Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhannesti onnea koko perheelle! Ihanalta kuulostaa moinen liikuttuminen pienestä ihmisestä..Omaa herkkyyttä odotellessa..=)

t. poppari

Vierailija
22/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan alkuun Amylle ja Mimmille ja iskälle onnittelut!!

Sitten vaan nopeesti omaa napaa:

kontrollikäynti on nyt takana. Kaikki oli hyvin, verenpaineetkin nätit 120/80, vaikka kotona näyttivät aamulla ihan jotain muuta... käyrillä ollessa Santeri vatkas ympäriinsä niin että tippui välillä pois. Mutta nätit oli käyrät muuten. Taas ultrattiin ja saatiin kokoarvioksi ~3500g. Sukupuolta ei kysytty vieläkään. Mutta parasta oli se, että kanavaa oli jäljellä enää 1cm ja yhdelle sormelle auki!! Ilman sen kummempia kipuja viikossa! Lääkärin mukaan on vielä aika syvällä (mitä se sit ikinä tarkoittaakaan??) eikä suostunut ennustamaan hirveästi synnytyksen ajankohtaa, mutta pääasia kuulema että jotain on tapahtunut. Positiivisella mielellä siis odotellaan. Viikon päästä on kontrollikäynti taas. olin vähän varautunut, että haluaisivat ottaa osastolle, mihin en kyllä olis suostunut ihan suorilta, joten parempi näin.

Aivan ihanaa olla kotona, kun äiti on siivonnut ja pakastin on pullollaan ruokaa ja herkkuja. Ihana äiti!

Mutta nyt taidan painella päikkäreille, jännitin viime yön niin kovasti tän päivän lääkärikäyntiä, että taisin nukkua vaan n. 5-6 tuntia, mikä on ihan liian vähän. Hauskaa viikonloppua kaikille!

-Osse ja Santeri rv 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas neuvolassa käyty eikä sen kummempia merkkejä synnyttämään lähtemisestä...

Rv 39+4

Pissa puhdas

Painonmuutos -400g JEE! Oon saanu kai vähän nestettä poistumaan...

RR 126/82

Hb 123 JEE! Nousu viikossa 118 -> 123 Eläköön Kräuterblutsaft :-D

Sf 35, sentin enemmän ku viikko sitte mut terkkari veikkas et saatto johtuu siitäki ku olin vähä pystymmäs asennos

Tarjonta RT

Syke 130-145

Vauvan pää kuulemma ihan hyvin mut ei vissiin ihan alhaalla kuitenkaa

Et enpä tullu sen viisaammaks, kaikki hyvin ja lähtö tulee ku tulee...

On kyllä ihme keli, aamupäivällä sato, sit välillä paisto ja nyt on pilvistä mut ei sada eikä täällä ainakaan myrskyäkään, tuulee kyllä mut ei vois myrskyks tota sanoo.

Ezzie oli käyny kertomassa kuulumisia, kiva että " bluesista" huolimatta on lähteny vauva-arki hyvin käyntiin! Kyllä mä sitä kovasti odotan vaikka rankkaa saattaa ollakin...

Mörötin ei sit kuitenkaan vielä ruvennu kiilailee jonossa ;-) No katotaa kuka lähtee seuraavaks ;-) Elinallaki alkaa olee viikot vähissä! Ja Ossella ja kelläs vielä? Täytyy vissii käydä vilkasemassa sitä esittelylistaa jos se jostain löytys... Ite taidan kuitenki la:n mukaan olla seuraava :-O

