunnialla :) Mies ei hirveästi innostu kestoista, mutta musta on ihan kamalaa tuhlausta käyttää vain kertakäyttöisiä, jos niitä kestoja käyttäisi lähes samalla vaivalla. Siksipä ainakin kokeillaan niitä. Voihan sitä sitten yöt ja reissaamiset mennä kertiksillä, jos kotioloissa päivisin jaksaa pitää/pestä kestoja.
Nyt tulee tuonne kylkiluihin sen verran protestipotkuja, että täytynee siirtyä pois tästä koneelta... :)
Kandi & Muhku 31+1
ei voi olla totta! mulle on jokaisessa säätiedotuksessa luvattu syysmyrsky ja nyt tuolla paistaa aurinko! ei näin! murheensa kullakin:)
kohta pitää alkaa kassia pakkaan ja salille suuntaan et ehdin käydä ennen kuin miehen haen töistä kolmen maissa.
tikru
Täällä on neuvolassa käyty, ja sitten vihdoinkin ne uskoivat minua... Tää vauva on perätilassa ja nyt lähti sitten lähete Kättärille... Ei siinä muuta, mutta kun viikkoja on jo näin paljon, niin tuskin enää kääntävät... elikkä sektio edessä jos ei mahdu tuolta alhaalta syntymään. Harmittaa kovasti kun haluaisin niin synnyttää alakautta.
Muutenkin painoa oli tullut taas 1400g/vko lisää, vaikka en kovasti ole edes herkutellut... ärsyttävä perjantai...
Anteeksi omanapaisuus...
Kaikille mukavaa viikonloppua :o) ja hyviä treffejä keski-Suomeen
Heidi <3 Toukka 37+5
Tosiaan on huono ilma! Kävin koulussa nyt uusimassa sen tentin, toivottavast menee nyt läpi. Eilen tuli vihdoinki sellain hyvä vire lukemiseen ja oisin tarvinu viel yhen päivän,et oisin saanu paremmin asiat päähän. Oon niin huono lukemaan tentteihin,ku oon tällanen laiskiainen.
Ei ollu kiva ajella kouluu tollases kelis,onneks ei viel tuule niin paljo, et ois auto lähten tuulen mukaa. sato vaan tosi paljon. Ja kyl toi tuuli koko ajan vaan yltyy.. pitää kuulemma varautuu tänään sähkökatkoksiin ja muuhun mukavaan, niin sano reidioussa. Onneks mä oon nyt innostunu polttelee kynttilöitä,ku sain synttärilahjakskin niin kivoja lyhtyjä (vai mitä noi on)..
Tulee ihana tunnelma kynttilän valossa. :)
Kuhan ei katkee sähköt kesken mallikoulun, se ois katastrofi. hih. minäkö muka telkkarin orja? :D
mammanalku: Täältä löytyy toinen, jonka mies ei päässyt töitten takia ultraan. Harmitti hirveesti silloin, mut kun oli niin paljon sairaslomalla porukkaa, niin ei saanu vapaaksi..:/ Ja mä otinki sit äipän mukaan. Kivempi se ilo on jakaa jonku muun kanssa, et kyl mä ainaki suosittelen et otat tulevan mummon mukaan:) varmaan ihan mielellään lähteekin. Ja sit miehelle kuvat tuomisiksi, onneks sellaset saa mukaan:)
AinoAurora: Täällä myös nalle puh -fani:D Mä muuten liityin lasten video kerhoon ja sieltä sain 5 piirrettyä yhen hinnalla. Niin lasta vartenhan mä siihen liityin. Hih. Kaikista eniten tykkään Disneyn piirretyistä, siis elokuvista varsinkin. Ai että. Ja nalle puh lakanatkin mulla on täl hetkellä sängyssä,pitääköhän luovuttaa ne jossain vaiheessa lapselle? :D Mut ne on hienot.. Ja otin mä sieltä videokerhosta lasta ajatellen sellasen nalle puh -boxin, missä on 2 dvd:tä. Muuten taisinkin ottaa vaan elokuvia.
