Ärsyttää taas nuo asuntolämpötilan alennusvaatimukset. Lintilä
Onhan se ok, että kukin HALUKAS laskee sisälämpötilaansa, mutta ärsyttävää, jollei omasta patterista saa itse säätää korkeammaksi.
Mitä virkaa säätimillä on, jollei sieltä saa sitä lämpöä, mitä haluaa, vaan ainoastaan alemmas.
Luulen, että perimmäinen idea on saada vuokrataloyhtiöille lisää tuottoa tällä tavalla.
Itse asun osakehuoneistossa. Toivottavasti täälläkin ei aleta alentamaan.
En halua palella. Mun optimilämpötila on 24 astetta. 20 asteessa jäädyn villavaatteet päällä. (joissain kyläpaikoissa on tuo lämpö)
Kommentit (148)
Järkyttävää nillitystä tuollainen.
Jos 21 astetta ei riitä sisällä, jonkun pitää kai tulla aina aamuisin pukemaan sinut, jos aikuinen ihminen ei osaa itse.
Nämä on nyt sellaiset samanlaiset talkoot mitä Suomessa oli sodan aikaan, kun kerättiin esim. vihkisormuksia, että pystyttiin puolustautumaan.
Jokin lämpötilan laskun on aika pieni uhraus, joten kaikki tällaiset valitukset kuulostaa ihan trollaukselta.
Tuntuu paremmalta, kun leikit että Putlerilla on vilu.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä miten voin säästää enää noista kuumista suihkuista. Olen töissä päivittäistavaravarastolla josta puolet on viileän puolella ja teen siellä viileässä töitä ison osan päivästä. Helteilläkin huomaan, että en edes kuumassa kunnolla palaudu siitä kylmästä työpäivän jälkeen vaan on pakko viruttaa itseäni kuumassa suihkussa ja kauan.
Nää jotka puhuvat lyhyistä suihkuista, kotona puuhastelusta yms. niin oikeasti painukaa kuuseen. Jos mä olen aamulla noussut ylös 03.45 aamuvuoroon, tehnyt töitä 06-14 ja päässyt kotiin siinä kolmen jälkeen niin en mä ala häseltämään loppuiltaa jotain ihmeellistä kotona. Mä käyn kuumassa suihkussa kunnes en palele enää, teen ruokaa ja rentoudun. Laitan talvella öljylämmittimen päälle ja nukun hyvät yöunet jotta jaksan taas seuraavan työpäivän.
Jos ei joku usko niin käy itse kokeilemassa mitä se on kerätä tomaatteja ja lihalaatikoita kylmässä jääkaappiolosuhteissa. Jonkun on sekin työ tehtävä ja pidän työstäni, mutta jotain rajaa näihin touhuihin jo!
Hitsit, olisin suositellut sähköhuopaa nopeaan lämmitykseen, kunnes muistin.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä miten voin säästää enää noista kuumista suihkuista. Olen töissä päivittäistavaravarastolla josta puolet on viileän puolella ja teen siellä viileässä töitä ison osan päivästä. Helteilläkin huomaan, että en edes kuumassa kunnolla palaudu siitä kylmästä työpäivän jälkeen vaan on pakko viruttaa itseäni kuumassa suihkussa ja kauan.
Nää jotka puhuvat lyhyistä suihkuista, kotona puuhastelusta yms. niin oikeasti painukaa kuuseen. Jos mä olen aamulla noussut ylös 03.45 aamuvuoroon, tehnyt töitä 06-14 ja päässyt kotiin siinä kolmen jälkeen niin en mä ala häseltämään loppuiltaa jotain ihmeellistä kotona. Mä käyn kuumassa suihkussa kunnes en palele enää, teen ruokaa ja rentoudun. Laitan talvella öljylämmittimen päälle ja nukun hyvät yöunet jotta jaksan taas seuraavan työpäivän.
Jos ei joku usko niin käy itse kokeilemassa mitä se on kerätä tomaatteja ja lihalaatikoita kylmässä jääkaappiolosuhteissa. Jonkun on sekin työ tehtävä ja pidän työstäni, mutta jotain rajaa näihin touhuihin jo!
Sitä jotenkin luulisi, että halvempaa olisi mennä makuupussiin tai kääriytyä sohvalla täkkeihin.
Tuntuu hullulta tehdä töitä, nähdäkseen nälkää ja vilua ensi talvena.
Toimeentulotuella Kela maksaa massiiviset sähkölaskut ja rahaa täytyy laskennallisesti riittää ruokaankin.
Vierailija kirjoitti:
Jos 21 astetta ei riitä sisällä, jonkun pitää kai tulla aina aamuisin pukemaan sinut, jos aikuinen ihminen ei osaa itse.Nämä on nyt sellaiset samanlaiset talkoot mitä Suomessa oli sodan aikaan, kun kerättiin esim. vihkisormuksia, että pystyttiin puolustautumaan.
Jokin lämpötilan laskun on aika pieni uhraus, joten kaikki tällaiset valitukset kuulostaa ihan trollaukselta.
Mielummin antaisin Ukrainan itäosat Venäjälle
Minulla on vanha hirsitalo. Pidän aina talvisin makkarin lämpötilaa noin 18 asteessa. Nukun todella hyvin viileämmässä. Elokuussa makkari lämpeni oikein kunnolla ja heräilin yöllä pistävään kuumuuteen. Viileässä oleskelu muuten kehittää ruskeaa rasvaa, joka hoikentaa.
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotuella Kela maksaa massiiviset sähkölaskut ja rahaa täytyy laskennallisesti riittää ruokaankin.