Oli galluppia siivoomisesta äippälomalla... no meillä on ollu jo pidempään tilanne et mä oon se joka yrittää tän nykysen kämpän pitää kondiksessa ku miehen aika menee uuden rakentamisessa. Mut kyl täälläki välillä näyttää siltä ku ois se syysmyrsky iskeny tänne sisään... :-S Näillä keleillä pitäs olla tota tuulikaappia imuroimassa koko ajan ku tulee kaikkee sontaa kenkien mukana! Oonhan mä saanu isännältä noottia ettei tänne voi ketään vierasta päästää, mut välillä en vaan jaksa. No tällä hetkellä on suht siistiä, lukuunottamatta kamalaa tiskivuorta ja pölykerrosta kirjahyllyssä ja tässä tietsikassa... Mut siis vastaus tohon kysymykseen ni oon ehkä kuitenki vähä enemmän täällä siivoillu ku sillon ku olin viel töissä :-)

Jaa taitaa tää kroppa vaatia äskeisen syömisen päälle pienen pötköttelyhetken ku ei ajatuskaan oikein kulje... jokohan siitä Amystä viikonloppuna kuuluis??

Oikein mukavia rehvejä keskisuomalaisille ja hyvää viikonloppua kaikille!

JoJo ja Viivi rv 39+4

Vierailija
24/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämä arvattiin ja kovasti odoteltiin jo sun ilmottautumista! Ihanaa miten liikuttunu oot, voin kyl kuvitella et iteki sit on! Onnea vielä tuhannesti koko perheelle! Tuu sit kertomaan myöhemmin lisää!

JoJo

Vierailija
25/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amylle ja koko perheelle onnittelut pikku prinsessasta!!!! Kyyneleet tulee silmiin täälläkin edelleen jatkuvasti... varsinkin kun lukee näitä vauvauutisia ja synnytyskertomuksia.

pikku-milli & Akseli huomenna 6kk

Vierailija
26/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi Amylle suuret onnittelut tyttärestä!

Iisalle. Toi ompelukerho kuulostaa tosi hauskalta. Mullaki olis ompelukone ja saumuri saatavilla jos vaan oppis käyttämään niitä. Siis ompelukonetta osaan kyllä jonkun verran käyttää, mutta en oo kovin hyvä siinä hommassa. Mun pitäis ommella vauvan koppaan kanssa verhoilut, oon jo vähän yrittäny ettiä siihen kankaita. Kun sais tän muuttohässäkän pois jaloista niin pystyis keskittyyn asiaan vähän paremmin. Vähän upeeta että sä osaat ommella.

Joo, ens keskiviikko on meidän muuttopäivä, tässä alkaa olla jo vähän kiire ton pakkaamisen kanssa. Vielä puol kämppää pitäis pistää pakettiin. Ja mä kun niin oon aina tykänny muuttamisesta. Grr! Ainoo houkutin uudessa kämpässä on se sauna. Onneks mun Äiti tulee maanantaina pariks päiväks meitä auttaan.

Kiitos Ladielle kestovaippavinkeistä! Tulee tarpeeseen.

Nyt on pakko palata takas koti hommiin.

Hyvää viikonloppua kaikille enskoille!

T: Hermione ja poju rv 26+1

Vierailija
27/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtaisat onnittelut koko perheelle pikkuisesta prinsessasta! kyllä täällä maanantaina jännättiinkin et palaatko palstaileen vai et, ja kun ei kuulunut niin...

mut me tullaan perästä, odotellaan kertomuksia:)

*ojentaa paketillisen nessuja*

tikru

Vierailija
28/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amylle, Mimmille ja iskälle paljon onnea!! :) Kotiutumisuutisia tulinkin vain tarkistamaan.. ;)

Pinoa en ehdi lukemaan, ollaan miehen siskon luona kylässä, jossa myös 3v. korvatulehdusta poteva tyttö ja ihana 1,5v poika.

Tais Öttiäinen jo huomata että äitin huomio on toisissa lapsissa, kun kunnon potkutreeniä ollut koko päivän. :)

Kommentoitia taas ensi viikolla..

bejpi ja öttiäinen 32+5

Vierailija
29/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmuisen paljon onnea Amylle ja perheelle! Ihan liikutuin itsekin kun tuota luin.