Nyt en enempää jaksa kirjotella. Päätä särkee taas ja oon nukkunu tosi huonosti viime yön. En tiiä jännitinkö sitä tenttiä vai mikä oli..
Joten nyt lähen lepäilemään. Hauskaa perjantaita, vaikka myrsky ulkona pauhaakin. Hui,kun tuol jo tuulee paljon.
lara ja mötköläinen 33+3
Enskojen tapaaminen ensi keskiviikkona, 1.11 kello 13 Stockan vintillä! Toivottavasti pääsette odottajatkin täältä mukaan=)
-Ankka & Alisa-
moi pitkästä aikaa!
vitsi, kun teillä on niin paljon viikkoja jo kaikilla! ketkäs on ihan loppupäänmenijöitä? muistelisin et opet ja larsku ym. ovatkos he jo vauvautuneet? tulkaa kertoilee sit synnytyskertomuksia kunhan vauvat on maailmassa.
mä oon vähän tippunu tästä palstailusta, ku ei tuol vauvapuolel oo joka päivälle uutta pinoa, ja tuntuu tosi oudolta lukea viikon tai kuukauden pituisia pinoja.. tarkoitan et se ois paljon kivempaa ja hauskempaa jos ois joka päivä uus pino niinku tääl odotuspuolel, niin pysyis paremmin ajantasalla. mut ehkä vauvat vie niin paljon aikaa ettei porukka kerkee kirjoitella niin paljon.
mä oon palautunu aika hyvin synnytyksestä. eka viikko oli ihan hirveä, oli kunnon baby blues, itkin vain ja luulin etten osaa hoitaa vauvaa. sit se lähti kuitenkin siitä kirkastumaan, ja nyt näyttää ihan seesteiseltä tää elo. vauva on tosi kiltti, syö yleensä 5 minuuttia ja sen jälkee valvoo vähän aikaa ja sit nukkuu pari tuntia. haluaisin kyl et se söis pidempää kerralla, mut ei niin ei. se itkee ainoastaa jos sil on ilmavaivoja.
mä oon yllättyny et vauvanhoito on tällasta. se on kyl tosi ihanaa, mut ainakin aluks vie kaikki voimat, ku se on niin jokahetkistä puuhaa. kokoajan on vauva mielessä.
mut ihanaa on huomata myös miten vauva kasvaa ja kokoajan kehittyy. mä jo haaveilen et kuukauden pääst pääsen vauvakerhos käymään. nyt ei viel kauheesti viitti ihmisten ilmoil liikkua, varsinki ku flunssat riehuu näin syksyisin. välil olo on sen takia aika kyllästyny, ku suurimman osan päiväst kökkii sisäl. onneks lenkil voi käydä ja vaunuja onkin ihana työnnellä.
nyt pikkumies heräs ja haluaa ruokaa, ravintola lähtee tästä koneen äärestä pikkumiehen luo. tsemppiä kaikille ja nauttikaa ihanista masuista, no matter how big or small it is. Hyvää viikonloppua kaikille!
Ezzie ja pikkumies 3 viikkoa ja 3 päivää
[color=104E8B] Mä en pääse treffeille:(!!!!! Ottaa päähän!!! Odotin tapaamista jo kovasti, olisi ollut niin mukava nähdä teitä Enskoja! *alkaa melkein itkemään :' (* [/color]
[color=BF3EFF] On pakko auttaa iskää nyt tänään kaikissa kyyti- ym. asioissa! No pääasia on kuitenkin se, että iskä tosiaan selvisi miltei pelkällä säikähdyksellä pahasta ojaanajosta, mutta silti ottaa päähän, kun tapaaminen meni kohdaltani nyt mönkään:( No toivottavasti järkkäillään täällä Jyväskylässä joku toinen tapaaminen tässä joskus:)! [/color]
[color=104E8B] Tulen lueskelemaan juttujanne myöhemmin tänään vielä lisää ja ajatuksen kanssa! Huiskutuksia kaikille! [/color]
[color=BF3EFF] Joka tapauksessa oikein mukavaa treffausta toivottelen niille Enskoille, jotka tänään näkevät (ainakin siis Ladie ja Mörötin) :)! Ja Möröttimelle jaksuja suppareiden kanssa, toivotaan, että teidän pikkuinen pian putkahtaisi maailmaan! [/color]
[color=104E8B] ~ ♥ ~ Viipuli ja Piksu, rv 19+4 ~ ♥ ~ [/color]
Jepjep, loistoarvot sokerirasituksessa :)
Eli paastoarvo 4.4, 1 h arvo 6.8 ja 2 h arvo 5.2 (rajat 5, 10 ja 8.7).