Kohta tähän tulee tukien saajat valittamaan. Mutta ihan tosissaan hyvin nihkeää on työssäkäyvän elämä. Ja ketään ei kiinnosta onko työssäkäyvillä rahaa sähkön lisäksi ruokaan ja sinne töihin menemiseenkin. Laulan koko talven Suomen kaartin paluu - laulua. Kauan on kärsitty vilua ja nälkää Balkanin vuorilla taistellessa..
Ei meillä voi olla sähkökriisi venäjän takia kun me ollaan oltu lähes omavaraisia.
Tai niin ainakin on julkisuudessa väitetty. Vain 10% energiasta on tuotu venäjältä ja saman verran Norjasta.
Mikä nyt on pielessä?
Vierailija kirjoitti:
Jos 21 astetta ei riitä sisällä, jonkun pitää kai tulla aina aamuisin pukemaan sinut, jos aikuinen ihminen ei osaa itse.Nämä on nyt sellaiset samanlaiset talkoot mitä Suomessa oli sodan aikaan, kun kerättiin esim. vihkisormuksia, että pystyttiin puolustautumaan.
Niitä sormuksia ei edes käytetty sotamenoihin, se oli yksi suuri kusetus.
Kun sisääntuloventtiilistä vetää talvella kylmää ilmaa, niin 21 asteessa palelee ellei laita talvivaatteita päälle ja se on liian epämukavaa kotona hyötyyn verrattuna. Ja sitten kuitenkin vaatetta joutuu välillä vähentämään jne. Aina on välillä kylmä ja välillä kuuma. Jalat palelevat kylmällä lattialla. Asumisen taso on heikko.
Näillä ei ole sotaan mitään vaikutusta jos sitä energiaa ei kuitenkaan tuoda Venäjältä.
Tämähän on varsinainen ry ssätrollien invaasio.
24 astetta lämmintä on naurettava sisälämpötila, kun kun +20-21'C on aivan riittävä ihan ilman säästötalkoitakin etkä takuulla palellu ja tarvitse villasukkia, ellei nurkissa käy viima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta tähän tulee tukien saajat valittamaan. Mutta ihan tosissaan hyvin nihkeää on työssäkäyvän elämä. Ja ketään ei kiinnosta onko työssäkäyvillä rahaa sähkön lisäksi ruokaan ja sinne töihin menemiseenkin. Laulan koko talven Suomen kaartin paluu - laulua. Kauan on kärsitty vilua ja nälkää Balkanin vuorilla taistellessa..
Näin on kyllä se vaan ihmetyttää köyhän makea elämä ja laittaa vihaksi. 540 euro kuussa aikuiselle sitten bailataan kuin pääministeri koko kuukausi sillä rahalla köydään ulkona syömässä ja ajellaan premium autoilla. Törkeää maksaa köyhille korvausta työttömyydestä. Työpaikkoja löytyyn nytkin 20 tuhatta, mikä on kun ei lääkärin tai kunnanjohtajan homa kelpaa? Onko liian hyväpalkkaista.
Vähän on nyppinyt Lintilän naama, kun kehoittaa laskemaan asuntojen lämpötilaa talvella, kun on yli 20 astetta pakkasta. Tuo Uniber-sotkukin on suomalaisten poliitikoiden ahneuden hedelmä. Isot pojat tekee sijoituksia. Tehkööt vaan, mutta pitäisi muistaa, että pelaavat meidän veronmaksajien rahoilla. Se näyttää aina unohtuvan. On tämä kummallinen maa, kun pääministeri on ihminen.
Vierailija kirjoitti:
24 astetta lämmintä on naurettava sisälämpötila, kun kun +20-21'C on aivan riittävä ihan ilman säästötalkoitakin etkä takuulla palellu ja tarvitse villasukkia, ellei nurkissa käy viima.
24 astetta on helle. Hulluinta on että lämmitetään samaan julkisia tiloja rappukäytäviä. 22 astetta riittää asumiseen. Kokonaan ohitettu keskusteluissa suomen sadat tuhannet tyhjinä pidettävät asunnot. Yli 15% suomen asunnoista on tyhjiä, voi hyvin yhdistää tiedot asuuko ja laittaa lämmöt 10 asteeseen.
Monessa asunnossa olisi varaa tiputtaa lämpöjä. Ehkä jokainen voi miettiä sitä asteen tiputtamista nykyisestä? Jos on 24 astetta niin säätää 23 asteeseen.
Jos taas on jo joku 20 astetta niin ei tarvetta muuttaa mitään.
Tällä nyt kuitenkin pyritään estämään niitä sähkökatkoja, siinä ei sitten auta osan mainitsemat irtopatterit kun sähköä ei tule lainkaan.
Kulutukseni on nyt noin 1200 kWh/vuosi, en todellakaan ala säästämään sähköä yhtään. Säästäkööt ne, jotka asuu isoissa omakotitaloissa yms.
Miten kunnat osallistuu? Loppuuko pömpeleiden juhlavalaistus? Entä katujen lattialämmitys? Entä satojen tuhansien konttoristien päätteet voiko niitä laittaa valmiuden sijaan kokonaan pois päältä yöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä jotenkin luulisi, että halvempaa olisi mennä makuupussiin tai kääriytyä sohvalla täkkeihin.
Vielä helpompaa olisi hallituksen antaa kivihiilifirmojen tuoda markkinoille energiaresurssit ja muutenkin kertoa tavan kansalle mitä helpottavaa talvelle on tulossa kuin meidän keksiä kikkakolmosia millä jaksaa käydä raskaissa töissä huonolla palkalla tässä kehitysmaassa. Jos mulla on yksi **tun nautinnonaihe ja lämmike päivässä eli kuuma suihku niin aion nauttiakin siitä jatkossa! Kun ei noista täkeistä mitään hyötyä ole kunnolla kylmettyneelle, kokeiltu on.
T. Se varastoduunari