Eilen en jaksanut enää koneella istua, tuntui että olis voinut nukkua koko päivän. Tarpeeseen taisi tämä sairasloma tulla, niin väsyneeltä tuntuu olo koko ajan. Lääkäri kun kielsi minua tekemästä mitään, sopivasti miehelle osui viikon vapaa juuri tähän kohtaan. Ei onneksi siis tarvii yksin olla. Nyt kuitenkin tuntuu kaiken olevan hyvin. Iivari liikkuu vilkkaasti ja tuntuu välillä, että koko ajan :D Mutta ihan iloisena asiana sitä pidän (ainakin vielä, tiedä sit ihan loppupuolella..). Ihanaa kun pieni liikkuu eikä välillä malttais edes nukkua, kun haluisi vain kuulostella Iivaris ja sen liikkeitä. Noista liikkeistä tuli mieleen, että kun kaikki puhuu lapsen liikkuvan kun itse on kyljellään, meillä napero herää minun ollessa selällään eikä liikkeitä ainakaan tunne kun itse kyljelleen menee. Onko muilla ollut samanlaista?

4D-ultrasta näkyi olevan pientä keskustelua, mekin juuri miehen kanssa puhuttiin, että varattais aika. Nyt kun vaan keksisi, että mihin sitä menis. Itse mietin tuota Mehiläistä, jotkut kun ovat " haukkuneet" Femedan, ettei siellä olisi nähnyt tällä uudella systeemillä kuin vaavin naaman. Ja jotenkin tuntuu toi 15 minuutin aika tosi pikaiselta. Mehiläisellä olis kuulemani mukaan jopa tunnin aika. Täytyy tuota nyt miettiä vielä..

Toivottavasti tänne Helsinkiinkin saataisi lunta, koiratkin tykkäisi. Olisi kivempi käydä lenkillä pienessä lumisateessa, kuin vesisateessa. Nyt jos kuitenkin taas menisi syömään, nälkä kun tuntuu olevan koko ajan. Jaksakaahan taas!

Henna & " Iivari" , 23+0

Vierailija
30/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset Ladielle ja Sirulle virkistävästä iltapäivästä, oli todella mukava tavata :) Eikä Viipulikaan nyt ihan suremaan jää, minä ainakin olen valmis treffaamaan uudestaan, mutta sitten kyllä tulen paikalle jo vauvan kanssa!

Amylle onnittelut pienestä prinsessasta! Voi kun sitä itsekin toivoisi näiden supistusten jo tuottavan jotain tulosta. Laitahan sitä synnytyskertomusta kun ehdit ja jaksat.

Viivi taisi jossain vaiheessa kysellä, että ollaanko tuttuja tuolta lapsettomien puolelta niin siellähän sitä tuli pyörittyä 1,5 vuotta ennen kuin tämä ihanuus sai alkunsa.

-Heidi-lle tsemppiä perätilavauvan kanssa.

Mukavaa, että Ezzie oli pistäytynyt ja olittekin sitten alun vaikeuksien jälkeen päässeet vauvan kanssa hyvään vauhtiin arjessa. Toivottavasti päästäisiin pian vaihtamaan kuulumisia vauvautuneiden puolella!

Poppis: Niin ne vaan viikot karttuu. Hyvää viikonloppua teille Räpsyn ja miehen kanssa!

Ossenkin paineet on pysyneet kurissa, hyvä. Ja nyt voin myöntää, että olen oikeasti kateellinen kaikille, joilla paikat avautuu ilman sen suurempia ponnisteluja. Onhan tuo Ossen Santeri kuitenkin jo niin hyvänkokoinen, että alkaa joutaa tulla sieltä pois.

Jojolle tsemppiä. Et kai sinäkin saa niitä jokojoko-puheluja? Nyt kyllä itsekin jo tosiaan kaipaisi jonkin sortin lupausta siitä, milloin tämä Otso suostuu ulos tulemaan. Alkaa käydä tämä tulokseton supistelu hermojen päälle :(

Vielä kuitenkin kiitän siitä tapaamisesta. Tuntui, että sieltä sai tarvittavaa potkua tähän loppuodotukseen :) Toivottavasti minä en ollut ihan suunapäänä. Jännitti niin kovasti teidän tapaaminen, mutta sitten jo tuntui kuin teidän olisi tuntenut pitemmänkin aikaa.