Osasin kyllä aavistellakin hyviä tuloksia, kun ei se sokeriliemi aiheuttanut mitään muutoksia olotilaan koetta tehtäessä. Ei siis pelkoa raskausdiabeteksesta.
Joko Poppis sai ajan varattua samaan kokeeseen?
t. Essi, edelleen rv 26+3
Niin, tuossa otsikossa aikaslailla mun tunnelmat. Olo on epämääräinen ja pitikin ihan neuvolaan soitella ja kysäistä paljonko tuota Panadolia voin napsia turvallisin mielin. Yöllä piti nousta ottamaan lääkettä ja tänään en juuri muuta ole tehnyt kuin levännyt ja silti olo on kurja.
Pitäisi pystyä nyt myös näkemään mikä on olotila huomenna.. Töitä kun olisi la-su. Taidan kallistua sille suunnalle, jotta tämän illan makoilen ja aamulla reippaana töihin.
Jyväskyläläisille mukavaa tapaamista. Lämmintä vaatetta vaan päälle ja kuumaa kaakota mukiin. =)
Äh, mun pää räjähtää kohta, joten sänkyyn takasin. =( Parempaa viikonloppua teille kaikille!
iida-linnea 14+2
Olisipa ihana myrsky synnyttää tänään.ja huomenna olisi sitten luntakin luultavasti maassa. muistan ajatelleeni että sit kun on lunta maassa ni meidän pikkuinen syntyy. Saisihan tuo jo syntyä alkaa olla jo niin hyvän kokoinen. alkaa kohta hirvittää...ja olo on niin kaamee, enkä oo moneen kuukauteen nukkunut hyvin...saa nähdä miten jaksaa synnyttää jos ei pian ala tulla ja unettomuus jatkuu.
ja tuohon limatulppaan ei sitten ole luottamista, täällä sitä tullut eka kerran neljä viikkoa sitten ja sen jälkeen joka viikko vähän. tosin ekat kaksi viikkoa se oli kirkasta ja nyt ollut kellertävämpää. tällä viikolla sitä tullut melkein joka päivä vähän. hyi...saa nähdä mitä se merkkaa, tuntuu että ei jaksa uskoa että kohta lähdettäisiin synnyttää ku sitä on tullu niin kauan.
-heidi-lle piti sanoa että on varmasti ikävää kun tilanne muuttuu ja ei ole edes kauan aikaa sitä sulattaa ja valmistautua. mutta sinun ja vauvan parasta siinä ajatellaan.toivotaan että mahtuisi tulemaan jos uskallat perätilassa synnyttää.tosin onhan siinä virhearvioinnin mahdollisuus. jos saat suunnitellun sektion niin sillä minä itseäni lohduttaisin että siinä arpi on hyvin piilossa ja tietää millon vauva syntyy. tosin onhan siinä vielä se että se on pidettävä sinne asti kyydissä. mutta voimia sinulle ja toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin.
iida-linnea.: mä olen myös joutunut panadolia aika paljon syömään. esimerkiksi hampaasta leikattiin ientä ja jouduin pari päivää vetää maksimi satsia eli se 6 vuorokaudessa. kamalalta tuntu mut pakko oli. eihän sillä pitäisi olla mitään haittaa ohjeen mukaan mutta kyllä sitä silti haluaisi mahd. vähän syödä. ja ihan oman nukkumisen takia on ollut joskus pakko ottaa kun niskat vaivaa jne.
kaikilla on niin paljon viikkoja. vasta muistan lukeneeni kun tänne tuli kauheesti uusia.
jokohan viikonloppuna saatais tosiaan vauvauutisia...!!!
kaikille hyvää myrskypäivää! lähetelkää synnytystuntemuksia tännepäin...
terv ellu ja masukki rv 38+0
heissan enskattaret.. oon pysytellyt viimepäivä lukijakunnassa kun vaaka-asennosta on välillä niin tukala kirjoittaa. Seli seli..
