Musiikkia hifi/audiofiilille testaus- ja naatiskelukäyttöön. Kerro suosikkisi meille
Kommentit (29)
Aloituksessa mainitut siis albumeita, kun niissä taitaa molemmissa olla samanniminen kappalekin.
Bela Fleck & The Flecktones - Flight of the Cosmic Hippo (albumi)
Ihan mikä tahansa tuttu musa käy testauskäyttöön.
Pink Floyd - Dark side of the moon
Yello! - The Flag (2005 Remaster) (albumi)
Fleetwood Mac - Rumours. Erityisesti 45rpm vinyyli versio.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mikä tahansa tuttu musa käy testauskäyttöön.
Kaipaa perusteluita.
Subbarin testaamiseen löysin 90-luvulla yllättävän kappaleen: Metallica - Struggle within. Siinä alussa on sellaiset subbarinpamaukset että putoaa kaikista 2000-luvulla rakennetuista kommuuneista parvekkeiden lasikaiteet saman tien...
Tuttu musiikki toimii. Ja monet kasarihitit, esim. Conga kappale, en muista esittäjää
Outo aloitus, äänentoistoon ostetaan laitteet jotka sopii sen musiikin kuunteluun mitä itse kuuntelee.
Vierailija kirjoitti:
Outo aloitus, äänentoistoon ostetaan laitteet jotka sopii sen musiikin kuunteluun mitä itse kuuntelee.
Jos tykkää death metallisesta ja klassisesta niin ostetaan sitten kahdet vehkeet?
Jossain loudness wars -keskustelussa muistelen Brothers in Armsin cd:tä kehutun kovasti, siis alkuperäistä, ei remasteroitua.
Kuuntelin aikuisena uudestaan Björkin Hyper Ballad -kappaleen kunnon äänentoistolaitteilla ja kuulin ekaa kertaa ne todella syvät bassot siinä. Nuorempana kuunteli tietokoneen kaiuttimista tai huonoilla nappikuulokkeilla keskinkertaisia mp3-laatuja. Toinen hyvä äänentoiston testausta varten on tuo Fleetwood Macin Rumours. En oikeastaan kauheasti ole kuunnellut tuota, mutta äänenlaatu on aivan todella hyvä. Jotenkin tosi miellyttävästi äänitetty levy.
Rollareitten Dirty Work on teknisesti hyvä eikä biisejä ole soitettu puhki joten sen jaksaa kuunnella kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Hifistit/audiofiilit hankkivat laitteet, jotka toistavat musiikin niin kuin se on tarkoitettu soivan. Sen testaamiseen sopivin musiikki on mahdollisimman vähän prosessoitu laadukkaasti tehty äänite.
Avalon - Bells of Avalon (Liquid Child Remix)