Terkuin,

Mörötin ja Otso rv39

Vierailija
31/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Amylle, Mimmille ja perheen isälle!

Tein tuossa uuden listapäivityksen ja siirsin sitten pari syyskuista laskettua aikaa synnyttäneisiin ja laitoin kysymysmerkkejä lisätietoihin kohtaan. Samalla mietin, että kun tuo syntyneiden pinokin alkaa jo venyä ja paukkua, niin mikä olisi ensikkojen yleinen mielipide, voisiko alkupäätä poistaa tai siirtää jonnekin. Vai annetaanko mennä vuodenalkuun tässä muodossa?? Mikä lie ollut aiempien listojen tapa?

Tänään vietin sitten vapaapäiväni kaupungilla ostoksilla ja olin jalkeilla siis suurimman osan päivästä. Huomasin sitten, että mahaan alkoi koskemaan. Levossa ollessa kipu hävisi, mutta taas hetken aikaa kaupunkia talsiessani kipu alkoi uudestaan. Jätin siis suosiolla ostosreissuni kesken. Ei ollut normaalia vihlovaa kipua mikä tuntui. Nyt sitten olen illan ottanutkin levon kannalta.

Ostosreissusta vielä, että mukaani tarttui (taas kerran) Babyblues sarjan kirjoja, joiden juttuille olen sitten täällä yksikseni nauranut. Voinen kuvitella vauva-arjen olevan jotakin tuon suuntaista.

Mutta nyt taidan taas painua pitkälleni sohvalle.

Ninca- rv 11+0

Vierailija
32/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amylle ja perheelle onnittelut! Synnytyskertomusta odotellessa...

Ninca, noilla viikoilla voi tulla aika koviakin alavatsakipuja ilman, että tarvitsee huolestua. Tai no, ainahan niistä huolestuu, mutta tod.näk. ovat vaarattomia :) Mulla oli aivan sikamaista vihlontaa ja kolotusta aina pitempään kävellessä rv8-12 aikoihin, mutta kun ikinä ei tullut tippaakaan verta, ei asiaa edes tutkittu sen kummemmin. Kasvava kohtu vaan venytteli paikkoja.

Poppis, tossahan se boordi on vielä pöydän kulmalla kasassa... :) En jaksanut ruveta läträämään sen kanssa tänään, kun saunan ja vessan pesu vei kaikki voimat. Vielä kun innostuin tamppaamaan pari pientä mattoa (vaikka juuri aamulla uhosin sen olevan miehen hommia), niin sitten pitkin jo lepäillä parisen tuntia... Joskus kolmen aikaan tarttui hyvä kirja hyllystä käteen (Kate Mossen Labyrinth), ja sitä olenkin lukenut loppupäivän :) Tunnin päästä voisin lähteä köpittelemään miestä vastaan asemalle, niin saisin vähän iltalenkkiä samalla.

Oli iso virhe soittaa tänään jo vauvan saaneelle kaverille, koska mulle tuli ihan hirveä morkkis sen tosi aktiivisesta odotusajasta. Kun kerroin sille että mattojen tamppauksen jälkeen piti mennä pötköttelemään, se oli ihan että " toi ei kyllä ole normaalia, että olet noin väsynyt" . Yritin sitten selitellä että en mä nyt koko ajan makaa, ainoastaan tuollaisten rankempien juttujen jälkeen. Kaveri oli kuitenkin ihan vakuuttunut että mulla on surkea kunto ja pitäisi jaksaa täysillä vähintäänkin vielä kuukauden ajan. - Voiko sitä aika kullata muistot noin täydellisesti, kun muistelen, että vuosi sitten kaverin odottaessa hän itse valitteli, kuinka ei jaksanut kauheasti opiskella?! ;)

Jotenkin sitä vaan ottaa itseensä tuollaiset toisten arvostelut, vaikka tiedänkin, että kaikki raskaudet ovat erilaisia. Kaverin mielestä ei ole homma eikä mikään tuoda puolen viikon ruokaostoksia kävellen kotiin (2km), sillä " kantavathan naiset kehitysmaissakin vettä kotiin vielä ihan synnytykseen saakka" jne... Plääh.