SIIVOAMISESTA niin minähän olen sairauslomalla, ja täytyy myöntää että koti on kuin se syysmyrsky olis puhaltanut tänne meidän asuntoon! Mies just nauroi aamulla et pitäis ottaa valokuva... Koitin sit tänään vähän järjestellä paikkoja mut on niin tukalaa.. Jos ees muutaman huoneen sais järjestykseen. Olen saanut lainaksi yli 50 DVD leffaa kavereilta, ne sentään nimikoin, että tietää mikä on keneltä. Samoin nimikoin odotus- ja vauvalehdet, niin osaa niitäkin palautella oikeille omistajille aikoinaan.
JOULULAHJAT on suurimmaksi osaksi hankkimatta. Isovanhemmille ostin Isovanhempien kirjat (Suomalainen kirjakauppa 18e, saa myös netistä) niihin mummit ja ukit voi täyttää omia lapsuusmuistoja meidän tiitiäiselle. Toivottavasti tykkäävät ja täyttävät..
Viipuli: hyvä ettei sun isälle käynyt pahemmin, kauheita tollaset läheisille käyvät jutut, ne pysäyttää miettimään kaikenlaista.
Heidi: nostan hattua jos uskallat perätilasynnytystä, itse en varmaan uskaltais.
Laralei: pidetään peukkuja tentille. Itsekin opiskeluaikana aina vasta viimepäivinä sai lukuvireen ja sitten tuntui että jos vielä yks päivä olis niin sitten kaikki aukeais. Miten sitä aina siihen viimetinkaan jättikin ;-)
AA: Voi kun minäkin olisin jo pessyt vauvanvaatteet. Kiva et saitte hoitopöydänkin. Nyt voit sit vaan nautiskella raskaudesta :-) Meillä kun on tuo lastenhuonekin vielä laittamatta, niin en tiedä mihin ne puhtaat laittais. Jos kävis tänään edes kaupassa ja hakis pesuainetta...
Aurora: kiva että sait ikkunanpesuapua. Ei tosiaankaan kannata nyt touhuta ettei vaan supparit pahene! Rauhallisesti muistathan!
Amyn kuulumisia olis tooooosi kiva kuulla kun vaan ehtii ja jaksaa kirjoittaa.
Olen saanut miehen muuton kannalle, eli katsellaan uutta kotia, ollaan neuvoteltu lainasta ja käyty verokonsultilla... varovasti toivon että nyt saatais aikaiseksi :-) taidankin soitella taas kiinteistövälittäjille..
t. Heini ja mielettömän aktiivinen masumyllertävä rv 31 (onkohan karkin ja sokerin määrällä yhteyttä tuohon myllerrykseen ;-)
Heissan vaan kaikille melkein viikon tauon jälkeen... Kuten varmaan asrvasittekin, se oli sitten menoa silloin kun viimeeksi täällä ilmoittauduin. Maanantaina 23.10. klo 23.05 syntyi pikkuinen ja suloinen tyttäremme, jonka strategiset mitat olivat 3130g, 49cm ja pipo 35,5cm. Ja rv oli tuolloin 39+4. Isä oli mukana synnytyksessä ja kaikki meni lopulta nopeasti ja yllättävänkin helposti (nopeasti sen oikeasti unohtaa, miltä silloin tuntui) ja tänään kotiuduimme. Nyt iskä ja tyttö ovat ruokalevolla. Maitoa tulee ja tyttö on kiltti. Äidillä tässä on vai vaikeuksia pysyä silmät kuivina: tätäkin kirjoittaessa on kyyneleet silmissä. Mies kysyikin, että kai nuo ovat onnen kyyneliä. Ja niitähän ne. Nyt tiedän, miltä tuntuu, kun sydän on pakahtumaisillaan... Lueskelen teidän kuulumisianne kohta ja kirjoittelen tarkempaa synnytyskertomusta kun ennätän. Voikaahan hyvin!
