Teatterilippu 89 euroa! Priscilla aavikon kuningatar
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut luopumaan rakkaasta teatteriharrastuksesta taloudellisista syistä. Pienituloiset eivät pysty maksamaan tuollaisia summia.
On paljon muutakin mitä pienituloiset eivät pysty tekemään. Mitä ehdottaisit tuohon ratkaisuksi? Helsingin Kaupunginteatterin on pakko pitää lippujen hinnat suht. korkealla että saavat kipeästi tarvitsemaansa rahaa.
Oletko ajatellut hakeutua pienten harrastajateatterien esityksiin? Niihin liput ovat takuulla halvemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa Lontoon West Endissä teatteriliput ovat halvempia ja siellä produktion taso on maailman huippuluokkaa. Suomessa hinnat ovat ihan naurettavia tasoon nähden.
Mamma Mia tänään Novello Theatressa, joitain hajapaikkoja 44 puntaa, hyvät paikat 186 puntaa kappale. Onpa halpaa!
Noi hajapaikat saman illan esityksiin Lontoossa myydään todennäköisesti siitä lippumyymälästä Leicester Streetillä. Kaikki illan esitykset 50 %:n alennuksella. Eli tuo tämän illan 44 punnan lippu on eilen maksanut 88 puntaa.
Paikka on helppo löytää jonon perusteella, se on usein pitkä jo hyvissä ajoin ennen myymälän avaamista.
Kuinka monta musikaalia olet käynyt katsomassa Broadwaylla tai West Endissä? Entä Helsingin Kaupunginteatterissa? Arvelen, että et yhtään. Suosittelen, että laajennat kokemuskenttääsi leffateattereita ja lätkämatseja laajemalle kulttuurikentälle. HKT:n Priscilla on häikäisevän hieno musikaali, ihan Broadway tasoa ja jopa enemmän. Kokemusta on molemmista. Voita ennakkoluulosi ja käy tsekkaamassa Priscilla. Kokemusta on.
Aloittaja voi vähemmän vetää röökiä ja juoda kaljaa, niin rahaa jää muuhunkin
Kun sinua näyttää kauhistuttavan Helsingin teatteritarjonnan "homotus", niin varmasti sinulle on vain parempi pysytellä siellä Takahikiällä katsomassa paikallis-pubin Kylän Vahvin-kädenvääntökisoja ja ryystää halvinta happy hour kurakaljaa. Onnea valisemallasi tiellä!
Rahan tuhlausta. Leffan voi ladata ilmaiseksi netistä. Eikä tarvi edes kylille vaivautua.
Tuo 89€ taitaa olla se kalleimman paikan lippu. Kyseinen teos on myynyt niin hyvin, että halvemmat paikat ovat jo loppu.
Ja siellä West Endillä on myös kallista. Kalleimmat paikat ovat paljon kalliimpia kuin täällä.
Eilen kävin katsomassa kyseisen musikaalin ja oli todella pettymys. Odotukset korkealla valtaisan hypetyksen ja ylistävien arvostelujen takia. Juoni oli todella löyhä, ei vedonnut tunteisiin yhtään. Pari Musiiki kohtausta olivat hyviä ja osa puvustusta, muuten tuntui, että oli kesäteatteria katsomassa.
89€ on oikeasti jo senhintainen että tavis kaupankassapariskunta ei tuota mene katsomaan. No ehkä heitä ei sinne edes tarvita/ haluta. Ja ehkäpä he itsekään eivät sinne edes olisi olleet menossa. Frii kit kun ei kuitenjaan ihan kaikkia kiinnosta. Lippuja on toki tod hyvin myyty..katsomossa on ns.parempaa väkeä?
Vierailija kirjoitti:
Ostin minulle ja miehelle liput 10. elokuuta eli aika pian sen jälkeen kun tulivat myyntiin. Ja nimenomaan nuo kalleimmat 89 euroa, että saatiin hyvät paikat. Mitä järkeä edes mennä jos ei näe lavalle hyvin?
Hesarin arvostelun mukaan jo tässä vaiheessa 70 % kaikkien myynnissä olevien näytösten paikoista varattu, joten selvästikin on paljon ihmisiä joilla edelleen riittää rahaa ja kiinnostusta.
Suomi kansakuntana on jo vuosikausia nauttinut elintasosta johon sillä ilman velanottoa ei olisi varaa. Jokuhan tämänkin lystin joskus maksaa, muodossa tai toisessa.
Vierailija kirjoitti:
Eilen kävin katsomassa kyseisen musikaalin ja oli todella pettymys. Odotukset korkealla valtaisan hypetyksen ja ylistävien arvostelujen takia. Juoni oli todella löyhä, ei vedonnut tunteisiin yhtään. Pari Musiiki kohtausta olivat hyviä ja osa puvustusta, muuten tuntui, että oli kesäteatteria katsomassa.