Onneksi tällä palstalla ei moralisoida aktiivisia eikä laiskempia odottajia. Kukin oman vointinsa mukaan!

Kandi & Muhku 31+1

Vierailija
33/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä te muut saatte pieniä vauvoja! Minullehan sanottiin koko ajan, että vauva tulee oleen pieni, kun sf-mitta meni lopussa jossain alakäyrien alakäyrillä (korkeimmillaan sen 32cm). No eipä tää meitin rinsessa niin pieni sitten ollutkaan (3765g) :)

Meilläkin on mennyt tähän asti kaikki hyvin. Yötkin menee niin hyvin, että meillä ei ole vielä väsymyksestä kärsitty (äippä ainakaan ;)) Viime yönäkin tyttö heräsi kaksi kertaa syömään. Nukahti illalla klo 22 ja herätin hänet klo 8.30, kun piti lähteä kiikuttamaan äidinmaitoa bussipysäkille :) Ainoastaan iltaisin tyttö itkeskelee vähän enemmän, voipi olla että on koliikkia ilmassa? Mutta onneksi jaksan kuunnella huutoa vaikka kuinka kauan. Kunhan vain pitää tyttöä sylissä koko ajan :)

Täällä on kyllä mooonta jo loppusuoralla! Tsemppiä odotteluun!!

MiaMik ja Iinu-Liina 3vko+

Vierailija
34/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan, enskattaret.

Varovasti hiippailen tänne ja kerron että taidatte saada uuden enskattaren. =) Mähän kävin jo sen verran täällä että tuon Open ja silloisen Ahaan uutiset kävin kertomassa.

Nyt olen testannut pari haamua ja yhden selvemmän viivan. Vielä ei vaan oikein järki anna myöden tajuta tätä asiaa, että raskaana tässä oltais.

En oikein tiedä mitä tässä meinais viikoiksi, kun vikat menkat oli 12.9. ja sitä edeltävä kierto oli 43 pv. Vauvalehden laskuri sanoo että nyt ois menkoista laskien 7. viikko menossa, mutta toisaalla taas just pitkä kierto antaa korjatun la:n ja se ois 4.7. Siihen mä ite uskon enemmän, koska kp 30 testi oli ihan selvistä selvin nega.

Eli täällä sitä ollaan. Huh. Huih! =)

Vierailija
35/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania uutisia on mukava lukea!

Luen koko ajan ahkerasti enskojen kuulumisia, itsellä ollut taas joku suvantovaihe päällä kirjoittamisen suhteen.

Han_:Onko paniikkihäiriökohtaukset helpottaneet?Mulla on nyt ollut jo pitkään ajanjakso ilman kohtauksia, toivottavasti menee loppuaikakin hyvin.

Omaa napaa sen verran, että jonkin verran on supistellut ja neuvolalääkäriä aikaistettiin parilla viikolla, on siis nyt reilun viikon päästä.

Essi: mennään muistaakseni täysin samassa ajassa ja laskettu aikakin on sama. Mikäs sun sf-mitta oli viimeksi?Mulla oli neuvola maanantaina, jolloin viikkoja oli 25+6 ja sf-mitta oli 25, ihan yläkäyrällä mennään.

Mukavaa viikonloppua enskoille!

sjt+pikkumies 26+3

Vierailija
36/36 |
27.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Amylle ja neidille ja iskälle! Kyllä tää kotielämä on ihanaa ;)

Ja Jushkalle kanssa onnea !!

