Teatterilippu 89 euroa! Priscilla aavikon kuningatar
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hypetyksellä tarkoitin teatteripiirejä ja somealustoja. Ylistäviä arvosteluja joka puolella. En lue Hesarin arvosteluja etukäteen, ennen kuin itse olen tehnyt omat arviot. Käynpä nyt lukemassa 😊
Okei, itse olen huomannut, että Hesari on täysin ylivoimainen teatteriesitysten markkinoija. Neljän tai viiden tähden arvion julkaisun jälkeen on aivan turhaa yrittää saada esityksiin lippuja, myyvät loppuun saman tien.
Tässä ehkä korostuu se, että isoin teatterikävijäryhmä on edelleen eläkeikäiset naiset, joille Hesarin merkitys iso ja joille lehti tulee yhä paperisena.
Tässä muuten tuo täysin hämäräksi jäävä HS:n arvostelu: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009005821.html
Jahas, tuo arvio on näemmä huomattavasti pidempi kuin se, mikä oli eilen paperilehdessä. Käytännössä eri arvio.
Kävin katsomassa ko. musikaalin. Esitys kaikkiaan oli hieno, lavasteet, tehosteet, puvut, tanssit yms. Joidenkin laulajien ääni oli tosi huono. Kolme naislaulajaa, jotka aina välillä tulivat estradille, lauloivat oudosti, joku ihan raakkui. Sitä oli kamala kuunnella! Olisi luullut, että löytyisi parempia laulajia. Valojen välkkyminen oli hienoa, mutta päänsärkyä aiheuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa ko. musikaalin. Esitys kaikkiaan oli hieno, lavasteet, tehosteet, puvut, tanssit yms. Joidenkin laulajien ääni oli tosi huono. Kolme naislaulajaa, jotka aina välillä tulivat estradille, lauloivat oudosti, joku ihan raakkui. Sitä oli kamala kuunnella! Olisi luullut, että löytyisi parempia laulajia. Valojen välkkyminen oli hienoa, mutta päänsärkyä aiheuttavaa.
Aivan sama kokemus! En pitänyt siitä. Pahin ongelma oli äänisuunnittelu, kun musiikki peitti laulajien sanat ja muutenkin vyöryi täysillä. Siitä dialogista, mitä kuulin, en tykännyt yhtään. Pelkkää alapäähuumoria ja oi miksi kaikki pitää lausua homottavaan tyyliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa Lontoon West Endissä teatteriliput ovat halvempia ja siellä produktion taso on maailman huippuluokkaa. Suomessa hinnat ovat ihan naurettavia tasoon nähden.
Olen nähnyt lukemattomia musikaaleja sekä Lontoossa että Helsingissä. Helsingin kaupunginteatterin esitykset ovat nykyään ihan kansainvälistä huipputasoa niin esiintyjien kuin tuotannonkin osalta.
89 euroa ei ole mikään halpa hinta, se on totta. Ihan yhtä paljon kuitenkin maksavat liput monien suomalaisten "tähtiartistien" keikoille, joilla yleisöä on kerralla moninkertainen määrä.
No ei todellakaan voi verrata West Endin ja suomalaisen musikaalin tasoa toisiinsa 😂.
T. Molemmissa käynyt
Paljonko veronmaksajat tukevat vielä 89 € lipun ostajaa.