-Amy ja pikkuinen Mimmi, melkein 4vrk
[color=#800000]Kylläpäs on perjantai mennyt taas nopsaan..Mies on vielä tämänkin päivän kotona ja lähdettiin tossa siivouksen jälkeen käymään romuttamolla ja kaupassa. Nyt on ruoka uunissa ja kerkii koneellekin! =)
Ninca mietti jo joululahjoja..Mä oon vielä täysin tuudittautunut ajatukseen, että joulu ei tuu vielä piiiitkään aikaan..=) Oon yrittänyt kaikille aina räpeltää jotain persoonallista ja hassua..saa nähdä miten tänä vuonna taas jaksaa..Huoh. =)
Viipuli tuntee jo liikkeitä..Jey =) Säkin oot kohta jo puolivälissä! Hittolainen tätä ajankulua..Ja ei kai sillä istukan paikalla oo mitään väliä jos ei tosiaan oo sen kohdunsuun päällä tahi tiellä tahi jotain..? =) Onhan isukki jo toipunut järkytyksestä ja voi hyvin?
Saiko Kandi sen boordin seinään? =)
Iisakin oli piipahtanut..Hieman ihanaa, että sä osaat ommella jne.! Vaavi taitaa saada paljon ihania omatekoisia vaatteita..kade, kade! =) Toivottavasti neuvolalääkärissä kaikki ok.
Iida-linnea ei voi vielä tänäänkään oikein hyvin =( Etkö sä sais vapaata viikonlopuksi? stressi vaan lisänee sun pääpipiä..=/
Tikru! Mä kans rakastan myrskyjä! =D Tuntuu tosiaan uskomattomalta nää meidän viikot! Jotenkin mä sillon treffeilläkin ajattelin, että oon niin kaukana muista ja nyt on kolmekymppiä täynnä kolmen viikon kuluttua. Eihän tässä näin pitänyt käydä?! Mun piti vaan kärvistellä 19+ vaikka kuinka pitkään? ÄH? SE TULEE JO!!!! =D
Ezzie oli käynyt vauva-arjen keskeltä! Mä kans vähän pelkään, että se vauvajuttu tulee mulle aika yllätyksenä ja keinun hiljaa jossain nurkassa vaan..=D Saas nähdä.
Essi: tosi hyvä juttu, että ei ollu mitään sokereissa! Mulla on sama testi ensi tiistaina. Jotenkin oon ihan hermona, että jos jotain häikkää on ja joudun johki ihme ruusunmarjadieetille..Huoh =)
Nyt taidan vielä pestä vähän pyykkiä ja mennä sit katsoon eilistä Housea. Ihanaa perjantain jatkoa kaikille!
t. poppis ja räpätti rv27+2
Ihan hirveä ilma, vettä tulee vaakatasossa hyvä kun eteenpäin pääsee.
Ladie,Hermione,Iisa: Ihanaa kun olette lähteneet tuohon kestovaippailuun, nosta teille tosiaan hattua ja korkealle.
Valitettavasti meikäläisen keskittymiskyvyillä ja hermoilla varustettu ihminen ei siihen kykene ja omatuntoni soimaa minua siitä kyllä jossain määrin.
Eilen saatiin hoitopöytä kotiin, uskokaa tai älkää se oli lähes valmiiksi koottu, vain hoitotaso ja laatikoiden vetimet piti itse kiinnittää.
Nyt on neidin vaatteet sitten laatikoissa ja valmiina, kohta voisi sitten tulla maailmaan.
sellaista siis tuuliseen maailmaani tänään, oikein mukavaa viikonloppua kaikille, liikkukaa varovasti !
AA ja neiti 32+6, uusi viikko jälleen huomenissa.