Kävinkö jo hehkuttamassa teille, että meillä oli keskiviikkona 2 kg juhlat?! ;)) Eli neuvolantäti kävi punnitesemassa neidin, ja paino oli noussut jo yli kahden kilon!! (tosin täytyy myöntää, että edelleen mietin jatkuvasti ihan huolestuneena, että syökö tuo nyt varmaan tarpeeksi... ja väkisin koitetaan välillä tuputtaa, jos vielä söis vähän... Julmaa, mutta kun toinen on NIIIIIN pieni, pitää koittaa kasvattaa edes vähän isommaksi)

Vauva on kyllä aivan ihana ja aivan älyttömän kiltti, toiset vauvat kun kiljui jo sairaalassa pitkiä aikoja, mutta meidän pikkuinen vaan inahtaa pari kertaa joskus harvoin ;) Tietty tilanne voi muuttua vielä ihan koska vaan :))

Ai niin, mä oon nautiskellut oikein urakalla parina viime päivänä: eilen tehtiin jotain homejuusto pöperöä ja syötiin maksamakkara voileipiä, oli muuten uskomattoman hyviä!! Ja tänään nautiskelin Kopparsbergin mustikka siiderillä, joka oli jäänyt jääkaappiin kummittelemaan jo ajalta ennen rakautta! Slurps, pienet on ilot :DD

Päivällä karkasin myös hetkeksi kaupungille, kun neiti nukkui ja isi oli vahdissa :) Piti mennä HenkkaMaukalta hakemaan muutama 44 cm vaate lisää, kun eilen illalla meni parissa tunnissa kolmet vatteet pesuun :( Nuo kaikki newborn vaipat kun on niin isoja meidän pienelle, että lahkeista tuli vähän " vuotoja" :(

Muuten kyllä elämä on aika helppoa, kun pikkuinen lähinnä nukkuu ja syö kun herätetään syömään :) Ei siis osaa oikeastaan ainakaan vielä vaatia ruokaa, tai sitten meillä tuputetaan sapuskaa naamariin niin usein, ettei ehdi koskaan tulla kunnolla nälkä ennen sitä ;) Toistaiseksi meillä syödään lähinnä korviketta, kun ei tuota äidinmaitoa ole niin kamalasti vielä ollut tarjolla, ja sairaalassa suositeltiin pullosta syömistä, että saadaan pikkuinen syömään riittävästi. Rinnasta imeminen kun on kuulemma vielä niin paljon raskaampaa, ettei sitä suositella ollenkaan näin pienelle ihmisen alulle :( Sitä tämä äiti aina toisinaan kyllä surkuttelee, kun olisin kovasti halunnut kuitenkin imettää. Nyt yritän sitten lypsää kaiken vähän, mitä tarjolla on. Toisaaalta myös eri hoitajien antamat ohjeet oli vähän ristiriidassa, toisten mielestä aina välillä voisi imetystäkin hetken kokeilla, mutta toisten mielestä sitä ei ole hyvä koittaa ennen kuin rinnasta saisi helposti koko kerta-aterian määrän... Tavallaan ymmärrän molemmat näkökohdat, mutta toisaalta en :/ No, kunhan pieni vähän kasvaa ja vahvistuu, voidaan varmaan toivotavasti alkaa imetystäkin opetella.

Maanantaina pääsemmekin jo ekan kerran lastenneuvolaan käymään, niin nähdään kuinka paino on sitten noussut! Toivottavasti paljon ;) Me siis saadaan ainakin alkuun käydä neuvolassa ainakin puntarilla tosi tiheesti, kun neiti on niin pikkuinen, mutta kyllä se omaakin mieltä kummasti rauhoittaa, kun pääsee vähän useemmiin tuota painonkehitystä tarkkailemaan!!

Nyt tämä äiti lähtee suihkuun, ja sen jälkeen ruokin pikkuihmisen ja meen nukkumaan! Onneksi meillä on niin kiltti isi, että se jaksaa yölläkin nousta meille maitoa lämmittämään ;)

t. Ope ja pikku-Aino 11 vrk