Mikä hypetys? Hesarissa on ollut aukeaman juttu, jossa haastateltiin pääosan esittäjää ja ohjaajaa. Eli näkyvyyttä kyllä, mutta ei ollut minusta muuten hehkuttava juttu. Varsinainen arvostelu oli eilisessä lehdessä. Kriitikko antoi 3 tähteä, ja vaikka kuinka tankkasin sitä tekstiä, niin en päässyt perille siitä, miksi juuri kolme tähteä. Ainoa mitä siinä hehkutti oli puvustus, muuten ei arvioinut esityksestä mitään vaan kuvaili mm. elokuvaa. Ihan kummallinen arvostelu kun tähtiä ei perusteltu lainkaan. Sinänsä kolme tähteä ei ole kyllä mikään hyvä arvio.
Vierailija kirjoitti:
Kun sinua näyttää kauhistuttavan Helsingin teatteritarjonnan "homotus", niin varmasti sinulle on vain parempi pysytellä siellä Takahikiällä katsomassa paikallis-pubin Kylän Vahvin-kädenvääntökisoja ja ryystää halvinta happy hour kurakaljaa. Onnea valisemallasi tiellä!
Asun Takahikiän kaltaisessa pikkupaikassa ja täällä on yllättävän hyvin tarjolla kulttuurivirikkeitä moneen makuun.
Ylihinnoiteltua queer-kulttuuria varmasti Helsinkiä vähemmän. Ja ihan hyvä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hypetys? Hesarissa on ollut aukeaman juttu, jossa haastateltiin pääosan esittäjää ja ohjaajaa. Eli näkyvyyttä kyllä, mutta ei ollut minusta muuten hehkuttava juttu. Varsinainen arvostelu oli eilisessä lehdessä. Kriitikko antoi 3 tähteä, ja vaikka kuinka tankkasin sitä tekstiä, niin en päässyt perille siitä, miksi juuri kolme tähteä. Ainoa mitä siinä hehkutti oli puvustus, muuten ei arvioinut esityksestä mitään vaan kuvaili mm. elokuvaa. Ihan kummallinen arvostelu kun tähtiä ei perusteltu lainkaan. Sinänsä kolme tähteä ei ole kyllä mikään hyvä arvio.
Sama!!! Oli sitten muuten niin outo arvostelu että luin sen 2 kertaa. Eikä siinä tosiaan ollut mitään järkeä. Kolmea tähteä kriitikko ei perustellut mitenkään. Ja minusta itse esitystä ei arvioitu lainkaan..mitä hit toa???!!
Hypetyksellä tarkoitin teatteripiirejä ja somealustoja. Ylistäviä arvosteluja joka puolella. En lue Hesarin arvosteluja etukäteen, ennen kuin itse olen tehnyt omat arviot. Käynpä nyt lukemassa 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joutunut luopumaan rakkaasta teatteriharrastuksesta taloudellisista syistä. Pienituloiset eivät pysty maksamaan tuollaisia summia.
On paljon muutakin mitä pienituloiset eivät pysty tekemään. Mitä ehdottaisit tuohon ratkaisuksi? Helsingin Kaupunginteatterin on pakko pitää lippujen hinnat suht. korkealla että saavat kipeästi tarvitsemaansa rahaa.
Oletko ajatellut hakeutua pienten harrastajateatterien esityksiin? Niihin liput ovat takuulla halvemmat.
Ja tätäkin saattanan turhaketta rahoitetaan valtion varoista. Aina muu Suomi joutuu elättämään köyhiä hesalaisääliöitä. Voi viddu, saattanan lokit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tätäkin saattanan turhaketta rahoitetaan valtion varoista. Aina muu Suomi joutuu elättämään köyhiä hesalaisääliöitä. Voi viddu, saattanan lokit.
Se kyllä menee toisin päin. Me elätetään teitä. Tuosta produktiosta en osaa sanoa mitään, ärsytti se hypetys, homoilla on aina parhaat bileet. Niissä piireissä Lontoossa pyörineenä en ole samaa mieltä. Itsekeskeistä ja ulkonäkökeskeistä.
Kuka makaa edes euroa, jotta pääsee katsonaan jotain homóțrañsunäytelmää?
Ihme mädätystä joka tuutista.
Paljonko maksaa jääkiekkoliigan liput? Eikö keikkaliputkit ole aika kalliita?
Vierailija kirjoitti:
Hypetyksellä tarkoitin teatteripiirejä ja somealustoja. Ylistäviä arvosteluja joka puolella. En lue Hesarin arvosteluja etukäteen, ennen kuin itse olen tehnyt omat arviot. Käynpä nyt lukemassa 😊
Okei, itse olen huomannut, että Hesari on täysin ylivoimainen teatteriesitysten markkinoija. Neljän tai viiden tähden arvion julkaisun jälkeen on aivan turhaa yrittää saada esityksiin lippuja, myyvät loppuun saman tien.
Tässä ehkä korostuu se, että isoin teatterikävijäryhmä on edelleen eläkeikäiset naiset, joille Hesarin merkitys iso ja joille lehti tulee yhä paperisena.
Tässä muuten tuo täysin hämäräksi jäävä HS:n arvostelu: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009005821.html