Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

19v muuttamassa pois kotoa ja nyt tuli riita siitä, mitä saa ottaa mukaansa

Vierailija
27.08.2022 |

Lapsi haluaisi ottaa sängyn, vaatekaapin, kirjahyllyn, työpöydän ja oikeastaan kaikki oman huoneensa kalusteet. Minä olen kuitenkin kieltänyt tämän. Ovathan ne kuitenkin minun ostamiani. Antaisin toki ottaa mukaan omat vaatteet ja muut välttämättömyystarvikkeet mutta kyllä huonekalut saisi hommata ihan itse. Sitä vartenhan hän on käynyt töissä ja kerännyt rahaa. Miten teillä on tällaisissa tilanteissa toimittu?

Kommentit (228)

Vierailija
21/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on tehnyt

Itsestään pellen

AP on tööt tööt toot tööt tööt

Vierailija
22/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro nyt AP edes mitä niillä huonekaluilla teet että et vaikuta täysin provolta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vanhemmat ostimme juuri opiskelun alkaneen ja omaan kämppään muuttaneelle nuorelle uuden sängyn, patjan, lakanat sun muut ja pöydän ja vaatekaapin, vanhat jäivät hänen vanhaan huoneeseensa. Lisäksi hankittiin mikro, kahvinkeitin ja pesukone sekä kaikki astiat sun muut, mitä nuori tarvitsee. Kesätyörahat ovat ihan muuta varten, kuin sängyn ostoon mielestäni.

Vierailija
24/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, miksi haluat vaikeuttaa oman lapsesi itsenäisen elämän alkua? Mun 19-v muutti juuri toiselle paikkakunnalle opiskelemaan ja annoin mukaan & ostin kaiken tarvittavan opiskelija-asuntoon ja autoin muutossa. Näin ovat toimineet kaikki tuntemani vastuulliset vanhemmat.

Vierailija
25/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mun vanhemmat on sen verran varakkaita että sain oman huoneen tavarani mukaan jotka oli heidän rahoilla ostettu MULLE. Sängyn ja pöydän sain, loput ostin ite.

AP on ärsyttävä vanhempi, onneksi lapsi pääsee pois.

Vierailija
26/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan se on, että tarvikkeet ovat maksajan. Pihiyttä ja jotakin ihme rankaisua on se, jos ei saa ottaa omaa sänkyään mukaansa. Pöydän ja tuolinkin antaisin, mikäli eivät ole antiikkia tms. arvotavaraa.

Vierailija
27/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan vaan, jos kelpaavat! Pitää nyt vähän auttaa pesästä lentävää poikasta.

Vierailija
28/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sai lähtiessään sängyn (140 cm leveä uudehko ja aika hintavakin), petivehkeet ja pussilakanoita, pöydän ja siihen tuolit, ison maton, muutamat verhot, astiaston ja ruokailuvälineet, telkkarin, soittimen ja kaikenlaista muuta tarpeellista. Keräsin myös ensiapupaketin, missä Betadine, laastaria, sidetarpeita, sakset jne. 

Olen lisäksi tehnyt ruokaakin ja vienyt silloin tällöin. Tuskin itse tekee mitään suuritöistä kaalilaatikkoa jne.

Joidenkin mielestä ihmeellistä, mutta en puutu hänen yksityisasioihinsa lainkaan, vaikka hyysäänkin näin. Apua annan, jos pyytää, en kuitenkaan rahoita. Omillaan on pärjännyt hienosti.

Vierailija
29/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on provo.

Meillä esikoinen muutti viimevuonna omilleen yliopiston alettua ja ei vienyt huoneestaan oikeastaan mitään huonekaluja, koska käytiin hänen kanssaan ostamassa kaikki eri liikkeistä. Plus grillaava mikro, kunnon imuri ja muut siivousvälineet jne.

Ja kun tulee kotikotiin käymään niin on sänky, pöytä, vaatekaappi jne huoneessa valmiina.

Samat sävelet kakkosen kanssa.

Mistä tiedät? Kyllähän joku tuossa yllä sanoi, että käski lastaan maksamaan hänelle takaisin tälle lapselle ostetuista tavaroista. Kusipäävanhempia riittää.

Vierailija
30/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap halua olla hyvä vanhempi?

Siis ap:lle kalusteet ovat tärkeämpiä kuin nuorensa hyvinvointi?

Vierailija
31/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt AP edes mitä niillä huonekaluilla teet että et vaikuta täysin provolta?

Kai hän vuokraa sitä toiselle lapselleen.

Vierailija
32/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en minä nyt huonetta tyhjilleenkään ajatellut jättää. Siitä voisi tulla vaikka vierashuone tai työhuone, en ole tarkempaa käyttötarkoitusta päättänyt. Mutta joka tapauksessa uudet huonekalut ovat kalliita, ei minulla tuosta vaan ole rahaa ostaa uusia huoneen täydeltä. Nuori taas on jo vuosia säästänyt rahaa itsenäistymistä varten, joten mitä hänen sitten pitäisi ostaa ellei huonekaluja uuteen kotiin.

Ap

Vierailija
33/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä helvettiä? Minä sain lapsuudenkodista viedä huonekalut, jotka siellä huoneessa oli. Ansaituilla kesätyörahoilla sitten ostin muuta kodin käyttötavaraa

Vierailija
34/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
35/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap omistaa nuoren tavarat - kai perit häneltä myös vuokraa näiden huonekalujesi käytöstä?

(Sarkasmia)

Vierailija
36/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aivan omalta narsisti äitipuoleltani. En saanut mukaani juuri muuta kuin vaatteet ja hammasharjan kun lähdin kotoa 80-luvun lopussa.

Vierailija
37/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei ole vienyt omasta huoneestaan oikeastaan mitään vaatteita lukuunottamatta.

Opiskelijakämppään on ostettu uudet huonekalut ja kaikki muu tarvittava.

Vierailija
38/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin huonekaluni kotiin, koska kävin kuitenkin melko usein kotona ja oli kiva, kun siellä oli ns. oma huone vielä tallella. 

Mutta jos nuori kerran haluaa viedä kaikki kalusteet, eikä aio juurikaan kotona vierailla, niin antaisin viedä ja sitten tekisin huoneesta mieleiseni. Nykyisin käytettynä löytää todella paljon hyviä huonekaluja. Sängyn joutuu ostamaan uuden.

Vierailija
39/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä myin huonekalut lapselle. Sitten ostin niillä rahoilla uusia tilalle

millainen luuseri ottaa rahaa omalta lapseltaan lapselleostetuista tavaroista

Millainen luuseri nylkee köyhiä vanhempiaan ?

Vierailija
40/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä niillä nuoren huoneessa olevilla kalusteilla teet? Aiotko istua siellä haikailemassa mennyttä? Hyvä että haluaa ne vanhat tavarat mukaansa. Kalusta sitten huone itsellesi mieluisaksi saat siitä kyllä kivan pienelläkin budjetilla.